Zdravím, měl bych jeden, možná trochu blbý, dotaz. Uvažuji o koupi DLC Battle of Bodenplatte a zajímalo by mě, jestli množství serverů, které se mi objeví v seznamu závisí na verzi hry a po případné koupi se mi přidají další, kde se lítá i západní fronta. Mám zatím základní verzi hry a krom serveru Wings of liberty je to s obsazeností trochu bída. Nerad bych teda vyhodil přes litra a neměl to kde hrát. Díky za odpověď :-)
Pánové, jinak teda při diskuzi tady tak nějak očekávám, že máte všichni, kdo o tom diskutují, načtený alespoň ten příspěvek z toho fóra v Developer Diary, kde sou křivky závislosti času na G, je tam vysvětleno, co všechno je implementované konkrétně ve hře, na čem závisí limity a podobně... Občas mi přijde teda, že ne...
Diskuze je o tom, jestli ty hodnoty mají správně a nebo ne, ale kolikrát se tady spíš hádáme o tom, jak je to ve hře udělané, objevujeme ameriku a přitom je to všechno popsané od vývojářů na ofiko fóru...
Upravil/a Hot_Dog dne 02-02-2020 11:05
Zdravím, měl bych jeden, možná trochu blbý, dotaz. Uvažuji o koupi DLC Battle of Bodenplatte a zajímalo by mě, jestli množství serverů, které se mi objeví v seznamu závisí na verzi hry a po případné koupi se mi přidají další, kde se lítá i západní fronta. Mám zatím základní verzi hry a krom serveru Wings of liberty je to s obsazeností trochu bída. Nerad bych teda vyhodil přes litra a neměl to kde hrát. Díky za odpověď :-)
Zdravím, měl bych jeden, možná trochu blbý, dotaz. Uvažuji o koupi DLC Battle of Bodenplatte a zajímalo by mě, jestli množství serverů, které se mi objeví v seznamu závisí na verzi hry a po případné koupi se mi přidají další, kde se lítá i západní fronta. Mám zatím základní verzi hry a krom serveru Wings of liberty je to s obsazeností trochu bída. Nerad bych teda vyhodil přes litra a neměl to kde hrát. Díky za odpověď :-)
Na západní frontu (Bodenplatte planeset) se specializuje server Combat Box a ten bývá k večeru solidně zaplněn.
Hot Dogu, tady diskutuješ s lidmi kteří odlétají ve hře 15 minut za kvartál a pak mají potřebu poučovat ty kterým nesahají ani po paty....podle toho to pak vypadá....
Četli jste někdy někdo, že by nějaký bojový pilot spitu nebo Tempesta popisoval, že by si ze zvědavosti testoval, kolik zátěže vydrží s nohama ve sklepě nebo v prvním patře? Ani Klostrman ne. A ten popisoval hodně detailů. Ja myslím, že jim to tam montovali čistě z psychologiských důvodů. Tak jako katapultážnní sedačky při prvním letu raketoplánu.
Tím, že si pustíš víc kyslíku do masky si rozhodně víc neokysličíš krev... Saturace krve kyslíkem se v normálním stavu sama o sobě pohybuje někde cca mezi 95-99%, a to že není 100% není zapříčiněno nedostatkem kyslíku v plicích, ale jinými vlivy...
PS: A opravdu si zvyšovaly koncentraci kyslíku, nebo si jen pouštěli více kyslíku (vzduchu) do masky? Každopádně bych to spíš viděl jako preventivní opatření pro nějakej průser + vyšší fyzické vypětí...
Myslim, ze tim, ze si pustis do masky vic kysliku si krev okyslicis. Proto jsou koneckoncu kyslikove masky. Obecne receno, kyslik je jedovaty a jen spravna kombinace %kysliku v dychanem plynu a tlak toho plynu umoznuje preziti - se snizujicim se tlakem je treba zvedat procento kysliku.
Kdybych mel hadat, tak jde o tohle:
maska, alespon ta tehdejsi, aby usetrila kyslik, tak vracela cast vydechnuteho vzduchu zpet k nadechu. Byl tam takovy pogumovany pytlik, do ktereho pritekal kyslik, a do ktereho zaroven pilot vydechoval. Pote, co se pytlik naplnil, sel zbytek vydechu ven. Pri nadechu se pak smichal obsah pytliku se vzduchem nasatym z venku. Duvod toho vseho je ten, ze to, co vydechujete na zacatku vydechu obsahuje dost kysliku - vubec se to nedostalo do plic a je skoda to zahodit. Nicmene objem pritekajiciho kysliku je konstantni(!) v case, zatimco pilot vyvijejici fyzickou namahu nebo zraneny potrebuje vice nez obvykle a tim, ze se zadycha, by nic neziskal - proto prepinac typu low/high/emergeny. Navic ani telo nefunguje stylem zapnuto/vypnuto, takze nedostatek okysliceni se projevuje zpusobem trochu jako opilost, coz je stav, ve kterem typicky nechcete byt v boji, ale preba na preletu muze byt v lehke forme akceptovatelny. Namahou nemyslim jen dvacet kilo na kniplu, ale spis odolavani Gckum a adrenalin.
Četli jste někdy někdo, že by nějaký bojový pilot spitu nebo Tempesta popisoval, že by si ze zvědavosti testoval, kolik zátěže vydrží s nohama ve sklepě nebo v prvním patře? Ani Klostrman ne. A ten popisoval hodně detailů. Ja myslím, že jim to tam montovali čistě z psychologiských důvodů. Tak jako katapultážnní sedačky při prvním letu raketoplánu.
Tak znova, ne, já to nikde nečetl, ale já sem ohledně toho nečet skoro nic, takže nejsem reprezentativní vzorek Ale to že to tady nikdo nečetl, že by to přímo použil přece neznamená, že se to nepoužívalo, navíc, když je to popsaný v mnoha knížkách a zdrojích, že to k tomu sloužilo...
Četli jste někdy, že by pilot fokáče během delšího souboje kontroloval stav v přední/zadní nádrži a podle potřeby upravoval? Hra toto taky dělá (zatím automaticky) a podle této logiky věci požaduji, aby fokáč po vstupu do souboje přestal přepínat nádrže, tím si postupně začal nevyvažovat letadlo na jednu nebo druhou stranu, podle toho na jaké nádrži zůstala poloha přepnutá, a čerpal z ní tak dlouho, dokud mu v ní nedojde benzín... Poté chci 20 vteřin fokáče bez motoru, než si pilot uvědomí co podělal, přehodí přepínač nádrže, znova nahodí motor... Na základě toho, že sem nikde nečet, že by v boji ty nádrže přepínal...
Upravil/a Hot_Dog dne 02-02-2020 12:19
Tím, že si pustíš víc kyslíku do masky si rozhodně víc neokysličíš krev... Saturace krve kyslíkem se v normálním stavu sama o sobě pohybuje někde cca mezi 95-99%, a to že není 100% není zapříčiněno nedostatkem kyslíku v plicích, ale jinými vlivy...
PS: A opravdu si zvyšovaly koncentraci kyslíku, nebo si jen pouštěli více kyslíku (vzduchu) do masky? Každopádně bych to spíš viděl jako preventivní opatření pro nějakej průser + vyšší fyzické vypětí...
Myslim, ze tim, ze si pustis do masky vic kysliku si krev okyslicis. Proto jsou koneckoncu kyslikove masky. Obecne receno, kyslik je jedovaty a jen spravna kombinace %kysliku v dychanem plynu a tlak toho plynu umoznuje preziti - se snizujicim se tlakem je treba zvedat procento kysliku.
Kdybych mel hadat, tak jde o tohle:
maska, alespon ta tehdejsi, aby usetrila kyslik, tak vracela cast vydechnuteho vzduchu zpet k nadechu. Byl tam takovy pogumovany pytlik, do ktereho pritekal kyslik, a do ktereho zaroven pilot vydechoval. Pote, co se pytlik naplnil, sel zbytek vydechu ven. Pri nadechu se pak smichal obsah pytliku se vzduchem nasatym z venku. Duvod toho vseho je ten, ze to, co vydechujete na zacatku vydechu obsahuje dost kysliku - vubec se to nedostalo do plic a je skoda to zahodit. Nicmene objem pritekajiciho kysliku je konstantni(!) v case, zatimco pilot vyvijejici fyzickou namahu nebo zraneny potrebuje vice nez obvykle a tim, ze se zadycha, by nic neziskal - proto prepinac typu low/high/emergeny. Navic ani telo nefunguje stylem zapnuto/vypnuto, takze nedostatek okysliceni se projevuje zpusobem trochu jako opilost, coz je stav, ve kterem typicky nechcete byt v boji, ale preba na preletu muze byt v lehke forme akceptovatelny. Namahou nemyslim jen dvacet kilo na kniplu, ale spis odolavani Gckum a adrenalin.
A měli ty systémy bomby na kyslík (a s něčím to skutečně míchali, protže čistý kyslík se dýchat nedá) a nebo to byl stlačený vzduch? Ale jinak si v běžném stavu kdy normálně dýcháš a je jedno jestli seš v klidu, nebo při zátěži krev zvýšením koncentace opravdu neokysličíš, protože už tak je okysličená téměř na maximum... Leda by se před soubojem opravdu naschvál dusili (a jedinej důvod proč to dělat mě napadá, aby šetřili kyslík, ale vzhledem k tomu, že ho většina letadel měla na několikanásobnou dobu co benzín) a při souboji si to pustili víc, aby už se nedusili, ale to pochybuju...
Ano v nějakých vyšších výškách (vůbec nevím jakých, odhaduju úplně od boku tak 4000m a výš, nejsem horolezec, ale vím jak funguje saturace krve kyslíkem a její měření) bude už saturace krve kyslíkem klesat pod normální hodnoty 95-99%, ale to předpokládám měl každej už tu dýchací masku nasazenou a tu hodnotu 95-99% si udržoval...
Ale nikde sem o tom nečetl, takže hádám, že to dělali 1) jako preventivní opatření, kdyby se něco podělalo, aby toho kyslíku bylo dost a v boji klidně radši nějakej zahodim, než aby mi chyběl a 2)protože tušili, že díky námaze ho budou stejně potřebovat víc než v klidu...
PS: tak tady sem našel něco k tomu, https://www.resea...MONT_BLANC, vypadá to že saturace začíná klesat už tak kolem 3000m.n.m, ale pokud měli nasazenou masku, tak si jí stejně udržovali imho normální i v průběhu letu...
PS2: Takže ano LesniHU, máš samozřejmě pravdu, že požítím kyslíku se ti krev okysličí víc, ale pouze vůči nějakému "přidušenému" stavu, né proti normálu, jak sem to myslel já. Když to obrátím, když by si měl vzduch s 30% kyslíku místo klasických 21% co dýcháme, furt budeš na saturaci krve 95-99%.
Upravil/a Hot_Dog dne 02-02-2020 12:57
Ale jo ja jenom, že dvoupolohové pedály by měly být pro boj podstatná záležitost. NEŘÍKÁM, že jsem četl ouplně všechno, ale nikde ani zmínky. Ani ,že by nováčkům přitloukali do hlavy.......
Jasně když jsem to nikde nečetl, tak to pochopitelně naznamená, že tento "fenomén" neexistuje. Kdyby to bylo opravdu naprosto podstatné, určitě by těch zmínek bylo více. Osobně si myslím ,že zvednutím do té druhé polohy ve spitu nebo tempíku to zvýšilo toleranci na přetížení o nulá celá PRD.
No ono je to vlastně v Box namodelováno správně protože se mi ve spitu zatmí později,ale o TAKY nula celá PRD.
Nazdar, po delší době jsem zas podíval do fóra, a hned hádka, zaujalo mě to, a říkám si opravdu za 100 let létání není dohledatelná studie o účinku zrychlení na pilota ?
Samozřejmě že je, našel jsem knížku která se na tyto studie odkazuje, jmenuje se International encyclopedia of ergonomics and human factors a docela rozsáhle se té problematice věnuje.
zde odkaz, strany 1864 a 1865, bohužel celá kapitola zde není přístupná, pro účely zdejší diskuze, píšou, že tato metoda (pozice sedačky) je velmi účinná => klidně mohl být velký rozdíl mezi tolerancí přetížení dle konstrukce stroje , takže pilot ve spitu se mohl uspat i tam kde pilot befka byl v pohodě, zrychlení sice stejné (poloměr, rychlost atd). ale tolerance vůči tomu přetížení bude v té sklopené sedačce úplně jiná, a to je to o co se jedná. Pokud by tam byla i ta rovnice (3) ze které vycházejí (skryto). Dalo by se asi i dopočítat k tomu rozdílu těch tolerancí.
Ale jo ja jenom, že dvoupolohové pedály by měly být pro boj podstatná záležitost. NEŘÍKÁM, že jsem četl ouplně všechno, ale nikde ani zmínky. Ani ,že by nováčkům přitloukali do hlavy.......
Jasně když jsem to nikde nečetl, tak to pochopitelně naznamená, že tento "fenomén" neexistuje. Kdyby to bylo opravdu naprosto podstatné, určitě by těch zmínek bylo více. Osobně si myslím ,že zvednutím do té druhé polohy ve spitu nebo tempíku to zvýšilo toleranci na přetížení o nulá celá PRD.
No ono je to vlastně v Box namodelováno správně protože se mi ve spitu zatmí později,ale o TAKY nula celá PRD.
Ajvne, takle se o tom nepřu, pročti si tu diskuzi od začátku, dokonce i já si myslím, že to bylo zhruba tak zaokrouhleno nula célá prd, jen tvrdím, že befko a fokáč by to měli mít taky o stejnej nula celá prd:-)
Hot Dogu, tady diskutuješ s lidmi kteří odlétají ve hře 15 minut za kvartál a pak mají potřebu poučovat ty kterým nesahají ani po paty....podle toho to pak vypadá....
Vím, že je to jiný výrobce, ale koukám že do Tempesta už tyto pedály nemontovali..
Míro, já teda nevím, ale když si vyggoglím obrázky "tempest cockpit", a prohlídnu si ty, kde jsou vidět pedály, tak tam opět vidím dvoustupňové
Hergot..já jsem vůl jsem byl zblblej z tech spitfajrofských, které mají nad tou druhou ( vyšší ) šlapkou ten kožený třmen .. Takže já tu druhou šlapku považoval za " třmen " pro tu nohu..
Miro jsem stejný vůl.
HotDogu naprostý souhlas. Tak obrovskou toleranci k přetížení posed v beefku nebo fokáči nemohl mít. Vliv to určitě mělo, ale ne tak šílený jako v BoX.
Hoši dneska v BoX jakekoliv beefko v pohodě (díky "G-tolerancím" utočí jakéhokoliv jaka lavinu či spita. Což je blbost. Ale ve starém šturmu jakékoliv beefko nemělo při kroucení jakoukoliv, ani tu byť jen NEJMEŠÍ šanci proti lavině, jaku a spitu. Což byla taky blbost.
Takže to beru tak, že jsme si historicky kvit. Za prvé. Za druhé-Na "menší" rychlosti se ty beefka přece jen i když horkotěžko ukroutit dají. Za třetí- díky této "stmívací" záležitosti jsou souboje mnohem uvěřitelnější, realističtější.
Nedá se točit na pětníku, Horizontálně či vertikálně, či kombinovaně.
Což mě třeba ve starém šturmu sralo, protože jsme dělali naprosto neskutečné vrkotoče, Jakož i v Box před "stmíváním".
PS
Posed v německých letadlech nemohl mít takový vliv na toleranci přetížení jako anti-Gkombinézy.
Proč by se jinak srali s jejich vývojem když by mohli jenom změnit posed. či namontovat dvoupatrové pedály.
(Géniááálníí angláni.)
Díky Hot_Dogu a Druindine. Vždycky jsem si myslel, že je to prostě jen přepážka v konstrukci pedálů, ne nášlapná plocha. Tak mi to to připadalo i ve hře. Teď už tomu rozumím.
Upravil/a 310_cibule dne 02-02-2020 14:53
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Takže při malých a středních rychlostech působí 6 G jinak, než 6G při velkých?
V red Bull Race dávají krátkodobě i přes 12G ( 12G je max co mají povoleno) a jinak 10G. Mají sice opravdu trénink, ale zase nemají žádné antiG obleky a ani dokonce kalhoty.
Je tedy OK, že v BOXu je jen polovina?
Jde o to, že dosažitelné G je dáno mimo jiné rychlostí (taky nosnou plochou a vahou). Při rychlosti 450km/h vytáhne 10g jakákoli WW2 stihačka. Při 250km/h, kde se často odehrávají točivé souboje virtuálů, to neudělá žádná. Točivá stihačka se pozná právě podle toho, že utáhne zatáčku na nízké rychlosti víc, ale na nízké rychlosti tam nejsou ty géčka. Při vysoké rychlosti točivost sama o sobě neznamená nic, protože je to limitováno jednak tolerancí člověka vůči přetížení a taky strukturální odolností draku ... no a posléze i tou silou na páce. Jinak 6g je 6g. To máš samozřejmě pravdu, to ještě nikdo nezměnil.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.