Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
|
Baron |
Přidané 22-01-2015 15:07
|

Diskutující

Příspěvek: 4845
Založený: 18.02.10
|

Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 22-01-2015 16:30
|

Stařešina

Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
No supr, tak to už máme alespoň 3D modely od dvou příspěvků pro modrou stranu. Tušíte už někdo, čím to bude balancovaný na červené straně? Předpokládám, že to budou taky dva kousky. Že by třeba P 39 a něco velkýho?
Non est specifica
|
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 22-01-2015 17:23
|

Diskutující

Příspěvek: 4395
Založený: 14.02.13
|
Jo Ju-52 to potřebuje balanc...Protože taková nas*aná teta, to se musí vykompenzovat alespoň ještě nas*anější TB-3. |
|
|
|
310_Pip |
Přidané 22-01-2015 17:32
|

Uživatel

Příspěvek: 1613
Založený: 14.09.09
|
Po-2

Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 22-01-2015 21:59
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11129
Založený: 26.01.13
|
Li-2, ne?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 23-01-2015 14:39
|

Stařešina

Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Dobrá zpráva je, že Zak neumřel. Dnes se nechal slyšet, že tam u nich nespí a že makají na čemsi tajemném, o čem ještě ani nevíme.
http://forum.il2s.../?p=224606
Na druhou stranu se stále tváří jako Tajemný hrad v Karpatech a neprozradil nic o časovém horizontu toho zásadního přírůstku. Takže můžeme vesele spekulovat dál. Já bych třeba řekl, že prostě musej dělat na Ju 88, aby měli soupeře pro Pe 2. A navopak že musej chystat Il 4, aby byla protiváha He 111.
Non est specifica
|
|
|
|
Baron |
Přidané 23-01-2015 19:33
|

Diskutující

Příspěvek: 4845
Založený: 18.02.10
|
Mnam...


Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Baron |
Přidané 23-01-2015 19:39
|

Diskutující

Příspěvek: 4845
Založený: 18.02.10
|
Rumcajs napsal:
... Já bych třeba řekl, že prostě musej dělat na Ju 88, aby měli soupeře pro Pe 2. A navopak že musej chystat Il 4, aby byla protiváha He 111.
Rume, ani nevies ako si blizko. Ale iba blizko
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
saldy |
Přidané 23-01-2015 20:13
|

Diskutující

Příspěvek: 3706
Založený: 29.01.09
|
Mnoo klucí ruský ještě ten Il-4 , Ju 88 a nějakej solidní editorek k tomu a už mi to velký dráma začne pomalu dávat nějaký smysl. Hlavně aby se udrželi v tom východě a pomalu to tam dál zabydlovali a nesrali se hned do nějakých emtéoček a Kanálů. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 24-01-2015 08:42
|

Stařešina

Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Tak samotný Jasoň promluvil. Dal dva posty zde http://forum.il2s.../?p=224910. Píše o tom, že jim onemocněl programátor (pravděpodobně to nebude chřipka) a že museli najmout jinýho. A že tedy další měsíc nemáme čekat nic nového. Nicméně že pracujou na dedikovaném serveru a na mission editoru. Navíc přímo psal u Ju 52 a především psal o jejich dalším tahu, který neupřesnil.
Tohle tak prostě je. Nahradit programátora jiným, může klidně zabrat půl roku. Pro malé firmy je to problém jen o málo větší než pro velké. Velká firma si může hrát na zastupitelnost, pokud to daný projekt finančně unese, ale často to nejde ani tam. Know how je prostě unikátní a v čase roste. Pro malou firmu se pak přidává problém s penězma, často nelze najmou a trénovat nové lidi v předstihu, protože je třeba uhlídat mzdové náklady. A ve finále se nový kolega nemusí osvědčit.
Non est specifica
|
|
|
|
Pragr |
Přidané 26-01-2015 07:45
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 303
Založený: 11.12.09
|
Neřekl bych, že Ju 88 je dobrá volba jak balancovat Pe-2. To by mi spíš vycházel ten Bf 110. Když jsem před mnoha lety pátral po podrobnostech o nasazení Pe-2, psali tehdy na nějakých ruských stránkách, že se naprosto standardně nakládalo maximálně 600 kg bomb a zcela výjimečně 1 000 kg. Ta varianta co bývala v Il-2:1946 kdy se dalo bez problémů naložit 1 500 kg bylo naprosté sci-fy. To neznamená, že by se mi Ju 88 nelíbil  |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 26-01-2015 10:31
|

Stařešina

Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Pragr napsal:
Neřekl bych, že Ju 88 je dobrá volba jak balancovat Pe-2. To by mi spíš vycházel ten Bf 110. Když jsem před mnoha lety pátral po podrobnostech o nasazení Pe-2, psali tehdy na nějakých ruských stránkách, že se naprosto standardně nakládalo maximálně 600 kg bomb a zcela výjimečně 1 000 kg. Ta varianta co bývala v Il-2:1946 kdy se dalo bez problémů naložit 1 500 kg bylo naprosté sci-fy. To neznamená, že by se mi Ju 88 nelíbil  Podle mě Ju 88 sedí. Jedna tu nosnost nemá nijak větší, co jsem četl tak snad maximálně 1400kg a především je to univerzál stejně jako Pe 2. Umí bombardovat z levelu i střemhlav. Dělal nočního stihače a průzkum. Pak taky jsou na tom podobně stran intenzity použití a počtu vyrobených kusů. Ať je to jak chce, He 111 je letadlo jiné kategorie a na jiné použití. Peška jako protiváha v simu není to ono a naopak. Jo a v BOSku se, myslím, dá pod Pe 2 podvěsit tuna, ne 1500kg.
Non est specifica
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 26-01-2015 16:03
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11129
Založený: 26.01.13
|
Ju 88 je letadlo naprosto jiné kategorie, než Pe-2. Ačkoliv našel využití i v mnoha jiných rolích, jako bombardér měl podobné využití, jako He 111. Velká výhoda Ju 88 tkvěla ve výborné ovladatelnosti a schopnosti létat na relativně vysokých rychlostech, díky tomu mohl bombardovat i střemhlav. Pevnost konstrukce umožnila přečkat relativně vyšší přetížení. Standardní nosnost Ju 88 A-4 (1941 a dále) se pohybovala do 3500 kg, u rychlých bombardérů Ju 88 S (ty spíše odpovídaly způsobu použití Pe-2) pak do 2000 kg. Nicméně porovnáváme typický lehký a nejuniverzálnější střední bombardér.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 26-01-2015 16:10
|

Diskutující

Příspěvek: 4395
Založený: 14.02.13
|
Já chci kua Miga. Co je komu do nějakých trakařů. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 27-01-2015 11:18
|

Stařešina

Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Na IL2 fóru běží super diskuze k výkonům FW 190. Ponechám stranou historicky nevyřešitelný souboj "moc pomalý/rychlý". Jde spíš o informace, co tam postuje nějaký Crump. http://forum.il2s...ntry225627
Crum má zjevně hodně znalostí o lítání, motorech a konkrétně i o konstrukci Kommandogerätu. V zásadě tam mluví o přepínání kompresorových stupňů. Přiblížím jeho výklad.
Kommandogerät má zařízení, který se skládá z několika kapsulí (říká jim Aneroidy), na které je napojené servo řízení. Ty Aneroidy se mírně zvětšují a zmenšují s teplotou a tlakem. No asi jako nafouknutý balónek. Taky když ho hodíte do ledničky, trochu splaskne. Když ho vezmete s sebou na kopec, trochu se zvětší. No a je to poskládaný tak, aby to vlastně měřilo hustotu vzduchu. Kdo jste studoval termodynamiku, určitě jste slyšeli pojem PV diagram. No zkrátka mezi tlakem, hustotou a teplotou existuje vztah. Zde se tedy z teploty a tlaku určuje hustota. A tyhle aneroidy (alespoň Crump jim tak říká, správně by to měly být asi "pressure-temperature capsules") jsou zkrátka zařízení, který tlak a teplotu okolí převádějí na mechanický pohyb, kterým se řídí mimo jiné přepínání kompresoru.
Píšu o tom, že jsem si myslel, že je to řízený čistě atmosférickým tlakem a že tam asi bude nějaký teplotní člen, který bude dělat korekci bohatosti směsi. Že to je až takhle sofistikovaný, to jsem nevěděl. Nikdy jsem se o tohle pořádně nezajímal, takže mi ten jeho výklad docela otevřel oči. Kommandogerät tedy umí přímo změřit hustotu vzduchu, to je fakt hezký u takhle starýho stroječku.
Co na to Fučida jako odborník? Je to tak, nebo mají pravdu oponenti, kteří tvrdí, že to měří jen tlak?
Non est specifica
|
|
|
|
alfik |
Přidané 27-01-2015 13:52
|

Stařešina

Příspěvek: 5144
Založený: 21.04.06
|
A tyhle aneroidy (alespoň Crump jim tak říká, správně by to měly být asi "pressure-temperature capsules"  jsou zkrátka zařízení, který tlak a teplotu okolí převádějí na mechanický pohyb, kterým se řídí mimo jiné přepínání kompresoru.
Nikoli, správně je aneroid, viz např. https://cs.wikipe...ki/Aneroid Ten tříslovný blábol je výmysl anglofonních diletantů - mají to ve zvyku, když něčemu nerozumí Joe Normal tak na to vymyslí podobný nesmysl.
A ano, skutečně má pravdu, jak v tom že je tam několik aneroidů s různým vnitřním tlakem tak i v tom, že se tím měří všechny závislé parametry, tedy právě ten PV diagram. Resp., abych byl přesný, tak se ty aneroidy vyráběly (vzduchotěsně uzavíraly) v komorách s přesně definovaným tlakem a teplotou, takže při stejných podmínkách pak měly nulovou výchylku. Pokud se lišil buď tlak, nebo teplota, tak reagoval zmenšením/zvětšením objemu.
Jinak, v jakémkoli letadle bývá těch aneroidů povícero. Typicky nejméně tři normální a jeden v krabici s kalibrovaným otevřením (dýzou).
Jeden měří tlak vzduchu a tím výšku.
Dva jsou napojeny na Pitotovu trubici a měří se rozdíl mezi nimi, tím se měří dynamický tlak a ten se pak převede na rychlost.
No a ten v krabce s kalibrovanou dírkou měří rychlost změny tlaku, resp. rychlost s níž se tento aneroid vyrovnává se změnou tlaku, a to se převádí na rychlost stoupání/klesání, čili vario. Proto vario v malé vertikální rychlosti neměří, a ve velké není přesné. V malé se tlak vzduchu uvnitř a venku vyrovná přliš rychle, ve velké zase příliš pomalu. Někdy se to řeší spřažením dvou či více těchto bazmeků s různými dýzami, což se pak celkem podobá tomu řešení v Kommandogeratu (ostatně možná proto to tam je taky tak).
Nakonec Japonec: Aneroid pro měření tlaku, např. pro domácí použití, se vyrábí vakuový. Je to jednodušší než kalibrovaný tlak a teplota. A na měření "mámo bude hezky" to stačí.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
Shadowdeath |
Přidané 27-01-2015 15:15
|

Uživatel

Příspěvek: 844
Založený: 03.02.13
|
Vzpomínám si jak jsme tyhle aneroidy dělali na základní škole a stačila nám k tomu sklenička a balónek
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-01-2015 20:08
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11129
Založený: 26.01.13
|
Rumcajs napsal:
Co na to Fučida jako odborník? Je to tak, nebo mají pravdu oponenti, kteří tvrdí, že to měří jen tlak?
Chudák Crump. Že to má ještě zapotřebí . Považuju ho za největšího odborníka na BMW 801 na světě. Pokud se nepletu, tak se aktivně podílí na rozlétání Fw 190 F-8 kdesi na Floridě. Je nesmírně erudovaný a diskuse s ním mi působila obrovskou radost (intenzivně jsem s ním diskutoval v dobách své autorské činnosti).
Vše co píše, je naprosto přesné. Správnej chlapík.
PS: pokud někdo máte chuť, tak můžu v PDF poslat kompletní NACA dokument, který v diskusi Crump opakovaně zmiňuje, má to asi 60 stran.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_JuLB |
Přidané 27-01-2015 20:13
|

Uživatel

Příspěvek: 752
Založený: 26.06.13
|
Ak to bude v angličtine (šak NACA), tak to za dlhých zimných večerov polúskam. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 27-01-2015 20:15
|

Stařešina

Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
1stCL_Fucida napsal:
PS: pokud někdo máte chuť, tak můžu v PDF poslat kompletní NACA dokument, který v diskusi Crump opakovaně zmiňuje, má to asi 60 stran. Obávám se, že doby, kdy jsem byl schopný číst a rozumět plnohodnotně textům popisujícím tuhle problematiku, jsou už leta za mnou. Co se ze mě stal programátor účetních systémů, se spíš orientuju v problematice mezinárodních účetních standardů, kursových rozdílech a obecně Má dáti/Dal. Takže v duchu "Nehažte perly sviním" se radši nehlásím.
Non est specifica
|
|
|