September 23 2025 04:33:43
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
cyberolas
Když už jsme u těch plynovek - lze vůbec namapovat klapky na páku? Mě to nejde a je to škoda, mám tady sestavu pák a je bomba když jsou na jedné klapky, na další trim, na další žaluzie chladiče atd....u BOSu to jde jen na tlačítka?
 
Rumcajs
S těma klapkama je to podobný jako s trimama.

Jak 1 - pouze dvoupolohové klapky. Osa nemá smysl.
Lavočkiny - V reálu ovládané dvěma tlačítky a kontrolována pozice na budíku.
Pe 2 - Páčka ve třech polohách. Buď neutrál, nebo otvírá nebo zavírá.
Šturm - Páka přepínající dvě polohy.
FW 190 - tlačítka pro 3 pozice klapek. Nelze měnit nastavení libovolně.
He 111 - Páčka ve třech polohách. Buď neutrál, nebo otvírá nebo zavírá.
Štuka - Páka umožňující jen přepnutí polohy. Nelze zastavit v libovolné poloze.
Bf 109 - zde osa dává smysl. Ovládáno kolem. Nicméně točení tím kolem nějakou chvíli trvá. Dokonce dost dlouho chvíli. Ovládání pomocí osy by to proti reálu trivializovalo.

V reálu nešlo tak jednoduše manipulovat klapkama. Krom dvoupolohových klapek to vyžadovalo, aby pilot nějakou dobu držel cosi zmáčknuté, nebo s tím dokonce točil. Musel u toho kontrolovat nějaký budík, nebo musel koukat na klapky na křídlo. Taková věc se asi blbě dělá v prostředku akrobacie a při vysokých g. Další zjednodušení opravdu není nutné.
No a implementace dvoupolohových nebo třípolohových klapek na tlačítka je podle mě nejlepší možné počítačové řešení.
Non est specifica
 
313_Nevo
Bf 109 - zde osa dává smysl. Ovládáno kolem. Nicméně točení tím kolem nějakou chvíli trvá. Dokonce dost dlouho chvíli. Ovládání pomocí osy by to proti reálu trivializovalo.

toto je fakt sranda, hlavne ked clovek drzi v ruke HOTAS WARTHOG Šklebící se
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Baron
Čo je s Warthogom? Zaujíma ma to preto, lebo ho používam. Klapky z Bf mám namapované na plynovku Warthogu na taký pohyblivý bazmeg na palec, nie na osu. Mal som predtým klapky na osu (na Quadrante), ale bolo to trochu nepraktické, hlavne počas súboja. Tým vlastne odpovedám i na otázku, či sa dajú namapovať klapky na osu.
Hals - und Beinbruch!
 
313_Nevo
Mal som predtým klapky na osu (na Quadrante), ale bolo to trochu nepraktické, hlavne počas súboja.

ved prave Baron ved prave Úsměv Rumcajs pise o netrivializovani niecoho, ale to ze ludia lietaju s HOTASmi stroje z WWII je vlastne 'as real as it gets' Mrknutí
keby boli vyvojari frajeri, dovolia namapovat len tolko tlacitok na knipel a paku, kolko mal dany stroj v skutocnosti. vsetko ostatne by sa muselo ovladat inymi periferiami.

btw zbranove a ine bonusy sa daju vylietat v offline kampani, ak sa nemylim. je mozne o ne aj nejako prist? ci uz v hre alebo rucnym odobratim?
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Baron
● Zaujímavá myšlienka s tými vývojármi Šklebící se Ideálny by bol doma plne funkčný kokpit na každý typ v hre. Len to by chcelo potom plochu o rozlohe menšieho hangáru Pff

●Ak myslíš na to, že by si ich musel znovu "vylietať", tak nie, nedajú sa odobrať takýmto spôsobom. Ak ich raz máš, tak "na furt" Úsměv Ale nemusíš ich používať že Úsměv
Hals - und Beinbruch!
 
310_cibule
Mám kokpit v BoS v mezích možností namapovaný co nejblíže reálu: tedy joystick s brzdou a zbraněmi, Saitek quadrant s nastavením směsi, vrtule a vzduchového/vodního chladiče. Trim box je v BoS poněkud na houby, ale aspoň mám na dvou tlačítkách klapky a na třetím podvozek. Pak pedály, no, a na plynovku už kromě přípusti a odhozu pum zbylo v BoS jen to trimování ;-)

Nicméně pocit reálného lítání mi to stejně neposkytuje, protože kvůli nedostatku času nelítám. A na to vývojáři BoS vůbec nepamatovali...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
313_Nevo
amen bratu! ani na mojich zariadeniach sa dostatok casu namapovat tak lahko neda..
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Shadowdeath
No o něco takové už se snažil CLOD ne? Dá se tam zapnout něco ve smyslu, že nejdou ovládat najednou prvky co ve skutečnosti najednou ovládat nešli, pokud pilot nebyl chobotnice Úsměv

Takže by bylo zajímavé (ale spíš by to lidi sralo a věřím, že i ty zarputilé realisty), kdyby nějaké takové omezení udělali i do BOSu, např. že v LaGGu nebudeš moci štelovat najednou vrtuli i plyn, protože by jsi to jednou rukou nedal, případně by jsi musel pustit knipl.


Čas je o prioritách, když vypustíte ty ulice, ordinace štěstí a pojištovny v růžových zahradách, tak si najdete i čas na létání Šklebící se
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
Baron
310_cibule napsal:...Nicméně pocit reálného lítání mi to stejně neposkytuje, protože kvůli nedostatku času nelítám. A na to vývojáři BoS vůbec nepamatovali...


Toto by mal niekto vytesať do mramoru CoolMrknutí Platí univerzálne Šklebící se
Hals - und Beinbruch!
 
310_cibule
Shadowdeath napsal:

Čas je o prioritách, když vypustíte ty ulice, ordinace štěstí a pojištovny v růžových zahradách, tak si najdete i čas na létání Šklebící se


K televizi mne doma už řadu let nepouštějí. Škoda, takový Viasat History jsem míval docela rád...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
310_cibule
Hele, ví někdo, jak v reálu popř. v BoS fungovalo popř. funguje chlazení motoru v La 5? V BoS je to nastavení označeno jako inlet a outlet radiator. Inlet jsou žaluzie na vstupu a outlet klapky za motorem. Každé ovládané zvlášť.

A dál? Rozumím těm žaluziím, ale jaký vliv na chlazení motoru měly/mají ty po stranách, co se v BoS nazývají na "výstupu"? Tedy kromě toho, že při plném otevření kladou odpor a zpomalují.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Saburo
ty klapky mají stejný účel jako u všech ostatních letadel nejen té doby, regulují množství vzduchu procházejícího motorovým prostorem a tím i samotné chlazení motoru
jen rusáci měli navíc specialitu v podobě těch žaluzií před motorem, asi kvůli té jejich zimě...
 
310_cibule
aha, já myslel, že to těmi "inlet" vzduch nasává a těmi "outlet" zase odvádí. Což by dávalo smysl jazykově, technicky ale asi ne. Tak dík.

A co s tím v BoS? Mají být otevřené stejně? Nebo jak?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Saburo
on nějak bos simuluje problém s podchlazeným motorem?
a má na rychlost letadla vliv pozice těch žaluzií na vstupu?
a je vůbec v bosu simulována změna počasí, respektive venkovní teploty (mající podstatný vliv na potřebu chlazení motoru?)
(v létě musely být otevřené naplno, jinak by chudák neuchladil a v zimě podle potřeby, ale tak to bylo v reálu, no a jak je to v bosu?)
 
1stCL_Fucida
V BoSu je děsná zima, takže to dobe chladí i se zavřenými chladiči. Ale předpokládám, že v létě bude potřeba manipulovat s chlazením s větším rozmyslem. Ale je dost snadné motor naopak podchladit.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
kvitek
Zrovna u La-5 nevím, ale v kampani s Pe-2 nebo He-111, když mám bombit z 5k, nenajdu cíl, stáhnu plyn a vrhnu se dolů, že odhodím z přízemního letu, tak se motor podchladí sakra rychle. (Začne svítit taková oranžová vločka, motor začne tak jako lágrovat a časem chcípne.)
 
313_Nevo
to ja by som na tie ruzove ordinacie a poistovne tu telku najprv musel kupit Úsměv
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Rumcajs
310_cibule napsal:

aha, já myslel, že to těmi "inlet" vzduch nasává a těmi "outlet" zase odvádí. Což by dávalo smysl jazykově, technicky ale asi ne. Tak dík.

A co s tím v BoS? Mají být otevřené stejně? Nebo jak?
Ale jo, to chápeš správně. La 5 má regulaci vzduchu na vstupu i na výstupu. Cílem obojího je regulovat průtok vzduchu. Nemám příručku k La 5, ale dá se předpokládat, že zavření inlet žaluzie asi bylo právě kvůli udržení teploty při klesání při nízkém nastavení přípusti a outlet se pak otevíralo při vysoké zátěži a vysokých okolních teplotách. Pozice inlet dost pravděpodobně nemá významný vliv na odpor. Outlet naopak.
Non est specifica
 
1stCL_Werner
Úsměv
[img]http://s26.postimg.org/8xq3xfu3t/img042.jpg[/img] is not a valid Image.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,092,047 návštěv