..... Jediná škoda je, že se nenašel vhodnější člověk na napsání recenze. Vhodnější lidsky, odborně i novinářsky.
Ano. A Peroutka taky selhal. Rumcajzi, koukám, jak snadno lze vlézt dobrovolně do kanálu. Víš vůbec, jak ten, o kom píšeš, alespoň vypadá? Ale co. Nakonec i zaplivaná čtverka se honosí názvem hostinec....
Hadam mi nechce niekto tvrdit, ze sa riadi iba jedinou recenciou na Tiscali...! Taketo veci treba brat furt s nadhladom, ved kazdy ide po niecom inom v tej samej hre. Jeden ma moznosti zistit o hre,..na trubke, na twitchi, na forach. Taky Rumcajz keby pisal recenziu hned po Horridovi, clovek zostane zmateny, ze o co kurva ide??! Dva odlisne pohlady ma tu samu vec
Horrido je ovlivněn tím, že má zkušenosti prostě bohaté a tak se jen těžko oprostí od vzpomínek na atmosféru třeba RBII. Před cca 16 roky jsem s RB strávil týdny (den o den) offline zábavy. S BoSem jsem přetrpěl offline 3 dny, abych si vylítal laufy a mohl jít na online, který je sice fajn, ale jen jako jakýkoliv jiný původní IL-2 server bez solidních statistik a kampaně.
BoS je jako HRA nesmírně, ale skutečně nesmírně mizerný. Jako čistě simulace letu a boje naopak není špatný, ba právě naopak, je to to nejlepší z WWII, co jsme tu kdy měli. Největší průser je v tom, že původní IL-2 byl svou komplexností v roce 2001 mnohem dále, než jeho ideový následovník, IL-2: BoS. Co je ale do nebe volající, BoS je na tom o dost hůře, než byla první verze RoF. Jen srovnejte tamní "tutorial" s tou ohavností v BoSu. Simulátory budou umírat tak dlouho, dokud si páni designéři neuvědomí, že důležitější než high-poly strom kývající se ve větru je předletová briefingová tabule se jmény letců.
..... Jediná škoda je, že se nenašel vhodnější člověk na napsání recenze. Vhodnější lidsky, odborně i novinářsky.
Ano. A Peroutka taky selhal. Rumcajzi, koukám, jak snadno lze vlézt dobrovolně do kanálu. Víš vůbec, jak ten, o kom píšeš, alespoň vypadá? Ale co. Nakonec i zaplivaná čtverka se honosí názvem hostinec....
Nevím jak vypadá, neznám ho a nemám zájem. Ale moc dobře vím, co to je vývoj SW a jakýma útrapama prochází 777. A moc dobře vím, jak triviální jsou simulátory předešlých generací právě v tom, v čem BOS exceluje. A jsa v tom přímo vzdělán, umím dost dobře posoudit, jak moc práce to bylo, aby to dostali na tu úroveň, kde to je. A jak moc tomu starý IL2 a předchozí simy nesahají po paty. BOS je prostě simulace letu. Nejdetailnější z pohledu FM, co se zatím našlo. Má to krom toho unikátní grafiku. LOD je třeba vyřešen geniálně, to samé platí pro počasí. Jo, nemá to offline, o kterém by se dalo mluvit. Stávající online je taky limitovaný. Prostě to není ve smyslu hry ani Red Baron, ani IL2. Není. Je to něco jiného. Je to asi pro menší okruh lítavců. Ale to, co to je, to dělá výborně.
Chcete nějakou pomluvu? Co třeba říct, že v BOSku úplně chybí arkádové, realistické a simulační bitvy? Co říct, že to vůbec ale vůbec nemá vývoj posádky? Dá se vymyslet tisíc věcí, co to nemá. Lidi, co to lítaj, to lítaj ale pro ty věci, co to má. Recenzovat hru z pohledu, co to není, nedává smysl a nedělá to z recenzenta nic obdivuhodného. Už jsem to psal, Horrido napsal nářek nad tím, že 777 neztvárnilo jeho sen.
K tý komplexnosti, jak to psal Fučida. Jo, jako hra to není komplexní. Oni tu komplexnost dali letovému modelu a grafice. Asi by si i přáli, aby mohli dát víc do herní náplně, jenže na to nemají kapacity. Kapacita je jen převlečený peníz. Oni svoje peníze vrazli do toho, čemu oni věří. Zjevně hledají místo někde na kraji herního průmyslu tak, aby nepřekáželi těm MMORPG lítacím arkádám. A to místo je prostě malé. Co chci říct? Od slušného recenzenta čekám, že chápe, jaký produkt recenzuje a zná poměry v daném segmentu trhu. A že zná cílovou skupinu zákazníků a že umí udělat čáru, kde ta hranice končí. A píše recenzi z úhlu pohledu této skupiny. To chce nadhled. A když ho člověk nemá, pak napíše třeba i pravdivý text, který je na světě zbytečně. Připomíná mi to recenze třeba na www.autoforum.cz , kde neustále rodinné naftové kombíky považují jejich schopností jezdit zadkem do zatáčky a měřej jim časy na severní smyčce Nürburgringu. Ačkoli mají naprosto jistě pravdu v hodnocení ovladatelnosti těch aut na limitu, píšou to naprosto zbytečně, protože skutečnej kupující na to kašle a ti, kteří se o to zajímají, si stejně koupí EVO nebo Imprezu. Nebo to možná nepíšou zbytečně. Lidi na ty hodnocení sice kašlou, ale čtou to a tím jim generují nějaké drobné na obživu. Takže to asi dělají dobře, že to píšou. Cílem ale není reálné hodnocení, cílem je návštěvnost stránek.
No nevím jestli jsem si nekoupil nějakou jinou hru, ale editor misí tady rozhodně JE (a počkejte až se tím někdo prokouše, osobně bych po pár chvílích řekl, že FMB je tady ve vývoji rozhodně posunuto!!!), co tady ale není, tak nástroj pro tvorbu map, jak jsem četl v jiné recenzi. Nebo se mi odemče po odlétání kampaně?
Editor/creator misi je v adresari C:\Program Files (x86)\1C Game Studios\Il-2 Sturmovik Battle of Stalingrad\Bin\Editor\
Tymto nastrojom boli spravene kampane Chir Front a KG27 (len tak na okraj - obe su vyborne. Zvlast bombardovacia kampan za KG27 je skvela). Najdete ich pod nazvom Veteranen mission tu: http://forum.il2s...nmissions/
Co sa tyka mapy, myslim, ze tam nastroj na ich tvorbu zatial nie je. Na druhej strane - v com ale potom hraci vytvarali mapy ako Novosokolniki a Velikije Luki? Pravdepodobne niekde na fore IL2 bude k tomu nieco blizsie.
Postup vytváření map bude zřejmě podobný jako vytvářela komunita mapy do rofu ...
Asi jo, ten Zeus, co ho teď mají v týmu, se k tomu takhle nějak dostal. Někde o tom psali na fóru, že se začátkama prokousal sám a když viděli, že mu to jde, dali mu podporu a posléze ho angažovali přímo. Pravděpodobně to je tak, že nástroje existují, ale nejsou ve zveřejnitelném stavu. Tedy to chce notnou dávku nějakého zmatečného know how, aby z toho člověk vydoloval, co chce. Nakonec mapy posléze vzniknou. To je, si myslím, asi nejmenší problém. Cesta zjevně existuje, až bude nějaká letní mapa, bude to prošláplé i k zeleným a nejen zasněženým plochám.
Co je ale podstatnější, je možnost přidělovat imatrikulaci letadel nezávisle na skinu. Stávající řešení je poplatné ROFku, kde to nebylo potřeba. Tak to snad taky časem bude.
Další vývoj bych pak rád viděl ve směru od bílých a zelených map k velké vodní ploše. Planeset napovídá, že by se to mohlo ubírat směrem ke středomoří. Mapa moře může být veliká, aniž by to mělo negativní vliv na datovou velikost a pracnost. Umožní pak díky velikosti spousty možností pro bombardování, torpédování, průzkum, bitevničení i stíhání a možná i letadlové lodě. Bude legrace na tom navigovat. Lodí nemusí být tisíce, aby to bylo věrohodné.
Kde opravdu kulhá stávající řešení, je limit 48 hráčů na server. To je prostě nepříjemné, kdyby to bylo ke stovce, bylo by to rozhodně lepší. Něco by mohli udělat i s větší dohledností. Aktuální úplné rozmlžení po cca 20km by zejména ve středomoří bylo málo. Chce to 50. Nevím, zda to souvisí nebo nesouvisí s verzí DX, nicméně jsem už někde četl, že pracují na DX11 verzi. Tím by mohli dohonit dluh, páčto DX9 je přeci jen poněkud fousatá technologie.
Rumcajs napsal:
Nevím jak vypadá, neznám ho a nemám zájem. Ale moc dobře vím, co to je vývoj SW a jakýma útrapama prochází 777. A moc dobře vím, jak triviální jsou simulátory předešlých generací právě v tom, v čem BOS exceluje. A jsa v tom přímo vzdělán, umím dost dobře posoudit, jak moc práce to bylo, aby to dostali na tu úroveň, kde to je.
My víme kde to je. "Neexistující" offline a online kde je cca 100 lidí jasně ukazuje kde to je...
Tvůrci jsou prostě mimo, se*ou se v detailech ale naprosto jim vypadl koncept, který by udržel hru živou.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 03-05-2015 08:19
Cassius Chaerea napsal:My víme kde to je. "Neexistující" offline a online kde je cca 100 lidí jasně ukazuje kde to je...
Tvůrci jsou prostě mimo, se*ou se v detailech ale naprosto jim vypadl koncept.
Ale to je snad jasné, že to je na okraji trhu. Není to pro každého, nicméně to žije. Stávající DCS nemá pro WW2 ani tu mapu. Starý IL2 je před posledním vydechnutím. Alternativa je WT, které je ale mnohem víc hra a mnohem míň sim. BOS, BOM, BOx.. má šanci růst. Je to finančně asi dost napjaté, ale třeba to bude žít dál a čas dost pravděpodobně přinese i prvky hry, po kterých voláte. I když si myslím, že to vždy bude spíš o věrohodnosti lítání a bojování a ty kariéry, kampaně, historické letky, medaile a podobně do toho dodělá komunita.
Jo a nemyslím si, že by tvůrcům vypadl koncept. Oni víc než jistě vědí, co v tom mají a co ne. Na rozdíl od CloDu se ale k tomu postavili realisticky. Udělali to, co byli schopní udělat. To, co bylo mimo jejich možnosti, neudělali, nebo možná odložili. S penězma, který mají a které mohou čekat, se asi nedá moc manévrovat. Je to klasický souboj mezi tím, co "chci" a co "můžu mít". Když chci BMW, ale mám jen na Škodovku, přeci kvůli tomu na Škodovku nebudu kydat hnůj. Holt na BMW nemám, tak se s tím smířím.
Cassius Chaerea napsal:My víme kde to je. "Neexistující" offline a online kde je cca 100 lidí jasně ukazuje kde to je...
Tvůrci jsou prostě mimo, se*ou se v detailech ale naprosto jim vypadl koncept.
Ale to je snad jasné, že to je na okraji trhu. Není to pro každého, nicméně to žije. Stávající DCS nemá pro WW2 ani tu mapu. Starý IL2 je před posledním vydechnutím. Alternativa je WT, které je ale mnohem víc hra a mnohem míň sim. BOS, BOM, BOx.. má šanci růst. Je to finančně asi dost napjaté, ale třeba to bude žít dál a čas dost pravděpodobně přinese i prvky hry, po kterých voláte. I když si myslím, že to vždy bude spíš o věrohodnosti lítání a bojování a ty kariéry, kampaně, historické letky, medaile a podobně do toho dodělá komunita.
Jo a nemyslím si, že by tvůrcům vypadl koncept. Oni víc než jistě vědí, co v tom mají a co ne. Na rozdíl od CloDu se ale k tomu postavili realisticky. Udělali to, co byli schopní udělat. To, co bylo mimo jejich možnosti, neudělali, nebo možná odložili. S penězma, který mají a které mohou čekat, se asi nedá moc manévrovat. Je to klasický souboj mezi tím, co "chci" a co "můžu mít". Když chci BMW, ale mám jen na Škodovku, přeci kvůli tomu na Škodovku nebudu kydat hnůj. Holt na BMW nemám, tak se s tím smířím.
Takže ty říkáš že BoS nemá vlastně konkurenci a přesto to nikdo nehraje...tak kde je ta chyba?
Edit: Penězi bych se moc neoháněl. Chris Roberts, nebo Dan Vávra jasně ukázali že peníze se dají sehnat, aniž by si musel vydat nějaký nedodělek. Stačí předložit komunitě smysluplný koncept co by komunita vzala.
Jestliže se BoS pasovalo do nástupce Il-2 tak pěkně blbým způsobem. Chápu že BoS nemá být masovou levelovací střílečkou typu WT. Jenže ono si to nedokáže ani pořádně hrát na simulátor 2.s.v. letecké války, mé zážitky ze starého Il-2 prostě dogfight v hezčím kabátu v BoS ani náhodou nedokáže přebít. A jakko simulátor jen druhoválečných letadel za DCS zaostává.
Chris mi za 40 dolarů slíbil celý vesmír a co mi tihle dali za 90 dolarů? "Prázdnou, byť krásně namalovanou krabici", do které snad někdo někdy něco vypotí, aby to bylo alespoň vzdáleně tak dobré jako ten 15 let starý šturmovik.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 03-05-2015 08:56
Oni jsou na kraji žánru. Mají malinký podíl na celkovém herním průmyslu. Tedy z pohledu třeba toho WT to skoro nikdo nehraje. Ale to neznamená, že to nikdo nehraje. Online se pravidelně připojuje několikset lidí. Když se zahrnou i občasnící, jsou to už malé tisíce. Většina lidí, co si to pořídili, jsou pravděpodobně offlajnové, kteří se online nijak neprojevují. Pokud vím, dokonce byli před vánocema překvapeni, že měli pozitivní obchodní výsledky. Takže nějací lidi si to kupujou a asi i hrajou.
Jinak jo, říkám, že BOS nemá konkurenci. Jsou lítací hry, ale buď nemají náplň, nebo podporu, nebo jsou o poznání jinak zaměřené. To je ta pozice, kde asi chtějí být. Dělat druhé WT nemůžou, na to nemají engine, infrastrukturu a vůbec je to asi netáhne. Druhé DCS, se superdetailním zpracováním všeho v letadle, by taky bylo zbytečné. Takže dělají to, co umí a nestrkají nos, kam nemají nebo nemohou. Asi nechtějí dělat n věcí blbě, zvolili si, v čem budou unikátní a to dělají dobře. Možná se jim to povede a časem přiberou další prvky. Možná ne a pak to chcípne. A pak už by ale na tomhle konkrétním poli nebylo nic, leda by se DCS pochlapilo a vydali skutečně tu Normandii. A DCS má svoje mouchy taky, že?
Jo, tomu rozumím. Ale oni si prostě zvolili svojí cestu. To nemusí nutně znamenat, že je to cesta, která musí všem vyhovovat. A jak už jsem i psal, asi museli omezit i svoje vlastní přání. Nechtěli jít cestou komunitního financování. Zatím věřej svému financování. On ten KS je dvousečná zbraň. Povím proč a speciálně v oblasti simů.
1) KS je závazek, že to bude přesně to, co si lidi přáli. Lidi si často přejou něco jiného, než je slibováno. A oni mají svojí vizi.
2) V KS je předběhl jistý Ilja a ten bych řekl, že letecké simulanty přiměl, aby KS nevěřili. Asi ještě nedozrál čas a svět si to pamatuje. Další WW2 sim na KS by mohl být propadák.
3) Když už jdu do KS a financování se nepovede, je to velmi blbý signál pro potenciální zákazníky. KS je prostě fajn pro někoho, kdo nemá co ztratit - je na začátku. Možná se ale úplně nehodí pro někoho, kdo už má pozici.
Jo a Vávra peníze sehnal. Nejsem si jist, zda je má jen z KS, ale v každém případě první část snahy dopadla asi líp, než i čekali. Tedy peníze mají. Na výsledek se ještě čeká a zatím se neví, jak moc dobré to bude. Vzbudil v každém případě velká očekávání a docela věřím, že nebude snadné ty očekávání naplnit. Držím jim palce, ale úplně přesně vím, jak má Vávra sevřený žaludek. Jsem si prošel svýma cestama k alespoň drobnému úspěchu na poli SW a tyhle vize, jak to bude hezké a pak kontrast s realitou a obhájením si zkusil na vlastní kůži.
K BOS vs DCS. BOS si s DCS víceméně nekonkuruje. BOS je především o stíhacím, bombardovacím a bitevním lítání. Je to zůžené na let a samotný boj. DCS je spíš o detailu simulace všech možných zařízení a systémů včetně tedy letu. BOS má nějakou WW2 náplň, DCS v podstatě žádnou. Stojí to vedle sebe a podle mě si to moc neubližuje a snad ani nekrade zákazníky. Lidi, co to lítají, si klidně koupí obojí. Každé z jiného důvodu. Taky mám to i to a obojí mě těší jinak. A v obou simech záměrně utrácím bez slev.
Hele Rume přečetl jsem si to celé(myšleno tu recenzi) bo doteď mne to nezajímalo. A musím uznat že tu bojuješ sám proti sobě. Je to jedna z mála objektivních recenzí. Jen holt šahá na něco co Tě zřejmě zbytečně pobuřuje. Dost možná stačí jen to že to napsal právě Horri. Pokud se na to koukám nezaujatě tak tam čtu jen to že za cca. 100$ dostanu pouze toto, ale naopak toto naprosto ne. Co na tom vadí?? To že za cenu obrovské práce pár jedinců si můžu užít pouze to jediné a na zbytek si počkat a doufat? Nikde nikdo neřekl, je to sračka a nikdo to nekupujte.
Hele Rume přečetl jsem si to celé(myšleno tu recenzi) bo doteď mne to nezajímalo. A musím uznat že tu bojuješ sám proti sobě. Je to jedna z mála objektivních recenzí. Jen holt šahá na něco co Tě zřejmě zbytečně pobuřuje. Dost možná stačí jen to že to napsal právě Horri. Pokud se na to koukám nezaujatě tak tam čtu jen to že za cca. 100$ dostanu pouze toto, ale naopak toto naprosto ne. Co na tom vadí?? To že za cenu obrovské práce pár jedinců si můžu užít pouze to jediné a na zbytek si počkat a doufat? Nikde nikdo neřekl, je to sračka a nikdo to nekupujte.
Tos možná četl jiný článek. Ten, co jsem četl já, používá pojmy jako "mizerný generátor misí", "marný pokus", "V podstatě jedna mapa, pár letadel", "Dogfight stále dokola který je sice na hony vzdálen nějaké realitě skutečného vzdušného boje druhé světové války", " Je to podprůměrná hra", "Nový BOS nerozvijí sérii Il-2, on ji retarduje".
Zobrazit tohle se 777/1C v jejich Il-2 Sturmovik Battle over Stalingrad (dále jen BOS) podařilo na jedničku. Pilotovatelná letadla zdědila po svém předchůdci Rise of Flight (na upraveném enginu tohoto simulátoru BOS běží) podobnou uvěřitelnost letu. Nebudu hodnotit přesnost letového modelu, či modelu poškození, nikdy jsem nepilotoval ani Messerschmitt ani LaGG a internetových znalců se najde jistě plno. Celek vypadá, přes drobné nepřesnosti a podivnosti, které má každá počítačová simulace, uvěřitelně autenticky.
A zatím to nedosahuje ani mety již dosažené v mateřském dílu RoF. A upozorňuji nebavíme se o ničem jiném než o obsahové části. O tom co Horri nerozebírá detailněji nemá cenu hovořit bo to není v kontextu.
Nehledě na to že pro mne je nepochopitelné to že ač to funguje na RoF platformě není možno hostovat ani Coop šablonové mise, natož hloupatou mapu s letištěm pro možnosti zkoušení a zaučování nových-nezkušených lidí!! Tímto je to opravdu krapet mrtvé. Ale je fakt že to nikdo z vás borců ostřílených nepotřebuje. Rume čistě tvůj osobní pohled sic programátorský je krapet s cestný.
Preco scestny? Vyjadril svoj nazor a argumentoval, v com je BoS vyborny a tiez v com nie je. Ze sa nato pozera ako programator? A ako sa ma nato pozerat ked sa tym zivi? Zatial ale vacsina prispievajucich pise o tom, ake je BoS na prd, a ze nie je ako stary Sturmovik. Myslim, ze prave v tom je cely problem. Nielen Horri ale viaceri tu na tomto fore cakali stary Il v novom kabate. A preto hladaju vsemozne chyby a nechyby, aby zopsuli BoS - pripomina mi to obdobie , ked tu bol CLoD a viac menej jedini, co sme ho pravidelne lietali napriek vsetkym chybam, bol Valec so mnou. A hadali sa pomaly s celou komunitou, predovsetkym s Horridom a Opicou. Neskor sa k nam pomaly pridavali dalsi ako Robo, Sepi, atd. Mimochodom - jasonovci pokracuju v znacke, nie v Iljovej a Maddoxovej praci - a aj to hned na zaciatku napisali. Mozno im ani nic ine nezostavalo, ked sa spojili s 1C, ako vlastnikom znacky.
Preco scestny? Vyjadril svoj nazor a argumentoval, v com je BoS vyborny a tiez v com nie je. Ze sa nato pozera ako programator? A ako sa ma nato pozerat ked sa tym zivi? Zatial ale vacsina prispievajucich pise o tom, ake je BoS na prd, a ze nie je ako stary Sturmovik. Myslim, ze prave v tom je cely problem. Nielen Horri ale viaceri tu na tomto fore cakali stary Il v novom kabate. A preto hladaju vsemozne chyby a nechyby, aby zopsuli BoS - pripomina mi to obdobie , ked tu bol CLoD a viac menej jedini, co sme ho pravidelne lietali napriek vsetkym chybam, bol Valec so mnou. A hadali sa pomaly s celou komunitou, predovsetkym s Horridom a Opicou. Neskor sa k nam pomaly pridavali dalsi ako Robo, Sepi, atd. Mimochodom - jasonovci pokracuju v znacke, nie v Iljovej a Maddoxovej praci - a aj to hned na zaciatku napisali. Mozno im ani nic ine nezostavalo, ked sa spojili s 1C, ako vlastnikom znacky.
Hra kterou "nikdo" nehraje má očividně problémy. Chápu že ty a Rumcajs všechno z dílny tvůrců omluvíte a vše pochválíte, protože si s tím málem vystačíte. Pro mně je to předražená hra, která nemá hloubku a je mrtvá a budu čekat roky, než z ní něco bude a bude mne to stát desítky dalších dolarů.
Komunita čeká hru jako je Il-2. Proč by měli od nové hry čekat méně? Co je nové má být lepší, to je základ pokroku. Tady je pokrok jen v grafice a zbytek buď vůbec není, nebo je v primitivním stavu.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.