Kluci, to se tu i jinde probíralo mockrát. Planeset u Kurska je přeci postaven na pozdějších verzích typů, které lítaly již u Moskvy, Stalingradu a kde jinde. Navíc Kursk je rozsahem i dopadem největší bitva WW2. Proč by měli začínat s největším kusem? Aby pak už nikdy nemohli vytvořit nic většího? Ne, podle mě začali správně. BOS je prima, aby odladili technologii pro WW2 operace. Že to není zadarmo, to je celkem vidět. Práce s tím asi měli a ještě budou mít hafo. BOM zas dokopletuje část nejpoužívanějšího planesetu, který na východě lítal. Přidaj letní mapy, páčto je asi jasné, že letní mapy jim daly víc zabrat, než ta zimní. Asi i tohle hrálo roli při volbě BOSka jako startu. Ten Kursk časem bude. A je v zájmu nás všech, aby přišel ve chvíli, kdy k tomu budou podmínky. Bude odladěná technologie (zejména počet hráčů na serveru a počet pozemáků ke zničení), bude široký planeset, bude smysluplný nástroj na tvorbu misí a kampaní. Prostě to nějaký čas bude trvat.
Kluci, to se tu i jinde probíralo mockrát. Planeset u Kurska je přeci postaven na pozdějších verzích typů, které lítaly již u Moskvy, Stalingradu a kde jinde. Navíc Kursk je rozsahem i dopadem největší bitva WW2. Proč by měli začínat s největším kusem? Aby pak už nikdy nemohli vytvořit nic většího? Ne, podle mě začali správně. BOS je prima, aby odladili technologii pro WW2 operace. Že to není zadarmo, to je celkem vidět. Práce s tím asi měli a ještě budou mít hafo. BOM zas dokopletuje část nejpoužívanějšího planesetu, který na východě lítal. Přidaj letní mapy, páčto je asi jasné, že letní mapy jim daly víc zabrat, než ta zimní. Asi i tohle hrálo roli při volbě BOSka jako startu. Ten Kursk časem bude. A je v zájmu nás všech, aby přišel ve chvíli, kdy k tomu budou podmínky. Bude odladěná technologie (zejména počet hráčů na serveru a počet pozemáků ke zničení), bude široký planeset, bude smysluplný nástroj na tvorbu misí a kampaní. Prostě to nějaký čas bude trvat.
Rume, to my všechno víme. Otázkou je, kdo bude za Rudé ty šroty lítat v BoM a BoS. Člověk už je z ILa z toho nějaký utahaný. Od toho Kursku se to už dá, aby jeden porád nebyl za masochistu.
Nevíte někdo kde je namapováno Opuštění letounu? Nějak to nemůžu najít. Díky.
Upravil/a olda Olde maly dne 22-06-2015 20:51
Moje zkušenost z BOSka je, že se lítaj obě strany víceméně stejně. Nemám úplně porovnání s starým IL2, lítal jsem to jen kdysi když to bylo nový, ale BOSkový Jak 1 je dost plnohodnotný protivník pro Bf 109G2. Na F4 trochu ztrácí, ale ne ve všem. Rozhodně to není otloukánek. Podobně La 5 je v BOSku dost slušný letadlo. Na Befka úplně nestačí, ale pro tu G2 je to solidní oříšek. Jediný otloukánek na červené straně je LaGG 3. To se tak nějak čekalo a tak nějak to je pravda. Zkrátka neplatí, že by se jedna nebo druhá strana lítala víc a že by člověk nenašel uplatnění na jakékoli straně. A bitevničení je třeba jednoznačně hezčí u Rusů, páčto maj IL2. Ať si říká kdo chce co chce, se Štukou tolik legrace není.
Chceš Oldo důkaz, že červení nejsou otloukánci? Běž online třeba na Wings of Liberty, vem nejlepší LW éro - tedy F4 a lítej do 3000m v zóně s úkolama. Pak se přijď podělit o zážitky, jak úspěšně jsi setřásl Jaky ze šestý
Nevím, jak moc je to výsledek balancu. Ono se totiž u většiny protestů vůči výkonům ukázalo, že tomu stěžovatelé až tak nerozuměli. Třeba FW 190 je udělaný podle všeho velmi přesně. Jaky a Laviny jsou o něco rychlejší, než by asi měly být, ale není to nic dramatického. Podstaná pro pochopení je atmosféra v BOSku, kde je velmi nízká teplota a celkem normální tlak. To vede k tomu, že hustota vzduchu u země je vysoká, ale rychle klesá. Určit správě TAS z budíků bylo pro většinu stěžovatelů mimo jejich možnosti. Dosazení IAS a výšky do nějakého TAS kalkulátoru na WEBu nevede k správným výsledkům. Dokonce s přibývající výškou to vede k dost chybným závěrům. Spíš je to věcí toho, že docela vhodně zvolili, které verze letadel namodelují. Je asi jasné, že kdyby zvolili trochu starší Jaky a LaGGy, asi by to takový zázrak nebyl. To samé pak platí o La 5. Sice je tu ten roll rate, který nějak nezapadá do představy LaGG3 a jiným motorem, ale to asi samo o sobě není nic, co by měnilo balanc. Podle mě jsou spíš podezřelé ty klapky u Ruských lítadel. To dává celkem měřitelnou výhodu, tedy pokud jim to člověk dovolí použít. A pokud jo, je stejnak vůl. Spíš to vidím tak, že VVS v 1942 mělo mizernou kvalitu velení, údržby a výcviku. Navíc bylo zásobovaný letadlama roztodivné kvality. Výsledky na frontě pak byly spíš funkcí nekompetentnosti na všech možných úrovních, než reálného poměru výkonů německých a ruských letadel. Když dostaneme sim, kde máme nová letadla v prototypové kvalitě a jejich nasazení podléhá jen naší tvořivosti, máme úplně jiný obrázek.
Tím nechci říct, že bych vylučoval, že tomu vývojáři trochu pomohli. Spíš si myslím, že na tom něco málo pravdy bude. Je to ale opravdu něco málo. Ostatně každý se může přesvědčit tak, že lítá obě strany. Často si říkám, že bych přeci to Befko měl utočit stejně snadno, jako před chvílí ten s Jakem, co mě sundal. A ono ne, to Befko mě dostane v zatáčkách. To samé pak platí naopak. Člověk posuzuje většinou na základě vlastního neúspěchu. Úspěch se bere jako samozřejmost. Online ale člověk potkává lidi, keří to třeba fakt umí a především uměj druhýho dostat do nesnází.
Rumcajsi nedělej z nás hlupáky. Tady nejde o přesnou hodnotu na budíku, ale o vzájemný poměry. F-4 nemá důvod být rychlejší než G-2. 109 nemaj důvod stačit u země 190. Třeba zrovna Fokáč rozhodně není v podstatě dobře. To letadlo má být v týhle době co se týče rychlosti u země o třídu jinde. Má se bát maximálně Typhoona, ne, že toho má s Jakem plný brejle (vždyť má jen 500 koní navíc...) a s Lavočkou může jen stopovat za jak dlouho ho sjede.
Je třeba nějaký důvod, aby jen německý motory byly ohraničený i časem, ne jen teplotou jako rusové ? Je tam všude spousta malých popostrčení pro rusy a kdo to nevidí, chce to nevidět.
Já se s tím smířím, čekal jsem to od začátku co ohlásili tohle období, ale správně to prostě není a každý o tom něco ví to musí vidět. A není to o tom, že lítám Němce. Kdybych v G-6 zesměšňoval u země rychlostně mustangy, byl bych úplně stejně nasranej.
Fokáč je podle všeho velice blízko toho, jak má lítat. Je to zjevně nejpřesněji namodelované letadlo v BOSku. Tedy pokud jde o výkony.
F4 je udělaný blbě. Je rychlejší, než by mělo být.
S těma Jakama a Lavinama je to tak, že jsou udělaný rychlejší, než tvrdí dostupná leteratura. Nebo ono by to nebylo ani tak rychlejší, kdyby se to přehřívalo. Ale ono se to nepřehřívá. A se zavřenejma chladičema to prostě letí líp. Jestli je to opravdu takhle, pak až bude letní mapa a bude o 30, 40 stupňů větší venkovní teplota, mělo by to najednou být zase jinde.
Ta FW 190 má sice o 500 koní víc než Jak, ale je taky o hodně těžší. Nemám po ruce čísla, ale poměr výkon/váha vyjde jako dost podobné číslo. Kolik má FW letět u země? 528 km/h? Nebo nějaké podobné číslo? Jak má dělat tuším 518 km/h nebo něco podobného. Jako takhle to lítá i ve hře. To nejsou dech beroucí rozdíly. Navíc to FW akceleruje pomaleji. Stačí tak malá převaha energie a Jak nemusí FW pustit.
Jo verze Jaku je zvolená šikovně tak, aby byla z daného období a přitom již měla nejhorší za sebou. Je mírně popostrčená vpřed proti nejlepším údajům z literatury. A má ty "famózní" klapky. A je pro Jak vhodně zvolená zima, kde se dá obhajovat to lítání se zavřenejma chladičema. Jak jsem psal, letní mapa by měla odhalit, zda ty chladiče nepřehnali.
U La 5 je situace roztodivná. Výkony sedí, ale dost možná verzi La 5 a lepším motorem. Někde jsem četl, že snad do draků La 5 nějaký čas montovali už eFkový motory, nebo dokonce FN. Co přesně to má za motor je mi tedy záhadou. Výkonově by to odpovídalo asi nějaké takové přechodové verzi.
Je to balancovaný? Ano, myslím si, že jo. Je to kombinace vhodných voleb a malých nepřesností. Nicméně většina z toho je poplatná pouze BOSku. Jakmile bude tepleji, ukáže se víc. Jakmile budou další typy, ukáže se nesmysl v roll rate u La 5 a LaGG3. A nejlepší stíhačka na mapě je stále F4, která je taky pozitivně nepřesná.
Poměr hmotnost/výkon je hezký u stoupavosti/akcelerace, ale už ne zdaleka tak důležitý u maximální rychlosti. Fokáč bych čekal, že na Notleistung alespoň 550 vytáhne, pokud půjde všechno optimálně jako u rusů tak 560. Nedělám si iluze, že Jaky byly v týhle době rychlejší nez Spitfiry Mk V a ty byl z rychlosti Foka u země dost frustrovaný.
528 je dost málo. To má dávat F-4 na Kampfleistung při 1200PS. Já sice 109 fandim, ale nevěřim, že fokáč někde prošustroval jeho dalších 500 koní.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.