Já zase držím palce všem pilotům, aby neměli bugy, aby jim hra po nějakém random zásahu flaku, nebo palubního střelce nezranila pilota o čemž se můžou dozvědět až po následném logu ze hry a obvinění z fixlování a aby nikdo na padáku nespadl jednou nohou do zavlažovací strouhy pro tulipány.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
1stCL_pbarry napsal: ....(viz. tady někdo zmiňoval upadnutí do řeky), různé smrti 'zničehonic', smrti při kontaktu se zemí apd.
falkon napsal: Definuj aky bug a co znamen "nezavinene"?
....(viz. tady někdo zmiňoval upadnutí do řeky), různé smrti 'zničehonic', smrti při kontaktu se zemí apd.
Ja nepopieram, ze hra obsahuje bugy. Ale zaroven si nemyslim, ze by tam mali explicitne a zamerne nahodny generator, ktory bude 'losovat' a 'zabijat' pilota znicoho-nic. Ako viac pravdepodobne mi prijde, ze to je dosledok nejakych internych procesov, ktore sa hra snazi simulovat, a my ich len nepozname. Dolezite je podla mna prijmut fakt, ze to ked vyleziem z lietadla este vobec (!) v realite neznamena, ze som "zachraneny" a ze za 20 minut mozem letiet znovu. Aj v skutocnosti piloti umierali na padaku/pri dopadoch. Padli do rieky, zamotali sa do snur a utopili sa.
"Cistokrvny hrac" sa bude samozrejme 'vztekat', pretoze z jeho pohladu mu hra 'ukrivdila' -- ale uz si nepredstavi, ze pri vyleze z lietadla sa mozno "tukol" hlavou o vyskovku a uz to proste nerozdychal... Skusali ste niekto zmerat, ake percento vyskokov konci tym, co popisujete? A porovnat to s percentom neuspesnych vyskokov z WW2?
Cize za mna je takato forma "randomizacie" vysledku vyskoku vcelku prijatelna, a len by mala hracov podnecovat k tomu, aby sa kazdy snazil nedostat do situacie, kedy by bol nuteny vyskocit. A to uz vlastnym konanim ovplyvnis -- a nevrav ze nie.
Obavam sa, ze sa motame v kruhu. Zopakujem to, co som pisal uz 28.4.:
> ocakava sa čestnosť hráčov
Samozrejme nemozme byt nachystani na bugy, o ktorych ani neviem ze existuju. Preto je velka cast pravidiel (vlastne skoro vsetko) ponechane na "samo-vyhodnoteni" hracom samotnym.
Dolezite je, aby sa to hraci nesnazili 'zneuzit' vo svoj prospech.
Dam priklad:
A] Toto je za mna prijatelne a obhajitelne:
- ak vyskocim, dopadnem do potocika sirokeho 1 meter a hra ma usmrti => potok sirkoky 1 m pravdepodobne nebude hlbsi nez 1 m, takze sa da cestne predpokladat, ze by som z neho v skutocnosti vyliezol, takze toto je asi obhajitelna 'nedokonalost' hry. Tak si cestne pripocitam "kompenzaciu" 5-10 minut na "vyzlecenie mokrych hadier", nasledne mam 20 minut za "prebeh" na najblizsie letisko a pokracujem procedurou "po vyskoku"... Ta "cestnost" sa prejavila v tom, ze som sa situaciu nesnazil zneuzit, naopak, pridal som si penaltu navyse ked som sa rozhodol "vzdorovat hre".
B] Toto je za mna NEPRIJATELNE:
- ak vyskocim nad sirim morom -- poviem si, "hra ma bug pri dopade do vody, na fore sme organizatorov ukecali, ze dopad do vody je 'bug hry', takze vlastne sa nic nedeje. Za 20 minut sa narodim na najblizsom letisku (co je vlastne moje domovske), a tak huraa do akcie..."
Toto je pre mna neprijatelne, pretoze tym hrac zamerne ziskal vyhodu -- v skutocnosti by sa do bojov uz nezapojil, tak rychlo by k brehu nedoplaval, nehovoriac o tom, ci by vobec niekam doplaval, pretoze by za 5 minut vo vode "umrzol", pretoze je listopad... ci by sa mu nafukol cln, ci by do neho dokazal vyliezt, ci by nebol premoceny dostatocne na to, ze by "umrzol" tak ci tak.
Kdybych mohl ovlivnit otevření padáku tak s tebou souhlasím. To ale nemůžu. Zase narážíme na limity hry a věci, které nejsou simulované. Proto se u ostatních speciálek řešili časovými restrikcemi pouze elementární věci jako zajetí, smrt, výskok,... Tady budou nesimulované a neovlivnitelné záležitosti připsány k tíži pilota.
Skor by som to bral tak, ze hra k tomu pridava nejaky 'faktor nahody'. A to by tak bolo aj v skutocnosti, nie vsetko je deterministicky odhadnutelne dopredu.
Ked prijmes fakt, ze vyskok zo 7 km je vysoko riskantny (padas dlho / mozes 'necakanie umriet', spadnes do vody, zlomis si nohu pri dopade, atd...), tak zrazu vsetky 'rozpory' na ktore poukazujes su fuc... Ano, obcas "shit happens"... a obcas mas stastie a dopadne to dobre -- a ty mozes za 20 minut padit na svoje domovske letisko v transportaku a rozmyslat, kde si spravil chybu
P.S.:
Proto se u ostatních speciálek řešili časovými restrikcemi pouze elementární věci jako zajetí, smrt, výskok,...
V kazdej predoslej akcii (v IL-2 FB ) sa vzdy (VZDY!) cakalo na dopad pilota na zem, aby sa udalost spravne zalogovala do eventlogu (bud ze pilot uspesne dopadol, alebo bol zajaty, alebo ze ho niekto zabil na padaku). Takze tvoj komentr (tvoje tvrdenie), ktore vzbudzuje dojem, ze teraz to mame 'diametralne inak' nez to byvalo, je (minimalne) zavadajuci...
Upravil/a falkon dne 01-05-2020 15:41
Ja nepopieram, ze hra obsahuje bugy. Ale zaroven si nemyslim, ze by tam mali explicitne a zamerne nahodny generator, ktory bude 'losovat' a 'zabijat' pilota znicoho-nic. Ako viac pravdepodobne mi prijde, ze to je dosledok nejakych internych procesov, ktore sa hra snazi simulovat, a my ich len nepozname. Dolezite je podla mna prijmut fakt, ze to ked vyleziem z lietadla este vobec (!) v realite neznamena, ze som "zachraneny" a ze za 20 minut mozem letiet znovu. Aj v skutocnosti piloti umierali na padaku/pri dopadoch. Padli do rieky, zamotali sa do snur a utopili sa.
"Cistokrvny hrac" sa bude samozrejme 'vztekat', pretoze z jeho pohladu mu hra 'ukrivdila' -- ale uz si nepredstavi, ze pri vyleze z lietadla sa mozno "tukol" hlavou o vyskovku a uz to proste nerozdychal... Skusali ste niekto zmerat, ake percento vyskokov konci tym, co popisujete? A porovnat to s percentom neuspesnych vyskokov z WW2?
Cize za mna je takato forma "randomizacie" vysledku vyskoku vcelku prijatelna, a len by mala hracov podnecovat k tomu, aby sa kazdy snazil nedostat do situacie, kedy by bol nuteny vyskocit. A to uz vlastnym konanim ovplyvnis -- a nevrav ze nie.
Je otázka, co tedy chcete hrát, jestli THE SIMS s piloty bojových letadel, nebo na začátku avizovanou dynamickou bojovou akci, čemu odpovídá planeset i počet úkolů. To ale nevylučuje to, že by to lidi nebrali vážně a nevážili si svého virtuálního života. A to vše se má zmáčknout do reálně dvou hodin akce.
Chci říct, že příliš restriktivních pravidel snižuje hratelnost a že snaha motivovat někoho pravidly je kontraproduktivní. A pilot by neměl být vysmíván a viněn z toho, že od tvůrce akce dostane podřadné letadlo a velitelem strany je poslán do výhně, ze které se nemusí vrátit.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Jen na okraj. Nestudoval jsem statistiky, ale ve skutečném boji nepřežil každý kdo vyskočil na padáku. A není to jistota ani v současnosti.
Debaty okolo možné smrti při výskoku jdou přímo proti smyslu zamýšlené reálnosti simulace.
Edit Tak než jsem to sesmolil, falkon to už taky jasně napsal. Upravil/a Richi dne 01-05-2020 15:47
Co takto pridat rearm/refuel zony na letiska pre tvrdohlavych pilotov, ktorych skrabla nejaka ta gulka, a ktori by radsej bojovali do posledneho dychu, ako lezali na lozku v nemocnici a cakali kolko kamaratov z letky sa vrati?
Co takto pridat rearm/refuel zony na letiska pre tvrdohlavych pilotov, ktorych skrabla nejaka ta gulka, a ktori by radsej bojovali do posledneho dychu, ako lezali na lozku v nemocnici a cakali kolko kamaratov z letky sa vrati?
Nie je problem, staci to naimplementovat -- vezmes si na starost?!
Co takto pridat rearm/refuel zony na letiska pre tvrdohlavych pilotov, ktorych skrabla nejaka ta gulka, a ktori by radsej bojovali do posledneho dychu, ako lezali na lozku v nemocnici a cakali kolko kamaratov z letky sa vrati?
Nie je problem, staci to naimplementovat -- vezmes si na starost?!
Ak sa nemylim, tak to prave uz v BoX oficialne je. Su tam nejake bugy, ale viacmenej by to malo fungovat. Mozeme otestovat do dalsej akcie
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.