AMD kauza o údajné kratší životnosti Ryzenu 3000, negarantovaných boost frekvencích, vysokém napětí 1,5V na 7nm výrobu apod. právě skončila (věřím že) ke spokojenosti všech.
Poslušně hlásím, že s novým BIOS F6a Update AGESA 1.0.0.3 ABBA můj AMD Ryzen 3700X na desce Gigabyte X570 Auros Pro boostuje na 4,4 Ghz. 4 z 8 cores dosahují dle HWinfo64 frekvence 4,392 Mhz a to prosím i se zapnutým SMT. Viz. https://rapier.ra....3ABBA.jpg
"In addition, we do want to address recent questions about reliability. We perform extensive engineering analysis to develop reliability models and to model the lifetime of our processors before entering mass production. While AGESA 1003AB contained changes to improve system stability and performance for users, changes were not made for product longevity reasons. We do not expect that the improvements that have been made in boost frequency for AGESA 1003ABBA will have any impact on the lifetime of your Ryzen processor."
K dokonalosti ještě zbývá 8 MHz, ale jinak jsou to dobré zprávy. Intel dostane druhý klepec po sobě, co čtu jsou šťastlivci co teď boostují na 4550 MHz ani nemrknou.
Těch 8 Mhz přičítám na vrub AMD stock cooleru. Zítra si objednám už konečně tu Noctuu. Vypozoroval jsem totiž, že s chladičem na max. otáčky jsem dosáhl 4392,5 Mhz! To jest o 0,5 Mhz více.
A stejně se přiznám, že mi ten chladič zrovna moc tichý nepřipadá. To mě vadí asi víc, než těch chybějících 7,5-8 Mhz. Obzvláště když mám tak tichou GPU.
AMD rozšířílo podporu Radeon Image Sharpening (amd.com) pro karty RX 470, RX 480, RX 570, RX 580 a RX 590 v ovladačích 19.9.2 (amd.com). Vyžadovány Windows 10 společně s DirectX 12 nebo s Vulkan API.
Jakýkoliv sebelepší ostřící filtr je zlo, navíc u Nvidia karet musí být hra na seznamu podporovaných pro aktivaci filtru.
Tohle všechno bylo již dávno a lépe vymyšleno pomocí SweetFX/ReShade.
Petsilde můžeš mi prosím tě dát odkaz na stažení tohohle: SweetFX/ReShade.
Prostě nejsem schopný se na netu ničehož dobabrat. Předem dík.
Jenom tak na okraj: Tím free stylem od invidie, (nebo jak se ten šuviks jmenuje), jdou dost hodně pěkně odfiltrovat ve WT ty jejich skurvené mlžné sračky. Jsem zvědav kdy to zblejsknou a zablokujou.
Jakýkoliv sebelepší ostřící filtr je zlo, navíc u Nvidia karet musí být hra na seznamu podporovaných pro aktivaci filtru.
Tohle všechno bylo již dávno a lépe vymyšleno pomocí SweetFX/ReShade.
No jo, Nvidia a jejich proprietární přístup...
pro info:
Radeon Image Sharpening isn’t simply a sharpening filter, it uses a contrast adaptive sharpening or CAS algorithm that AMD recently introduced in their FidelityFX suite. While game developers can take FidelityFX and implement that in their games as they see fit, Radeon Image Sharpening is a broad effect that doesn’t require per-game implementation. It’s a simple switch in Radeon Settings.
Když to tedy mají vymyšlený dávno a lépe, pak mi vysvětli proč to portovali do ReShade a je to pomalejší než AMD implementace v ovladačích?
The source code for AMD’s Image Sharpening is open to everyone, something that allowed Reddit’s member jsheard to port it to Reshade. According to the modder, this implementation will be a little slower than the driver version since ReShade doesn’t support FP16/RPM. Still, the performance hit is not big and makes it perfect for those that want to use this new Sharpening Filter.
Takže Nvidia uživatelé provozující ReShade mají AMD CAS.
Petsilde můžeš mi prosím tě dát odkaz na stažení tohohle: SweetFX/ReShade.
Prostě nejsem schopný se na netu ničehož dobabrat. Předem dík.
Jenom tak na okraj: Tím free stylem od invidie, (nebo jak se ten šuviks jmenuje), jdou dost hodně pěkně odfiltrovat ve WT ty jejich skurvené mlžné sračky. Jsem zvědav kdy to zblejsknou a zablokujou.
Obecně ostřící a podobné (nežádoucí) filtry nežerou moc fps. Například: při testech náročnějšího Adaptive/Luma Sharpen filtru, to sebere kolem 3 fps z 85 v DCS použití.
Předpokládám ale, že oni tam nepoužívají ten stock chladič, já se dostanu na max. 4393 Mhz! Nezkoušel jsem to přepastovat s lepší pastou MX-4 (vlastním) nebo prostě jen znovu osadit současný chladič. Chlazení je nyní to co limituje výkon mého R7 3700X.
Jinak k tomu Radeon Image Sharpening. Před koupí GPU jsem hodně studoval rozdíly mezi AMD RX 5700 XT a Nvidia RTX 2070 Super. Šlo mě primárně o využitelnost AMD Radeon Image Sharpening vs Nvidia Freestyle Sharpening.
Podle tohoto článku https://www.techs...le-vs-ris/ je na tom dnes paradoxně Nvidia lépe, ano žere to pár procent FPS, jinak to funguje stejně, možná i lépe včetně upscalingu. U AMD si ale RIS zapnete pro všechny hry, u Nvidia jen pro konkrétní titul, což mě přijde lepší řešení ale zase musíte mít GeForce Experience.
Ano je pravda, že AMD podporuje RIS napříč všemi tituly DX9/DX12/Vulkan akorát že AMD z cela nepochopitelných důvodů ignoruje DX11 a podporuje jen DX9 a DX12 tituly. U těch prvních má Navi tolik výkonu, že si DX9 tituly v pohodě zahraje majitel i v 4k, u těch DX12 to už smysl má. U Nvidie musíte mít podporu pro konkrétní titul, takže v budoucnu až bude docházet grafice dech si to mohu zapnout. Věřím, že seznam podporovaných titulů poroste, fakticky tím zabili/nahradili DLSS?! Co jsem tak ale četl u Radeonu nemůžete ten sharpening upravit (myslím tím úroveň zaostření), u Nvidia ano, což je u některých titulů žádoucí jinak je obraz až moc zaostřený.
K Nvidii mě definitivně přesvědčily bezproblémové ovladače (oni to časem - což je klíčové slovo - u AMD odladí) a také fakt, že Navi cílí na moderní hry s Vulkánem a DX12 only ale celá řada titulů běží na DX11, pro mě klíčové DCS World, IL-2 Sturmovik Battle of ..... a X-Plane 11.
Někdy možná tvůrci DCS World dodělají implementaci Vulkánu a někdy možná i tvůrci X-Plane 11 udělají totéž. Ale to také může být za 3+ let jak to známe.
Bohužel nebo bohudík, jak se to vezme, Nvidia stále vede v DX11 titulech a to o ne málo FPS. Škoda že AMD ignoruje již výběhové DX11.
RT efekty jsou příjemný bonus. A ačkoliv se mi to zpočátku nezdálo, příjemně mě Ray Tracing překvapil, vidím v něm podobou revoluci jako dříve byl 3Dfx nebo později HDR (viz TES Oblivion). I těch pár titulů co to zatím podporuje byla jedna z položek co rozhodla. A navíc Nvidia tlačí Ray Tracing do více a více her. Namátkou nové COD, příští rok Cyberpung 2077 a nový Vampire Bloodlines. Ve velká škoda že Navi v desktopu nemá Ray Tracing jednotky. Fámy o tom, že to stejně nemá dost výkonu je blbost, ve Full HD si můžete zapnout max. detaily i na starší RTX 2060 (bez Super). A přitom v nových konzolích bude NAVI ale také HW Ray Tracing jednotky, to už tak zvýší tlak na implementaci RT do řady her.
Upravil/a Rapier dne 14-09-2019 16:31
No tak jsem do toho taky tedy šlápnul a pořídil Ryzen 3800X a Navi 5700XT. K tomu nějakou škatulku a NVMe a pár dalších krámů. Začínám to dávat dokupy, tak pak až a jestli se to povede rozeběhnout, napíšu nějaký čísla v porovnání s i7 7700K + GTX 1070. Za sebe nečekám vlastně žádnou změnu, pořídil jsem si to tak jako hračku, abych měl nějakou radost ze života. Ale třeba to nějaké procentíčka někde udělá.
No já vím, ale jako ... já to vlastně nepotřebuju. Tolik jader a vláken procesoru, co s tím? I ta 3800X je víc, než co dokážu zahltit jakoukoli svojí aktivitou. Takže 3900X by jen víc topila. Jinak už to píšu z nového PC. Na e-bay jsou pořídil Windows 10 pro asi za 45 korun, klíč přišel mailem vodněkud z Bulharska a M$ mi hned gratulovali, že to je aktivované. Zvláštní časy jsou to dneska.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.