Avia B-135
|
Satcen |
Přidané 18-02-2013 14:41
|
Nováček
Příspěvek: 61
Založený: 04.12.09
|
Že Galán v kokpitu hulil, se ví... ale tenhle Blgar vypadá, že v tom sedí na vostro (tedy aspoň od bradavek po kuklu ) |
|
|
|
Koty |
Přidané 18-02-2013 19:26
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Satcen napsal:
Že Galán v kokpitu hulil, se ví... ale tenhle Blgar vypadá, že v tom sedí na vostro (tedy aspoň od bradavek po kuklu )
pokud jsi byl někdy v Bularsku tak víš jaký tam maj vedro. Tak přece nepoletí v kombinéze
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
Rad Bbridge |
Přidané 08-12-2013 17:55
|
Nováček
Příspěvek: 2
Založený: 06.12.13
|
Ahoj Stoupo,
ty obrázky tvého modelu Avie musí dojmout snad každého patriota, který má alespoň trochu vztah k letectví. Klobouk dolů, seš borec
Jak bude nakonec vypadat ten letový model?
19-09-2011 21:32 jsi dal ukázku tabulky, jak bys to asi viděl. Možná už jsi to od té doby změnil, protože ty údaje nejsou nejvyšší dosažené.
Údaje o rychlosti jsou převážně ze zkoušky provedené pilotem Zemánkem 11.6.1940 na prototypu B-135.1, jak uvádí MBI na straně 49. Ale také je tam hned uvedeno, že bylo dosaženo i vyšších výsledků. Ty sice v textu MBI nejsou, ale na str.59 je alespoň vyfocen protokol ze zalétávání Bulharské Avie 135 tov.č.:101 z 27.4.1942
Údaje upravené dle tohoto měření i dalších:
Range:
550 km (with 507 km/h, in 4640 m), 800 km (with CruiseSp. 393 km/h)*, 940 km (max)
Turn time at an altitude 500m: ~17sec (34 sec na osmičku, tedy 2 kruhy! Avia určitě nezatáčela o 8 sekund déle než P-47, když ji považovali za obratnou. Stane se. )
Speed:.................................otáčky (1/min).........tlak dmychadla? (mm Hg)
Sea level: 462 km/h..............2140.........................920
At 1000m: 478 km/h..............2200.........................920
At 2000m: 495 km/h..............2270.........................915
At 3000m: 511 km/h..............2330.........................915
At 4000m: 527 km/h..............2400.........................905
At 4150m: 529 km/h..............2410.........................900
At 4600m: 535 km/h................---............................---........(ofic. VmaxH, Němeček)
At 5000m: 519 km/h...............2370........................795
At 6000m: 507 km/h...............2330........................660
Max. allowed: 715 km/h
Design for max.: 850 km/h
Jen pro pořádek, údaje z letiště:
Tlak vzduchu u země 740,8 mm Hg, Teplota, 11,5°C, Vítr 7,6 m/s
(Čekal bych, že se měřilo s větrem v boku, jinak by to bylo měření na…. Pokud je vše jinak, prosím o vysvětlení zdejší odborníky přes létání.)
Jak se můžeš přesvědčit, i bez ejektorových výfuků a s obyčejnou vrtulí Hd 43,
byly Bulharské 135ky schopné rychlostí kolem 530 km/h, ne jen „pro početní případy“ stanovených 521 km/h
Pozor, stoupací časy z téže tab. na s.59, jsou měřeny jen při ekonomickém výkonu motoru!
Je to vidět na otáčkách, že se pohybují jenom mezi 1750-1910 1/min.
Souhrn mezních a důležitých údajů
VminFLAPS...................130.0 ? km/h........pádová rychlost s klapkami..? (odvozuju ze 197-174)
Vmin............................150.0 km/h..........pádová rychost (uvedeno 140-150, tak beru raději horší)
V_landing.....................170.0 km/h..........rychlost klouzání na přistání s klapkami a podvozkem**
Vmin_flight_FLAPS.........174.0 km/h..........min rychlost letu s vysunutými klapkami a podvozkem.
Vmin_flight...................197.0 km/h..........minimální rychlost letu (bez klapek)
V_climb........................231.0 km/h..........rychlost při max. stoupání
Vmax...........................462.0 km/h..........maximální rychlost u zemně
VmaxAllowed................715.0 km/h..........maximální povolená rychlost (maximální dosažená při testech)
V_critical......................850.0 km/h..........maximální konstrukční rychlost draku
VmaxH.........................535.0 km/h..........maximální rychlost ve vodorovném letu
HofVmax.....................4600.0 m..............výška kde je dosažena VmaxH
CruiseSpeed.................393.0 km/h..........cestovní rychlost ve výšce 4700 m pro dolet 800 km***
Vz_climb.........................13.5 m/s............počáteční= max. stoupavost (průměrná je 11,9 do 4000 m)
Zatížení nosné plochy.....142.4 kg/m2........(podobné jako u Spitfire Mk.V se zkráceným křídlem.)
Profily křídla NACA 23012 – 23020, třeba to někomu něco říká.
Tabulka ze str.47 v MBI se týká nastavení vyvažovací plošky v různých režimech letu, takže v ní uvedené rychlosti jsou spíše modelové pro dané nastavení, než mezní.
*(Let dlouhý 800 km, s vodorovnou rychlostí 393 km/h v 4715m, trval 2 hod 13 min.
MBI s. 46)
** Tj. rychlost při zahájení manévru přiblížení nad dráhu? Opět bych uvítal, upřesnění od nějakých zkušených pilotů. Jaká byla potom rychlost nad prahem dráhy, kolem 140?
A není 140 km/h ta samá „rychlost dosedání“, co byla dříve „moc vysoká“ pro Aero A-102? (Aero mělo navíc rozchod podvozku celých 2,75 m, oproti 2,5 m u Avie.)
***(případně 372 km/h ve výšce 2570 m, MBI s.47)
Hodně zdaru ve tvé bohulibé činnosti! Asi nejsem jediný kdo se tu těší jak malej Jarda.
Upravil/a Rad Bbridge dne 06-09-2014 00:28
|
|
|
|
Stoupa |
Přidané 08-12-2013 21:59
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
Souhlas to jsou hodnoty kterých by se mělo dosáhnout.
Naštěstí finální FM bych nedělal já, spíš ho bude dělat někdo z Teamu Daidalos, někdo kdo tomu rozumí. |
|
|
|
magot |
Přidané 08-12-2013 22:11
|
Fusioner
Příspěvek: 17610
Založený: 19.06.08
|
A jak to vůbec vypadá s touto Avií? |
|
|
|
Stoupa |
Přidané 09-12-2013 17:15
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
Jde to pomalu, neni čas. |
|
|
|
magot |
Přidané 09-12-2013 17:18
|
Fusioner
Příspěvek: 17610
Založený: 19.06.08
|
Jsem na tom podobně. |
|
|
|
archie1971 |
Přidané 08-04-2014 22:28
|
Nováček
Příspěvek: 79
Založený: 15.06.09
|
nějaké novinky? |
|
|
|
archie1971 |
Přidané 08-04-2014 22:28
|
Nováček
Příspěvek: 79
Založený: 15.06.09
|
nějaké novinky? |
|
|
|
OREL_Otecko |
Přidané 19-08-2014 16:13
|
Nováček
Příspěvek: 21
Založený: 06.01.10
|
Avie stopětatřicítka spolu s pětistovkou jsou moje srdeční éra. Takže, když už si v něm můžu zalétat (sice s kokpitem Bf), tak jsem si k tomu vyrobil pár skinů. Jako základ jsem použil skin u letadla v módu, ze kterého jsem použil pozadí a zbytek je už fantasy.
[img]http://i1166.photobucket.com/albums/q601/Motecko/B-135early_zps23603156.jpg[/img] is not a valid Image.
Třetí prototyp B-135 s čs.znaky
[img]http://i1166.photobucket.com/albums/q601/Motecko/B-135late_zpsc6fb674e.jpg[/img] is not a valid Image.
Třetí prototyp při závěrečných typových zkouškách
[img]http://i1166.photobucket.com/albums/q601/Motecko/B-135khaki_zpsc2b5bf46.jpg[/img] is not a valid Image.
Avia B-135 v kamufláži alias B-534
[img]http://i1166.photobucket.com/albums/q601/Motecko/B-135color_zpsd6482360.jpg[/img] is not a valid Image.
Avia B-135 ve válečné kamufláži
Skinpack je ke stažení na http://uloz.to/xjuU8sMY/b-135-skinpack-7z
Doufám, že se již brzy dočkáme finální verze tohoto krasavce. Držím Stoupovi palce. |
|
|
|
cyberolas |
Přidané 20-08-2014 00:34
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 24.04.08
|
No já už jsem si myslel, že to usnulo nadobro, tak snad ne, byla by to škoda přece. |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 21-08-2014 15:27
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Jojo, asi nejelegantnější éro, co u nás kdy bylo navrženo a zkonstruováno.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
HaFu1939 |
Přidané 22-08-2014 11:54
|
Nováček
Příspěvek: 26
Založený: 26.02.13
|
Uvažuje se o přidání do oficiální Il-2 Šturmovik? Je tam i IK-3… třeba do 14.5… |
|
|
|
magot |
Přidané 22-08-2014 12:25
|
Fusioner
Příspěvek: 17610
Založený: 19.06.08
|
Ne, páč je Stoupa neaktivní ... |
|
|
|
Rad Bbridge |
Přidané 06-09-2014 00:23
|
Nováček
Příspěvek: 2
Založený: 06.12.13
|
Spíš nás chce překvapit. Loni v prosinci mi psal, že na tom stále dělá, ale ta část práce je zrovna dost náročná na čas, kterého má málo. |
|
|
|
cyberolas |
Přidané 06-09-2014 07:54
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 24.04.08
|
tak končí bohužel většina projektů - není čas |
|
|
|
magot |
Přidané 06-09-2014 10:50
|
Fusioner
Příspěvek: 17610
Založený: 19.06.08
|
leda že by to někomu předal |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 07-09-2014 06:58
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Snad jen Tobě. |
|
|
|
Stoupa |
Přidané 08-09-2014 18:54
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
Projekt Avia 135 může po "krátké" přestávce pokračovat. |
|
|
|
cyberolas |
Přidané 08-09-2014 19:02
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 24.04.08
|
No ty vole Stoupič, vitááj! |
|
|