Už to střílí a Bf 109 (zdá se) má už automatické stavění vrtule a (zdá se) i automatické chladiče. V mezních režimech to sice pořád letadlo moc nepřipomíná, ale 109ce se to už přecijen možná maličko začíná blížit.
Dojmy tento týden mám určitě více pozitivní, než týden minulý. Boj je sice směšný a účinnost kulometů a kanonů asi stejná, ale celkově tam nějaký posun vidět je. Jsem zvědavý, až se tvůrci dostanou do fáze skutečného ladění zatím velice nedoladěného letového modelu, protože ten v tom krásném grafickém kabátku působí dost jako pěst na oko. A taky bych čekal, že dodělají co nejdříve přístroje v té 109ce.
Tak snad .
To by se dalo uznat.Po mém zklamání z minulého týdne,je tu vidět pokrok vpřed což mně opět naplňuje optimizmem,že to dotáhnou do konce.Jen doufám,že do singlu změní Ai protože tohle se podobá střílení kachen a ne boji.
Ta hra je zmetek. Dvakrát jsem si dal misi proti aíčkům a pokaždé to trvalo pár okamžiků, než jsem byl nucen vyzkoušet si padák. Něco je úplně blbě namodelovaný (a neříkejte, že jsem to já).
Upravil/a 310_cibule dne 07-12-2013 21:00
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ad fuči a mezní režimy...teda nelítal jsem maximálky, ale při nízkých rychlostech je Lagg šílená cihla, padá to po křídle...takže když jsem s tím trochu kravil na přistání, tak odskok na malé rychlosti hned přetáhnutí, i s kontra směrovkou po křídle na zem a crash.. Taktéž docela uvěřitelné..
Befko jsem protáhl taky, souvrat se podařil, ale byla potřeba plná křidélka...taky něco, čemu bych i věřil...
Co je pro Fučiho k neuvěření?
Je pravda, že ten letový model ještě není dokonalý, ale čistě subjektivně tam je něco, kvůli čemu bych klidně chybky odpustil...Při letu mám opravdový pocit z letu, to letadlo se chová jako živé, není to jak v tunelu jako u Sturma nebo jako na kolejích jak v CLODu...ale těžko se to kvantifikuje, prostě pocitovka.
Jinak:
Směrovka je hodně účinná, možná až moc, dostat Lagga do vývrtky při 300kmh jen směrovkou..no nevím nevím.
Takže jsem si posunul citlivost na třičtvrtě posuvníku, takže plnou výchylku tam nemám a vesele lítám jen s cca 1/2 výchylky a je to uvěřitelné.
Trochu mi na Saitekovém hotasu (takový ten třípáčkový z cessny) blbne směr os, při každém spuštění musím přemapovat, jinak mám plný plyn směrem k sobě.
Resumé: Jestli tohle má být 35%, tak já jsem velice spokojen.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
Už to střílí a Bf 109 (zdá se) má už automatické stavění vrtule a (zdá se) i automatické chladiče. V mezních režimech to sice pořád letadlo moc nepřipomíná, ale 109ce se to už přecijen možná maličko začíná blížit.
Dojmy tento týden mám určitě více pozitivní, než týden minulý. Boj je sice směšný a účinnost kulometů a kanonů asi stejná, ale celkově tam nějaký posun vidět je. Jsem zvědavý, až se tvůrci dostanou do fáze skutečného ladění zatím velice nedoladěného letového modelu, protože ten v tom krásném grafickém kabátku působí dost jako pěst na oko. A taky bych čekal, že dodělají co nejdříve přístroje v té 109ce.
Tak snad .
To by se dalo uznat.Po mém zklamání z minulého týdne,je tu vidět pokrok vpřed což mně opět naplňuje optimizmem,že to dotáhnou do konce.Jen doufám,že do singlu změní Ai protože tohle se podobá střílení kachen a ne boji.
Nooo pokud jsem to pobral dobře tak AI byl prezentován jako prozatimní s tím že je nastaven tak že i nezkušený pilot by neměl mít problém ho dostat. Takže to by bylo OK. Ostatně testuje se střelba ne AI.
AI je především nedoladěný z pohledu toho, jak kvedlá pákou. Předpokládám, že to není jen u mě, ale mrcasí s kormidlama tak, že se to letadlo vzduchem spíš potácí. Pak taky spawnuje AI různé kvality. Sem tam to poví, že naspawnoval eso. Občas mám wingmana a s tím je vůbec potíž. Wingman totiž vidí zjevně líp jak já a jde po chudákovi AI hned. zatímco já ho vidím až zblízka a ... když mám wingmana, málokdy si vystřelím, on toho chudáka stihne sundat dřív. Tedy wingmanovo AI je zjevně docela dobré.
Ad fuči a mezní režimy...teda nelítal jsem maximálky, ale při nízkých rychlostech je Lagg šílená cihla, padá to po křídle...takže když jsem s tím trochu kravil na přistání, tak odskok na malé rychlosti hned přetáhnutí, i s kontra směrovkou po křídle na zem a crash.. Taktéž docela uvěřitelné..
Befko jsem protáhl taky, souvrat se podařil, ale byla potřeba plná křidélka...taky něco, čemu bych i věřil...
Co je pro Fučiho k neuvěření?
Je pravda, že ten letový model ještě není dokonalý, ale čistě subjektivně tam je něco, kvůli čemu bych klidně chybky odpustil...Při letu mám opravdový pocit z letu, to letadlo se chová jako živé, není to jak v tunelu jako u Sturma nebo jako na kolejích jak v CLODu...ale těžko se to kvantifikuje, prostě pocitovka.
Mezním režimem mám na mysli vysoké úhly náběhu, utržení proudnic a vývrtky. Tyto režimy mi sice u LaGGu přijdou jakž takž, ale u Befka je to divné. Jednoduše nevěřím tomu, že to letadlo se v mezních režimech chová o tolik lépe, než Blaník. Ten prastarý profil drží naprosto šílené úhly náběhu, jakoby si sám neuvědomoval, že jeho křídlo není delta . Nějaký "high speed stall" naprosto nepřichází v úvahu. A do toho ještě ty chabé pocity hmoty.
Pocity z LaGGu jsou mnohem lepší, než pocity z Bf 109, což mě vede k myšlence, že rozpracovanost jeho letového modelu je na vyšší úrovni. I když tedy i on je opravdu hodně hodný.
AI je především nedoladěný z pohledu toho, jak kvedlá pákou. Předpokládám, že to není jen u mě, ale mrcasí s kormidlama tak, že se to letadlo vzduchem spíš potácí. Pak taky spawnuje AI různé kvality. Sem tam to poví, že naspawnoval eso. Občas mám wingmana a s tím je vůbec potíž. Wingman totiž vidí zjevně líp jak já a jde po chudákovi AI hned. zatímco já ho vidím až zblízka a ... když mám wingmana, málokdy si vystřelím, on toho chudáka stihne sundat dřív. Tedy wingmanovo AI je zjevně docela dobré.
Souhlas,ta"dvojka" mi štve nejvíce.Málokdy jsem u enemy dříve jak on, a když už si ho předpřipravím tak se přižene odkudsi ze shora a na průlet ho dorazí. To se mu to machruje, když se před ním enemy Ai ani nemrcací
Po 3 týždni testu testu môžem povedať, že BoS má asi najkrajšiu grafiku u lietadiel, čo som doteraz videl (obzvlášť LaGG, z toho sa stala moja osobná srdcofffka. Graficky.). Veľmi potešila docela široká paleta dymu u zasiahnutých lietadiel, odletujúce kusy a podobne.
Čo nemajú zatiaľ doriešené, sú zásahové zóny. Ovšem potešiteľné je, že hra (pravdepodobne) rozlišuje napr. medzi motorom a nádržou - to sú tie šľahajúce plamene a hustý čierny dym po zásahu. Po zásahu motora ide niekoľko druhov dymu, od bieleho (chladiaca zmes?) cez sivý až po čierny. Krídla sa zatiaľ lámu iba v mieste spoja s ďalšou časťou (to je to z čoho omdlieva Joe ), vzhľadom na postupné dopĺňanie textúr poškodenia je predpoklad, že sa to do budúcna bude iba vylepšovať. Škoda chýbajúceho trimu na LaGGu, je síce spôsob ako to obísť (popísal Rumcajs), ale to jednoducho nie je ono. To je jednoznačne mínus, a dúfam, že v ďalšom týždni ten trim už dorobený bude. Aj preto, že na Bf funguje bez problémov, iba sa inak volá. Apropos Bf - zatiaľ arkádovka, nie je namodelované ovládanie vrtule a chladičov, takže po nahodení motora sa o nič nemusíme ďalej starať. Stačí vytrimovať. K FM oboch lietadiel sa vyjadrovať nebudem, popísalo sa tu toho o tom už dosť od oveľa viac fundovanejších ako som ja.
Páči sa mi ochutnávka komunikácie medzi pilotom a riadiacim strediskom, či už v ruštine alebo v nemčine.
Takže po 3-ťom týždni u mňa spokojnosť velikánska, to čo som očakával, som aj dostal. No, možno aj o trochu viac ako som očakával. Výhrady samozrejme sú, beriem to ale tak, že ide o Alfu a všetko je v riešení.
Som zvedavý, čím nás prekvapia v ďalšom týždni.... To už by mohli testovať aj majitelia nie priemiovej verzi
On už tady ta % nakousl Rumcajs. Osobně je beru skutečně jako velice krajně orientační. V programátorské řeholi se jen těžko kvantifikuje dokončení produktu na "X" %. Ale jak bylo naznačeno, možná to znamená množství "bodů", které jsou tak nějak "dokončené". Tempo 2% za 3 týdny by nás vedlo k dokončení kamsi hluboko do roku 2015, což bychom asi nebyli rádi .
Tak pokouším se nahodit to FlightFX/SweetFX. Ale potom mě nechce nastartovat hra, respektive problikne logo IL2 Sturmovik, a pak to spadne na program přestal odpovídat. Zkoušel jsem různé verze. To FlightFX pro ROF, to je myslím SweetFX 1.3, pak jsem postahoval samostatné verze 1.4, 1.5. Ať už s konfigurátorem či bez, ale pořád to samé.
Mám rovnakú skúsenosť, preto som prešiel na SweetFx cez JSGME. Funguje bez problémov. Aktuálne používam verziu 1.5, predtým 1.4 (tiež bez problémov a CTD). Takže skús to takto.
Kdyby jsi tam měl černou obrazovku a v levým horním rohu poblikávající čtvereček tak by jsi taky mohl být spokojen protože i to by mohlo být 35%.
To asi mluvíš o CLODU, ne? Ten nebyl na 35 procentech naslibovaného vlastně nikdy!
Já myslím že CLOD byl reálně tak něco k 75%
To co "ukazuje BOS" v 35% mínus dávno hotový ROF engine, je tak 5%. (Ve srovnání s CLODem kde dělali i engine)
On už tady ta % nakousl Rumcajs. Osobně je beru skutečně jako velice krajně orientační. V programátorské řeholi se jen těžko kvantifikuje dokončení produktu na "X" %. Ale jak bylo naznačeno, možná to znamená množství "bodů", které jsou tak nějak "dokončené". Tempo 2% za 3 týdny by nás vedlo k dokončení kamsi hluboko do roku 2015, což bychom asi nebyli rádi .
On už tady ta % nakousl Rumcajs. Osobně je beru skutečně jako velice krajně orientační. V programátorské řeholi se jen těžko kvantifikuje dokončení produktu na "X" %. Ale jak bylo naznačeno, možná to znamená množství "bodů", které jsou tak nějak "dokončené". Tempo 2% za 3 týdny by nás vedlo k dokončení kamsi hluboko do roku 2015, což bychom asi nebyli rádi .
Tak já s tím počítám, že dřív jak v roce 2015 si BoS nezalítám. Do té doby stejně žádná pořádná online válka nebude a prasomlejnit na DF serverech mě už pár let nebaví a těžko mě to bude bavit jenom kvůli lepší grafice i kdyby to mělo víc než jednu mapu a deset letadel.
S těma procentama je to opravdu ošidná věc. Ještě to trochu zamotám.
Celkem běžně se pro týmovou práci používá nějaký Source Control. Třeba Subversion. A v něm je většinou implementována nějaká vhodná metodika vývoje. Zdrojové kódy jsou v tom uloženy verzovaně většinou členěné na:
Trunk - to obsahuje aktuální čelo pokroku. Trunk nemusí vždy tak úplně chodit. Trunk se zásadně nenasazuje k použití. K tomu slouží tag.
Branches - větve většinou oddělené od trunku, aby se v tom udělal vývoj nějaké menčí části, když je branch hotový, promítne se zpátky do trunku, tedy teprve v tu chvíli to uviděj ostatní. Branch neslouží k nasazení do produkčního prostředí.
Tag - vyrábí se z trunku většinou po dokončení nějaké komplexní fáze vývoje a slouží ke stabilizaci. Je to zafixovaný stav něčeho, co se předává zákazníkovi, nebo slouží třeba pro alfa testování. Tag neslouží k tomu, aby se v něm vyvíjelo. Slouží k tomu, aby se daly opravovat chyby a nasazovat verze, u kterých je jasný, že byly provedený jen opravy. Tedy tag neobsahuje vývoj, který se odehrál od jeho vzniku. Obsahuje jen stav + opravy.
No a jak to souvisí s naším rádoby alfa testováním? Předhodili nám tag, který před časem stabilizovali, aby to šlo vůbec spouštět. Takové odladění do spustitelného tvaru je nákladná věc. No a tenhle tag není čelo jejich vývoje. To nevidíme a ani nemůžeme vidět, kvůli důvodům, co jsem psal. Je jasné, že to Bf 109 i střelbu v tom tagu měli od začátku a jen nám to odemykaj. Taky udělali jen minimum oprav, aby se neřeklo. To aby si ten tag nerozbili.
Zkrátka 32% a 35% jsou úplně virtuální čísla a ještě k tomu vzatý z čehosi, co platilo před časem. Nemá to pro nás, co stojíme mimo vývoj, jinou vypovídající hodnotu, než že se to číslo mění a to postupem, který se dá označit za cucání z prstu. Chce to klid a doufat.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.