Alpha-version of IL2BOS: Poznatky z testování.
|
310_cibule |
Přidané 16-12-2013 19:45
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Koule bych měl, ale stejně mi to befko vždycky nařeže.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 16-12-2013 20:22
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
AIčko nemůže přece nikoho vážně ohrozit ;-)
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 16-12-2013 20:23
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Tak to vysvětli jemu, ne mně.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Bierglass |
Přidané 16-12-2013 21:24
|
Diskutující
Příspěvek: 2607
Založený: 12.05.10
|
310_cibule napsal:
Nemám problém se zahřátím motoru (to jsem měl poté, co BoS vylezl poprvé. Řešili jsme to tu a a kdosi konstatoval, že se mu to stalo také, i když jsme postupovali přesbně tak, jak píšeš).
Mám problém, že je motor zahřátý pořád, i když vlezu do éra s vypnutým motorem.
No to právě musíš upravit mod "Expert" kde je povolené "warmed up engine".Tak to prostě zakaž a budeš mít na budíkách nulu a studený motor. |
|
|
|
Kyza |
Přidané 17-12-2013 16:13
|
Nováček
Příspěvek: 97
Založený: 06.12.05
|
Bierglass napsal:
310_cibule napsal:
Nemám problém se zahřátím motoru (to jsem měl poté, co BoS vylezl poprvé. Řešili jsme to tu a a kdosi konstatoval, že se mu to stalo také, i když jsme postupovali přesbně tak, jak píšeš).
Mám problém, že je motor zahřátý pořád, i když vlezu do éra s vypnutým motorem.
No to právě musíš upravit mod "Expert" kde je povolené "warmed up engine".Tak to prostě zakaž a budeš mít na budíkách nulu a studený motor.
Dneska jsem polital trochu v Z226. Venku na teplomeru -1. Zahrejval jsem to snad 10 minut nez to vylezlo na 25 stupnu. Za celou dobu litani mi to neprelezlo 30 stupnu.
Jo a mimochodem BF109 smerovka se chova naprosto stejne jako u Z226 MS. dnes jsem si naschval testoval jestil je to v BoSu stejne a je.
Kyza |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 17-12-2013 16:48
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Dík za info. |
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 18-12-2013 08:47
|
Uživatel
Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
Konecne nekdo, kdo neni litaci expert jen u stolu... |
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 18-12-2013 10:49
|
Uživatel
Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
Kyza - super :-) konečně feedback od skutečného pilota
on je Zlínek v podstatě slabší befko.. |
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 18-12-2013 10:51
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
on je Zlínek v podstatě slabší befko.. Vona je vlastně i 747 jen silnější B17. |
|
|
|
ZVP_ALEX |
Přidané 18-12-2013 12:03
|
Uživatel
Příspěvek: 528
Založený: 22.04.07
|
Kyza napsal:
Dneska jsem polital trochu v Z226. Venku na teplomeru -1. Zahrejval jsem to snad 10 minut nez to vylezlo na 25 stupnu. Za celou dobu litani mi to neprelezlo 30 stupnu.
Kyza
Tak to by jsem rád viděl, zejména při motorovce, teda pokud jsi nelítal na minimální otáčky |
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 18-12-2013 12:08
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
ZVP_ALEX napsal:
Kyza napsal:
Dneska jsem polital trochu v Z226. Venku na teplomeru -1. Zahrejval jsem to snad 10 minut nez to vylezlo na 25 stupnu. Za celou dobu litani mi to neprelezlo 30 stupnu.
Kyza
Tak to by jsem rád viděl, zejména při motorovce, teda pokud jsi nelítal na minimální otáčky
Mal si zimne clonky a zavretu zaluziu na vstupe chladenia olejoveho chladica?
[img]http://www.ulozisko.sk/obrazky/700632/sigpic3393_11.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
Kyza |
Přidané 18-12-2013 12:28
|
Nováček
Příspěvek: 97
Založený: 06.12.05
|
CSL1_Talbot napsal:
ZVP_ALEX napsal:
Kyza napsal:
Dneska jsem polital trochu v Z226. Venku na teplomeru -1. Zahrejval jsem to snad 10 minut nez to vylezlo na 25 stupnu. Za celou dobu litani mi to neprelezlo 30 stupnu.
Kyza
Tak to by jsem rád viděl, zejména při motorovce, teda pokud jsi nelítal na minimální otáčky
Mal si zimne clonky a zavretu zaluziu na vstupe chladenia olejoveho chladica?
Jasne ze mel. A dobu jsmevto jeste pod dekou zahrivali bufikem v hangaru.
Kyza |
|
|
|
jofe |
Přidané 18-12-2013 12:48
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 242
Založený: 30.09.05
|
Hmm, 226-tky MS majú olejový dvoj okruh, je tam termostat, ktorý pokiaľ je nízka teplota oleja, tak tento nepustí do veľkého okruhu (cez o. nádrž). Oproti 326 (bez tejto úpravy) sa motor pomerne rýchlo zohreje hlavne olej. -1 neni až taká kosa, a tých 30 st. C neni nic moc. Bežne lietame aj v nižších teplotách a olej je medzi 40-50 st. Samozrejme záleží na režime (vleky...). V zime u M-137A je skôr problém s hlavami hlavne na cesťáku a pri klesaní. Abych nebol OT to sa netýka BOS lebo šak "vodníky" sú menej náchylné na teplotné zmeny pri režimoch (samozrejme pri správnej práci s klapkami chladičov) |
|
|
|
Kyza |
Přidané 18-12-2013 18:38
|
Nováček
Příspěvek: 97
Založený: 06.12.05
|
ZVP_ALEX napsal:
Kyza napsal:
Dneska jsem polital trochu v Z226. Venku na teplomeru -1. Zahrejval jsem to snad 10 minut nez to vylezlo na 25 stupnu. Za celou dobu litani mi to neprelezlo 30 stupnu.
Kyza
Tak to by jsem rád viděl, zejména při motorovce, teda pokud jsi nelítal na minimální otáčky
Covece taky jsem na to cumel. A nekolikrat jsem to i Martinovi (instruktor) rikal.
Kdyz jsme litali v prostoru tak jsme tocili zhruba 2400ot/min a stejne to neprelezlo. Jednu chvili to vylezlo az do zelenyho. Ale pak to furt bylo kousek od cervene. Pocitam 30 - 35 stupnu. Rikal jsem si jak mohli litat v -20 a vic stupnich. Dekl na vstupu do mototru jsme meli a zaluzka byla pochopitelne na kridle zavrena. Kdyz jsem pak lital sam prostor a okruhy tak jsem to honil jen do 300m QFE (u nas na letisti 800QNH) na 2600ot ale jinak jsem to mel na okruhu furt pod 2400ot. Jenze ono to je tak ze my tam mame 2 vlecny a kazda se chova jinak takze bych na ty teplote asi nebaziroval.
Jen mi spis slo o to ze se to v tom rusku na zimni mape musi zahrivat fakt dlouho.
A druha vec byla overeni chovani smerovky a to se mi jen potvrdilo ze se to chova stejne. Krasny bylo jak to pada po cumaku dolu kdyz se to v horizontalnim letu vyslapne hodne.
Kyza |
|
|
|
Baron |
Přidané 18-12-2013 18:47
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Super, poznatky od skutočne lietajúcich pilotov sú neoceniteľné.
..a vitaj späť Kyzanino, už je to sakra dlho čo sme spolu leteli naposledy Šturma
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 18-12-2013 20:51
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Kyza napsal:
A druha vec byla overeni chovani smerovky a to se mi jen potvrdilo ze se to chova stejne. Krasny bylo jak to pada po cumaku dolu kdyz se to v horizontalnim letu vyslapne hodne.
Kyza Mohl bys popsat chování při vyšlápnuté směrovce nějak blíž? Předpokládám, že jde o manévr, kterýmu se říká "flat turn" tedy "plochá zatáčka". Krom toho žo to padá na čumák, což je očekávatelné a i Bf 109 se tak měla chovat, jak odhaduješ úhlovou rychlost? Bf 109 naměřili, jak tu někdo postoval, 110 stupňů za minutu při 50% vyšlápnutí směrovky. Přes 50% to prý už je příliš těžké na čumák, aby se to dalo udržet. Někde jsem četl, že takhle zkoušeli repliku Fokkeru Dr. 1 a ta prý udělala flat turn za 35s. Ale Dr. 1 (navíc replika) a Bf 109 nejsou ani zdaleka porovnatelný stroje. Tedy jde mi o to, zda máš alespoň řádově představu, za kolik by Z226 udělal 360 stupňů při flat turn. |
|
|
|
Kyza |
Přidané 18-12-2013 21:37
|
Nováček
Příspěvek: 97
Založený: 06.12.05
|
Rumcajs napsal:
Kyza napsal:
A druha vec byla overeni chovani smerovky a to se mi jen potvrdilo ze se to chova stejne. Krasny bylo jak to pada po cumaku dolu kdyz se to v horizontalnim letu vyslapne hodne.
Kyza Mohl bys popsat chování při vyšlápnuté směrovce nějak blíž? Předpokládám, že jde o manévr, kterýmu se říká "flat turn" tedy "plochá zatáčka". Krom toho žo to padá na čumák, což je očekávatelné a i Bf 109 se tak měla chovat, jak odhaduješ úhlovou rychlost? Bf 109 naměřili, jak tu někdo postoval, 110 stupňů za minutu při 50% vyšlápnutí směrovky. Přes 50% to prý už je příliš těžké na čumák, aby se to dalo udržet. Někde jsem četl, že takhle zkoušeli repliku Fokkeru Dr. 1 a ta prý udělala flat turn za 35s. Ale Dr. 1 (navíc replika) a Bf 109 nejsou ani zdaleka porovnatelný stroje. Tedy jde mi o to, zda máš alespoň řádově představu, za kolik by Z226 udělal 360 stupňů při flat turn.
Flat turn jsem zkousel. Pochopitelne kontra kridelka a zhruba 50% vyslapnuti leve nohy. Vetsi vyslapnuti nema smysl a uz tech 50% pri rychlosti 170 jde dost ztuha. Skoda ze nemame sily v rizeni v tom simu i na nohy. Myslim ze by se tim realita jeste vic priblizila. Letel jsem primo proti Snezce ve vysce 1500QNH. Byla inverze a krasna dohlednost. Pocitam ze mi to poskocilo za nejakou dobu o 15stupnu cca 5 sec. ale nejsem si jistej tim casem. Spis mi slo o to zda to skutecne bude zatacet. Priste vam to natocim na mobil at mame presny casy. Ale az na jare bo jsem se ted nastrelil na chalupu. Nebo mozna jestli zaskocim do LKVR.
Kyza |
|
|
|
magot |
Přidané 18-12-2013 21:49
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Kyza napsal:Covece taky jsem na to cumel. A nekolikrat jsem to i Martinovi (instruktor) rikal.
Kdyz jsme litali v prostoru tak jsme tocili zhruba 2400ot/min a stejne to neprelezlo. Jednu chvili to vylezlo az do zelenyho. Ale pak to furt bylo kousek od cervene. Pocitam 30 - 35 stupnu. Rikal jsem si jak mohli litat v -20 a vic stupnich. Dekl na vstupu do mototru jsme meli a zaluzka byla pochopitelne na kridle zavrena. Kdyz jsem pak lital sam prostor a okruhy tak jsem to honil jen do 300m QFE (u nas na letisti 800QNH) na 2600ot ale jinak jsem to mel na okruhu furt pod 2400ot. Jenze ono to je tak ze my tam mame 2 vlecny a kazda se chova jinak takze bych na ty teplote asi nebaziroval.
Jen mi spis slo o to ze se to v tom rusku na zimni mape musi zahrivat fakt dlouho.
A druha vec byla overeni chovani smerovky a to se mi jen potvrdilo ze se to chova stejne. Krasny bylo jak to pada po cumaku dolu kdyz se to v horizontalnim letu vyslapne hodne.
Kyza
Když to lidi budou 45 min rozmrazovat, tak se jim na to každej vysere a koupěj si radši nějakou stupidní arkádu.
Bussines. |
|
|
|
Kyza |
Přidané 18-12-2013 21:58
|
Nováček
Příspěvek: 97
Založený: 06.12.05
|
magot napsal:
Kyza napsal:Covece taky jsem na to cumel. A nekolikrat jsem to i Martinovi (instruktor) rikal.
Kdyz jsme litali v prostoru tak jsme tocili zhruba 2400ot/min a stejne to neprelezlo. Jednu chvili to vylezlo az do zelenyho. Ale pak to furt bylo kousek od cervene. Pocitam 30 - 35 stupnu. Rikal jsem si jak mohli litat v -20 a vic stupnich. Dekl na vstupu do mototru jsme meli a zaluzka byla pochopitelne na kridle zavrena. Kdyz jsem pak lital sam prostor a okruhy tak jsem to honil jen do 300m QFE (u nas na letisti 800QNH) na 2600ot ale jinak jsem to mel na okruhu furt pod 2400ot. Jenze ono to je tak ze my tam mame 2 vlecny a kazda se chova jinak takze bych na ty teplote asi nebaziroval.
Jen mi spis slo o to ze se to v tom rusku na zimni mape musi zahrivat fakt dlouho.
A druha vec byla overeni chovani smerovky a to se mi jen potvrdilo ze se to chova stejne. Krasny bylo jak to pada po cumaku dolu kdyz se to v horizontalnim letu vyslapne hodne.
Kyza
Když to lidi budou 45 min rozmrazovat, tak se jim na to každej vysere a koupěj si radši nějakou stupidní arkádu.
Bussines.
Naprosto s tebou souhlasim. Ja taky nechci cekat pul hodky na rozmrazeni chci si zahrat a hlavne zastrilet na nepratelska letadla. Ale nejakej cas na rozmrazeni by tam mohl byt. Aby lidi davali pozor proste na motorove pristroje.
Kyza |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 18-12-2013 22:16
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
V téhle kulturní době se pod letadly v noci udržoval oheň a pravidelně se startovala, aby byla připravena k boji :-). Rozhodně se mašiny nezahřívaly 3/4 hodiny. To je během Kriegu poněkud dlouhá doba...
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|