Baron napsal:
Nie, neveris. Precital si si zopar nazorov a beries to tak, ze je to nepodarok. Sam si to vyssie napisal. Na to, aby si nejaku hru mohol vobec hodnotit, by si ju mal vyskusat. Pises o pridanej hodnote a pritom nemas ani sajn o tom, ako sa BoS lieta, ci uz v pozitivnom alebo negativnom zmysle.
Barone co to tu zkoušíš? Každý normální si udělá názor na to za co chce vyhodit peníze. Ty si taky nekoupíš všechny hry, aby si došel k závěru co z toho budeš hrát a co ne. Koupíš jenom to o čem se domníváš že využiješ. On došel k názoru, že mu BoS zatím nestojí za to, aby ty peníze vyhodil. A ty důvody co napsal mu minimálně já podepíšu.
Ale jistě se arnysimilar nebude zlobit, když mu koupíš BoS, aby si o něm mohl sám udělat názor na základě jeho hraní, nikoli "recenzí" druhých.
EDIT: Možná vám příjde že jsem na BoS teď zase trochu vysazený, ale to proto že mě ruší zapínání autopilota a ukončování misí při sledování filmů...
Neskusam na nom nic. Mne je srdecne jedno ci si BoS kupi alebo nie. Nemam ziadny dovod ani zaujem ho presviedcat o kvalite nejakej hry, jedine co som mu poradil, aby sa tej hre vyhol. Poradim mu to znovu. Ako sa zariadi je iba na nom. Hodnotit hru iba podla prispevkov je trochu mimo. Podpisuj mu co chces, a kludne mu napis aky je BoS nepodarok. Z tvojho pohladu je to pravda, tak preco mu to nepovedat? Pripomina mi to debatu, ked na tomto fore zacal rev, lebo RoF zaviedol prvykrat Polne mody. Najviac proti nim pisali ti, ktori ich nemali.
A hotfix for the version 1.008 has been deployed
1.When the "Allies are red, enemies are blue" setting is enabled, chat messages from the allies are highlighted with red;
2.Kicking from the server while the end mission timer is on was fixed;
3.The main menu issues that used to appear after playing Multiplayer were fixed;
4."Show skins in Multiplayer" option was removed, the skins are always on now;
5.The skin-related error message that used to pop-up in Train missions in Campaign was fixed;
6.Padlock view was added to the Normal difficulty preset;
7.The "i" key is now switching the instruments and markers on and off;
8.The bug with Ju 87 prop visualization on long distances was fixed.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Cassius Chaerea napsal:
EDIT: Možná vám příjde že jsem na BoS teď zase trochu vysazený, ale to proto že mě ruší zapínání autopilota a ukončování misí při sledování filmů...
Tohle je takový malý folklor BOSka. Je ale důležitý říct, že to je z pohledu životnosti hry malinký úsek. Na začátku si to člověk odlítá a pak už má klid. Jasně, je to prostě právě kvůli tomu nepochopitelný design, nicméně se dá celkem snadno přežít. Je to konečná úloha. Nakonec jsem třeba s bitevníkama lítal na maximální skore. Pouštěl jsem to zásadně na experta (tedy bez autopilota a ikon) a trénoval zejména se šturmem, kolik zničených cílů dokážu přivést domů. Podobně pak s bombardérama jsem si pokoušel vybírat nádraží a depoty, abych toho přivezl co nejvíc. Nejvíc nejnudnější mi přišlo lítat stihačky. Střílet AI letadla je nuda, dívat se na bombery, jak manévrujou jak Ernst Udet, bylo spíš k smíchu. Navíc ta úspěšnost střelců. Nicméně to skončí.
Otázka je spíš jak to bude s dalšíma letadlama, který se budou dokupovat, až tedy budou k dispozici. Zda i tam nasaděj vylítávací design, nebo už ho opustěj. Ne že by na tom až tak záleželo, protože jednou za čas vylítat jedno letadlo nebude takový porod, jako zkraje vylítat deset, ale i tak.
Neodpustím si malinké resumé toho, proč se BOSko lítá.
1) Na poli simů, který jsou k dispozici, to má zcela bezkonkurenční grafiku. Je to sice DX9, tedy chyběj některé efekty, takže třeba lidem z CloDu přijdou kokpity jako krok zpět. Ale ta úžasnost spočívá v tomhle:
- je na možnosti rastrových zobrazovacích jednotek dokonale vyřešená viditelnost objektů a to zejména letadel, nutno podotknout že je výborně vyřešená i neviditelnost tam, kde letadlo je sice blízko, ale je ve slunci, v mraku, pod blbým úhlem, nebo pod úhlem kdy funguje kamufláž
- je úžasně ztvárněný počasí, mraky, mlha, odlesky slunce, viditelnost skrz mraky a kouř (nebo spíš neviditelnost)
- noc je pak nádherná sama o sobě, záblesky výstřelů, bojující pozemní jednotky, světlomety, ohně podél ranveje, měsíc a hvězdy (mimochodem měsíc je na historicky správném místě podle datumu a času)
2) Flight model má konkurenci jen v DCS. Sice to ještě dolaďují, jak ukázal poslední patch a asi ještě bude potřeba sáhnout na ty oscilace, které přijdou mnohým reálným pilotům přehnané, ale úrovní simulace samotného lítání je to na špičce. Kdo má rád svůj klacík, si zde užije.
3) Atmosféra. Nemyslím herní atmosféru, tu si každý dělá sám, myslím model atmosféry. Podle toho co jsem četl je to velice pokročilá simulace včetně detailního dopadu na lítání a výkony. Turbulence a vítr je pak zase bezkonkurenční.
4) Velmi přesně a detailně zpracované motory. To, jak to simuluje výkon, spotřebu, teploty v souvislosti se stavem atmosféry, otáčkami, bohatostí směsi, kompresorem ... to je podle mě super. Přichází mi na mysl CloD, který měl taky ambice, ale nepovedlo se to a i TF musel dosáhnout výkonů za cenu pokřivení ostatních parametrů.
5) Stromy. Věřte nevěřte, není většího nepřítele letce než nepřátelský strom. Přestože jsou pláně kolem Stalingradu většinou málo zalesněné, stejně se najde stromů dost na to, aby nám ubližovali.
Co je rozporuplné?
1) Většině lidí přijde zezačátku DM jednoduchý a letadla křehká. DM nemá tak hezkou vizualizaci jako CloD. Samotný DM sice simuluje poškození zařízení asi na podobné úrovni jako CloD, ale slabší vizualizace to poněkud sráží. Navíj je zde ta diskutovaná křehkost letadel. Ustřelená křídla jsou zde velmi častý jev. Lidi z CloDu na tohle nejsou moc zvyklí. 777 to vysvětluje tím, že nesáhli k snížení účinnosti zbraní v zájmu hratelnosti, jak to před lety udělal IL2. Říkají, že lidi jsou tím zmlsaní a že ve skutečnosti ty letadla moc nevydržely a že i bitevníci jako IL2 byli odolní maximálně proti puškové ráži a nesnesli větší počet zásahů většíma rážema. Že ve skutečnosti je problém letadlo trefit, ale když už je trefený, tak mu to prostě ublíží. My simulanti prostě letadla trefujeme příliš dobře. A AI střelci ještě líp. Je to prostě téma, který se už dnes asi nedá přeměřit. Zbývajících pár kusů lítací techniky z WW2 nikdo před kanón nepostaví.
2) Ground handling u některých letadel. Konkrétně FW 190, Bf 109. Naopak Jak 1 je vzor hodného miláška. LaGG3 je pak svině točící.
3) Některé aspekty FM letadel s nastavitelným stabilizátorem. FW 190 a Bf 190 tíhnou k té invertované vývrtce při negativních g.
Co je slabé?
1) Není FMB.
2) Není dodělaný online. Nejsou staty, není veřejný dserver.
3) Originální kampaň je slabá a do roka a do dne ji mají úplně předělat.
4) Implementace defaultní pozice stabilizátoru je divná. Musí se do toho zkraje drbnout, aby se to srovnalo. Kdo do toho nedrbne před startem a zkusí to až za letu, prožije krásnou vzdušnou houpačku.
Zkrátka lítá se to pro ten pocit letu, který jsem zažil už jen v DCS. Pro ten pocit leteckého souboje, který lze navodit doma v teple v obýváku.
A zajímavé je to i tím, jak to progresuje vpřed. Od IL2 už se to čekat nedá. CloD přes veškerou ohromnou snahu TF stagnuje. DCS je v očekávání. BOS je tu a ač nedokonalý, posouvá se rychle vpřed.
Zapomínáš že za hezkou grafiku tu platíš dohledností, která je 15-20km. A holt z toho enginu už asi nic lepšího nevytáhnou. Chápu že na zimním Stalingradu vám není divné, že nedohlédnete ze Stalingradu ke Kalači, ale jestli přijdou letní mapy, možná se více lidí zarazí při tom lítání ve věčném oparu.
Co se týká DM modelu a těch hollywood efektů a slabé výdrži, je zachováno celkem velké množství guncamu, aby se z toho dalo vyvodit, že si BoSáci trochu zapřeháněli.
Cassius Chaerea napsal:
EDIT: Možná vám příjde že jsem na BoS teď zase trochu vysazený, ale to proto že mě ruší zapínání autopilota a ukončování misí při sledování filmů...
Tak to nedělej. Já létám létám kampaně celé, bez autopilota a jsem docela v pohodě. Možná máš ty negativní emoce z toho :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Názory, návyky, požadavky a asertivita se různí. Napsal jsem pouze proto abych vyvážil příliš optimistický příspěvek Ruma není v tom nic osobního chápu jeho postoj a plně respektuji páč každý máme jiný vkus. Jen jsem cítil potřebu připomenout že některé záležitosti stále trvají. Sám jsem se nechal unést screeany, reporty a dnes musím konstatovat že jsem měl počkat až hra bude levnější. Další příspěvky nechám bez komentářů.
edit: vylétávání je to nejmenší co mi nevyhovuje.
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
Tahle hra nemá kampaň, jen pár tréninkových misí. Když je absolvuješ, dostaneš různé polní modifikace. Taky bych raději pořádnou kampaň, ale nakonec důležitější je pro mne on-line. No, a občas i zatrénuji :-)
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
A k čemu? Není tam nikde žádné povídání o bojích, ani enciklopedie. K čemu češtinu? V nastavení se používají stále jedny a ty samé názvy! Není proč vše překládat. Naopak mám po letech problém v počeštělé verzi DCS World něco najít.
Ten patch je asi opravdu modrý . Ty befka teďka točí jak blázen. Zatím testováno jenom offline, ale ono je to možná i lepší, přeci jenom to AIčko podává pořád stejný výkon (obtížnost ACE). Před patchem, když jsem se dostal v G2 proti Jaku do horizontální zatáčky, tak mě pomalu, ale jistě Jak začal přetáčet. Jakmile jsem s BFkem ztratil energii, tak to začalo točit naprd. Teď si s Jakem i v této disciplíně vytřu ...
Asi ty letadla udělali fakt nějak moc stabilní, dřív při kroucení a klesnutí pod 300 km/h už člověk musel být opatrný, aby to neutrhl, teď i při šíleném kroucení a 250 to drží. A to bez klapek! Jakmile sáhnu na klapky, tak to začne točit ještě zběsilejc
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Tak jsem tedy neodolal a udělal si radost. Je to pěkný, rozhodně lepší než Clod, ale mám dotaz, všichni máte pedály na SOP? Protože na klávesách se vzlétnout rovně rozhodně nedá, ostruhové kolo mi zamknout taky nejde, tak vůbec nevím jak to. Nevím proč tu směrovku neudělali jako v předchozích simech, že se sama po zmáčknutí vrací. Bohužel joystick s polohou otáčení směrovky nemám. Jenom startem na "EXPERT" strávím několik minut a ne vždy se podaří... Nevíte někdo co s tím? Dávat cca 2000 - 3000,- za pedály se mi opravdu nechce. Díky
Upravil/a Jaffa dne 25-12-2014 16:00
Tak jsem tedy neodolal a udělal si radost. Je to pěkný, rozhodně lepší než Clod, ale mám dotaz, všichni máte pedály na SOP? Protože na klávesách se vzlétnout rovně rozhodně nedá, ostruhové kolo mi zamknout taky nejde, tak vůbec nevím jak to. Nevím proč tu směrovku neudělali jako v předchozích simech, že se sama po zmáčknutí vrací. Bohužel joystick s polohou otáčení směrovky nemám. Jenom startem na "EXPERT" strávím několik minut a ne vždy se podaří... Nevíte někdo co s tím? Dávat cca 2000 - 3000,- za pedály se mi opravdu nechce. Díky
: Jde o to,jakým letadlem.Většina má zamýkání klávesou,ale třeba FW 190 přitažením knilpu k sobě....
: tak to je problém....směrovka je tady potřeba hlavně na zemi....
Tak už jsme si to také pořídili. No, chtěl bych poděkovat Rumcajsovi, Fucidovi, Baronovi a ostatním za jejich příspěvky, které v době velké slevy napomohly ke koupi . Už jsme i něco odehráli na online serverech a za tu krátkou dobu je nutné říci, že tento simulátor i přes některé nedostatky má potenciál.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.