In addition to the never-ending quest for DCS perfection (yes, we have dreams too), we are working on releasing the F-15C Eagle and Su-27 Flanker for DCS World later this year. As I have mentioned in the past, DCS is not confined to one time period, one location or one level of detail. While DCS modules have focused on a very high level of detail, we also realize that there are many (often silent) users that wish for a shallower learning curve. In fact, the Lock On / Flaming Cliffs series has been our most successful. As such, the F-15C Eagle and Su-27 Flanker will be catered to them. Both of these aircraft will have the same detailed 3D models, cockpits and sounds of the Flaming Cliffs 3 versions, but we will be adding an Advanced Flight Model (AFM) for each.
Navrch k nekončímu úkolu perfekcionalizace (ano, i my máme sny), pracujeme na letošním vydání F15C-Eagle a Su27 Flanker pro DCS World. Už jsem se dříve zmiňoval, že DCS není uzavřeno do jednoho období, lokality nebo úrovně detailu. Zatímco DCS moduly se soustředí na velmi vysokou úroveň detailu, chápeme, že je také velké množství (často mlčících) uživatelů, kteří by si přáli pozvolnější tempo učení se. Ve skutečnosti Lock On/Flaming Cliff tituly byly naše neúspěšnější. F15C Eagle a Su 27 Flanker jim budou přizpůsbeny. Obě letadla budou mít stejný detail 3D modelu, kokpitů a zvuků jako mají verze pro Flaming Cliff 3, ale přidáme k nim Advanced Flight Model (AFM) (pozn. pokročilý letový model).
Rumcajs napsal:
...
Saburo ta analogie s pádem letadla kulhá. Pokud ti zakoupený program nefunguje, můžeš ho v rámci kupních podmínek reklamovat. Pokud si myslíš, že zakoupením licence si kupuješ něco víc, než je součástí té licence, pak máš smůlu. Potíž bude možná v tom, že lidi vesměs licenční ujednání nečtou a předpokládají tak, že si něco kupují. Ve většině případů si však kupujete pouze nárok na užití za podmínek omezených vším, co se tam píše (a co nikdo stejně nečte).
To neni presne, neni to omezene vsim, co je tam napsano, jen tim, co neodporuje zdejsim zakonum.
Rumcajs napsal:
Samozřejmě že je nepříjemný, že kupování SW s sebou nese i jistou právní komplikovanost. Tato komplikovanost je ale nutná.
Ne, neni. Pro nakup rohliku by se dala taky napsat nekolikastrankova EULA, kde se pekar vzdava zodpovednosti, ze vam po nich bude spatne. Ale funguje to i bez toho. Eula je z historickych duvodu, kdysi byla nutna, pak se to prekroutilo z dokumentu pridavajiciho prava uzivatli na dokument, ktery ho co nejvic omezuje.
Nákup rohlíku je řízen sbírkou různých zákonů. V podstatě nikdo mimo obchod o tom neví, do jakých právních vztahů člověk vstupuje, když vejde do obchodu. Jaká má práva a případně povinnosti. Na rohlíky jako na potraviny se vztahuje další řada zákonů a předpisů. Jen je to schválně stanovený státem tak přesně, aby se o tom nemuselo přemýšlet. Prodejce ty normy musí plnit, aniž by se kupující musel o ten právní vztah starat. SW na tom takhle není. Možná jednou bude. Zatím platí jen to, co pro každou jinou smlouvu, že nesmí odporovat zákonům dané země. To ale není SW specifikum, to prostě platí úplně o všem. Autor může podle své libovůle omezit způsob užití, trváné užití i region, pro které právo k užití vydává. To dokonce jakkoli pitoreskně. Když do licence k SW napíšu, že se užití omezuje na Českou Republiku a doba užití končí za dva roky, pak věřte, že to tak skutečně je a soud to potvrdí, i kdybyste se na hlavu stavěli. Za dva roky licence končí a na Slovensku to bude provozovaný ilegálně.
Kde je SW omezen zákonem, jsou třeba oblasti, kde se daný výrobce potýká s monopolem. Microsoft takhle válčí s EU již leta a sem tam zaplatí nějaké ty miliony. Nebo pokud EULA obsahuje ustanovení, která se dostávají do střetu s jiným zákonodárstvím. Třeba šifrování je ve spoustě států regulovaný. U nás taky, jen stát na to kašle.
EULA není zbytečnost. Jak jinak bys chtěl chránit práva autorů? Ano, i autoři mají svá práva, nejen spotřebitelé. Páčto kdyby neměli mít, se na to klidně vykašlou a půjdou dělat něco, kde je ostatní nebudou okrádat. Pro někoho je to možná překvapivé, ale autoři SW nejsou nuzáci, co musejí fungovat podle toho, co lid káže.
Co jsem si pročítal licencni k DCS, není tam nic, co by bylo závadné. Některé pasáže jsou hodně alibistické, ale to je tak v podstatě u jakékoli licence, co se kupuje jako krabicový software. Licence u SW na zakázku vypadají rozhodně jinak, páčto když si zákazník platí miliony za vývoj, chce i záruky. DCS si ale nikdo z nás neplatí jako zakázkový SW, komu se to líbí, si to může koupit, komu ne .. přeci nemusí.
Ohledně rohlíku a softíku. Veškerý problém v rozdílu přístupu k věci je demence společnosti.
Pekař nikdy nepotřeboval nic takového od samého počátku za krádež rána přes prsty, za šizení rohlíku máchání v řece či šatlava.
Programátor je holt mladé povolání bez zažitých pravidel věky. A bo je to produkt nového věku kdy je člověk poháněn chtíčem po majetnictví tak holt to dopadlo takhle. Počáteční záměr byl prostý a pochopitelný, ale nakonec jako vždy vítězí i v těchto pravidlech lidská vykutálenost.
Pokud poupravím Horriho, tak jasná rána přes prsty či máchání v řece si společnost vžije až postupem času.
Díky za překlady - asi jsem viděl cockpit a doplnil si tam "clickable" :)
Docela by mne zajímalo, jestli upravené modely Su a F (o nový FM) budou pro majitele FC3 zdarma...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Ono na jednu stranu - pokud jsem nováček na poli DCS, opravdu bych uvítal, když bych mohl sedlat sugo (efpatnáctku) aniž bych musel někde shánět LOMAC - čiliž co by modul do hry.
Ale mne, co by letitého "zákazníka" ED již od dob F1, to docela nas...
Taky bych uvítal, když bych nemusel mít na kompu LOMAC ale měl za přijatelný drobný obnos možnost užít nové moduly.
Už jen v přístupu BS -> upgrd BS2 v DCS je vidět, jak jim záleží na starých zákaznících. A přitom si myslím, že by neměl být až takový problém vložit kód pro BS2 Upgrd a systém, až by zjistil, že to není plná verze, zažádal by ještě o klíč pro BS1. A tím by byl modul v DCS aktivován.
A FC3jkou to jen podrthli...
Je to škoda, moje generace je už v letech, kdy, pokud by FC3 byla pro stálé platiče za nějakých 10-15 dols, klidně by to koupila "znovu".
Takhle já prostě odmítám (a ono se možná i vyplatilo :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Takže jako Su-27 nebude plnohodnotné DCS: Su-27? Ať si ho tedy, s prominutím, strčí za klobouk...
Co tím přesně myslíš?? 6dof, kokpit, kompletní letovej model??
--------------
Btw je pravda že pokud někdo nemá FC3 ani lock-on orig, tak se to potom vyplatí pořídit samostatně ...
Ale osobně bych si radši pořídil FCčko páč tam je i Mig-29, Su-33 ... A10A ..
Takže jako Su-27 nebude plnohodnotné DCS: Su-27? Ať si ho tedy, s prominutím, strčí za klobouk...
Já to pochopil tak (a někdo to tu i psal) že by měl být na úrovni Su-25
Teď jen jestli budou dělat tu prototypovou variantu čítající pár kusů nebo tu, která je skutečně ve výzbroji armády.
Ještě mne napadlo (už včera jak ono to bude s těma modelama Su-27 ED vs Su-27 FC3. Když budu vlastníkem FC3 se starým FM, zda-li nebudu zvýhodněn oproti EDčkovskému. Nebo jestli se vlastníkům FC3 ten nový model nezaktualizuje na úroveň ED.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
rád bych dnes v šest dorazil
snad budu stíhat (a hlavně snad nastavím ovládání)
ed: který kanál na UVP ? kromě dvou "vstupních" jsou ostatní zaheslovaný
Upravil/a Hoper dne 11-05-2013 14:33
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
- nemožnost brzdit pedálama je na zabití... (po tolika letech...)
- je škoda, že v info pro letiště na mapě (F10) se neukazuje i navigační kód (v Su-25 docela problém). Někdo na TS říkal, že pokud si zažádám o "inbound", že letiště zahlásí i ten kód, ale já ho tam nikdy neviděl. Koukal jsem, že v Su-25 má pilot na pravém koleně kódy (a na pravém boku kabiny taky, ale tma jsou jen tuším tři nebo čtyři), jenže ty jsou buď staré nebo se pokaždé mění a nesedí na ty aktuální)
- dá se Hrábím nějak zamknout přední podvozková noha ? Protože po dosednutí na dráhu musí člověk hoooodně citlivě s pedálama... A na to, že tohle éro sedalo i na "louku" mi to pak přijde dost nebezpečné.
- v rychlý misi Su-25 vs A-10 je pilot A-10tky docela jouda - hned na začátku souboje zapne fléry a už je nevypne. Takže než se za něj dostanu, má je vypotřebované a rakety pak jedou bez ohrožení "zarušení". Ale s těma 4ma Maverickama tam jinak lítá poměrně pěkně. I když jsem už jednou zažil, že nevybral let a zapích to do země.
a na SEAD misi jsem koukal, že po odhozu dárečků od Su-24 ta jeden barák bouchal pěkně dlouho. Dokonce z něj létalo něco jako fléra nebo světlice - možná to byl muničák ??
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
ad pedály - Mustang ano, Su-25 ne :)
ad kód - v sobotu na TS to někdo říkal
Jinak s Ponym je sranda při vzletu, 100% úspěšnost teda ještě stále nemám :)
A taky je sranda s pinďulákama, co zbydou po havarovaných strojích. Někteří černí jedinci dokonce nechtějí opustit dráhu, kde vadí provozu a tak se musejí násilím odvézt na křídle.
Ale už mi aspoň jdou odpalovat rakety. Jen jsem zatím nepřišel na to, jak odpálit všechny najednou.
Jen dotaz - může klient v DCS měnit kamo svého letadla ? Pokud ano, kde se to nastavuje ? V misi nebo na serveru ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
hele, tak pro upřesnění - heading 280 to 60 znamená, že mám letět 60 mil kurzem 280 ?
a když požádám o "inbound", tak mne stále zaměřují a sledují ? Nebo proč je pak v menu rádia "Abort Inbound" (nebo něco v tom smyslu) ?
ad rakety - mno, nejprve jsem myslil, že se kroutítkem na zbraňovém panelu nastavuje počet odpalovaných raket, ale on je to ukazatel, kolik jich ještě zbývá. Sice takový zvláštní, ale funguje :) Takže poslední možnost je to, co říkáš ty. Jen jsme se k ní už nedostali :)
Ještě mne napadlo - kde se nastavuje konvergence ? A nejen kulometů, ale i raket. Protože rakety lítaly docela málo/na krátko a trefit s ní náklaďák jde až když pomalu vidím řidiče :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.