Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
|
cyberolas |
Přidané 11-05-2015 22:33
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 24.04.08
|
Když už jsme u těch plynovek - lze vůbec namapovat klapky na páku? Mě to nejde a je to škoda, mám tady sestavu pák a je bomba když jsou na jedné klapky, na další trim, na další žaluzie chladiče atd....u BOSu to jde jen na tlačítka? |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 12-05-2015 09:32
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
S těma klapkama je to podobný jako s trimama.
Jak 1 - pouze dvoupolohové klapky. Osa nemá smysl.
Lavočkiny - V reálu ovládané dvěma tlačítky a kontrolována pozice na budíku.
Pe 2 - Páčka ve třech polohách. Buď neutrál, nebo otvírá nebo zavírá.
Šturm - Páka přepínající dvě polohy.
FW 190 - tlačítka pro 3 pozice klapek. Nelze měnit nastavení libovolně.
He 111 - Páčka ve třech polohách. Buď neutrál, nebo otvírá nebo zavírá.
Štuka - Páka umožňující jen přepnutí polohy. Nelze zastavit v libovolné poloze.
Bf 109 - zde osa dává smysl. Ovládáno kolem. Nicméně točení tím kolem nějakou chvíli trvá. Dokonce dost dlouho chvíli. Ovládání pomocí osy by to proti reálu trivializovalo.
V reálu nešlo tak jednoduše manipulovat klapkama. Krom dvoupolohových klapek to vyžadovalo, aby pilot nějakou dobu držel cosi zmáčknuté, nebo s tím dokonce točil. Musel u toho kontrolovat nějaký budík, nebo musel koukat na klapky na křídlo. Taková věc se asi blbě dělá v prostředku akrobacie a při vysokých g. Další zjednodušení opravdu není nutné.
No a implementace dvoupolohových nebo třípolohových klapek na tlačítka je podle mě nejlepší možné počítačové řešení.
Non est specifica
|
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 13-05-2015 08:43
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Bf 109 - zde osa dává smysl. Ovládáno kolem. Nicméně točení tím kolem nějakou chvíli trvá. Dokonce dost dlouho chvíli. Ovládání pomocí osy by to proti reálu trivializovalo.
toto je fakt sranda, hlavne ked clovek drzi v ruke HOTAS WARTHOG
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
Baron |
Přidané 13-05-2015 08:59
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Čo je s Warthogom? Zaujíma ma to preto, lebo ho používam. Klapky z Bf mám namapované na plynovku Warthogu na taký pohyblivý bazmeg na palec, nie na osu. Mal som predtým klapky na osu (na Quadrante), ale bolo to trochu nepraktické, hlavne počas súboja. Tým vlastne odpovedám i na otázku, či sa dajú namapovať klapky na osu.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 13-05-2015 09:17
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Mal som predtým klapky na osu (na Quadrante), ale bolo to trochu nepraktické, hlavne počas súboja.
ved prave Baron ved prave Rumcajs pise o netrivializovani niecoho, ale to ze ludia lietaju s HOTASmi stroje z WWII je vlastne 'as real as it gets'
keby boli vyvojari frajeri, dovolia namapovat len tolko tlacitok na knipel a paku, kolko mal dany stroj v skutocnosti. vsetko ostatne by sa muselo ovladat inymi periferiami.
btw zbranove a ine bonusy sa daju vylietat v offline kampani, ak sa nemylim. je mozne o ne aj nejako prist? ci uz v hre alebo rucnym odobratim?
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
Baron |
Přidané 13-05-2015 09:35
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
● Zaujímavá myšlienka s tými vývojármi Ideálny by bol doma plne funkčný kokpit na každý typ v hre. Len to by chcelo potom plochu o rozlohe menšieho hangáru
●Ak myslíš na to, že by si ich musel znovu "vylietať", tak nie, nedajú sa odobrať takýmto spôsobom. Ak ich raz máš, tak "na furt" Ale nemusíš ich používať že
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 13-05-2015 11:07
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Mám kokpit v BoS v mezích možností namapovaný co nejblíže reálu: tedy joystick s brzdou a zbraněmi, Saitek quadrant s nastavením směsi, vrtule a vzduchového/vodního chladiče. Trim box je v BoS poněkud na houby, ale aspoň mám na dvou tlačítkách klapky a na třetím podvozek. Pak pedály, no, a na plynovku už kromě přípusti a odhozu pum zbylo v BoS jen to trimování ;-)
Nicméně pocit reálného lítání mi to stejně neposkytuje, protože kvůli nedostatku času nelítám. A na to vývojáři BoS vůbec nepamatovali...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 13-05-2015 11:31
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
amen bratu! ani na mojich zariadeniach sa dostatok casu namapovat tak lahko neda..
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
Shadowdeath |
Přidané 13-05-2015 11:37
|
Uživatel
Příspěvek: 844
Založený: 03.02.13
|
No o něco takové už se snažil CLOD ne? Dá se tam zapnout něco ve smyslu, že nejdou ovládat najednou prvky co ve skutečnosti najednou ovládat nešli, pokud pilot nebyl chobotnice
Takže by bylo zajímavé (ale spíš by to lidi sralo a věřím, že i ty zarputilé realisty), kdyby nějaké takové omezení udělali i do BOSu, např. že v LaGGu nebudeš moci štelovat najednou vrtuli i plyn, protože by jsi to jednou rukou nedal, případně by jsi musel pustit knipl.
Čas je o prioritách, když vypustíte ty ulice, ordinace štěstí a pojištovny v růžových zahradách, tak si najdete i čas na létání
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
|
|
|
|
Baron |
Přidané 13-05-2015 11:38
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
310_cibule napsal:...Nicméně pocit reálného lítání mi to stejně neposkytuje, protože kvůli nedostatku času nelítám. A na to vývojáři BoS vůbec nepamatovali...
Toto by mal niekto vytesať do mramoru Platí univerzálne
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 13-05-2015 12:51
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Shadowdeath napsal:
Čas je o prioritách, když vypustíte ty ulice, ordinace štěstí a pojištovny v růžových zahradách, tak si najdete i čas na létání
K televizi mne doma už řadu let nepouštějí. Škoda, takový Viasat History jsem míval docela rád...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 13-05-2015 13:33
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Hele, ví někdo, jak v reálu popř. v BoS fungovalo popř. funguje chlazení motoru v La 5? V BoS je to nastavení označeno jako inlet a outlet radiator. Inlet jsou žaluzie na vstupu a outlet klapky za motorem. Každé ovládané zvlášť.
A dál? Rozumím těm žaluziím, ale jaký vliv na chlazení motoru měly/mají ty po stranách, co se v BoS nazývají na "výstupu"? Tedy kromě toho, že při plném otevření kladou odpor a zpomalují.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Saburo |
Přidané 13-05-2015 13:49
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 218
Založený: 22.12.08
|
ty klapky mají stejný účel jako u všech ostatních letadel nejen té doby, regulují množství vzduchu procházejícího motorovým prostorem a tím i samotné chlazení motoru
jen rusáci měli navíc specialitu v podobě těch žaluzií před motorem, asi kvůli té jejich zimě... |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 13-05-2015 13:57
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
aha, já myslel, že to těmi "inlet" vzduch nasává a těmi "outlet" zase odvádí. Což by dávalo smysl jazykově, technicky ale asi ne. Tak dík.
A co s tím v BoS? Mají být otevřené stejně? Nebo jak?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Saburo |
Přidané 13-05-2015 14:11
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 218
Založený: 22.12.08
|
on nějak bos simuluje problém s podchlazeným motorem?
a má na rychlost letadla vliv pozice těch žaluzií na vstupu?
a je vůbec v bosu simulována změna počasí, respektive venkovní teploty (mající podstatný vliv na potřebu chlazení motoru?)
(v létě musely být otevřené naplno, jinak by chudák neuchladil a v zimě podle potřeby, ale tak to bylo v reálu, no a jak je to v bosu?) |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 13-05-2015 14:33
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10828
Založený: 26.01.13
|
V BoSu je děsná zima, takže to dobe chladí i se zavřenými chladiči. Ale předpokládám, že v létě bude potřeba manipulovat s chlazením s větším rozmyslem. Ale je dost snadné motor naopak podchladit.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
kvitek |
Přidané 13-05-2015 14:46
|
Nováček
Příspěvek: 66
Založený: 03.02.13
|
Zrovna u La-5 nevím, ale v kampani s Pe-2 nebo He-111, když mám bombit z 5k, nenajdu cíl, stáhnu plyn a vrhnu se dolů, že odhodím z přízemního letu, tak se motor podchladí sakra rychle. (Začne svítit taková oranžová vločka, motor začne tak jako lágrovat a časem chcípne.) |
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 13-05-2015 14:54
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
to ja by som na tie ruzove ordinacie a poistovne tu telku najprv musel kupit
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 13-05-2015 16:18
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
310_cibule napsal:
aha, já myslel, že to těmi "inlet" vzduch nasává a těmi "outlet" zase odvádí. Což by dávalo smysl jazykově, technicky ale asi ne. Tak dík.
A co s tím v BoS? Mají být otevřené stejně? Nebo jak? Ale jo, to chápeš správně. La 5 má regulaci vzduchu na vstupu i na výstupu. Cílem obojího je regulovat průtok vzduchu. Nemám příručku k La 5, ale dá se předpokládat, že zavření inlet žaluzie asi bylo právě kvůli udržení teploty při klesání při nízkém nastavení přípusti a outlet se pak otevíralo při vysoké zátěži a vysokých okolních teplotách. Pozice inlet dost pravděpodobně nemá významný vliv na odpor. Outlet naopak.
Non est specifica
|
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 13-05-2015 17:28
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
[img]http://s26.postimg.org/8xq3xfu3t/img042.jpg[/img] is not a valid Image.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|