November 22 2024 19:35:32
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 14

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
606_Druindin
jo to je možny, ale ve hře mi to dělá(lo) při potlačení
 
1stCL_Fucida
No dělalo to při potlačení v té staré revizi letových modelů a byla to v tehdy prezentované podobě peetchovina. Jako ne že by toho nešlo z hlediska mechaniky letu dosáhnout, ale měl by to být úplně extrémní stav, který, pokud vím, nikde žádné testy nepopisují.

Veškeré trhání proudění z mně známých dokumentů je popisováno při kladných úhlech náběhu.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_Temp
Tempik tu píše od začátku o podivném usínání britských strojů. Že jde FW urvat před uspáním je ten důsledek toho, že se v něm neuspis tak snadno. Tempesta ani spita před uspáním neurves, pokud nebudeš mít 150 na tachometru.

Edit: pojmem "urvat" nemyslím utrhnout křídlo, ale utrhnout vztlak.
 
http://no606.ic.cz/
Rumcajs
A nebude to mít co do činění s měrným zatížením křídla?

Třeba 190A8 má gross weight 4417kg a nosnou plochu 18,3m2. https://en.wikipe...ulf_Fw_190
Tempest má gross weight 5171kg a nosnou plochu 28,1m2. https://en.wikipe...Tempest_V)

Tedy pak:
FW 190A8 má 241kg/m2
Tempest 184kg/m2

Což je docela rozdíl, ne?

edit: nebo pozdější Tempesty 5400kg, což je 192kg/m2.
 
1stCL_Fucida
To sice Rumcajsi má, ale pánové se domnívají (a dokonce asi i budou mít pravdu), že pilot RAF snese méně G. A pak, za situace, kdy se proudění neutrhne, získá v hraničních případech přetížení výhodu pilot Luftwaffe. Pokud jsou dopředné rychlosti nízké a limitem není přetížení, ale utržení proudění, pak má obecně výhodu díky nižšímu plošnému zatížení RAF.

Samozřejmě argument, že je to špatně, protože letadlo nelze utrhnout, jelikož dřív nastane blackout, není dobrý.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
Jde mi o to, že nemáme smysluplnou možnost jak měřit G v simu. Pokud to nezveřejní hra ve formě jako měl třeba CloD či snad IL2, to je přes DeviceLink, tak skutečně můžeme jen celkem hrubě hádat. Ani následování trajektorie pro získání relativních výsledků není úplně použitelné. Sice to dá nějaký náznak, jak si na tom ty letadla stojej, ale dost hrubej a bez čísel. Možná kdyby někdo udělal smysluplnou metodiku a dostatečný počet pokusů, že by se to dalo vzít jako statisticky věrohodné číslo.

Ale samotný fakt, že Tempest či Spit vytáhnou při stejné rychlosti vyšší G než Bf či FW, ten mi přijde jako zcela na místě, když maj tý spojenecký lítadla menší plošné zatížení. Nakonec jak jinak to taky vysvětlit?

Tím vším chci říct, že pocity jsou pocity, ale měření nemáme jak udělat. A bez měření jsou to dohady. Tak snad přesvědčit vývojáře, jestli nenaznačí vzorečky a konstanty implementace. ... No to si myslím, že to dřív nějak změříme, že?
 
LesniHU
to jako ze Übermensch snese vice gecek?
 
1stCL_Werner
Rumcajs napsal:

Jde mi o to, že nemáme smysluplnou možnost jak měřit G v simu. Pokud to nezveřejní hra ve formě jako měl třeba CloD či snad IL2, to je přes DeviceLink, tak skutečně můžeme jen celkem hrubě hádat. Ani následování trajektorie pro získání relativních výsledků není úplně použitelné. Sice to dá nějaký náznak, jak si na tom ty letadla stojej, ale dost hrubej a bez čísel. Možná kdyby někdo udělal smysluplnou metodiku a dostatečný počet pokusů, že by se to dalo vzít jako statisticky věrohodné číslo.

Tacview Mrknutí
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
CSW_Rannisokol
1stCL_Werner napsal:

Rumcajs napsal:

Jde mi o to, že nemáme smysluplnou možnost jak měřit G v simu. Pokud to nezveřejní hra ve formě jako měl třeba CloD či snad IL2, to je přes DeviceLink, tak skutečně můžeme jen celkem hrubě hádat. Ani následování trajektorie pro získání relativních výsledků není úplně použitelné. Sice to dá nějaký náznak, jak si na tom ty letadla stojej, ale dost hrubej a bez čísel. Možná kdyby někdo udělal smysluplnou metodiku a dostatečný počet pokusů, že by se to dalo vzít jako statisticky věrohodné číslo.

Tacview Mrknutí

To ale nevíš, při jaký hodnotě se přesně začneš uspávat, když to přehráváš zpětně.
 
LesniHU
ehm, a to by byl takovy problem, pokud je to tak dulezite, vzit vysokorychlostni kameru, ktera je dnes v kazdem druhem telefonu, stopky, ktere jsou dnes na kazdych digitalkach, hupnout do letadla,naklonit o 90 stupnu a pritahnout? Nafilmovany kurs, rychlost a cas pak kopnout do excelu, spocitat stupne za sekundu a pretizeni?
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:

to jako ze Übermensch snese vice gecek?


Übermensch ne, ale überstroj prej ano. Já to neměřil, ale kolegové tady razí teorii, že "výhodnější poloha" pilota Luftwaffe je simulována.

Taky říkám, že si to můžeme celkem bez problémů změřit Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Hot_Dog
Vyzývám všechny, kteří se tady zapojili do diskuze o G ve hře, aby mi odpověděli následující otázku:

Četli jste aspoň toto? https://forum.il2...ent=807735
 
Rumcajs
Moc díky za ten tactview. Jsem to tedy hned zkusil. Jen kraťoučký test. Začátek v 8000m, dive někam k 700km/h, zahájit záznam, přitahovat páku. Během cca 6 vteřin to dotáhnout do blackoutu. Jakmile blackoutnu, pustím páku a ještě pár vteřin nechám záznam. Celý track má cca 15 vteřin.

Tempest: usíná při 6G
FW 190: usíná při 6.5G

Tedy takto jednoduše a letmo s možností, že by opakovaný test ukázal jiná čísla, se zdá, že rozdíl je 0.5G.

Ještě jednou díky Wernere za odkaz na ten Tactview.
 
Rumcajs
@Hot_dog: taky díky za ten odkaz. Jak už fórum moc nesleduju, tak mi to uniklo.

K tomu dodám jen, že u mě byla rychlost růstu G asi 1G/s. Tedy během 6s jsem to dotáhnul na těch 6. Ovšem neumím to udělat úplně identicky v FW i Tempestu. I kdybych to měl v ruce, každý letadlo reaguje trochu jinak.
 
Ajvn
Ale četl jenomže to jsou suchopáry.
Co nevyzkouším neexistuje.Úsměv
 
Rumcajs
Tak jsem ještě přezkoumal ty záznamy. V tempestu jsem byl na blackoutu za 6 vteřin. Bylo to při 6G. FW 190 A8 ale reaguje na páku jinak, při stejném pohybu páky lezou G pomaleji. Takže jsem se do blackoutu dostal až po 9 vteřinách na 6.5G. A nebyl ten růst úplně rovnoměrný. Takže může také být, že ten rozdíl je hodně způsobený dynamikou růstu G. Ta křivka, co postoval Hot_dog, je v oblasti běžně užívaných manévrů celkem nestabilní - jako malá odchylka vyvolá velkou změnu výsledku.
 
LesniHU
1stCL_Fucida napsal:

LesniHU napsal:

to jako ze Übermensch snese vice gecek?


Übermensch ne, ale überstroj prej ano. Já to neměřil, ale kolegové tady razí teorii, že "výhodnější poloha" pilota Luftwaffe je simulována.

Taky říkám, že si to můžeme celkem bez problémů změřit Úsměv.
Kdyz odmerim sklon operadla z nakresu, tak to dela 11.9° ve FW a 12.2° v Tempestu...


@Hot_Dog: cetli, jenze diskutujeme o tom, jestli je to jako ve skutecnosti, a ne jestli je to tak, jak vyrobce tvrdi.
 
1stCL_Fucida
Hot_Dog napsal:

Vyzývám všechny, kteří se tady zapojili do diskuze o G ve hře, aby mi odpověděli následující otázku:

Četli jste aspoň toto? https://forum.il2...ent=807735


jj, ostatně myslím, že jsi to tady už odkazoval...nebo to byl někdo jiný?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Hot_Dog
Jo, byl sem to já... já jenom ze zvědavosti:-)
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:
Kdyz odmerim sklon operadla z nakresu, tak to dela 11.9° ve FW a 12.2° v Tempestu...


Já nemyslel změřit sedadlo, ale jak je to implementováno Úsměv.

Mně je celá tahle problematika už trošku volnější, než by byla třeba před deseti roky. A vlastně asi i tehdy by mi to nervy úplně nervalo.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,018,022 návštěv