Fuči je vlastne veľmi šťastný človek Neraduje sa z maličkostí (načo, to je zbytočnosť), ale zato jeho budovateľský duch neohrozene stojí ako Stachanovec a vzhliada k budovaniu kolektívu. A preto je v koľekťíve obľúbeňí (Fíha, to som pekne napísal. Použijem vo svojej nedeľnej kázni. )
Taky myslím, že to budou spíše turbulence. Štuku tedy moc nelítám, ale se všemi letadly občas cítím nějaké "poskakování" a většinou když jsem níž a jetím pomalu. Člověk si toho všímá mnohem více, když má zoom na max a snaží se udržet zaměřovač na cíli.
A k té směrovce, lítám prakticky jenom Jak a co se týče směrové stability, tam žádnou změnu necítím. Akorát mě přijde teď na směrovku línější, takže jsem si v nastavení osy zvýšil citlivost, dal jsem to z 30% na 0% a zatím to pro mě docela funguje, alespoň co se týče potřeby rychlé korekce v dogfightu. Bitevničení jsem ještě nezkoušel, tam to bude možná až příliš citlivé, to budu muset případně poladit.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Tak jsem vzal G2, dal tomu podvěsy a plnou nádrž a zkusil, co to bude dělat. Vzal jsem to po startu hezky do nebe cca 45 stupňů nahoru. Pravou směrovkou to držel ve směru a ejhle. Ono to stoupá, stoupá, stoupá, dokážu ji v tom úhlu vůči zemi udržet do cca 120km/h (podle budíku). Kolem 130-140km/h je v tomhle režimu úplně stabilní. Tedy pokud máte pravou nohu dost citlivou na to, abyste ji udrželi ve směru a ruku citlivou na to, abyste to nepřehnali. Tak jsem to samé zkusil s Jakem a ejhle, ono to jde snad ještě líp, jen se musí použít jiná noha (levá noha pro neposedy). Jak se dá udržet při budíkových 110 km/h. Aby to zas s tou stabilitou nepřehnali
Jak mate nastavene sily ve hre na MFF2.Kdyz jsou ty vanoce tak sem jim prispel troskou do mlyna ))
Shaking - 50%
Feedback power - 60%
Ale není to optimální, spíše takovej kompromis, protože pod win 7 neumím nastavit joystick jinak než ve hře. Pokud by to někdo uměl, tak ať se podělí
Kompromis proto, že mě přijdou křidýlka o dost "težší" než výškovka a pokud si přidám síly, abych byl spokojenej s výškovkou, tak potom při manévrováním přes křidélka, jezdím s joystickem po stole
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Jak mate nastavene sily ve hre na MFF2.Kdyz jsou ty vanoce tak sem jim prispel troskou do mlyna ))
Válec do mlýna bude vítané zpestření. Dá se čekat, že zkraje budeš trochu překvapenej z toho, jak BOSkový aparáty lítaj. Nicméně když místo Spita budeš sedlat Jaka, je to tak jako podobně relativně vůči Bfku jak v CloDu. Akorát tady to Bfko, pokud je to F4, s tebou bude klidně točit a jestli to bude umět, nebo bude mít míň paliva, tak tě utočí.
Jak mate nastavene sily ve hre na MFF2.Kdyz jsou ty vanoce tak sem jim prispel troskou do mlyna ))
Válec do mlýna bude vítané zpestření. Dá se čekat, že zkraje budeš trochu překvapenej z toho, jak BOSkový aparáty lítaj. Nicméně když místo Spita budeš sedlat Jaka, je to tak jako podobně relativně vůči Bfku jak v CloDu. Akorát tady to Bfko, pokud je to F4, s tebou bude klidně točit a jestli to bude umět, nebo bude mít míň paliva, tak tě utočí.
Rumcajsi, tohle je vtipné . On má totiž Válec s Jakem nálítáno snad víc, než celej zbytek současnýho SVK dohromady . Svého času platil za nejsilnějšího březoletového stíhače minimálně ve střední Evropě . Válec byl jedinej červenej pilot, kterýho jsem se na konci svého aktivního lítání skutečně obával.
Fuči v pohodě...neříkám,že se v tom nevyznáš,protože neznám tvoje znalosti...
Přijde mi ale ( a to na všechny strany ) až směšný říkat že něco má být tak,nebo onak pouze ze znalostí z knížek či časopisů,v dnešní době z internetu.Budiž,člověk toho dokáže nastudovat spoustu.Je tu jedno velké ALE :
Nikdo z nás NELETĚL bojovou misi v jakémkoli druhoválečném letadle ( a myslím si,že za to můžeme být rádi )Takže tvrzení,letěl jsem spoustu bojových misí.....no,lepší by bylo říci hrálů jsem si na bojovýho pilota....Takže mi přijde trochu ujeté vést o tom dlouhosáhlé debaty typu takhle to bylo,nebo nebylo.....ono co pilot,to zkušenost.A tím nemyslím virtuální piloty odsud,ale lidi,co sedali tyhle letadla a ještě po sobě stříleli...Nikdy nevíš,s čím ten jaký pilot do daného letadla sedal,jaké měl pocity,Nikdy nebudeš stoprocentně vědět,v jaké to letadlo bylo kondici....a těch aspektů je spousta. Podívej,já se ve skutečné letecké branži pohybuju 17 let jako letecký mechanik a vím,že ačkoli mám nekolik letadel stejnýho typu,tak taky vím,že ty letadla nejsou výkonově stejný.Ano,jsou dané tabulky a podle těch se můžeme v simulátoru řídit,ale není to svatý grál....
Ano,jak jsem řekl,z knížek a jiné literatuty se dá vyčíst hodně,ale uvědomte si,že ti kluci se vraceli z misí v různém stavu a to jak sebe samého,takl letadla.A říci,tak to bylo,protože to tak muselo být,páčto je to v tabulkách....Jasně,JEJICH zkušenosti mluví za všeš,ale naše ne.My jsme tam nebyli...Všimli jste si,že tady nediskutují skuteční váleční piloti ? Pouze virtuální šmudlové,jako jsme my,ale podle toho,co tady čtu,asi s největšími zkušenostmi.....Takže asi tak.
Takže obrátíme-li to na druhou stranu, tak vlastně letadlo nelze namodelovat, protože když my nemůžeme vědět, jak se má chovat, tak to nemohou vědět ani tvůrci simů?
Mám v práci kolegu, který dělal více než 10 let leteckého mechanika s typovkami pro většinu letadel, která létají z Ruzyně, krom Prahy pracoval dlouhou dobu i v Ostravě. Otevřeně řeknu (ač mě to samotného dost překvapilo), že o létání (mechanika letu, aerodynamika) neví vlastně skoro nic. Nějaká stabilita? Aerodynamický střed? Moment na křídle? Indukovaný odpor? Nic. Krom kolegy ale znám pár mechaniků, kteří jsou výborní, vzdělaní, v mnoha směrech se doučují individuálně daleko za hranu toho, co po nich vyžaduje zaměstnání. I tady na SVK takoví jsou.
Principielní funkčnost letových modelů dokáží dobře odhadnout reální piloti, případně lidé vzdělaní právě v oboru aerodynamika a letecká mechanika (letečtí konstruktéři a piloti). Samozřejmě že nedokážeme odhadnout drobné nuance, ale velké ptákoviny naprosto bezpečně. Osobně jsem tenhle obor sice nevystudoval, ale protože jsem se chtěl nejen zajímat, ale i vědět, proč má vlastně letadlo výškovku a proč docházelo na Spitfirech k reverzu křidélek, tak jsem si příslušná skripta prostě sehnal a následně nastudoval po večerech doma. A protože mě to bavilo a hledal jsem po simulátorovém naplnění sebe sama další motivaci, tak jsem si udělal i ten pilotní průkaz. A vyzkoušel si na vlastní kůži, jaké je to být ukurtován v kabině, jak se při vysokém přetížení zúží zorné pole (blackout vyzkoušený...naštěstí...nemám), jaké je to přitahovat knipl na vrcholu loopingu a jak se různá letadla chovají na hraně pádu + jak v takových situacích reagují na zásahy do řízení. Těch indicií, které jako moderní šílenec do letadel můžeš načerpat, je obrovské množství. Pravda, většina z nich znamená obrovské úsilí, vyžaduje čas a v případě aktivního létání i nemálo peněz a samozřejmě fyzické zdraví. U drtivé většiny typů si netroufnu klábosit o drobných nuancích, ať už výkonnostních, nebo modelových, ale třeba o Fw 190 a Bf 109 mám načteno poněkud enormní množství literatury, dobových testů různých válčících stran, letových manuálů...atd...atd. Jsem si prakticky jistý, že jsem jako první v češtině přednesl, jakým způsobem přesně docházelo k zvyšování výkonu na Fw 190 a vysvětloval jsem i řadu obecných bludů týkající se tohoto stroje. Další věcí jsou memoáry, které ale z hlediska hodnocení letadel samotných bývají spíše orientační a skutečně hodnotné jsou spíše z pohledu vstřebání atmosféry.
Pokud se ty sám necítíš žádným způsobem kvalifikovaný se k létání vyjadřovat, nebo necítíš potřebu přemýšlet nad tím, proč se něco chová takhle a ne jinak, pak moje příspěvky raději vůbec nečti. Já tuhle potřebu mám prostě tak nějak vrozenou.
Mimochodem - současné letové modely jsou úplně jinde (mnohem mnohem MNOHEM dál), než byly v době vydání. Nebýt remcalů (a je jedno, jestli externích, nebo přímo v Jasonově týmu), kteří se v tom vrtají a předkládají pádné argumenty, tak se vývoj zastaví.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 23-12-2014 15:34
1stCL_Fucida napsal:
Rumcajsi, tohle je vtipné . On má totiž Válec s Jakem nálítáno snad víc, než celej zbytek současnýho SVK dohromady . Svého času platil za nejsilnějšího březoletového stíhače minimálně ve střední Evropě . Válec byl jedinej červenej pilot, kterýho jsem se na konci svého aktivního lítání skutečně obával.
Tak to víš, já znám Válce jako SpitPilota a když se nudí, tak Bfpilota. Vše ale z CloDu. Že umí lítat obecně, to je mi jasné. Ale jedno vím zcela jistě, BOS není CloD ani starý IL2. Chce to nové návyky a člověk to nedostane plně do ruky za jeden večer.
V tý současný podobě je to dobrý, hodně se mi to líbí - Válec s tím nebude mít problém . Výborně to evokuje reálný návyky a byť v detailech jsem s pár věcmi ještě ne úplně spokojenej, tak jako celek už to opravdu působí jako letadla. Dneska jsem se v práci celej den těšil, až si to zase pořádně prolítnu .
Četl jsem ten Fučitraktát na téma teoretická aerodynamika versus lid praktický a mám na to jeden takový off topic.
Mezi lidma, co se motaj okolo závodních aut, se vžil pojem "přenášení váhy". Znalci vysvětlují, že se nesmí prudce dupat na brzdy a točit s volantem. A vysvětlují to tak, že se nejprve musí auto nechat přenést váha, aby se pneumatiky mohly pořádně zakousnout a pak teprve se může pořádně dupnout na brzdu, nebo utáhnout zatáčka. Vysvětlení je zcela blbě. Důvod, proč auto nemá rádo rychlé změny, leží někde jinde. Jde o to, že skokové změny nastavení pozice volantu generují hranatý signál. Hranatý signál, jak je známo, má významné vysoké harmonické složky a významné vysoké harmonické složky obsahují hodně energie. Trochu populárněji řečeno, jde o navození rázu a rázové síly mají tendenci být mnohem vyšší, než by se zdálo z pohledu dostředivých a akceleračních sil toho auta. Nemá smysl to tu psát nějak podrobněji. Co je ale na tomhle "přenášení váhy" zajímavé je to, že ačkoli ono populární vysvětlení je zcela blbě, závěr je úplně dobře. Při řízení auta na hraně je třeba hlídat rychlost změn pozice volantu tak, aby se omezily změny s frekvencí přeshující mez toho auta. Podobně je to s brzdama. Takový paradox automobilních populárních odborníků.
Fuči ty jsi mě zjevně vůbec nepochopil..........Já nezpochybňuju tvoje,ani ničí jiné TEORETICKÉ znalosti z oboru WW-II. Ale to jsou pořád TEORIE,jak by to mělo být.
Jako real pilot víš,jak se chovají letadla,ale nezlob se na mě,jen ta,která jsi držel v ruce.A tam se může taky kus od kusu stejnýho typu lišit.
Uvědom si,že tabulkové rychlosti,výkony atd u jednoho daného typu nebudou nikdy stejné.Rychlosti se stanovovali testama,rychlostníma zkouškama.Jakým způsobem,tobě,zjevně nejzkušenějšímu v oboru jistě nemusím takový test popoisovat.
A tak se stalo,že letadlo mělo letět danou rychlostí,kterou pak ale na frontě nebylo schopné dosáhnout...proč ? jiné povětrnostní podmínky,jiný pilot atd atd.
A tak se vývojáři simu na něčem shodnou...buď udělají to letadlo takové,jaké mělo být podle tabulek ( čož je asi správně ) nebo udělají nějaký kompromis....a tady je kámen úrazu....Najdou se lidi,kterým chbí třebas jen 20 km/h,že ta zatáčka je moc pomalá...Ano,v učebnicích to tak psali...já to četl...tak to tak prostě musí být....Tady jsou všichni hrozní odborníci,machři v oboru...Sakra ptám se,tak proč nevyvýjí vlastní sim a nedají tam ty nejsprávnější hodnoty ?
Jasně,řekneš si,když to bude o 100 km/h pomalejší je špatně,to bych pochopil,ale myslíte si,že ti lidé,co to tvoří si toho nejsou vědomi ? Snaží se,ano,řeší připomínky,ale nejde to najednou.Vemte si,kolik už je patchů a každy něco opravuje.Tak mějte trochu strpení ...a pokud máte nějaký poznámky,řešte je s vývojářema.A pak se pochlubte.Jinak tlachání tady to vážně nemá cenu.
Teda poikud se nějak nehodnotí počet příspěvků na stránkách,pak bych to pochopil..... Hezký Vánoce
Vlčáku, nemám chuť ti psát další elaboráty a vysvětlovat podrobnosti ohledně měření letových výkonů*. Pokud tě naše pohnutky plynoucí z diskuse nějak otravují či urážejí, tak je nečti.
Jsme na diskusním fóru a tahle rizika holt musíš být schopen vydýchat.
*např. Mechanika letu I - letové výkony, Doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc., VUT Brno, 1994.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.