No po 3000 hodinach stravenych takovym zpusobem bych chtel ten motor videt. Videl jsem fotky motoru z audi, ktere jelo dlouhou dobu na jednicku. Bylo to takove roztavene. Ne, automobilove motory na to stavene nejsou.
Ale jinak ano, jisteze je uroven neporovnatelna, ale hlavne v efektivite. Ty stare motory take dokazaly nabehat dost, nejvic by nam asi rekl RR Meteor, kdyby nekdo dokazal najit provozni statistiku. Stodevitky nevim, Merlin ma v servisnim manualu filtr oleje po padesati hodinach a dalsi veci az pri sto hodinach.
Neexistence limitu muze mit jednoduchy duvod, kdyz neni palivo, ktere by umoznilo pouzit vyssi plnici tlak, neni duvod tento rezim rozepisovat do manualu. Treba. Gryzlove, jsi tu?
porovnávat podmínky leteckého a automobilového motoru ? na "německé dálnici" kde je stejně co pár minut 120ka ? dost mimo....nicméně stačí se podívat na průměrnou a maximální spotřebu kteréhokoli os. auta. ihned je jasné že v autech motory běží v průměru ne na polovinu, ale na zlomek max. výkonu. výkony kolem 1/2 max jsou jen krátkodobé...prostě zcela mimo ...
U Německých motorů je jednoduchý důvod. Neměli vzácné kovy. Neměli jak to legovat. Proto tak krátké servisní intervaly. Proto byli pozadu stran kompresorové techniky.
To mi připomíná Alesterufer, ne snad?
porovnávat podmínky leteckého a automobilového motoru ? na "německé dálnici" kde je stejně co pár minut 120ka ? dost mimo....nicméně stačí se podívat na průměrnou a maximální spotřebu kteréhokoli os. auta. ihned je jasné že v autech motory běží v průměru ne na polovinu, ale na zlomek max. výkonu. výkony kolem 1/2 max jsou jen krátkodobé...prostě zcela mimo ...
Jistě, typické využití automobilového motoru je, že většinu času běhá na 10 - 20% výkonu. Nicméně si vem nějakého toho litrového přeborníka na Severní smyčku a testuj to tam. Přijdeš na to, že to jede a jede a jede ... a nic se neděje.
ani tam nemůžeš jet na plný plyn pořád....občas dokonce půjdeš i na brzdy. takto srovnávat nelze. když už tak automobilový motor zabudovaný třeba do UL.
https://www.docdr...manual.pdf Tady třeba nějak překlad do angličtiny. Nikde se tam nepíše o tom, že by pilot nemohl používat 1050mmHg/2700rpm po neomezenou dobu...
No obráceně, ono se tam nepíše, že můžeš používat plný tah po neomezenou dobu...nebo jsem si toho nevšiml.
Za to tady ti radí: "když se ti to začne hřát...stáhni plyn." a že se to kurňa hřálo. YouTube Video
A to je ten problém Klimovu, motoru, který ve verzi 105 měl 810kW a Jakolev ze speciálně upravené zkouškové verze motoru VK-105PF dostal až 913 kW - motor na tomhle výkonu prý vydržel pracovat celých 103 hodin, než se zničil, viz Triumf a Tragedie. Jenže situace u běžných motorů prostě neumožňovala držet plný tah, aby jsi motor neupekl. Pro vysoký tlak a neustále přehřátí, z něj furt někde kapal volej a životnost byla velice krátká. Piloti, jak je i z videa patrné, byli instruování aby drželi výkon motoru dle teploty vody a oleje. Nic takového jako: "dej plný plyn a do přistání na plynovou páku nešahej", neexistovalo.
Verze VK-105PF-2 pak byl extrém extrému, kdy se pro výkon snížila citelně výškovost a zvýšil se teplotní režim motoru. Jakolev musel pak radikálně vylepšit chlazení motoru, což vedlo k prodlévám v zavedení Jaku-3. Ale ani zde neplatila "neomezenost", prostě sis musel hlídat teploty, aby si neupekl motor.
Klimov 105 (a jeho modifikace) sériové výroby byl kvalitou zpracování vzdálené zkouškovým a rozhodně svým pilotům neumožňovali si je honit na maximálním plynu.
Jak-9 je fakt mé oblíbené letadlo, ale že by stálo za 30 dolarů ve slevě...to tedy ne. Tak nějak cítím zase od tvůrců takovou klasickou sprosťárničku na hráče.
Cassi, ok, hřál se, nemohl fyzicky běžet celou dobu na plný výkon, protože by to teplotně nevydržel. No možná mohl, pokud bylo venku -30°C. To já beru, problém je, že prostě v tom manuálu ty režimy nebyly, a proto opakuju dokola, že toho hra nechutně využívá a sem si jist, že je to od nich čistý kalkul a je to takle udělané schválně, protože to zvýhodní ty jejich mašiny...
Jenom aby sme si rozuměli, mě to samozřejmě taky štve, radši bych aby tu ruský křápy byly křápy jako ve skutečnosti a ne křápy jenom napůl (a to prosím přesto, že je jako povětšinou pilot červených taky létám, aspoň bych si pak víc vážil, když s tím něco sestřelím), ale bohužel maj to udělaný takle, a pokud to maj udělaný takle, tak pak je ok, že na danym režimu ta peška stoupá líp jak ta P-47, viz ty údaje o výkonech a hmotnosti, co sem poslal i přes to, že LesníHu napsal, že ta nosná plocha nehraje až tak roli...
Zde připomenu, že stodevítky měly snad 12 letových hodin do výměny motoru.
Rumcajsi trochu zdravýho rozumu. Kdyby se musel měnit motor po 12 hodinách, jsou letky po 2 týdnech bojů uzemněný.
Po prvních 12 hodinách byla nařízená první prohlídka motoru, s tím že se měly vyčistit případně vyměnit filtry a semtam něco domazat. Přičemž se hlídalo hlavně jestli není ve filtrech velký množství pilin, protože ten motor si teprve sedal.
Další servisní hodiny byly 25, 50, 100 a 200 hodin, s rozšiřující se oblastí kontroly.
Zde připomenu, že stodevítky měly snad 12 letových hodin do výměny motoru.
Rumcajsi trochu zdravýho rozumu. Kdyby se musel měnit motor po 12 hodinách, jsou letky po 2 týdnech bojů uzemněný.
Po prvních 12 hodinách byla nařízená první prohlídka motoru, s tím že se měly vyčistit případně vyměnit filtry a semtam něco domazat. Přičemž se hlídalo hlavně jestli není ve filtrech velký množství pilin, protože ten motor si teprve sedal.
Další servisní hodiny byly 25, 50, 100 a 200 hodin, s rozšiřující se oblastí kontroly.
Nojo no. Jsem to někde četl. Čísla z roku 1944. Bohužel už nevím, kde to bylo. Zkusím to někde vyštrachat.
Nemůžu najít info k Bf 109, ale zde je něco k německé situaci 1944. https://ww2aircra...st-1229320
Píšou tam o tom, že u 190 se podařilo zvednout životnost na 20 hodin. Co si pamatuji, má to souvislost právě s nedostatkem vzácných kovů pro legování. Skutečně jsem četl, už nevím kde, že v 1944 byl servisní interval do výměny motoru u Bf 109 těch asi 12 letových hodin. Krom toho jsem se na vojně potkal s maníkem, který na stodevítkách sloužil těsně po válce a ty motory měnil.
OT: kdyz uz porovnavat kam se "motorova" technologie posunula, tak motory motorek.
kW/L 150 (atmosfera), vaha motoru kolem 70kg
pri cca 200kg pohotovostni hmostnosti a 130Nm kroutaku je to docela rachot
Jezdi se ve spektru 2/3 otacek motoru a drzi to
Zere to teda dost gumy
Myslím, že jsem to někde četl v tištěné formě. Na netu toho moc není, alespoň ne v smysluplně dostupné formě. Ale zde se třeba mluví o dokumentu z 1942 http://kurfurst.o...e1942.html, kde se říká, že některé motory musely na částečnou generálku po 50 hodinách. Motory s novějšími písty pak po 100 hodinách.
Generálka se prováděla tak, že se sundal motor a odvezl se a nasadil se jinej motor. Bf 109 bylo dělaný tak, že výměna motoru byla rychlá operace.
Nikde ale nemůžu najít žádná čísla k tomu 1944. Najdou se maximálně zmínky o tom, že se kvalita snižovala díky těm chybějícím drahým kovům na slitiny.
Len pre zaujímavosť - predobjednávky BON a collector planes (Jaky 9 + Hurricane) niekoľkonásobne prekročili očakávania. Prajem pekný deň.
Já to těm šmejdům přeji, vydat stejné letadlo za dvě cifry, to prostě musí vyjít, to si prodlouží existenci aspoň o tři měsíce. Pak třeba vydají za dvacet dolarů Jak-9D a mají zase na chvilku vystaráno. Konečně budou mít čas opravit všechny ty dětské nemoci, co se s BoXem táhnou od začátku a nebo získají čas na vyprodukování tak originálního letadla jako je Bf 109 G6 late.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 30-11-2019 08:48
Len pre zaujímavosť - predobjednávky BON a collector planes (Jaky 9 + Hurricane) niekoľkonásobne prekročili očakávania. Prajem pekný deň.
....takže na vás vy blbečci sereme.... pochopil jsem to správně ?
Tos zjevně pochopil špatně. Jednak Baron nic neprodává, ani není zaměstnancem té firmy, ani z toho nebere provize, takže nepatří do skupiny lidí, která by na tebe mohla hypoteticky srát. No a především nikdo na nikoho nesere. A díky tomu, že na nás neserou, jim ty prodeje jdou. No a asi si Baron tak zlehka přátelsky šťouchnul do těch, co hlásají cosi o předraženosti a neschopnosti a vůbec naprosté nemožnosti toho simulátoru. Patříš snad do té skupiny lidí?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.