Zarazilo mně, jak jsi napsal, že toho hra nechutně využívá, aby zvyhodnila ruské letouny. Můžu se zeptat jak přesně jsi to myslel, to využívání? Že nemůžu odpálit motor ? Ale podle toho co píšeš, to tak v realu bylo. Nebo ten motor, šel oddělat i na ten nominální výkon, defacto maximální, což už hra nesimuluje. Jsem z toho volaaký zmetěný Příklad - Jak1 bude mít povoleno 100%plnícího tlaku a otáčky vrtule dejme tomu 30minut..
Edit : byl jsem pomalej
Přečti si můj příspěvek pro Casse, ten edit konkrétně... On ruský mašiny nezvýhodňuje tím, že by zvýhodnil ruský mašiny (u těch jedinejch se totiž motor chová tak, jak by se zhruba v reálu choval), ale znevýhodňuje (poškozuje) ty ostatní, americký, britský i německý, protože tam se ten motor nechová tak jak by se v reálu choval... Chápeš?
burnes napsal:
Původně pouze Burnes a poté co jsem potkal hráče s nickem BrutusOldman a založil s ním takovej srandaklub Senior Klub jsem se přejmenoval na BurnesOldman, takže ano jsem to já
A kam zmizel Brutus nevis?
Tak jsem mu volal ( a to nerad telefonuju) a prej dnes nebo zejtra přijde na Ts a BoSko bude kupovat
Zarazilo mně, jak jsi napsal, že toho hra nechutně využívá, aby zvyhodnila ruské letouny. Můžu se zeptat jak přesně jsi to myslel, to využívání? Že nemůžu odpálit motor ? Ale podle toho co píšeš, to tak v realu bylo. Nebo ten motor, šel oddělat i na ten nominální výkon, defacto maximální, což už hra nesimuluje. Jsem z toho volaaký zmetěný Příklad - Jak1 bude mít povoleno 100%plnícího tlaku a otáčky vrtule dejme tomu 30minut..
Edit : byl jsem pomalej
Přečti si můj příspěvek pro Casse, ten edit konkrétně... On ruský mašiny nezvýhodňuje tím, že by zvýhodnil ruský mašiny (u těch jedinejch se totiž motor chová tak, jak by se zhruba v reálu choval), ale znevýhodňuje (poškozuje) ty ostatní, americký, britský i německý, protože tam se ten motor nechová tak jak by se v reálu choval... Chápeš?
Dle mého, přesně naopak. Hoď mi pak odkaz na to info ke Klimovu, večer k tomu něco hodím já.
https://www.docdr...manual.pdf Tady třeba nějak překlad do angličtiny. Nikde se tam nepíše o tom, že by pilot nemohl používat 1050mmHg/2700rpm po neomezenou dobu...
Tohle jsou temata kazde na samoztatne vlakno, takze jen kratce:
@Hot_Dog: plocha kridel hraje jen relativne malou roli. Cast vykonu se spotrebuje na udrzeni letadla ve vzduchu a zbytek zveda kila pri stoupani.
@Art: obecne receno, letadlo, co zrychluje lepe vodorovne, bude zrychlovat lepe i v klesani. Je to otazka na hodne pocitani, ale kdyz porovname P-47 se Spitfirem a zacneme vysoko a pomalu, tak na zacatku to bude vyrovnane (to naznacuje stejna stoupavost), pak bude mit vyhodu P-47 (to naznacuje vyssi maximalka v dane vysce) a nakonec budemit vyhodu Spit (diky vyssimu kritickemu Machovu cislu). Bude to hodne ovlivnene konkretnimi verzemi, hlavne ta prvni cast.
@Mira: casove limity motoru jsou hlavne kvuli zivotnosti. Pokud je motor dostatecne chlazen, neni duvod, aby cely svuj resurs nemohl bezet na maximum. Ma to dva hacky, ten resurs na maximum bude o hodne kratsi, a dostatecne chlazen neznamena teplota vody, ale teplota kazdeho posledniho loziska nekde uvnitr. Napriklad RAF pilot's notes prekracovani dob vyslovne pripousteji
(ii) These figures provide a general guide to the reasonable use of the engine. In combat and emergency other considerations may justify the pilot in disregarding these restrictions.
cimz plne opravnuji tvrzeni, ze hra skrze limity tresta letadla, ktera je mela vyspecifikovane.
@Rumcajs: samotna vaha nedava nic ani ve velkych ryschlostech, pokud neco, tak to lidove nazveme hustota letadla.
@Hot_Dog: pokud se nemylim, tak u ruskych motoru byla "forsaz" povolena jen na 5 minut, ne? Tj. trvale maximum bylo kolik, 2550/min a mensi tlak?
@Rumcajs: merny vykon na litr moc nerekne, britske motory byly vetsinou staveny filozofii "pouzij velke tlaky a okolo toho postav motor, co to vydrzi", zatimco DB a amici stvorili motory vetsi, pomalejsi, kde vykon se nahnal velikosti a hmotnost mensimi silami diky mensim otackam. Oba zpusoby funguji.
@Hot_Dog: pokud se nemylim, tak u ruskych motoru byla "forsaz" povolena jen na 5 minut, ne? Tj. trvale maximum bylo kolik, 2550/min a mensi tlak?
Ano, La-5, Išak, Mig, všichni maj časově omezenou forsáž, ale ta M-105 právě ne... Když to před léty rozebírali na ofiko fóru, psali že právě M-105 nemá časové omezení... Pravda, neověřil jsem si to, ale třeba ten manuál co sem postnul výše to potvrzuje... Jestli někdo najde manuál pro M-105 ve verzi kterou máme ve hře a bude tam režim 1050/2700 časově omezený, pak je moje chyba, že sem si informaci neověřil, ale myslím, že nenajdete, budu věřit informacím z fóra a logice s jakou to tvůrci dělali...
Díky všem za objasnění a vysvětlení. Trošku to sedí u Fw 190 A a Spita, ale ne u P47 .. Mrkněte na uvedené video a jaký je na to váš názor? Zajímavě tam i řeší "magické" klapky...
Cca od 13 minuty začíná video kde porovnávají Fw 190 A a Spita IX. Později pak P47 a Spita. YouTube Video
To video muselo dat neskutecnou praci
Je to nekde v ofiko foru? Rad bych si precetl, proc je to ve hre spravne
Jeste by me zajimalo jak dosli k tomu, ze pretrimovat z plnyho ocasu na plnej cumak trva pul dne.
IMHO by to melo byt tak (aspon teda co jsem mel moznost sedet v motorovych letadlech), ze kdyz do trimu "cvrknu", tak poskoci o jednotky a kdyz ho budu drzet, tak to bude MNOHEM rychlejsi. Kdyz vidim jak se v BFku toci to trimovaci kolo, tak si rikam s jakym tam vyvojari pocitaji prevodem
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 29-11-2019 15:19
Vy s tím naděláte. Včera jsem testoval kukurznika a jak krásně létal s ustřelenou prdelí
To video přesně ukazuje to co BOXu nikdy nezvládli, fungující fyziku. Byť třeba zjednodušenou.
Takže jediná co zbývá vytěsnit ten pocit podezdřelého chování a užívat si to s nadhledem
Ta váha něco málo udělá. Málo, jistě. Ale bráno takto teoreticky v těch krajních polohách mi přišlo správné uvést, že ta terminální rychlost bude vyšší u těžšího předmětu, pokud ostatní parametry budou stejné.
S výkonem na litr souvisí tepelné namáhání motoru. Třeba závislost teploty na výfukových ventilech v závislosti na otáčkách je rychlejší než lineární. Podobně pak písty to musí vydržet. Tedy na to musíš mít materiály a taky maziva. Na vysoký plnící tlaky taky paliva. Motor je ... průsečíkem ... všech možných technologií.
Díky všem za objasnění a vysvětlení. Trošku to sedí u Fw 190 A a Spita, ale ne u P47 .. Mrkněte na uvedené video a jaký je na to váš názor? Zajímavě tam i řeší "magické" klapky...
Cca od 13 minuty začíná video kde porovnávají Fw 190 A a Spita IX. Později pak P47 a Spita. https://youtu.be/...
O tom videu by se dal sepsat hezky elaborat.
Napriklad v 10:00 postupne:
prumery nejsou 3.3m, Spit ma 3.28m, FW 3.46m
otacky nejsou 3000 a 2700, ale Spit 1431/min, FW 1458/min
hmotnost vrtule, hlavne listu, nevim, ale pokud by byla stejna, tak je vzajemne porovnani jednoznacne (*)
nehlede na to, ze u BMW se toci motor stejnym smerem jako vrtule, zatimco u Merlina naopak, tudiz se tam jeste cast pricita/odecita
paka ve smyslu vzdalenosti od teziste, kdyz mluvime o gyroskopickem momentu, nema zadny vliv
dalsi odstavec je vicemene pravdivy, ale museli bychom porovnavat akcelerace, zatimco on porovnava vyslednou pozici. To je mimochodem primarni problem, protoze co on vlastne meri? Pozici kulicky? Kulicka nemeri nejaky moment, ani akceleraci v nejake rotaci zpusobene cimkoliv, a dokonce ani pozici nosu vuci proudu vzduchu.
Tohle je mozna na tom videu nejkriklavejsi pripad, a nerikam, ze nektere natocene manevry nejsou dost podezrele, ale nebral bych to vazne vic nez z padesati procent :-)
(*) psal jsem to z hlavy s jen rychlym nahlednutim do literatury kvuli presnym cislum, takze me klidne opravte
Ta váha něco málo udělá. Málo, jistě. Ale bráno takto teoreticky v těch krajních polohách mi přišlo správné uvést, že ta terminální rychlost bude vyšší u těžšího předmětu, pokud ostatní parametry budou stejné.
S výkonem na litr souvisí tepelné namáhání motoru. Třeba závislost teploty na výfukových ventilech v závislosti na otáčkách je rychlejší než lineární. Podobně pak písty to musí vydržet. Tedy na to musíš mít materiály a taky maziva. Na vysoký plnící tlaky taky paliva. Motor je ... průsečíkem ... všech možných technologií.
A take to spravne je, jen jsem to chtel prepsat do "lidstiny", aby to pripadne nekoho nezmatlo. Hmotnost sama samozreme udela dost *vykonu*, u stremhlavych letu mnohem vic nez motor - uz se to nepocita v kilowattech, ale v megawattech. Jen ta aerodynamika udela stejne ci vic :-)
Vykon na litr, Napier Sabre, verze pro Heston Racer: 111.9 kW/l :-)
No ano, já jen demonstroval u těch motorů, že u toho Klimova není takový zázrak, že mají specifikace, že to celou dobu mohou honit na plný kotel. V porovnání s jinými motory to není zas takový extrém.
Pro porovnání třeba ten litrový tříválcový motůrek z Fordu Focus. 1 litr, 92 kW. Tedy 92kW/L. A to se s tím dá téměř bez servisu (v porovnání s WW2) najezdit statisíce km.
No ano, já jen demonstroval u těch motorů, že u toho Klimova není takový zázrak, že mají specifikace, že to celou dobu mohou honit na plný kotel. V porovnání s jinými motory to není zas takový extrém.
Pro porovnání třeba ten litrový tříválcový motůrek z Fordu Focus. 1 litr, 92 kW. Tedy 92kW/L. A to se s tím dá téměř bez servisu (v porovnání s WW2) najezdit statisíce km.
Tady muzu souhlasit jen z casti. Mnohem lepsi metrika by byla vykon na kilogram motoru, ale hmotnost se strasne spatne dohledava tak, aby byla porovnatelna, nikdy neni zrejme, co tam zapocitane je a co neni. Extrem v celosvetovem meritku to rozhodne neni, koneckoncu je to jen mirne vylepseny motor z B534 :-), ale tezko rici, jestli treba pri tehdejsich kvalitach zpracovani/paliv/oleju v SSSR bylo vubec realisticke dojit k necemu lepsimu. V tom smeru to extrem byt mohl a nemusel snaset vic nez par minut na plny vykon. A mohlo to byt tak normalni, ze nikdo nepovazoval za potrebne to nekam zapsat.
Motorek z Fokusu, cos napsal je pravda, ale zavadejici. Ano, daji se s tim najezdit statisice, ale ne pri velkych vykonech. To by se s druhovalecnym motorem dalo udelat taky. Obecne letadlove motory jsou staveny na beh treba 80% vykonu po 80% casu, zatimco ty v autech na 80% vykonu po 20% casu, a servisy jsou na to napocitane. A tech 92kW muze byt dosazitelne jen treba na deset sekund - u takovychhle motoru se peclive optimalizuje, napriklad ze se intercooler prehreje a vykon jde dolu, s tim se pocita, ale na odpich z krizovatky je to fakt bozi a zrychleni na sto je hezke do reklamy (ale do kopce to proste nejede).
Hu, s tím 92kW motůrkem můžeš lítat po Německé dálnici na 80% výkonu a nic se tomu nestane. A když u Mnichova dáš plnej kotel a sundáš to u Berlína, taky to přežije. To jen na okraj. Nelze srovnávat dnešní a tehdejší úroveň. Zde připomenu, že stodevítky měly snad 12 letových hodin do výměny motoru.
Co jsem chtěl říct, je to, že těch 23kW/L mohl a asi i byl technologický limit dosažitelný v tenhdejším sojuzu. Těch technologických omezení mohla být celá řada. A asi byly i další omezení, díky kterým nebyli schopni vyrobit větší spolehlivý motor. Což nakonec ukazuje příběh Jaku 3. Ale současně s tím je to porovnání s tehdejší světovou motorovou špičkou celkem výstižné. A to zejména z pohledu těch minutových limitů. A neexistence takových limitů u Klimova.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.