September 23 2025 16:28:18
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 1
Lala

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
Baron
Úsměv

forum.il2sturmovik.com/uploads/monthly_01_2015/post-1059-0-74551100-1421931716.jpg
Hals - und Beinbruch!
 
Rumcajs
No supr, tak to už máme alespoň 3D modely od dvou příspěvků pro modrou stranu. Tušíte už někdo, čím to bude balancovaný na červené straně? Předpokládám, že to budou taky dva kousky. Že by třeba P 39 a něco velkýho?
Non est specifica
 
CSW_Cassius Chaerea
Jo Ju-52 to potřebuje balanc...Protože taková nas*aná teta, to se musí vykompenzovat alespoň ještě nas*anější TB-3.
 
310_Pip
Po-2
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
1stCL_Fucida
Li-2, ne? Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
Dobrá zpráva je, že Zak neumřel. Dnes se nechal slyšet, že tam u nich nespí a že makají na čemsi tajemném, o čem ještě ani nevíme.
http://forum.il2s.../?p=224606
Na druhou stranu se stále tváří jako Tajemný hrad v Karpatech a neprozradil nic o časovém horizontu toho zásadního přírůstku. Takže můžeme vesele spekulovat dál. Já bych třeba řekl, že prostě musej dělat na Ju 88, aby měli soupeře pro Pe 2. A navopak že musej chystat Il 4, aby byla protiváha He 111.
Non est specifica
 
Baron
Mnam...

forum.il2sturmovik.ru/uploads/monthly_01_2015/post-7704-0-67673200-1422028559.jpg

forum.il2sturmovik.ru/uploads/monthly_01_2015/post-7704-0-43432100-1422028568.jpg

forum.il2sturmovik.ru/uploads/monthly_01_2015/post-7704-0-52612700-1422028548.jpg
Hals - und Beinbruch!
 
Baron
Rumcajs napsal:
... Já bych třeba řekl, že prostě musej dělat na Ju 88, aby měli soupeře pro Pe 2. A navopak že musej chystat Il 4, aby byla protiváha He 111.


Rume, ani nevies ako si blizko. Ale iba blizko Úsměv
Hals - und Beinbruch!
 
saldy
Mnoo klucí ruský ještě ten Il-4 , Ju 88 a nějakej solidní editorek k tomu a už mi to velký dráma začne pomalu dávat nějaký smysl. Hlavně aby se udrželi v tom východě a pomalu to tam dál zabydlovali a nesrali se hned do nějakých emtéoček a Kanálů.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Rumcajs
Tak samotný Jasoň promluvil. Dal dva posty zde http://forum.il2s.../?p=224910. Píše o tom, že jim onemocněl programátor (pravděpodobně to nebude chřipka) a že museli najmout jinýho. A že tedy další měsíc nemáme čekat nic nového. Nicméně že pracujou na dedikovaném serveru a na mission editoru. Navíc přímo psal u Ju 52 a především psal o jejich dalším tahu, který neupřesnil.

Tohle tak prostě je. Nahradit programátora jiným, může klidně zabrat půl roku. Pro malé firmy je to problém jen o málo větší než pro velké. Velká firma si může hrát na zastupitelnost, pokud to daný projekt finančně unese, ale často to nejde ani tam. Know how je prostě unikátní a v čase roste. Pro malou firmu se pak přidává problém s penězma, často nelze najmou a trénovat nové lidi v předstihu, protože je třeba uhlídat mzdové náklady. A ve finále se nový kolega nemusí osvědčit.
Non est specifica
 
Pragr
Neřekl bych, že Ju 88 je dobrá volba jak balancovat Pe-2. To by mi spíš vycházel ten Bf 110. Když jsem před mnoha lety pátral po podrobnostech o nasazení Pe-2, psali tehdy na nějakých ruských stránkách, že se naprosto standardně nakládalo maximálně 600 kg bomb a zcela výjimečně 1 000 kg. Ta varianta co bývala v Il-2:1946 kdy se dalo bez problémů naložit 1 500 kg bylo naprosté sci-fy. To neznamená, že by se mi Ju 88 nelíbil Úsměv
 
Rumcajs
Pragr napsal:

Neřekl bych, že Ju 88 je dobrá volba jak balancovat Pe-2. To by mi spíš vycházel ten Bf 110. Když jsem před mnoha lety pátral po podrobnostech o nasazení Pe-2, psali tehdy na nějakých ruských stránkách, že se naprosto standardně nakládalo maximálně 600 kg bomb a zcela výjimečně 1 000 kg. Ta varianta co bývala v Il-2:1946 kdy se dalo bez problémů naložit 1 500 kg bylo naprosté sci-fy. To neznamená, že by se mi Ju 88 nelíbil Úsměv
Podle mě Ju 88 sedí. Jedna tu nosnost nemá nijak větší, co jsem četl tak snad maximálně 1400kg a především je to univerzál stejně jako Pe 2. Umí bombardovat z levelu i střemhlav. Dělal nočního stihače a průzkum. Pak taky jsou na tom podobně stran intenzity použití a počtu vyrobených kusů. Ať je to jak chce, He 111 je letadlo jiné kategorie a na jiné použití. Peška jako protiváha v simu není to ono a naopak. Jo a v BOSku se, myslím, dá pod Pe 2 podvěsit tuna, ne 1500kg.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Ju 88 je letadlo naprosto jiné kategorie, než Pe-2. Ačkoliv našel využití i v mnoha jiných rolích, jako bombardér měl podobné využití, jako He 111. Velká výhoda Ju 88 tkvěla ve výborné ovladatelnosti a schopnosti létat na relativně vysokých rychlostech, díky tomu mohl bombardovat i střemhlav. Pevnost konstrukce umožnila přečkat relativně vyšší přetížení. Standardní nosnost Ju 88 A-4 (1941 a dále) se pohybovala do 3500 kg, u rychlých bombardérů Ju 88 S (ty spíše odpovídaly způsobu použití Pe-2) pak do 2000 kg. Nicméně porovnáváme typický lehký a nejuniverzálnější střední bombardér.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
CSW_Cassius Chaerea
Já chci kua Miga. Co je komu do nějakých trakařů.
 
Rumcajs
Na IL2 fóru běží super diskuze k výkonům FW 190. Ponechám stranou historicky nevyřešitelný souboj "moc pomalý/rychlý". Jde spíš o informace, co tam postuje nějaký Crump. http://forum.il2s...ntry225627

Crum má zjevně hodně znalostí o lítání, motorech a konkrétně i o konstrukci Kommandogerätu. V zásadě tam mluví o přepínání kompresorových stupňů. Přiblížím jeho výklad.

Kommandogerät má zařízení, který se skládá z několika kapsulí (říká jim Aneroidy), na které je napojené servo řízení. Ty Aneroidy se mírně zvětšují a zmenšují s teplotou a tlakem. No asi jako nafouknutý balónek. Taky když ho hodíte do ledničky, trochu splaskne. Když ho vezmete s sebou na kopec, trochu se zvětší. No a je to poskládaný tak, aby to vlastně měřilo hustotu vzduchu. Kdo jste studoval termodynamiku, určitě jste slyšeli pojem PV diagram. No zkrátka mezi tlakem, hustotou a teplotou existuje vztah. Zde se tedy z teploty a tlaku určuje hustota. A tyhle aneroidy (alespoň Crump jim tak říká, správně by to měly být asi "pressure-temperature capsules") jsou zkrátka zařízení, který tlak a teplotu okolí převádějí na mechanický pohyb, kterým se řídí mimo jiné přepínání kompresoru.

Píšu o tom, že jsem si myslel, že je to řízený čistě atmosférickým tlakem a že tam asi bude nějaký teplotní člen, který bude dělat korekci bohatosti směsi. Že to je až takhle sofistikovaný, to jsem nevěděl. Nikdy jsem se o tohle pořádně nezajímal, takže mi ten jeho výklad docela otevřel oči. Kommandogerät tedy umí přímo změřit hustotu vzduchu, to je fakt hezký u takhle starýho stroječku.

Co na to Fučida jako odborník? Je to tak, nebo mají pravdu oponenti, kteří tvrdí, že to měří jen tlak?
Non est specifica
 
alfik
A tyhle aneroidy (alespoň Crump jim tak říká, správně by to měly být asi "pressure-temperature capsules"Mrknutí jsou zkrátka zařízení, který tlak a teplotu okolí převádějí na mechanický pohyb, kterým se řídí mimo jiné přepínání kompresoru.

Nikoli, správně je aneroid, viz např. https://cs.wikipe...ki/Aneroid Ten tříslovný blábol je výmysl anglofonních diletantů - mají to ve zvyku, když něčemu nerozumí Joe Normal tak na to vymyslí podobný nesmysl.
A ano, skutečně má pravdu, jak v tom že je tam několik aneroidů s různým vnitřním tlakem tak i v tom, že se tím měří všechny závislé parametry, tedy právě ten PV diagram. Resp., abych byl přesný, tak se ty aneroidy vyráběly (vzduchotěsně uzavíraly) v komorách s přesně definovaným tlakem a teplotou, takže při stejných podmínkách pak měly nulovou výchylku. Pokud se lišil buď tlak, nebo teplota, tak reagoval zmenšením/zvětšením objemu.
Jinak, v jakémkoli letadle bývá těch aneroidů povícero. Typicky nejméně tři normální a jeden v krabici s kalibrovaným otevřením (dýzou).
Jeden měří tlak vzduchu a tím výšku.
Dva jsou napojeny na Pitotovu trubici a měří se rozdíl mezi nimi, tím se měří dynamický tlak a ten se pak převede na rychlost.
No a ten v krabce s kalibrovanou dírkou měří rychlost změny tlaku, resp. rychlost s níž se tento aneroid vyrovnává se změnou tlaku, a to se převádí na rychlost stoupání/klesání, čili vario. Proto vario v malé vertikální rychlosti neměří, a ve velké není přesné. V malé se tlak vzduchu uvnitř a venku vyrovná přliš rychle, ve velké zase příliš pomalu. Někdy se to řeší spřažením dvou či více těchto bazmeků s různými dýzami, což se pak celkem podobá tomu řešení v Kommandogeratu (ostatně možná proto to tam je taky tak).
Nakonec Japonec: Aneroid pro měření tlaku, např. pro domácí použití, se vyrábí vakuový. Je to jednodušší než kalibrovaný tlak a teplota. A na měření "mámo bude hezky" to stačí.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Shadowdeath
Vzpomínám si jak jsme tyhle aneroidy dělali na základní škole a stačila nám k tomu sklenička a balónek Šklebící se
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
1stCL_Fucida
Rumcajs napsal:
Co na to Fučida jako odborník? Je to tak, nebo mají pravdu oponenti, kteří tvrdí, že to měří jen tlak?


Chudák Crump. Že to má ještě zapotřebí Úsměv. Považuju ho za největšího odborníka na BMW 801 na světě. Pokud se nepletu, tak se aktivně podílí na rozlétání Fw 190 F-8 kdesi na Floridě. Je nesmírně erudovaný a diskuse s ním mi působila obrovskou radost (intenzivně jsem s ním diskutoval v dobách své autorské činnosti).

Vše co píše, je naprosto přesné. Správnej chlapík.

PS: pokud někdo máte chuť, tak můžu v PDF poslat kompletní NACA dokument, který v diskusi Crump opakovaně zmiňuje, má to asi 60 stran.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_JuLB
Ak to bude v angličtine (šak NACA), tak to za dlhých zimných večerov polúskam.
 
Rumcajs
1stCL_Fucida napsal:
PS: pokud někdo máte chuť, tak můžu v PDF poslat kompletní NACA dokument, který v diskusi Crump opakovaně zmiňuje, má to asi 60 stran.
Obávám se, že doby, kdy jsem byl schopný číst a rozumět plnohodnotně textům popisujícím tuhle problematiku, jsou už leta za mnou. Co se ze mě stal programátor účetních systémů, se spíš orientuju v problematice mezinárodních účetních standardů, kursových rozdílech a obecně Má dáti/Dal. Takže v duchu "Nehažte perly sviním" se radši nehlásím.
Non est specifica
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,099,527 návštěv