Ale Fuči...já připouštím,že někdo ví víc...nejsem vševěd....jen by mě prostě zajímalo,z čeho usuzuješ,že tak,jak je to namodelované v jednu chvíli je špatně a při další změně dobře.Prostě ta jistota mě překvapuje.Kdyby jsi létat a tím myslím ve skutečnosti to dané letadlo a měl ho tzv v ruce a poté měl možnost vyzkoušel jeho model na simu,neřeknu ani popel a smeknu.Tak,jako ten pilot tady : http://il2sturmov...m/about/#7 .To je všechno,o co mi celou dobu jde.Jinak jak jsem psal výše,tvoje,ani ničí jiné teoretické vědomosti nezpochybňuju....ale mezi virtuální a reálnou zkušeností jsou velikánské rozdíly
Tak mi dej konkrétní příklad, kde něco takovýho píšu a já vysvětlím, proč to píšu. Ideální by byl takový příklad, kde by se mé tvrzení NEPOTVRDILO následným patchem.
Baron napsal:
The program module that controlled aerodynamics of FW 190 A-3 beyond stall angles of attack was enabled (had been there before, we just forgot to enable it after testing);
.
.
.
Rotary engines on La-5 and FW 190 were made more sturdy;
Na první jsem zvědavý. No a to druhé mi rve oči .
Edit: tak u prvního jsem si nevšiml ničeho až tak podstatného. Nicméně charakteristiky Fw 190 v mezních fázích se mi zdají korektní - nic až tak do očí bijícího.
Možná to není až tak úplně přesně to,co jso po mě chtěl,páčto projíždět všechny tvoje příspěvky je i na mě moc,ale podle čeho soudíš ? ty jsi viděl křivky,podle čeho to dělali,srovnal jsi je s reálnými křivkami daného letadla,či z vlastní reálné ( né virtuální ) zkušenosti ?
Dobrý, že jsi našel zrovna tohle, protože mezní charakteristiky jsou zdaleka to nejzajímavější (a nejdiskutovanější), co se dá najít.
Proč tolik o Fw 190? Řekněme, že jsem se dosti aktivně podílel na sběru informací a odlaďování nové revize letových modelů pro původního Šturma. O jiných letadlech toho zdaleka tolik nevím, takže je to pro mě referenční bod.
Dejme tomu, že za mezní situaci považujeme takovou, kdy se letadlo pohybuje v oblasti kritického úhlu náběhu. To je ovlivňováno řadou věcí, jednou z nejdůležitějších je profil křídla, který sám o sobě říká, jaké AoA ještě rozdýchá a jaké už ne. Víme, že Fw 190 je vybaven profilem NACA 230, konkrétně u kořene 23015.3 a na konci se postupně zužoval do 23009. Před časem jsme tento profil "ofoukávali" a zjistili právě nějaké mezní hodnoty úhlu náběhu. Pozor, tyto se samozřejmě týkaly jen samotného profilu (resp. křídla o nekonečné délce). Teorie (...i praxe) nám říká, že charakteristiky pro reálné křídlo budou horší - přibližně o nějaký konkrétní koeficient a pro celé letadlo znovu horší o koeficient. Teď střelím od boku, protože se mi to nechce dohledávat, ale řekněme, že ten koeficient bude třeba 0,75. My pak můžeme tvrdit, že konvenční letadlo, jakým je Fw 190 (tedy žádná delta, nebo stroj s pokročilou mechanizací křídla) se od teoretické hodnoty profilu (dejme tomu 20°) bude odlišovat o ten koeficient, což nám dá uvěřitelnou hodnotu 15°, na které by se Fw 190 měl v ustáleném letu trhat. Bude-li to dejme tomu 13 - 17°, bude mi to jedno (ostatně ono se to i blbě měří). Jenže v rané fázi vývoje BoS byly tyto hodnoty naprosto brutální a letadlo se netrhalo třeba ani na 30° (opět jen příklad, teď už to na současné verzi neproměříme, bylo to opraveno).
Další věcí, které zkoumám a které jsou dobře zdokumentované, jsou samotné pádové charakteristiky. Pád je terminus technicus, je přesně definován snad kamsi k počátkům létání, takže víme, jak jej přesně vyvolat a jak by se měl projevovat + samozřejmě známe rychlosti, při kterých by měl při dané hmotnosti pro daný typ nastat (pravda, někde musíme extrapolovat, ale zkušenost nám říká, že chyba extrapolace je relativně zanedbatelná).
Poslední věcí, která mě hodně zajímá a která je jako jediná hodně ovlivněná tím, že jsem s pravým Fw 190 nelétal (i když jsem mluvil s jeho pilotem), jsou charakteristiky řídidel a jejich účinnost. V tomto případě totiž slovní hodnocení zpravidla není dostatečné a já tak mohu vycházet "jen" ze svých zkušeností s jinými letadly a samozřejmě z memoárů. Exaktních testů je málo a nějaké standardizované metodiky měření zrovna nic moc. Ovšem ani tady není nic ztracené - letadla se konstruují podobným způsobem. Například u výškovky se konstruktéři obecně snažili o stav, aby letoun při plném přitažení při přistávací rychlosti dosedl na tři body - kdyby to stroj o hodně nedokázal, něco je špatně. Kdyby naopak byl natažený stroj ve výdrži a knipl by byl na 50% rozsahu, zase by to bylo "divný". Větší oříšek je to s vyššími rychlostmi a účinností řídidel. Obecně se jedná spíše o filosofii, jak velkou silou necháme "virtuálního pilota" působit na řídidla. Fw 190 měl třeba hodně zajímavým způsobem řešený převod sil na křidélka, resp. byl řešen výrazně progresivně. Ale to už jsou všechno detaily, které se ve výsledku spojí v to, jestli si o Fw 190 (a v mnohém o Bf 109) troufnu tvrdit, jestli je to OK (= uvěřitelné), nebo ne.
Uspokojila tě tahle odpověď aspoň trochu?
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 23-12-2014 20:44
BOS začíná slušně žít i v našich malých poměrech. Zaznamenal jsem za poslední 3 dny minimálně 15 místních na online serverech. Ve finále to zlomila i účast CloDových es největších, takže lze ve vzduchu potkat Válce, Fikse, Permoníka a další (nejsem ani schopnej vyjmenovat všechny). Navíc, když člověk pronese pár slov česky v chatu na Syndikátech, nezřídka se stane, že někdo s nickem, který mi nic neříká, poví "čau".
Převažující hodnocení, které jsem zatím zaznamenal, jsou pozitivní. Co je hotový, je hezký. Počasí, grafika obecně, letový model. Jednodušší vizualizace damage modelu a celková křehkost letadel spíš překvapuje, než že by byla zásadně odmítána. Celkem bez rozhořčení se přijímá fakt, že ačkoli je to už vydaný, není to úplně hotový. Není FMB, online nemá staty a dserver a má celkově mezery. Planeset je zatím limitovanej, ale už je načrtnuto, kam směřuje v krátké budoucnosti. Na IL2 foru již byl zveřejněn obrázek ze zelené mapy, tedy bude i něco jiného, než jen zima a sníh. Poslední patch srovnal některé "přehnanosti" simulace.
Chci říct, že po roce, co jsem to lítal online většinou sám, se dostáváme do situace, že si člověk může vybírat, na které TSko se připojí a kým se nechá ten věčer setřelovat. Navíc opravdu škodolibě (a hnusně) potěší, když se povede sundat nějakého kolegu z CZ/SK komunity. Není nad sdílené cizí neštěstí, že?
Fajn, nelituju své podpory ve formě preorderu a cihličky IL2 v profilu. Tohle je na dobré cestě.
Jak pracuje ten skin viewer? Jak se dají dát do hry skiny, co se už objevují na fórech?
Upravil/a 310_cibule dne 24-12-2014 10:10
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Skin viewer pracuje pouze jako prohlížeč! Prostě klikneš na exe soubor. On se otevře, vlevo nahoře si vybereš letadlo. Vedle si vybíráš skin. Je to dobré na kontrolu tvořeného Skinu.
Hotový/rozpracovaný skin vložíš do patřičného adresáře ve hře. Pro hru se dají použít v Mod režimu hry. Ve vieweru se dají prohlížet normálně.
Prohlížeč je ve foldru ....\1C Game Studios\IL-2 Sturmovik Battle of Stalingrad/bin/viewer. Spouští se z tohoto souboru, ne ze hry.
Skiny se vkládají do adresáře ....\1C Game Studios\IL-2 Sturmovik Battle of Stalingrad/data/graphics/skins/příslušný typ, třeba Ju 87
Při volbě skinu ve hře je třeba přejít z nabídka oficiální (Official) na Custom (tedy tak to mám v angličtině).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Proč se nemůžu přepnout do venkovního pohledu? Souvisí to s nastavenou obtížností?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ta kampaň mě vzala, nic tak zajímavého jsem dlouho neviděl. Slovo proč jsem za večer vyslovil asi dvacetkrát, ještě že to má autopilota a nemusel jsem zapnout Joy. Ale proč? Proč? Proč jsou takoví kre...
Má ten BoS vůbec šanci, nebo ti lidi co udělali tu kampaň už mají padáka?
A jakej hňup si vyplakal ty automatické startovací procedury?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.