este drobnost pro panka: ja jako stihac kdyz budu utocit na svaz B-25 tak ji treba z 800m koupim mezi svetla a muzu jit spat i kdyz jsme vezl i ty 30mm laufy, a jsem na tom uplne stejne jako bomber kterej ji nakoupi od Fw s 30 v kridlech
Upravil/a 1stCL_BlueL dne 30-08-2007 14:15
3BAP_Panek napsal:
Tady se zapomíná na jednu věc. Celý návrh vznikl z důvodu zpestření speciálky pro piloty bomberů.
....
a co kruland kde myslim za oba dny spadly 3 B-25? to ti prijdou jako velke ztraty? nebo jinak kdyz pominu tu edisonovu specku doslo nekdy v nejake specce k velkym ztratam bomberu?
Najíždíš na flame, aniž by byl důvod. Já tu mluvím o pilotech bombrů, pro které je to jako tahání kladcíků při vojenským cičení pěchoty. Nasednou do uralů, odjedou do lesa zakopou se. A když příjde rozkaz, že byli bombardováni dělostřeleckou palbou, tak ať určiné procento lidí opustí pozice (jako že sou mrtví). Rozdíl je jen v tom, že ten voják, kterej byl vylosovanej, že má dělat mrtvého, je na rozdíl od pilota B25 rád, protože může odjed s kámošema na ubykace do teplé postele, a nemusí ležet v mokrém bahně.
tak muzeme zavest hajeni bobmeru ve speckach co ty na to? nebo muzeme strielt umyslne vedle nich?
Ale Blue, už jsem psal, že nejideálnější by asi bylo, kdyby modří létali s empty zbraněmi....já bych se při své smůle při povolené střelbě vedle mohl ještě náhodou trefit a byl by pak z toho flame....
Tak nikdo nepopira ze pro pilota bombru neni lepsi veci, nez letet ve svazu, odhodit, dostat to od stihacu a na jeden motor to rozstrilenej dotahnout domu. Nicmene druha strana tu neni jako komparz pro piloty bombru aby si tohle uzili. Zvlast ne ve specialce.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
kdyby specialka byla specialka, tak by letelo 20 bomberu se 2 skupinama stihacu cca po 12 (cover a intercept daleko pred svazem) a 2 skupiny utocniku po 8 klidne s 30kama, bylo by to spravedlive ???
myslim ze ano, jen by cover mesmel opustit bombery a hnat se za utocnikama az k zemi !!!
jinak klidne vymenim 30 za 20, kdyz se za mnou nebude hnat cover az k zemi, coz by v praxi ani neudelal, protoze u zeme bombery neuhlida
a jak si psal Cassi, kdyz nekdo udela specialku bez 30, tak taky poletim, jen proste nechapu, proc tu nekdo z toho jedineho pripadu chce udelat precedens ... a to jeste dva roky stareho a bez coveru
1stCL_pbarry napsal:
Tak nikdo nepopira ze pro pilota bombru neni lepsi veci, nez letet ve svazu, odhodit, dostat to od stihacu a na jeden motor to rozstrilenej dotahnout domu. Nicmene druha strana tu neni jako komparz pro piloty bombru aby si tohle uzili. Zvlast ne ve specialce.
Takže jedinou možností pro piloty bombrů je po odražení útoku nepřátel si navzájem pošlou dávku z půlpalčáků do motorů.
1stCL_BlueL:
bod jedna chapu ale proc to mame odsrat my, a takovymhle zpusobem(rec je samo o 109 ne o fw190)?
Musim rici, ze si nejsem jisty, jak na tohle vlastne reagovat, protoze nevim, co te k takove formulaci vede. Nepredpokladam, ze nekdo vytvori specialku, kde by meli nemci pro utok na bombardery jen stodevitky bez podvesu.
bodu -2) nerozumim, co vam chybi? spit XIV? tak holt my nebudeme pouzivat G-6/AS
Uz se to tu psalo - 75" P51 a samozrejme B17 a B24. Mimochodem, jak jsi tu dal do souvislosti zrovna G-6/AS proti Spitu XIV je pomerne dost vypovidajici (tedy pokud jsi tim nemyslel 'G6/AS a vyssi' ).
druha cast
1) ona rozebrat B-25 jednim naletem skutecne jde ale podle me ani ne v 50% pripadu (od ceho je cover, he)?,
Tady je veliky rozdil mezi pilotem stihace a bombarderu. Zjednodussene receno jde o to, ze pro pilota braniciho stihace znamena poskozeni letounu vicemene vyrazeni z boje, cimz prestava zabava a nasleduje relativne snadny navrat domu, pro pilota bombarderu poskozenim boj rozhodne nekonci a poradna zabava teprve zacina. Ja nevidim problem v uprave pravidel tak, aby vic bombarderu koncilo poskozenim misto onoho rozebrani jednim naletem (i kdyz domu stejne nedoleti). V tomto ohledu je take otazka coveru prakticky irelevantni, protoze vlastne nejde o pocet, kolik jich pujde k zemi, jako spis kolik jich pujde ihned k zemi.
proc porovnavat s B17? no protoze vy chcete simulovat akce letadel, ktere se v zadne specce neobevi.
Dobra, zeptam se jinak: co te vede k domnence, ze prave B17 je namodelovana spravne, a s cim bys to porovnaval, kdyby ve hre nebyla?
clone9cz
myslim ze ano, jen by cover mesmel opustit bombery a hnat se za utocnikama az k zemi !!!
jinak klidne vymenim 30 za 20, kdyz se za mnou nebude hnat cover az k zemi, coz by v praxi ani neudelal, protoze u zeme bombery neuhlida
Na zacatku roku 44 se se zmenou veleni 8.AF zmenila taktika z blizkych doprovodu na mnohem volnejsi spojeny s lovem na nepratele. V praxi by samozrejme zalezelo na situaci.
------------------------------
Ok, dam sem cisla z akce 6.3.44, coz je druha nejhorsi akce od zacatku roku 44 a jedina, od ktere mam takovehle udaje. Jednalo se o druhy nalet na Berlin.
Letelo asi 700 bombarderu a 830 stihacu doprovodu, celkovy pocet vzletu ten den na druhe strane: 200 FW190, 236 Me109, 75 Bf110, 9 Me410, 1Ju88, celkem 521. Spojenci ztratili 11 stihacu a 69 bombarderu. Vysoke spojenecke ztraty zpusobila mimo jine navigacni chyba, kdy se svaz pri stoupani skrz mraky roztrhal a jeho celni cast (kde byla soustredena velka cast doprovodu) se dostala jizne od planovane trasy, cimz zustala stredni cast prakticky bez kryti (jen 8 Thunderboltu). Ta se pak stretla se 39 Me109 a 68 FW190 a behem 25 minut slo dolu 20 B17, tri P47 a 19 nemeckych stihacu - tohle je jen nejzajimavejsi situace, boje probihaly behem celeho naletu. Celkove ztraty na nemecke strane: 31 Me109, 19 Me110, 9 FW190, 7 Me410, 1 Ju88.
No a ted jak se na to divat - jak chcete :-). Moznosti jsou mimo jine:
-830:521
-8:107
-pri utoku na svaz z boku bylo snadne precislit kryti (byla tam asi jedna stihaca na kilometr delky svazu)
-107 stihacek za 25 nerusenych minut zacinajicich temer perfektnim headonem sestreli jen dvacet bombarderu
-necelych 10% ztrat bombarderu je nejhorsi vysledek za posledni rok a pul valky.
-za pet hodin maximalniho usili vsech jednotek sestrelila LW 80 letadel, coz je asi 5% americkych poctu.
-kdyby nebylo te navigacni chyby, bylo by to asi 300:107 na cele svazu
-kazdy sesty utocnik byl dvoumotorovy stroj
a tak dale.
Pro realisticke namodelovani tohoto naletu pri poctu 16 bombarderu bychom pak meli:
-19 americkych stihacu (v pomeru odhadem 12 P47, 3 P38, 3 P51) leticich celou dobu
-12 startu nemeckych stihacek (5 Me109, 5 FW190, 2 Me110) rozdelenych do trech samostatnych utoku po ctyrech
Co presne by to bylo za verze letadel a s jakou vyzbroji musi doplnit nejaky vetsi odbornik.
sem vsema 10 pro specku s temahle poctama jako jsou dole, verze stroju doplnim zejtra, bohuzel oept nemame mapu
co me vede k domence ze B-17 je namodelovana +- spravne? celke mjednudcha vec kdyz jsem testoval ucinnost Mk108 dostal jsme se nekam k 6-10 zasahum coz by +- odpovidalo buhuzel prakticky identicka cisla plati i pro B-25
a ted takova vec pokud je mi znamo tak v podstatne casti msitni verejnsoti co leta pravidlene specialky panuje jisty odpor proti zamenovan ijednotlivych typu letadel ktere nemame za ty ktere by je mohli alespon vzdalene pripominat tvarem nebo vykony ci vyzbroji. bombardery jsou v tomto vyjmkou coz na jednu stranu chapu, na druhou stranu mi je proti srsti nasledujici "kdyz mi nemame B-17/24 vy nebudete mit 30" i kdyz B-17 i B-25 snesou +- to same. j
Upravil/a 1stCL_BlueL dne 30-08-2007 21:32
Hele, HU, to byl moc pekny rozbor a nebylo by od veci na nem opravdu postavit nejaky nalet ;-)
Ale jeste ke ztratam. Chlapi kouknete se na to treba takhle. Americka norma pro bombardery byla 24 bojovych letu do civilu. Aspon na zacatku valky. Pri max. ztratach ktere spojenci pripousteli, 8% to znamenalo, ze pro osadku to znamena sanci na navrat 92% z kazdeho letu. Pri 24 letech je sance na absolvovani celeho turnusu 0.92 mocneno na 24 a to je .... 0,135! Takze pri ztratach 8% to znamena, ze jen 13 az 14 osadek ze sta se dozije civilu....
A ted si vemte jake ztraty mame pri letani my. A to casto ani nemusi nepritel vzletet.
LesniHu, aby bylo možné udělat to, co si představuješ, je potřeba udělat dobrou mapu a dobré cíle mise.
1/ Jestliže autor dá do úkolů mise "splnit primární úkoly", tak pro nás to prostě znamená vymazat skupinu B-25. Když se do B-25 trefím 30 mm, tak je buď sestřelená nebo hodně poškozená a už neodhodí. Když se do B-25 trefím dvacítkou, tak se velmi snadno může stát, že se jí nic nestane a klidně si přesně odhodí náklad - tzn. já nesplnil úkol.
Takže až bude úkol pro speciálku nazván "nasimulujte nálet na Brémy", klidně se bez té třicítky obejdu.
2/ Mapy pro speciálky jsou připravené tak, že od cíle na frontu to je 20 km, na letiště potom 50 km. Takže když tě v 6 km poškodím a nechám, bezpečně se vrátíš minimálně na své území, možná i na letiště. Kdyby byla mapa, kde se budeš muset na naším územím trmácet řekněme 200 km, pak se spokojím s tím, že ti kouří jeden motor a chybí směrovka - to asi ano ...
313_Gryzlov napsal:
Bigjirko, zkus se nejdřív nad sebou zamyslet, než někomu začneš něco doporučovat.
Tady je někdo na pokraji kolapsu. Anebo nezná Cimrmana.
OK, 1:0 pro Tebe
"Ezechiel 25:17. Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby. Požehnán buď ten, kdo ve jménu lásky a dobré vůle vyvede slabé z údolí temnoty, neb ten jest skutečným pastýřem a spasitelem zbloudilých dětí. A já srazím k zemi mocným trestem a divokým hněvem všechny, kdo se pokusí otrávit a zničit mé bratry. A když uvalím svou mstu na tebe, seznáš, že jméno mé je Bůh…"
313_Gryzlov napsal:
Bigjirko, zkus se nejdřív nad sebou zamyslet, než někomu začneš něco doporučovat.
Tady je někdo na pokraji kolapsu. Anebo nezná Cimrmana.
OK, 1:0 pro Tebe
"Ezechiel 25:17. Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby. Požehnán buď ten, kdo ve jménu lásky a dobré vůle vyvede slabé z údolí temnoty, neb ten jest skutečným pastýřem a spasitelem zbloudilých dětí. A já srazím k zemi mocným trestem a divokým hněvem všechny, kdo se pokusí otrávit a zničit mé bratry. A když uvalím svou mstu na tebe, seznáš, že jméno mé je Bůh…"
A Mk108 jsou mocny trest? Nebo nespravedlnost, sobectvi a tyranie lidske zloby?
LesniHU, ten rozbor je pěkný, ale stejně má pár chybek. Tak předně - 6. března 1944 se hrubě nepodařilo pár organizačních věcí u Jafü 4 - a tedy vysoké % strojů, které započítávás jako přímé účastníky akce, se do ní nezapojilo plnou silou..nebo v mnoha případech vůbec. Konkrétní čísla nemám, ale v podstatě všechno spadající pod Jafü 4 bylo v postaveních pro obranu východu a ne severu, jak bylo potřeba. Takže například přímé nasazení a bojová aktivita všech Gruppe JG26 byla omezena na něco málo přes hodinu.
-107 stihacek za 25 nerusenych minut zacinajicich temer perfektnim headonem sestreli jen dvacet bombarderu
O perfektnim head onu jsi četl kde? V deníku JG26 se píše o manévrování skupin Fw 190 mezerami v coveru a následný útok.
-za pet hodin maximalniho usili vsech jednotek sestrelila LW 80 letadel, coz je asi 5% americkych poctu.
Počítáš s pěti hodinami, ale tento čas je vhodné zkrátit na 3 - 3,5 hodiny (to jsem dohledával dle podobného náletu 8.3., trasa při něm něm byla zcela identická). Svaz rozhodně nebyl napadán po celou dobu jeho letu, tedy od opuštění břehů Anglie po návrat nad ně.
Gryzlove, u Kurlandu má jeden z nás dvou špatnou paměť. Předpokládám, že já to nejsem. Ale je to Tvé slovo proti mému, takže s tím stejně asi nic neuděláme.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.