No Jaky byly jednoduché a příjemné stroje na pilotáž, ale mimo horizontálních zatáček v ničem výjimečné nebyly. V roce 41, pro nezkušené piloty asi nejlepší stroj co byl k dispozici. Ale pravdou zůstává, že kvalita výroby až do roku 44 byla často velice mizerná a výkony Jaků nebyly většinou v daném období srovnatelné s protivníkem (s výjimkou rané verze Jak-9, Jak-1B, Jak-9U a Jak-3) a proto taky ten nepoměr Jaků u gardových jednotek, kde je zastoupeno mnohem vyšší procento amerických P-39 a Lavin, než u řadových pluků.
To že si v BoS hraje Jak-1 nějaké xté série (rovnou tomu mohli dát nálepku Jak-1B ) na honěnou s Bf 109G2 a v ostrých manévrech neztrácí energii spíše ukazuje na slabost hry, než na to že Jak-1 je dobrý stroj (dobrý byl a výkonově jistě stačil na Emily ale nikoli na Gustavy).
Tak jsem to zase po nějaké době spustil. A nadával. A hned zase vypnul.
To si ti *** ruští dělají prdel, nebo co??? V životě asi neviděli letadlo, tipl bych si.
Stejný problém jakoi kdysi, jen se ještě zhoršil! Naprosto nesmyslná a nereálná reakce na vrtuli!
Kdysi to bylo jen na startu, teď už i za letu. Při startu, při rychlosti cca 15 km/h, je letadlo naprosto neřiditelné - jediné co lze, je stáhnout plyn a zabrzdit. A zkusit znovu, s týmž výsledkem... točí se - a to ne že by se točilo do strany na kterou táhne vrtule, ale NÁHODNĚ DO NĚKTERÉ STRANY!!!
Za letu, nakloním letadlo - a MUSÍM DÁVAT SMĚROVKOU KONTRA!!! - protože jinak se naklání na zvolenou stranu stále dál a dál, aniž by ovšem začalo zatáčet. Paradoxně, dám-li kontra, zatáčet začne, ovšem aniž by šlo do skluzu!
Nevím jak to lítáte, a ani to už nechci vědět. Jsem tímto programem už tak zhnusen, že jej považuji za jednoznačně nejhorší od dob Ila, vč. Cloda.
Dokonce i WT má uvěřitelnější letový model!
Tohle není simulátor, ve smyslu, že se mám cítit jako pilot letadla. Tady se cítím jako chudák, kterému dali za úkol pilotovat cár papíru - stejně tak se to "chová" ve vzduchu i na zemi a stejně málo je to pilotovatelné.
Lituju že jsem do tohoto šmejdu dal prachy. Nikdy více.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Mas pravdu Cassi. Lenze asi ziadna hra nebude simulavat (ne)kvalitu sovietskej vyroby. Aspon si teda neviem predstavit, zeby Jaku pocas letu uletel potah z kridla , alebo by sa pilot zranil hned po nasadnuti do kabiny (trciace skrutky, niekedy nahradzane klincami a podobne). Ale bola by to sranda
Alfiku, to vyzera na problem medzi monitorom a stolickou. S tymi masinami sa startuje - pojizdi - lieta bez akychkolvek problemov. Prajem vela zdaru vo WT
Jak 1, co máme v BOSku, je víceméně Jak 1B. Do toho, co se obecně chápe jako 1B, mu chybí jen kapkovitá kabina. Je to šikovně zvolená serie, aby to bylo hratelné.
Druhá věc je, že si BOSko nehraje na problémy s kvalitou produkce. Tedy všechny letadla máme v ideálním stavu a bez vad materiálu a šlendriánu při výrobě.
Třetí je pak optimismus autorů. To je veličina, která do toho vstupuje, ale nikdo ji asi neumí přesně kvantifikovat. Ty klapky, optimistické výkony, rychlost v dajvu z říše snů, roll rate u La 5 a LaGG3, který závidí i FW 190. Obecně platí, že německý letadla jsou velmi přesně a ruský taky přesně, ale podle tajných materiálů.
Nemá smysl se tím trápit, na IL2 fóru je sbírka lidí, kteří se tomu věnují a utrácejí tím čas. Kwiatka to už otrávilo a dlouho nic nepsal a asi už ani nelítá. Štafetu převzal Ze_Hairy. Jeho nálezy jsou docela sofistikované a třeba to přinutí vývojáře, aby s tím něco drobně udělali. Nakonec i v ROFku se po letech podařilo přesvědčit 777, že Camel prostě nemůže výkonově konkurovat DVIIF a že Albatros nebyl pomalejší než Re 8. Nečekejme ale převrat, některé věci jsou prostě zde, aby tu zůstaly.
Barone, prokristapána, já přece píšu furt to samé - nemám pocit že pilotuju stroj o nějaké (a ne malé) hmotnosti - to je co mi chybí. Ty stroje nemají setrvačnost (resp. mají setrvačnost v přímočarých pohybech, nemají setrvačnost v rotačních), okamžitě se začnou otáčet (třeba na zemi), rollrate ve vzduchu je (jak píše Rumcajs) "z říše snů", nejen v tom smyslu že je mnohem rychlejší než by měl, ale především, má okamžitý nástup!
Má to být simulátor. Má to simulovat, že sedím v několikatunovém stroji, řízeném pomocí změn aerodynamiky - tedy pomocí kormidel, na směrovce, na výškovce a na křidélkách.
Ale tady, pohnu joyem jen neznatelně a "letadlo" se rozkýve o cca 30 stupňů na obě strany! Bez jakéhokoli vlivu setrvačnosti, bez odporu vzduchu proti těmto pohybům. A pustím-li joy, tak se kýve pořád dál - žádné tlumení, žádná stabilita (mch to je vůbec podivné - jak to, že si ještě nikdo nestěžoval na fakt, že různá letadla mají stejnou - mizernou - stabilitu??? bombarďák nebo stíhačka - oboje jsou aerodynamicky nestabilní!).
Mám z toho tento pocit:
Sedím v bezrozměrném bodě o hmotnosti asi tak jednoho gramu, který se může nekontrolovatelně točit okolo jakékoli osy.
I pilotování modýlku letadla mi dodá lepší pocit z letu - tady mám pocit že řídím "velké nic". Akorát se kolem mě komíhají textury... a podle toho se mám cítit jako pilot... ale necítím.
Jo, problém bude jistě u mě. Chci totiž něco, na co pánové zapomněli - chci se cítit jako pilot. Na fragy jim (i vám) víš co.
Zlatej šturm. A seženu-li, tak taky MSFS (moje dvd již odnesl bohužel čas a ke koupi jsem jej zatím nenašel).
Tohle pro mě není simulátor v pův. slova smyslu - tedy aby mi to simulovalo že jsem pilot. Tohle je graficky zdařilá trikoška dobrá do filmu.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Ale to je v poriadku Alfiku. Reagoval som na to zvlastne chovanie lietadiel, co si popisoval (napr. pri starte, vykopnutie smerovky do opacnej strany pri obratoch a pod.) To vyzera na nejaku chybu v nastaveni, resp. duplicita ovladacich prvkov., a to ti moze sposobovat problemy.
Ohladne pocitov letu je to vzdy subjektivne. Preto chapem tvoje argumenty, preco ti to nesedi.
Mas pravdu Cassi. Lenze asi ziadna hra nebude simulavat (ne)kvalitu sovietskej vyroby. Aspon si teda neviem predstavit, zeby Jaku pocas letu uletel potah z kridla , alebo by sa pilot zranil hned po nasadnuti do kabiny (trciace skrutky, niekedy nahradzane klincami a podobne). Ale bola by to sranda
Zapoměl jsi na "nejzábavnější" chybku jaka a ta samovolné prasknutí palivové nádrže za letu, při kterém palivo vniklo zároveň do pilotní kabiny i do motorového prostoru. Následky jsou na snadě.
Alfíku, ona ta jistá unáhlenost letadel v BOSku na vstupy může mít víc důvodů a nemusí to být zrovna chyba v momentech setrvačnosti.
O co jde? jde o to, že při řízení skutečného letadla máš v ruce skutečnou páku a ta tahá za skutečné řídící plochy, které se tomu pohybu brání. Jednak mají svojí nenulovou setrvačnost a jednak na ně působí aerodynamické síly a existuje i něco, čemu se říká mechanické zpoždění. Rychlosti pohybů skutečných řídících ploch jsou tedy limitované. Jenže v simu, pokud tohle sám nějak nesimuluje, můžeš mít pohyby řídících ploch v zlomku sekundy od kraje do kraje. Vlastně je to ekvivalentní tomu, jako bys do těch letadel z WW2 nacpal moderní hydrauliku z F16 a fly by wire. V tu ránu máš z letargického stroje stroj prompně reagující na povely. BOS navíc simuluje dynamické přetažení, tedy odtržení proudnic vlivem rychlé změny úhlu náběhu. Kombinace obojího asi vede k popisovaným pocitům.
Na obojí je lék. Tedy pokud na straně simu nezavedou limitaci na rychlost změny polohy řídících ploch, můžeš ho zavést na své straně. Zkus kontrolovat ruku. Zkus ji zpomalit a neškubat za to. Mě to trvalo nějaký čas, než jsem si na to zvykl. Od té doby jsem z BOSu nadšený. A když si pročteš forum IL2, najdeš lidi, kteří lítaj ve skutečnosti a kteří jsou z toho nadšení podobně.
Jo jo, už starý IL měl jednu velkou mazanost. Stačilo připojit stařičký jednotlačítkový joystick z roku raz/dva a rázem si dokázal otočit letounem o 360° na metru!! To byla věc, když si na PC pařbu donesl jeden kamarád tuten klacek a z naprostého nováčka bylo rázem eso es!
Alfíku, ačkoliv nemám problém "nenechat na BoSu nit suchou", teď s tebou nesouhlasím. Pravda je, že tam poletuju prakticky jen v Fw 190, ale to letadlo se chová prakticky ve všem korektně. A to i z hlediska zásoby stability (velmi stabilní směrově, méně stabilní podélně a neutrální příčně).
Z hlediska vnímání hmotnosti a vůbec reakcí na řízení urazil BoS za poslední rok obrovský kus cesty. Vzhledem k tomu, že polet na Fw 190 je v BoSu dle mého reálnější, než v IL-2, nebo DCS, tak bych u tebe skoro zkusil hledat chybu v HW, v mapování, nebo tak v něčem. Ale ještě jednou zdůrazňuji, pořádně nalétaného mám jen toho Focke-Wulfa. Ale co jsem si všimnul, tak He 111 se taky chová jako bombardér, takže OK
Alfíku, ačkoliv nemám problém "nenechat na BoSu nit suchou", teď s tebou nesouhlasím. Pravda je, že tam poletuju prakticky jen v Fw 190, ale to letadlo se chová prakticky ve všem korektně. A to i z hlediska zásoby stability (velmi stabilní směrově, méně stabilní podélně a neutrální příčně).
Z hlediska vnímání hmotnosti a vůbec reakcí na řízení urazil BoS za poslední rok obrovský kus cesty. Vzhledem k tomu, že polet na Fw 190 je v BoSu dle mého reálnější, než v IL-2, nebo DCS, tak bych u tebe skoro zkusil hledat chybu v HW, v mapování, nebo tak v něčem. Ale ještě jednou zdůrazňuji, pořádně nalétaného mám jen toho Focke-Wulfa. Ale co jsem si všimnul, tak He 111 se taky chová jako bombardér, takže OK
Aha. Dík. Na tebe já dám
Takže myslíš, že si asi prg. nerozumí s mým joyem?
Pokusím se zítra hrabat v nastavení a uvidím.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Alfíku, kdyžtak můžeme dát nějaký posezení na TS. Nevím, jestli se v tom dá nějak snadno sdílet conf.ini, ale myslím, že spíš nedá. Přijde mi fakt zvláštní, že to v tobě v současnosti navozuje tyhle pocity, když mně se to jeví ok
Jinak já mám G940 + pedály od Saiteku, je mi jasný, že ty joyem kroutíš.
Kroucení je kroucení, ale zas tak tragický vliv to nemá, pokud je člověk zvyklý. Chce to víc kontrolovat ruku, nic víc. Já mám naopak potíže aklimatizovat se na šlapky - mám je od května - a ještě jsem se s nimi nezžil.
Jinak joy používám cca 20ti letý Microsoft Sidewinder Precision Pro a nezaznamenal jsem žádný zřejmý problém.
Alfík ma pravdu letové modely jsou zřejmě narychlo přeplácnuté z hadraplánROF.
Jak- při přistání poskakuje jako koza a já nevím, kolika-mnohotunový šturm, když chceš zamířit, tak se kymácí jako při hurikánu takovým způsobem, že by i houpací kůň zblednul závistí. To všechno při nemožnosti smysluplně nastavit P; R; Y . A tak dál a tak pod. To všechno po kolika létech vývoje? Po dvou? nebo snad Třech?
O slibovaném skvělém obsahu hry se už vůbec nebavím, jakož o vývojáři řízeném serveru.
Fakt pecka.
Víte co vám povím? I TAKOVÝ WT JE VÍCE BOJOVÝM SIMULÁTOREM než tahle spackaná nedomrlá Delta.
Alfík ma pravdu letové modely jsou zřejmě narychlo přeplácnuté z hadraplánROF.
Jak- při přistání poskakuje jako koza a já nevím, kolika-mnohotunový šturm, když chceš zamířit, tak se kymácí jako při hurikánu takovým způsobem, že by i houpací kůň zblednul závistí. To všechno při nemožnosti smysluplně nastavit P; R; Y .
Také s tím mám neskonalý problém a zdá se mi to nějaké podivné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.