Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
|
310_cibule |
Přidané 13-05-2015 17:48
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Tak to by mě zajímalo, jestli je těch 45 až 50 km/h při otevřených klapkách chlazení motoru v BoS simulováno. Mimochodem hezký obrázek. Netušil jsem, jak pěkně se rusky řekne překryt kabiny.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
cyberolas |
Přidané 13-05-2015 21:00
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 24.04.08
|
Baron napsal:
Čo je s Warthogom? Zaujíma ma to preto, lebo ho používam. Klapky z Bf mám namapované na plynovku Warthogu na taký pohyblivý bazmeg na palec, nie na osu. Mal som predtým klapky na osu (na Quadrante), ale bolo to trochu nepraktické, hlavne počas súboja. Tým vlastne odpovedám i na otázku, či sa dajú namapovať klapky na osu.
Namapovat na osu ano, ale mě to funguje tak, že osa se chová jako spínač, tedy že zabere v horní části a pak se nic neděje. Když chci klapky zase zpět, musím namapovaz další osu a to je hodně divné. Ale možná to mapuji špatně, poradíš prosím? |
|
|
|
Baron |
Přidané 13-05-2015 22:57
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Legolasi, a mas tu osu namapovanu na polozke "Adjustable stabilizer"? Tyka sa Bf, tam sa totiz natacala cela vodorovna plocha zadneho kridla (u Fw tiez, len tam je to na tlacitka). U sovietskych lietadiel je trim iba na tlacitka.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
alfik |
Přidané 14-05-2015 12:20
|
Diskutující
Příspěvek: 4823
Založený: 21.04.06
|
310_cibule napsal:
Tak to by mě zajímalo, jestli je těch 45 až 50 km/h při otevřených klapkách chlazení motoru v BoS simulováno. Mimochodem hezký obrázek. Netušil jsem, jak pěkně se rusky řekne překryt kabiny.
Pokud se nezparchantili oproti Ilu, tak jo. Vzpomeň si na "školení" a tréninky před akcí "Žbluňk", jak jsme nováčkům neustále říkali že "před přistáním všecko otevřít, úplně všecko".
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
alfik |
Přidané 14-05-2015 14:18
|
Diskutující
Příspěvek: 4823
Založený: 21.04.06
|
Mám prej to dát i do vlákna, pravil Stařešina. Takže:
Ahoj, klapky na vstupu jsou "inlet", na výstupu "outlet".
Princip: Na vstupu umožňují vniknutí studeného vzduchu, pokud je zavřeš, ale necháš otevřené "outlet", tak se pořád dá chladit vyzařováním zezadu.
Takže v létě a na zemi obě otevřené. A pokud potřebuješ jen "trošku" chladit, tak otevřít outlet a inlet nechat zavřené. No a v zimě (a výšce) obě zavřené.
No a aby to nebylo až tak jednoduché tak některá letadla je mají udělané tak, že pokud je pootevřeš, tak se odkryje jen chlazení vody ale ne oleje.
V podstatě je to jen doklad tradičního ruského přístupu k pohodlí uživatele - jednoduše řečeno pakárna. Celé se to dá velmi jednoduše zautomatizovat, dokonce zcela mechanickým, blbovzdorným a prakticky nezničitelným řešením (roztažností kovu nebo oleje a převodem na klapky chladiče).
Např. P51 to tak má - má právě kombinaci inlet žaluzií a outlet výklopných dvířek, a pilot otevírá jen inlet žaluzie a ještě jen když sám chce, jinak se o oboje starají olejové pístky, když se zahřejí, tak se roztáhnou a otevřou to svoje.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 14-05-2015 14:34
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Dík, zkusím to otestovat. Třeba létat s úplně zavřenými inlet klapkami nějakou dobu na plný výkon.
Ovládání olejového chladiče má myslím lavina zvlášt.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 14-05-2015 16:52
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10828
Založený: 26.01.13
|
Rumcajs napsal:
Pozice inlet dost pravděpodobně nemá významný vliv na odpor. Outlet naopak.
Klidně může mít. Aerodynamika je mrcha. Zvlášť když se ten vzduch uvnitř navíc značně ohřívá.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Saburo |
Přidané 14-05-2015 17:49
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 218
Založený: 22.12.08
|
alfik napsal:
Např. P51 to tak má - má právě kombinaci inlet žaluzií a outlet výklopných dvířek, a pilot otevírá jen inlet žaluzie a ještě jen když sám chce, jinak se o oboje starají olejové pístky, když se zahřejí, tak se roztáhnou a otevřou to svoje.
netýkal se ten úvodní dotaz La-5, ta má hvězdicový motor chlazený vzduchem, ta nemá žádný chladič vody...
a Poníky bych sem netahal, to co píšeš je nějaká kompilace z různých modelů a sice to není úplná nepravda, ale je to hodně nepřesné, ale opravdu hodně |
|
|
|
alfik |
Přidané 14-05-2015 18:16
|
Diskutující
Příspěvek: 4823
Založený: 21.04.06
|
Ano, Saburo, týkal. Poník byl jen můj příklad pro Cibuli na vysvětlení inlet - outlet a byl pův. poslán via PM, ale on mi napsal abych to dal i do vlákna. Že by to někoho třeba zajímalo či mu to pomohlo.
Ovšem na funkci to nemá vliv (ani zootechnika) - aerodynamické problémy jsou stejné u chlazení vodou i vzduchem.
Faktem je, že naplno otevřené oboje (u Laviny) významně snižuje rychlost (zvyšuje odpor), protože průtok složitým uspořádáním uvnitř (motoru či chladiče), spolu s ohřevem - a hlavně turbulentní míchání po výstupu ohřátého vzduchu, dělá svoje. Na druhou stranu, když se to povede, tak to má i přídavný tah. Malý, ale má. Tedy ne odpor. Třeba právě u Ponnyho.
Mch když už jsme u těch vzduchem chlazených: zatímco třeba takový Oslík či Racek mají čistě jen zavírání vstupu vzduchu (inlet), a Lavina má oboje, tak celá rodinka amerických palubních Koček má pro změnu jen regulaci výstupu (outlet), z čehož je vidět, že se to dá řešit opravdu různě.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
cyberolas |
Přidané 14-05-2015 19:13
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 24.04.08
|
Baron napsal:
Legolasi, a mas tu osu namapovanu na polozke "Adjustable stabilizer"? Tyka sa Bf, tam sa totiz natacala cela vodorovna plocha zadneho kridla (u Fw tiez, len tam je to na tlacitka). U sovietskych lietadiel je trim iba na tlacitka.
Ok zkusim, jen koukam ze mi tu pisete jednou klapky (vztkakove) a podruhe trim, ale to je moje vina, splacal jsem oboji v dotaze...Dekuji za ohlasy |
|
|
|
Baron |
Přidané 14-05-2015 19:30
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Ak by si mal s tym nejake problemy, daj vediet. Len pre info - namapoval som si znovu osu Adjustable Stabilizer pre Bf a funguje bez problemov. Ostatne trimy mam na tlacitkach.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
cyberolas |
Přidané 14-05-2015 20:08
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 24.04.08
|
Nj ja litam hlavne to Befko, trim zkusim ale klapky bych chtel taky namapovat na paku (jinou paku, mam tady takovy ten set sesti pak). |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 15-05-2015 09:57
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Včera jsem chvíli zkoušel chlazení u laviny (místo hokeje ;-). V BoS je sice zima jako v Rusku, ale vřele nedoporučuji zcela zavírat klapky chladiče, a to ani ty na vstupu. Motor se začne přehřívat jedna dvě. Se zapnutou forsáží za pár okamžiků, v běžném režimu o něco později.
Zkoušel jsem výšku kolem kilometru, přijde mi, že optimální je nechat oboje tak na 60 procent otevřené. Ale pečlivější testování by asi ukázalo, že si s tím i lze efektivně hrát.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 15-05-2015 12:10
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Jestli vono to opravdu nebude tak, že vstupní žaluzie jsou prevence podchlazení, když se chce klesat bez plynu? Ještě zkus, jaký vliv na maximálku má ta přední mřížka. Dost možná že žádný.
Non est specifica
|
|
|
|
Alan Grey |
Přidané 15-05-2015 22:28
|
Uživatel
Příspěvek: 894
Založený: 30.09.05
|
Ahoj kluci,
potřebuji radu. V IL2 BoS jsem nedopatřením sáhnul na klávesu F9 a celkově jsem si rozhodil středový pohled (jsem vyosený a divně nakloněný). Jak to mám nastavit na původní defaultní pohled vpřed. Když zmáčknu vystředění na IRTrack tak mě to hodí do té deb..ní pozice. Díky za radu.
|
|
|
|
Baron |
Přidané 15-05-2015 22:31
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Alane, vlez do kokpitu, F9kou vypni trackir, MYSOU si nastav pohlad aky potrebujes (samozrejme za pouzitia klaves INS + HOME+ PAGEUP + PAGEDN +END + DEL) a zafixuj to klavesou F10. A je to hotovo.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Alan Grey |
Přidané 15-05-2015 22:55
|
Uživatel
Příspěvek: 894
Založený: 30.09.05
|
Baron napsal:
Alane, vlez do kokpitu, F9kou vypni trackir, MYSOU si nastav pohlad aky potrebujes (samozrejme za pouzitia klaves INS + HOME+ PAGEUP + PAGEDN +END + DEL) a zafixuj to klavesou F10. A je to hotovo.
Díky... hotovo
|
|
|
|
Alan Grey |
Přidané 20-05-2015 18:34
|
Uživatel
Příspěvek: 894
Založený: 30.09.05
|
[img]http://ag-simulatory.cz/wp-content/uploads/2015/05/il2_bos_20052015.jpg[/img] is not a valid Image.
https://www.faceb...6637853196
|
|
|
|
1stCL_PETRAS |
Přidané 20-05-2015 19:41
|
Uživatel
Příspěvek: 875
Založený: 30.10.07
|
Škoda že nemám na BOS a DCS železo ...
Zato moje železo v reálu...ULL Zephyr OK-JUN07 zeje v hangáru na LKNY a já se léčím v posteli jako lazar.
Ale bude to na pár měsíců a pak vzhůru k nebi.
...a nebráním se pravé křeslo občas obsadit zájemcem o svezení.
První je ale "náčelník" 1stCL/Fučida 👍
Letu zdar borci... |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 20-05-2015 19:47
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Beru Tě za slovo lazare! |
|
|