Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
|
LEON |
Přidané 06-06-2015 15:52
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Deschain napsal:
tesim se na podzim, beta bomka uz bude nejakou chvili bezet a ja zas budu mit cas a chut litat (v lete to nejde )
V létě se právě lítá nejlíp, venku hnusný vedro, ve vodě sinice, všude komáři, klíšťata a podobná chamraď, zlatě doma za joystickem :-)
|
|
|
|
Baron |
Přidané 09-06-2015 19:06
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Vysiel oficialny manual ku hre:
http://forum.il2s...ntry264888
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Tyler Durden |
Přidané 10-06-2015 08:06
|
Diskutující
Příspěvek: 2537
Založený: 07.10.14
|
Tý jo... a hned osm měsíců po vydání! |
|
|
|
Baron |
Přidané 10-06-2015 09:39
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Súhlas, aby som pravdu povedal - som prekvapený, že ho vôbec vydali.
...na druhej strane - urobený je pekne. Nie som si istý, či im pri ňom priamo nepomáhal Chuck, jeho manuály boli (stále sú) špičkovo urobené.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 10-06-2015 10:29
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Manuál přišel notný čas po vydání hry. Nicméně při hrubé znalosti počtu zákazníků a tedy objemu peněz, které lze v této oblasti vydolovat, se ani nedivím. Podle mě je spíš zázrak, že to naše odvětví zábavy ještě žije a někdo se o to komerčně zajímá. DCS stále nic, co by umožňovalo pořádat alespoň náznak WW2 leteckých operací, nemá. Letecké arkády mě zas vůbec neoslovují. Starý IL2 a ne až tak starý CloD nemají oficiální podporu a neoficiální už taky skoro ne. Nemůžu si pomoct, ale já jsem rád za to, co ti kluci dělají. Za tu šanci, že si člověk zalítá v graficky poutavém prostředí ve virtuálních letadlech, která se pokoušejí přiblížit k realitě, kam až to jde na úrovni herní simulace a dnešní výpočetní techniky. Ostatně stačí srovnat výsledky Jásoně a Ilji. Od Jásoně máme sim, kde si lidi pohoršují nad opožděným manuálem, od Ilji máme ... co že to vlastně máme?
Non est specifica
|
|
|
|
Baron |
Přidané 10-06-2015 10:37
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Vie niekto čo sa stalo s Iljom Luthierom?
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Tyler Durden |
Přidané 10-06-2015 11:19
|
Diskutující
Příspěvek: 2537
Založený: 07.10.14
|
Se skrývá před mafií kterou na něj poslali 1C.
"You have NO IDEA the depths 1CGS has done to try to ruin anything Oleg/Ilya/Maddox. You do realize 1CGS is tied to the Russian mob right? Oh wait, you probably didn't. Did you know 1CGS/the Russian mob went and threatened Ilya's life after announcing his DCSWWII project?" Jistá diskuse na jistém foru... |
|
|
|
Baron |
Přidané 10-06-2015 12:30
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Aha. Ďakujem za info.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
magot |
Přidané 10-06-2015 15:59
|
Fusioner
Příspěvek: 17616
Založený: 19.06.08
|
To jsou kecy ... pravda je že Loft měl silná slova proti Ilyovi a jeho projektu ale celé dcs wwii nebyl úplně nejlepší nápad a tak to pak Ilya zabalil ... kde je teď nevím ale lidi z DT na něj mají kontakt ...hádám že dělá nějakýho sw manažera ... |
|
|
|
Farky |
Přidané 10-06-2015 16:57
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Ano, je opravdu zázrak že ještě vůbec někdo chce dělat "hardcore simulátory". Protože lidi píšou sračky jako buďme rádi že máme alespoň něco, nebo nedivím se že manuál ke hře tam nebyl už při vydání. Případně že je v pořádku že tam ten manuál nebyl, vývojáři měli spoustu jiný práce. To opravdu neměli betatesteři během toho minimálně půl roku chviličku třeba na sesmolení alespoň základních checklistů, popsání budíků a hejblat v kokpitu a popsání defaultního namapování klávesnice? Kecy, jen jim nikdo z vývojářů neřekl ať to udělají.
Ne, není kurva vůbec v pořádku že hra nemá při vydání manuál a je potřeba to říct, ne to omlouvat nebo chápat!!!
Tím spíš že by to měl být simulátor, který je pro normální hráče prostě nepochopitelný intuitivně metodou pokus-omyl.. Jak má asi normální hráč PC her zjistit jak se vůbec ty letadla ovládají, co má nastavit a proč to tak má nastavit? Simulátory potřebují novou krev, je třeba přilákat nové hráče z těch tzv. arkád. Tím že je vývojáři hodí do hluboký vody absencí manuálu dělají přesný opak. Takhle se "hardcore simulátory" nikdy nevyhrabou z toho undergroundu v kterém teď jsou, naopak, bude to ještě horší. Staří mazáci prostě nevyhnutelně stárnou (tím pádem ubývají) a nebudou to táhnout donekonečna, i když si někteří myslí opak (aniž by si to uvědomovali).
Předem říkám lidem co se chystají odpovědět že to každý může najít někde na fóru nebo jít na TSko - jděte do hajzlu, takhle akorát škodíte simulátorům, protože ty vývojáře učíte že nemusejí dělat tak základní věci jako je manuál. Fórum a TSko je určitě super zdroj informací, ale základ by měl být bezpodmínečně už ve hře.
Každopádně ten manuál je solidní práce, kterou odvedl LukeFF (jak sám říká s velkou pomocí VikSe). Tedy nadšenec který se sám nabídl Jasonovi že ho vytvoří. |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 10-06-2015 18:22
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Tak proč nejsi Betatester a kurva neděláš manuály k hardcore simům??
A jako normální PC hráč si k tomu sedneš a zapneš si tu sračku s klávesnicí a myší a věř že za pár minut nic neřešíš.
Dokud si budou lidi přát dva produkty v jednom není nad čím breptat. Páč to jako jeden z nás to nepotřebuješ a jako obyč jalovej PC uživatel to dáš na min. náročnost zapaříš na klávesnici z myší a smažeš. tak proč řešit manuál na jednu a tu samou píseň pro pár "magorů" kteří si tu novou leč ohranou verzi pouštěj pořád do kola.
Jediné co se dá řešit je to proč o tom pořád dokola meleme!! |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 10-06-2015 18:24
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Psáno z véééééélkou nadsázkou a sarkazmem. |
|
|
|
magot |
Přidané 10-06-2015 19:04
|
Fusioner
Příspěvek: 17616
Založený: 19.06.08
|
Farky napsal:
Tedy nadšenec který se sám nabídl Jasonovi že ho vytvoří.
Jinak by se na to vysrali, to už jste taky asi pochopili |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 10-06-2015 23:19
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Všechny názory na nepořádek je potřeba postavit ke zdi s rozpočtem. Posčítat jim, kolik co stojí práce (a tedy peněz) a říct těm mudrcům, že aby to bylo podle jejich přání, hra by nestála 100$, ale třeba 300$. A jestli to chtěj za míň, ať si seženou spolubojovníky. Věc se má tak, že hardcore simulantství je na vymření. Manuál ke hře to nespasí. Náš žánr je malinkej objemově. A není to žádná novinka, kde by se dalo sázet na dramatický růst. Není. Řeči o vyhrabání z hnoje a tak podobně jsou úplně liché. HC simulantství má celkem stabilizovanou komunitu. Kdo chce na tomhle hřišťátku uspět, musí ty svoje simulanty znát a vědět, kolik peněz může vydolovat. A jestli tohle někdo ví, pak je to Jásoň. Nikdo z nás chytráků to není. Nebo je tu snad někdo, kdo by na tomhle trhu vydělával? Nebo snad vůbec něco prodával? Jo, maximálně tak zdarma, nebo ještě doplatit. Tak to je. Jenže zdarma novej sim nevznikne.
Uvedu pár podobných případů.
1) Třeba gramofony. Kdysi to bylo velmi prodávané zboží. Pak přišly CD ... a za pár let to skoro zmizelo. Dnes jsou gramofony stále na trhu, protože existuje komunita šílenců, kteří tvrdí, že gramofon je muzikální přístroj a zásadně odmítaj digitální zvuk.
2) Fotka na film. Zase moc hezký příklad dříve zcela masové věci. Dnes je to stále na trhu, ale dělaj to jen nadšenci, kteří dělaj specialitky a umění.
3) ... příkladů se určitě najde mnoho.
Asi je jasné, že sebelepší manuál nepřivodí gramofonům reinkarnaci a návrat ke starým časům. Reklama ani nic jiného. Je to okrajová věc pro velmi malou komunitu a bude to žít tak dlouho, dokud ta komunita bude existovat. Ale asi to nebude dlouho, tihle lidi asi vymřou a noví se nenarodí. A podobně je to s náma. Vymřeme.
Jo, manuál ke hře hned při vydání by byl fajn. Dobře fungující kariéra by byla super. Lepší FMB a online pro 100+ hráčů by byla nirvána. Jenže realita taková není a jen tak nebude. Přijde to snad časem. A nový obsah bude chodit jen pokud to zaplatíme. Až se to ještě zmenší na úroveň, kdy to nebude ufinancovatelné, prostě to zanikne. Ale zmrtvýchvstání? Na to asi nikdo nevěří, nebo snad jo?
Non est specifica
|
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 10-06-2015 23:44
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
Rumcajs napsal:
Všechny názory na nepořádek je potřeba postavit ke zdi s rozpočtem. Posčítat jim, kolik co stojí práce (a tedy peněz) a říct těm mudrcům, že aby to bylo podle jejich přání, hra by nestála 100$, ale třeba 300$. To jsou nesmysl, je to o koncepci a propagandě. Prachy jsou a byli by, kdyby to uměli prodat...To tvůrci vytvářejí malé komunity hráčů, když mají špatný projekt, od kterého spíše lidí odhánějí. Masová "arkáda" WT ukazuje že i letadýlka mohou vydělávat a Chris a jeho hardcore naslibovanej vesmír ukázal jak vydělat tuny prachů aniž bys musel vydat nějaký nedodělek a říkat tomu plná hra.
Ve skrze vlastně jen stačí.
1. Mít dobré renomé.
2. Mít širokou koncepci v hlavě.
3. Naslibovat modré z nebe pro všechny, aby si každý přišel na své (a to jde, ne že ne).
4. Umět to propagačně "prodat".
5. Pak sebrat prachy, rozšířit x násobně pracovní tým a už jen makat a dál slibovat a sbírat prachy.
6. Za rok vydáš nějakej Alfa nedodělek s jednou mapou, deseti letadly a lidi ti budou tleskat (a nejenom Rumcajsové a Baroni) a cpát prachy za další fičury a naslibovaný věci, které budeš postupně vydávat ještě klidně pět let...
Nebo taky můžeš jít starou cestou. Tvářit se že vydáváš hardcore simulátor, urážet se, že lidi nebaví kampaň kterou si s takovou láskou pro ně vytvořil a vymlouvat se na omezené finance, protože přece je to hra pro úzký okruh lidí...
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 10-06-2015 23:52
|
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 11-06-2015 00:04
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
Rumcajs napsal:
Uvedu pár podobných případů.
1) Třeba gramofony. Kdysi to bylo velmi prodávané zboží. Pak přišly CD ... a za pár let to skoro zmizelo. Dnes jsou gramofony stále na trhu, protože existuje komunita šílenců, kteří tvrdí, že gramofon je muzikální přístroj a zásadně odmítaj digitální zvuk.
2) Fotka na film. Zase moc hezký příklad dříve zcela masové věci. Dnes je to stále na trhu, ale dělaj to jen nadšenci, kteří dělaj specialitky a umění.
3) ... příkladů se určitě najde mnoho.
To jakože před deseti lety chtěl lítat letadla každej, zatímco dnes už ne ?
Není náhodou ten poměr v populaci přibližně stejnej ?
Zájem o letadla nevymírá jako gramofony...
Naopak mají připravenou základnu spusty lidí z WT a spol., kteří by chtěli zkusit něco "víc".
Upravil/a 1stCL_Werner dne 11-06-2015 00:06
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|
|
Farky |
Přidané 11-06-2015 00:06
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Novi - to přece vůbec nebylo o betatesterech, ty za nic nemůžou. Přečti si i tu další větu.
Rumcajs - absolutně souhlasím, manuál nepochybně vyšroubuje cenu na dvojnásobek, možná až trojnásobek.
Pokud vám přijde normální že u hry není manuál, tak vám opravdu nemám co víc říct. |
|
|
|
Powerty |
Přidané 11-06-2015 07:05
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 246
Založený: 03.06.12
|
Jo, také by mě zajímalo kolika lidem by přišlo normální, kdyby třeba nedostali manuál k automatické pračce s tím, že na to k čemu který program je přeci nakonec přijdou. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 11-06-2015 09:11
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
1stCL_Werner napsal:
Rumcajs napsal:
Uvedu pár podobných případů.
1) Třeba gramofony. Kdysi to bylo velmi prodávané zboží. Pak přišly CD ... a za pár let to skoro zmizelo. Dnes jsou gramofony stále na trhu, protože existuje komunita šílenců, kteří tvrdí, že gramofon je muzikální přístroj a zásadně odmítaj digitální zvuk.
2) Fotka na film. Zase moc hezký příklad dříve zcela masové věci. Dnes je to stále na trhu, ale dělaj to jen nadšenci, kteří dělaj specialitky a umění.
3) ... příkladů se určitě najde mnoho.
To jakože před deseti lety chtěl lítat letadla každej, zatímco dnes už ne ?
Není náhodou ten poměr v populaci přibližně stejnej ?
Zájem o letadla nevymírá jako gramofony...
Naopak mají připravenou základnu spusty lidí z WT a spol., kteří by chtěli zkusit něco "víc". V devadesátých letech byli lidi fascinovaní možnostma PC a otevírajícíma se obzorama. Virtuální lítání bylo něco nového, technické možnosti neokoukané. Kulminovalo to se Šturmem na počátku tisíciletí. Zájem o virtuální lítání je možná stále stejné procento v populaci, ale jak se ukazuje, většině lidí nejde o nějakou historickou věrnost. Úspěch her na lítání s možností expit letadla a posádku ukazuje, že pro většinu lidí je to především hra. Za ten "náš" dvoreček považuju to, čemu se volně říká bojové simulátory. Tedy lítací simy, kde je historická věrnost postavená na vysoké místo v hodnotovém žebříčku. A to je pro nás ta třešnička na dortu lítací počítačové zábavy. Ani před deseti lety nelítal každej. Ale nebyl ten výběr. Nebyly ty MMO lítací hry. Tedy se to vše koncentrovalo. Jak přišly nové možnosti, lidi se rozprostřeli.
Navíc si i myslím, že WW2 a WW1 lítání je dost možná generační věc. Dnešní mládež se na WW2 dívá stejně jako třeba na třicetiletou válku. Je to něco, co jejich rodiče nezažili a jejich prarodiče se většinou taky narodili po válce. Je to pro ně vzdálené téma. Tohle je tedy pouze moje doměnka, nemám to odnikud přečtené.
To, co jsem chtěl říct, je jednoduše variace na téma "Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky". Svět se neustále vyvíjí. Nedá se usuzovat, že když něco bylo úspěšné dřív, bude to úspěšné i nadále. Pro počítačové hry zejména to platí s extrémní pravidelností. Včerejší pecka je dnešní standard a zítřejší nezájem.
Stran potenciálního proudu hráčů WT k BOSku/CloDu/IL2 jsem skeptickej. Sem tam někdo určitě přejde, ale vůči počtu hráčů WT jsou to drobná čísla. Ne že bych si to nepřál, ale nevěřím tomu. WT je prostě moc hra a to lítání je tam jen výrazový prostředek. Spíš věřím na to, že lidi z WT se volně pohybují mezi různýma MMOčkama a zkoumají, který vývoj postavy/letadla/tanku/vesmírné lodě je zaujme víc.
Non est specifica
|
|
|
|
magot |
Přidané 11-06-2015 09:14
|
Fusioner
Příspěvek: 17616
Založený: 19.06.08
|
Ne všichni už maj brejle z 30 dioptriema a zmršený páteře z věčnýho sezení u pc, tak už na to každej dlabe.
Osobně si radši zalítám v Blaníku |
|
|