November 26 2024 06:53:57
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
CSW_Cassius Chaerea

Úsměv
 
1stCL_Werner
Rumcajs napsal:
Testy pancéřování pilota Bf 109 ze závěru války ukazovaly, že pancíř, plná nádrž a ještě ta pryskyřicová deska byly schopný zastavit maximálně tak projektil 7.62 vypálený z velké vzdálenosti. 12.3mm a kanónové ráže to pak nezastavilo ani ze vzdálenosti dostřelu. .


Máš někde tenhle test ?
Většinou jsem se setkával spíš s údaji o probití ráží 8mm maximálně tak z velké blízkosti a půlpalce kolem 300m.

BTW v technickém muzeu je skleněný záhlavní pancíř ze 109, trefenej nejspíš malou ráží a není probitej ani tak do 20% tloušťky.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Rumcajs
1stCL_Werner napsal:

Rumcajs napsal:
Testy pancéřování pilota Bf 109 ze závěru války ukazovaly, že pancíř, plná nádrž a ještě ta pryskyřicová deska byly schopný zastavit maximálně tak projektil 7.62 vypálený z velké vzdálenosti. 12.3mm a kanónové ráže to pak nezastavilo ani ze vzdálenosti dostřelu. .


Máš někde tenhle test ?
Většinou jsem se setkával spíš s údaji o probití ráží 8mm maximálně tak z velké blízkosti a půlpalce kolem 300m.

BTW v technickém muzeu je skleněný záhlavní pancíř ze 109, trefenej nejspíš malou ráží a není probitej ani tak do 20% tloušťky.
Četl jsem někde testy snad Bf 109 K4. Zkusím to najít, ale nemám to teď hned po ruce. Byly to myslím anglický testy. To Befko bylo vybavený ocelovým pancířem sedačky pilota, tím pryskyřicovým blokem za sedačkou a mělo plnou nádrž v trupu za pilotem. 7.62 to spolehlivě zastavilo jen na velkou vzdálenost, 12.3mm a vyšší pak nikdy. Testy na čelní sklo jsem nečetl.
Ono je to celkem logické, stihačka prostě nemá prostor pro solidní pancéřování. A stihačka minimalistické velikosti jako Bf 109 nebo ruské stihačky pak neměly prostor ani na solidní pancéřování pilota. Jako 100kg pancíře je nicotné z pohledu plochy, co by bylo potřeba pokrýt.
Non est specifica
 
LEON


A Cassius se jen pod fousy usmívá, protože ví, že ve finále je úplně nejlepší mít dvě kulky na správném místě Šklebící se
 
https://www.rcfree.eu
Baron
Lepsia gulka medzi lopatky ako lopatka medzi gulky Úsměv
Hals - und Beinbruch!
 
kouty
Rumcajs napsal:

1stCL_Werner napsal:

Rumcajs napsal:
Testy pancéřování pilota Bf 109 ze závěru války ukazovaly, že pancíř, plná nádrž a ještě ta pryskyřicová deska byly schopný zastavit maximálně tak projektil 7.62 vypálený z velké vzdálenosti. 12.3mm a kanónové ráže to pak nezastavilo ani ze vzdálenosti dostřelu. .


Máš někde tenhle test ?
Většinou jsem se setkával spíš s údaji o probití ráží 8mm maximálně tak z velké blízkosti a půlpalce kolem 300m.

BTW v technickém muzeu je skleněný záhlavní pancíř ze 109, trefenej nejspíš malou ráží a není probitej ani tak do 20% tloušťky.
Četl jsem někde testy snad Bf 109 K4. Zkusím to najít, ale nemám to teď hned po ruce. Byly to myslím anglický testy. To Befko bylo vybavený ocelovým pancířem sedačky pilota, tím pryskyřicovým blokem za sedačkou a mělo plnou nádrž v trupu za pilotem. 7.62 to spolehlivě zastavilo jen na velkou vzdálenost, 12.3mm a vyšší pak nikdy. Testy na čelní sklo jsem nečetl.
Ono je to celkem logické, stihačka prostě nemá prostor pro solidní pancéřování. A stihačka minimalistické velikosti jako Bf 109 nebo ruské stihačky pak neměly prostor ani na solidní pancéřování pilota. Jako 100kg pancíře je nicotné z pohledu plochy, co by bylo potřeba pokrýt.


a co sturmbocky?....ty by měli odolat i půlpalcům ne? jinak mi pancéřová ochranna příjde jako zbytečnost, když nezastaví ani 7,62...
 
1stCL_Fucida
Tohle je takový malý nekonečný příběh Úsměv. Pancéřové pláty letadel byly dělány z vysoce kvalitní oceli s mezí pevnosti mezi 1370 a 1470 MPa.,Před lety tu na tohle téma hořely horečné diskuse. Nicméně ten pancíř byl výrazně odolnější, než nějaké běžné kolejnice.

V Rechlinu se vše samozřejmě testovalo. Jasně, mělo to nevýhodu, že to byla munice Luftwaffe, dural Luftwaffe a ostatně i pancéřové pláty Luftwaffe, ale pro přehlednost to stačí.

Trocha dat:

MG 17 (7,92 mm - průbojný, výkonem přibližně odpovídá ráži 0.303 in):
12 mm @ 100 m @ 90°
9 mm @ 300 m @ 90°
6 mm @ 600 m @ 90°
8 mm @ 100 m @ 60°
6 mm @ 300 m @ 60°
4 mm @ 600 m @ 60°

Vychýlená munice: Pokud kulka 1,3 m před deskou narazila na duralový plech (potah...) o tloušťce 3 mm pod úhlem 20°, klesla její průraznost na 100 m na pouhé 4 mm i při dopadu na pancíř pod úhlem 90°.

Zhodnocení: Tloušťka záďového pancíře u německých stíhaček měla tloušťku 5 (ruce), 8 (záda) a 12 mm (hlava). Z výše uvedených údajů je patrné, že i při použití protipancéřové munice byl průstřel pancíře i z minimální vzdálenosti prakticky nemožný.

MG 131 (13 mm - průbojný, výkonem přibližně odpovídá americkým 0.5 in):
17 mm @ 100 m @ 90°
11 mm @ 300 m @ 90°
5 mm @ 600 m @ 90°
10 mm @ 100 m @ 60°
7 mm @ 300 m @ 60°
4 mm @ 600 m @ 60°

Pro info: kulka těžkého kulometu byla mnohem méně náchylná k "destabilizaci potahem" a ztrácela tak "pouze" 1 - 2 mm oproti přímému zásahu.

Zhodnocení: při ideálním dopadu pod úhlem 90° může průbojná kulka z těžkého kulometu pancéřovou deskou proniknout a sice přibližně do vzdálenosti 200 m, resp. při úhlu dopadu 70° na 100 m. Za války se ovšem zpravidla střílelo spíše na větší vzdálenosti, kde pancíř poskytoval více než jistotu.

MG 151/20 (2 cm - průbojný)
24 mm @ 100 m @ 90°
23 mm @ 300 m @ 90°
15 mm @ 600 m @ 90°
13 mm @ 100 m @ 60°
12 mm @ 300 m @ 60°
7 mm @ 600 m @ 60°

Pro info: průrazný granát byl paradoxně mnohem náchylnější k vychýlení, nežli kulka z těžkého kulometu, zde výsledky přehledně:

13 mm @ 100 m @ 90°
12 mm @ 300 m @ 90°
8 mm @ 600 m @ 90°
10 mm @ 100 m @ 60°
9 mm @ 300 m @ 60°
7 mm @ 600 m @ 60°

Zhodnocení: při kolmém zásahu byl průbojný granát smrtící na jakoukoliv vzdálenost bez ohledu na vychýlení. Při dopadu pod úhlem 60° ale desky za pilotovými zády opět fungovaly nejspíše vcelku spolehlivě. pokud průbojný granát nejdříve prošel duralem, riziko značně kleslo.


Resumé: Pancéřování samozřejmě mělo klíčový význam při ochraně pilota. Jinak by tam nebylo. Sice nedokázalo absorbovat úplně vše, ale na běžné vzdálenosti střelby (200 - 600 m) poskytovalo více než solidní ochranu. A to pořád ještě neuvažujeme spoustu dalších zařízení, kterými (krom duralu) kulka může projít při cestě k pilotovi. Ostatně tyhle německé výsledky odpovídají tomu, co naměřili tuším Britové, co tady zmiňuje Werner.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 30-12-2014 00:56
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
saldy
Jen dodám, že sestřelených šturmoviků bylo mnoho, primárně v období do konce roku 1942. Nejčastější příčinou sestřelu bylo přerušená lanka řízení (nechce se mi hledat ten výpis, ale bylo to tuším 60% všech leteckých sestřelů). Vyřadit motor či zabít pilota bylo velmi nepravděpodobné. Il-2 je samozřejmě extrém, ale na východě vezmeme li v úvahu, že ho bylo vyrobeno více než všech ostatních klasických bombardérů VVS dohromady, to byl zásadní letoun.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Joe Hallenbeck
Hmm na těch guncamech, když si člověk uvědomí, že na tom záběru vidí jak umírá člověk,...
Jinak Pragrovy guncamy, zejmena ty na kterých jsou 109 a 190 jsou většinou záběry z guncamů Amíků. Takže efekty co jsou vidět odpovídají kalibru 0.5.
313_FlyBoy
RY-C
 
clone9cz
Tohle už se řešilo dávno, to jenom spojenci pořád střílej do kolejnice, pak se divějí, že nevyhrajou válku Šklebící se
 
http://www.wwii-illusion.net
CSAF_Sajonez
kouty napsal:

Rumcajs napsal:

1stCL_Werner napsal:

Rumcajs napsal:
Testy pancéřování pilota Bf 109 ze závěru války ukazovaly, že pancíř, plná nádrž a ještě ta pryskyřicová deska byly schopný zastavit maximálně tak projektil 7.62 vypálený z velké vzdálenosti. 12.3mm a kanónové ráže to pak nezastavilo ani ze vzdálenosti dostřelu. .


Máš někde tenhle test ?
Většinou jsem se setkával spíš s údaji o probití ráží 8mm maximálně tak z velké blízkosti a půlpalce kolem 300m.

BTW v technickém muzeu je skleněný záhlavní pancíř ze 109, trefenej nejspíš malou ráží a není probitej ani tak do 20% tloušťky.
Četl jsem někde testy snad Bf 109 K4. Zkusím to najít, ale nemám to teď hned po ruce. Byly to myslím anglický testy. To Befko bylo vybavený ocelovým pancířem sedačky pilota, tím pryskyřicovým blokem za sedačkou a mělo plnou nádrž v trupu za pilotem. 7.62 to spolehlivě zastavilo jen na velkou vzdálenost, 12.3mm a vyšší pak nikdy. Testy na čelní sklo jsem nečetl.
Ono je to celkem logické, stihačka prostě nemá prostor pro solidní pancéřování. A stihačka minimalistické velikosti jako Bf 109 nebo ruské stihačky pak neměly prostor ani na solidní pancéřování pilota. Jako 100kg pancíře je nicotné z pohledu plochy, co by bylo potřeba pokrýt.


a co sturmbocky?....ty by měli odolat i půlpalcům ne? jinak mi pancéřová ochranna příjde jako zbytečnost, když nezastaví ani 7,62...


Chlapi, že se vám do téhle odborné debaty míchám, ale v tom případě by jakákoliv ochrana pilota či posádky letounu postrádala smysl a všichni co si mysleli opak a během 2.sv války tuto ochranu zdokonalovali na základě určení daného letounu v továrnách ba dokonce i v rámci polních modifikací jsou tím pádem hlupáci. Že je nutná určitá pasivní ochrana kabiny, střeleckých stanovišť, ba i dokonce nádrží došlo i Japončíkům, kteří si tak dlouhou dobu potrpěli na nízké hmotnosti a vysoké obratnosti. S narůstající ochranou samozřejmě narůstá také hmotnost a může se také zhoršovat viditelnost. Proto se začaly více objevovat kompromisy prostřednictvím tvrzených tzv neprůstřelných skel o různé tloušťce na různých místech.

Mnoho pilotů zmiňuje ve svých publikacích, že jim pancéřová deska zachránila život. Kupříkladu Adolf Galland, kterému hlavní mechanik bez jeho uvědomění namontoval na pancéřovou desku panc. kryt chránící ramena, krk a hlavu pilota. Galland mu za to dal pěknou sodu, protože neměl tyto modifikace v oblibě a upřednosťňoval co nejlepší výhled. Po akci však tento člověk dostal pochvalu a poděkování za záchranu života. Tuším, že napadli formaci Blenheimů a Galland dostal zásah od Spitfira. Bylo to zmíněno v knížce První a poslední.

Další příhodou, která mně napadla je zkušenost Františka Peřiny s letounem Curtiss Hawk 75. V knížce Generál nebe je tomu věnována jedna pasáž ve které krájeli Ju87 Stuky když si nevšiml jejich eskorty Bf109tek. Za tuto chybu ho ztrestala 109tka tuším, že to byla E-1, protože na jeho letounu nenašli stopy po granátech, ale napočítali na 70 děr Našli také rýhu v pancéřové desce někde zhruba na úrovni krční páteře.

Pancéřová ochrana 109tek byla průběžně modifikována a upravována. Ochrana kabiny, ochranná přepážka nádrže atd. Nevím co je pro vás relevantní sem do diskuze hodit a co ne, tak aspoň něco k posledním příspěvkům.


Ruský test - Ochrana Bf109F ( Zdroje: http://forum.virtualfighters.cz/viewtopic.php?t=1400 ; orig. http://www.airforce.ru/history/dogfighting/dogfight1.htm )

"Zranitelná místa Me-109
Zranitelná místa Me-109 – jsou motor, pilot a palivové nádrže umístěné poblíž sebe v přední části trupu. Zranitelným místem se tak stává celá přední polovina trupu. V křídlech jsou jediným zranitelným místem chladiče. Celkově je zranitelná část stihačky mnohem menší než u bombardéru, proto by efektivní střelba z 20mm kanónu a 12,7mm kulometů neměla být vedena z větší vzdálenosti než 300 metrů. Nicméně, skutečná efektivní vzdálenost zaručující velkou pravděpodobnost zásahu nepřítele nepřesahuje 100m.
Při střelbě z pozice 3 nebo 9 hod. se zranitelná plocha zvětšuje, ne však tak moc jako u bombardéru.
Umístění pancéřování 109F je vyznačeno na obrázku:
www.airforce.ru/history/dogfighting/d_s01.GIF

Pancéřování je zcela neúčinné proti protipancéřové munici kanónů i těžkých kulometů a netřeba jej brát v úvahu.

Pancéřování 109G je stejné jako u 109F, s vyjímkou 18mm přepážky za palivovou nádrží složené z několika vrstev duralových plechů. Jejím účelem je eliminovat zápalnou směs ze zápalných střel. Tuto přepážku však nelze považovat za pancíř protože projektily přes ni volně procházejí. Navíc jak ukázaly naše zkoušky, přepážka vůbec neplní svůj účel eliminovat zápalné střely a naopak zvyšuje účinek zápalné munice.

Pancéřování 109G:

Opěrka hlavy : 9,4mm
Opěradlo: 4,4mm
Sedadlo: 8mm

Pancéřování chrání pilota z pozice 6 hodin ze 45° z vrchu a ze 35° zespodu. Pilot je špatně chráněn proti útokům ze strany, už z 10° úhlu je pilot chráněn pouze částečně. Pancéřování 109G může být proraženo projektilem střední ráže ze vzdálenosti 100 metrů, protipancéřová střela 12,7mm proráží pancíř až do 400 metrů.
Pancéřové čelní sklo chrání pilota jen před projektily střední ráže, střely ráže 12,7mm jej prorážejí bez problémů.

Palivová nádrž 109F obsahuje palivo na asi 2 hodiny letu. 109G má palivo jen na jednu hodinu letu v ekonomickém režimu. Při letu maximální rychlostí nebo v boji se palivo spotřebovává velmi rychle. 109G takhle vyprázdní své nádrže už za 40-45 minut. Samosvorný potah nádrže dokáže zacelit až 20 otvorů po projektilech středního kalibru a 5-6 otvorů po kulkách 12,7mm. Zápalná střela vniknuvší do nádrže nad hladinou paliva obyčejně způsobí vznícení benzínových par a následné roztržení nádrže. Samosvorný potah nefunguje dobře při nízkých teplotách, během zimy zamrzá, drolí se a otvory po kulkách nedokáže zacelit"

Britský test - Účinek .303 AP munice na Bf109F

[img]http://i38.photobucket.com/albums/e133/Kurfurst/Bf%20109E%20armor/109E_replica_Vulenrability_trials1942_mentioningofarmoredbulkheadof109E_zps2250ae92.jpg[/img] is not a valid Image.

Ad Fw190A-8 Sturmbock tak tady je jednoduchý schématický obrázek.

www.museum119.cz/tour/Sturmbock_1d.jpg
"Difference between standard FW 190 A-8 and A-8/R8 (aka 'Sturmbock' or Battering Ram - vs. a Flying FORTRESS), as according to "Technical Description No.284, FW 190 A-8 Fighter" , dated 28th November 1944 :

Standard A-8 / Sturmbock protection, thickness and weight of armor plates :

Oil cooler: 6.5mm / 10mm
Oil tank: 5.5mm / 6mm
Windscreen mounting : - / 15mm
Horizontal panel : - / 4mm
Windscreen : 50mm / 50mm
Windscreen side panels : - / 30mm
Triangular panels : - / 4mm
Seat armor : 8mm / 8mm
Back armor : 5mm / 5mm
Bulkhead 5 panels: 5mm / 5mm
Head armor : 12mm / 20mm
MK108, ammo box protection, front : - / 20mm
MK108, ammo box protection, top and bottom : - / 4mm

Total weight of armor : 137.8 kg / 248.8kg

Note: Standard fighter A-8 with BMW 801TU engine have slightly increased armor, weighting 165.3kg (oil protection similiar level to that of Sturmbock, otherwise as "ordinary" A-8).

Document notes: "For Attack fighter sub-types of FW 190 A-9, the weight of armor is further increased."
 
Pragr
K tomu Cassovu videu snad jenom tolik. Nějak jsem neviděl ty hromady křídel ustřelených kulometnou municí. Respektive neviděl jsem ani jedno Mrknutí

Jinak včera na Syndicate Lavočka vydržela kolem 8 zásahů z 20 mm kanonu. Crčelo jí palivo z obou křídel a chlapík nakonec šel dolů kvůli zastavenému motoru, nikoli kvůli odpoadnutí jakékoli části. (Pravda většina zásahů šla přímo zezadu, takže nejhorší scénář pokud se týká účinnosti munice).

Na druhou stranu pořád je to paráda v porovnání se starým Ilem, kde 109ka pravidelně vyrdžela zásah 23 mm granátem do motoru a v lepším případě začala vypouštět ten řídký šedý kouř. O CloDu, kde Spitfire i Hurricane vydrží bez nejmenší známky poškození pět, šest zásahů z dvacítek ani nemluvě Šklebící se Ale tam byl problém s HE municí obecně, jelikož E-1 se čtyřmi kulomety byla pokud jde o účinnost výzbroje jednoznačný král.
 
CSW_Cassius Chaerea
Pragr napsal:

K tomu Cassovu videu snad jenom tolik. Nějak jsem neviděl ty hromady křídel ustřelených kulometnou municí. Respektive neviděl jsem ani jedno Mrknutí
U Jaků jsem ustřelil včera křídlo dvakrát u Bf třikrát, s tím že u Bf křídlo upadlo dvakrát až za několik sekund. Video je jen z toho co jsem na závěr natáčel.
 
1stCL_Fucida
To odpadnutí křídla později je naopak paráda. Měl by to být důsledek narušení torzní skříně v křídle letadla a následného "ukroucení" křídla vlivem jeho vlastního momentu. Riziko ukroucení by mělo klesnout s nižším vztlakem, tedy ideálně nízká rychlost + AoA, naopak silnější přitažení by měla být taková trochu jistota na křídelní pá pa lá la Úsměv. V tomhle byl super už RoF Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
No a to teď už je to docela dobrý, ale zkraje BOSka to bylo tak, že trefený letadlo se ohybalo, jak by mělo křivici. Dostal člověk ránu kulometem a ohnul se trup. To pak vedlo k rozvernýmu FM. A následovaly ještě krkolomnější scény, když se ohnutý trup při přistání nadobro zlomil. Joo některý blbinky máme v BOSku vypečený.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Nějak se mi nedaří zobrazit mapa. Netušíte, v čem by mohl být problém? V nastavení není hidden, ale po zobrazení instrument panelu nic... Z nastavení rozumný nejsem.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Shadowdeath
1stCL_Fucida napsal:

Nějak se mi nedaří zobrazit mapa. Netušíte, v čem by mohl být problém? V nastavení není hidden, ale po zobrazení instrument panelu nic... Z nastavení rozumný nejsem.


Na expert obtížnost nelze zobrazit. Jde jenom ta velká brífingová, default je to myslím O.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
1stCL_Fucida
Aha...to bude tím. No to je tedy řádně nahovno. To abych si ji vytisknul Smutný
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
CSAF_Sajonez
Mapa ( Bohužel celé oblasti a ne jen operační) pro expert mód se zobrazí klávesou O. Na některých serverech na obtížnost expert mají nastavené zobrazování tvého letounu...na některých ne.
 
1stCL_Fucida
Danke Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,048,077 návštěv