Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
|
n0emis- |
Přidané 18-07-2015 04:12
|
Nováček
Příspěvek: 54
Založený: 13.02.13
|
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jestli červená čísla v stupních na této mapě znamenají také i kurz k danému letišti. Například pokud vzlétnu z letiště Kalach a letím směr Peskovatky tak stačí držet kurz 45? Z Kalachu do Karpovky je to zase 85? Obrázek je z expert serveru kde jsou zakázané ikony letadel na mapě.
Děkuji
[img]http://i18.servimg.com/u/f18/11/31/10/38/il-2_210.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 18-07-2015 08:23
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10828
Založený: 26.01.13
|
Vypadá to tak
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 18-07-2015 08:24
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Přemýšlej. Nahoře mapy je nula stupňů. Takže??? Těch 45° je co?? No ano 45°!!!!! Je to normální základ orientace v mapách který se mimo jiné učí na základní škole.
Jen nehledej nic co není.
Je to tak jak si myslíš. |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 18-07-2015 08:30
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
[img]https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/11411781_849949868416206_4376780798195347901_o.jpg[/img] is not a valid Image.
----
[img]https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/11148800_849949865082873_8548896995783375543_o.jpg[/img] is not a valid Image.
----
[img]https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/11728719_849949871749539_6384254855053042386_o.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
Alan Grey |
Přidané 26-07-2015 07:23
|
Uživatel
Příspěvek: 894
Založený: 30.09.05
|
Začalo beta testování MC.202
[img]https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11792175_853345051410021_673906109722038982_o.jpg[/img] is not a valid Image.
zdroj facebook
https://www.faceb...ik?fref=nf
|
|
|
|
Baron |
Přidané 26-07-2015 15:40
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Pekné Mne sa páči aj toto:
[img]https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/11731764_853279391416587_9174428816938329212_o.jpg[/img] is not a valid Image.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Baron |
Přidané 27-07-2015 20:25
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
IL2Commander pre offline kampane (jazyk rusky + anglicky): http://forum.il2s...noj-karer/
Upravil/a Baron dne 28-07-2015 09:43
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Deschain |
Přidané 28-07-2015 07:54
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 348
Založený: 13.02.15
|
Kampan v il 2 BoS , ktera probiha kazdy patek od 21:00.
http://forum.il2s...ntry275346
Momentalne je poskrovnu ruskych pilotu nevahejte se prihlasit |
|
|
|
Art |
Přidané 01-08-2015 12:20
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 207
Založený: 19.11.13
|
Díky moc, ale i tak se zkusím optat na fórku. Zajímá mě zda na to zareagují vývojáři. Má tohle ladění grafiky nějaký háček? |
|
|
|
Art |
Přidané 01-08-2015 12:40
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 207
Založený: 19.11.13
|
Rumcajs napsal:
Na IL2 foru pokračuje debata o přistávacích klapkách Jaku 1 ( a La 5 do jisté míry i LaGG3). Pro rekapitulaci jen povím, že vytažení přistávacích klapek u Jaku 1 vede k výraznému zlepšení turn rate, výraznému zlepšení ovladatelnosti a stability na nízkých rychlostech. V zásadě tak Jak 1 poráží Bfko v oblasti, kde bylo Befko známé svýma kvalitama díky automatickým slatům.
Krom tradičních zástupů zastánců teorie zpiknutí a ještě tradičnějším obhajovatelům statusu quo a ještě obvyklejší serii invektiv v tom vláknu je zde i několik zajímavých příspěvků. Za zastánce mluví FuriousMeow a za odmítače pak Blakhart. http://forum.il2s.../?p=273455
Meow (česky mňau) tvrdí, že bez dat o vztlaku a odporu těch klapek se nedaj dělat vůbec ale vůbec žádné závěry. Blakhart naopak tvrdí, že on jako reálný pilot sám zkoušel, jak se v takových situacích chovaj letadla, i když ne přímo Jaka a Befko. A on, jako virtuální letecké eso, co vyhrálo nejeden virtuální turnaj, je celkem v obraze stran toho, proč posledně s tím Jakem vyhrál. No a Blakhart tedy říká, že vítězství v Jaku = klapky, klapky, klapky.
Nejsa ani reálný pilot, ani eso Blakhartova významu, se radši názorově držím stranou. Nicméně jsem se v Jaku naučil klapky používat a využívat až možná zneužívat ke svému prospěchu. No a ono to funguje. Pokud proti sobě člověk nemá skutečné Befkové eso, pak ten Jak je prostě docela lepší až snad do 3000m a do 5000m vyrovnaný. Jsem zvědav, jak tohle dopadne, protože si taky myslím, že zde něco smrdí.
Doufám, že to opraví. Jinak se našla další chybka u Fw 190. Teda pokud tomu věříte. http://forum.il2s...limb-rate/ |
|
|
|
SepiaX |
Přidané 02-08-2015 15:14
|
Uživatel
Příspěvek: 1165
Založený: 15.11.11
|
Svou reakci přehodím sem ať je ve správném tématu:
Člověk si na něco zvykne a cokoli jiné mu pak přijde divné. Jenže stačí investovat řekněme týden dva úsilí a ono se to otočí. Kdokoli, kdo opravdu chce virtuálně lítat, v sobě tolik energie snadno najde. Mě to taky přišlo jiné a divné, když jsem s BOSkem začínal a teď mi to přišlo divné, když jsem se po dlouhé době do CloDu na chvíli vrátil. Přišlo mi divné kde co a troufám si říct, že skutečně měřitelně horší. Přesto si myslím, že bych za týden dva byl s CloDem zase kamarád. Nakonec CloD má taky svoje přednosti. Jen si to člověk nesmí ošklivit a živit v sobě negativní náladu. To pak nejde vůbec nic.
Ano to je pravda, člověk si zvykne a zřejmě nám ani nic jiného časem nezbude. Problém vidím však v tom že ač je to historicky jistě správně, BOS má dosti výkonově rozdílné modely a poměr hráčů bývá průměrně 20 "rudých" ke 50 "modrým" a mnohdy i propastnější. Což deklarují i příspěvky typu (jeden za všechny):
Momentalne je poskrovnu ruskych pilotu Úsměv nevahejte se prihlasit
Ano je to tak a můj osobní názor je že tomu tak bude ještě dlouho a to i navzdory chvále některých pilotů modré strany na Jak. Myslím že jen velmi zřídka půjdou vyvážit síly do tohoto výkonného stroje. Létam dost často Hurrika a i v CloDu je tato situace zřejmá, jakmile jsou na mapě jen Harici, tak jsou mapy vylidněny. Málo kdo se těší jen ze souboje Škoda versus Audi s tím že pokud v Audi sedí zkušený pilot je rozhodnuto a vám zbude pouze hezký pocit z co nejdelšího souboje. Prozatím tomu tak je.
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 02-08-2015 15:33
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Tak BOS je rok 1942 na východní frontě. Troufám si říct, že tehdá výkonové rozdíly byly ještě docela velké. Až bude 1943 u Kurska a bude La 5FN a Jak 1M a proti G6, bude to víceméně vyrovnané, že? A v 1944 s Jakem 3 a La 7 budou červení na koni od rána do večera.
A pak je tu ta věc, že i ve stávajícím BOSku je ten Jak 1 ve verzi, která je přechodem k Jaku 1M a třeba G2 si až do 2000metrů podá docela snadno. Tu G2 užene i motorově ve stoupání a akceleraci. Na F4 sice nestačí, nicméně ta převaha je natolik malá, že jí pilot F4 vůbec nemusí být schopen využít.
V aktuálním BOSku mám stejnou úspěšnost v Jaku 1 a G2. S F4 je to trochu lepší, ale rozhodně ne tak, že by byl člověk v bezpečí.
S těma poměrama hráčů je to jinak, než píšeš. Asi to moc nelítáš, viď? Že strany nejsou balancované, to se stává. Nicméně se to děje z obou stran. A velmi často jdu lítat Němce, protože je to 30 : 15 ve prospěch červených. Nebo si vezmu Jaka, protože je červených málo a než přistanu, je ten poměr zase opačnej. Ne, BOS rozhodně netrpí podměrečností jedné či druhé strany. Jo a vtip největší, v tý kampani, o který psal Baron, jsme byli 27 modrejch na 28 červenejch. Navíc za červené často lítají FBčka. Jednak supr lítaj a jednak to asi i organizujou, protože pořádaj nálety třeba 2Oti letadel na německé pozice a letiště a pak to tam terorizujou. Tolik k výrokům ohledně vylidněnosti na červené straně.
Hele není nad to, když to člověk komentuje z pozice skutečné zkušenosti a ne co jedna paní povídala.
Non est specifica
|
|
|
|
SepiaX |
Přidané 02-08-2015 15:54
|
Uživatel
Příspěvek: 1165
Založený: 15.11.11
|
Tak BOS je rok 1942 na východní frontě. Troufám si říct, že tehdá výkonové rozdíly byly ještě docela velké.
Naprosto zbytečné poučení viz. můj koment "Problém vidím však v tom že ač je to historicky jistě správně".
Hele není nad to, když to člověk komentuje z pozice skutečné zkušenosti a ne co jedna paní povídala.
Už jsem si zvykl že když někdo zkritizuje Bos tak první kdo křičí je Rumcajs, ale nevšiml jsem si že by můj příspěvek byl nějak urážlivý aby musel být častován jízlivostí? Mno uzavřel bych to tím že ač možná budu i hloupější či méně vzdělanější tak názor si dělám vždy vlastní. Zkouším teď Bos poněkud intenzivněji v odpoledních a podvečerních hodinách(to jsem měl zřejmě uvést) a tam jsou tyto poměry faktem.
Upravil/a SepiaX dne 02-08-2015 16:13
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 02-08-2015 17:24
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Za jízlivost se omlouvám. Nebylo to tak myšlený, ale vyznělo to tak.
BOS bráním před informacema, který považuju za mylné. Stejně jsem dřív bráníval CloD před lidma jako byl třeba Opitz. Určitě zde najdeš moje příspěvky ke CloDu, kdy jsem vyvracel, co tihle o CloDu říkali s cílem, aby to co nejvíc pohaněli.
BOS lítám od první poloveřejné bety. Lítal jsem všechny verze, všechny letadla, obě strany víceméně stejně. Dost možná mám v BOSku nalítáno nejvíc z CZ/SK komunity. Možná se pletu, třeba lidi lítaj pod nickama, který nepasujou na zdejší, nebo se nechuběj tím, že jsou odsud. Ale nemyslím, že lidi zde z fora byli online častěji než já. Proto si dovoluju tvrdit, že informace o nevyváženosti stran jsou zcestné. Jo, nevyváženost nastane. Ale stejně rychle zmizí. Kolikrát člověk ani nedokončí let a už je balanc zas naruby. Když to trvá dýl, stačí napsat do čatu něco jako "balance chaps" a za 5 minut to je srovnaný. Byl jsem svědkem změny poměrů tolikrát, že mi tohle nikdo nevymluví. Nevyváženost se projevuje oboustranně a přibližně stejně často.
Nakonec nechápu, proč se na to lidi dívaj politicky. Když vidím, že je málo červených, skočím do Jaka či Laviny, nebo vezmu pešku a jdu něco usmažit. Když je to naopak, jdu lítat něco modrýho. A když už lítám modré, často ne-li většinou jdu do G2, abych to nebylo "easy mode".
Z týhle mojí obojetnosti mám základní poznatek. Nejvíc doma jsem samozřejmě s F4, ale hned za tím je Jak 1. Jak 1 je lepší než G2 i FW 190. Z pohledu úspěšnosti rozhodně. Uvedu příklad:
Mám G2 a nad sebou vidím Jaka. Hned vím, že mám problém. A platí to i o F4.
Mám Jaka a nad sebou Mezka. Říkám si, jestli není eso, nemusím se moc bát.
Rozhodně nemám pocit, že by červení byli handicapovaní a že by se za ně nedalo lítat. V CloDu mi to s 109E4N přišlo mnohem rozhozenější. Stačilo lítat nad 2000m.
Non est specifica
|
|
|
|
Deschain |
Přidané 02-08-2015 17:54
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 348
Založený: 13.02.15
|
Což deklarují i příspěvky typu (jeden za všechny)
Hele ale to se týkalo páteční coop mise na speciálním serveru, kam se hlásej lidi předem, co se týče lítání na WoL tak mívám problém se nalogovat protože je plnejch 64 hráčů a jak říká Rumcajs, někdy je víc rusů někdy je víc němců ale rozhodně tam není trend že by převažovali modráci. |
|
|
|
SepiaX |
Přidané 02-08-2015 19:00
|
Uživatel
Příspěvek: 1165
Založený: 15.11.11
|
V pořádku Deschain, byl to špatný příklad. Nicméně za tím že odpoledne a podvečer je to tak, si stojím (vlastní zkušenost). Uznávám že zřejmě pro každé časy jsou jiné poměry ale pro mne platí tyto.
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
|
|
|
|
SepiaX |
Přidané 02-08-2015 19:09
|
Uživatel
Příspěvek: 1165
Založený: 15.11.11
|
Rume vše dobré, CloDa jsem bránil stejně do té doby než jsem pochopil "jeden holky, druhý vdolky". K Božce jsem už nepsal jedinou subjektivní kritiku a to přesně pro onen bonmot Joeo. Můj příspěvek byl pouze povzdech že v mém čase tam jsme 4 Krávy na 17 Mezků a to si moc nezalétám... Poučení zní nezkuhrat!
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 03-08-2015 23:39
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Na IL2 foru již nějaký čas běží docela zajímavá diskuze ohledně testu stihaček při mírném dajvu tak, aby to drželo 600km/h. http://forum.il2s...dive-test/
Princip je ten, že se hledá čas, který v takovém režimu stihačka potřebuje k klesnutí z 2000m na 1000m. Je to zdánlivě pochybný až zbytečný test. Všechny přeci zajímá maximálka, stoupavost, turn rate atp. Jenže on je to vlastně strašně zajímavý test.
German fighters:
Bf 109F-4 (1.3 ata/2500 RPM)..... 104s
Bf 109G-2 (1.3 ata/2600 RPM)..... 90s
Fw 190A-3 (1.32 ata/2400 RPM)..... 111s
Note: outboard cannons removed on Fw 190, headrest removed on Bf 109s, and i left kommandogerät take care of radiators on Bf 109s.
Russian fighters:
Yak-1 (full power, radiators 25%)..... 90s
LaGG-3 (full power, radiators 25%)..... 72s
La-5 (full power w/o Forza, radiators 25%)..... 66s
Co ty čísla vlastně znamenaj a jak je vykládat?
Především nižší čas není lepší. Nižší čas znamená, že letadlo potřebuje rychleji klesat, aby udrželo 600km/h IAS.
Německý letadla dosahují významně vyšších časů. Co to znamená? Znamená to, že při mírném dajvu kolem téhle rychlosti jsou ruský letadla schopný následovat jen za cenu ztráty výšky. Platí to zejména FW versus La 5. Zde je ten čas skoro dvojnásobný. La 5 tedy ztrácí výšku skoro dvakrát rychleji při pokusu držet 600km/h. Nějakou výhodu mají ale všechny německý letadla s vyjímkou G2 versus Jak 1 (mimochodem to potvrzuje mojí tezi, že do 2000m je G2 slabší než Jak i motorově).
Dál je zajímavý porovnat La 5 a LaGG3. LaGG3 má ten čas delší. Znamená to, že aby udrželo 600km/h, dajvuje pod mírnějším úhlem než La 5. Co z toho plyne? La 5 má výrazně horší aerodynamiku než LaGG3. La 5 má významně výkonnější motor a je v horizontále rychlejší. V tomto režimu je ale horší. Zajímavé, ne?
Je z toho závěr pro praktické použití?
Pokud lítáte němce a potřebujete zdrhnout pronásledování, snažte se co nejdřív převést útěk na lehké klesání. Jakmile to půjde, opusťte strmý dajv a přejděte do mělkého. Žádný ruský letadlo není schopný držet krok. Tohle všachno je samozřejmě teoretická úloha a v praxi nemusí být snadné to nějak kapitalizovat. Nicméně je prima vědět, že to tak je. Pak taky bacha na to, že u země v horizontále ja La 5 nejrychlejší letadlo ve hře.
Non est specifica
|
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 04-08-2015 11:56
|
Uživatel
Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
Zajímavé Rumcajsi. Tohle je asi jediný sim, kde jak1 není nepotřebný šrot. |
|
|
|
Baron |
Přidané 04-08-2015 12:02
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Jak-1 je sakra dobra masina. No ved konecne. Suhlasim s tym, co si napisal Oblaku. Jaky boli dobre stroje aj v skutocnosti a vcelku som nerozumel tomu, preco ich v hrach robia take, mno, "nedobre". Na druhej strane - Jaka sa treba naucit. To mimochodom plati pre vsetky masiny v BoS. A to je jedine dobre.
P.S. Tesim sa na MC.202. To bude uplne sadlo-maslo. Zeby uz tento tyzden?
Hals - und Beinbruch!
|
|
|