Cassi..ani při nejlepší snaze se na tuhle Leningradskou akci nepamatuju. Navíc kombinace planesetu a i samotného úkolu mi absolutně nedává smysl. Nejednalo se spíš o nějaký interní polet, nebo něco takového (což nic nemění na faktu, že si nevzpomínám)?
Příklad AFW nemá nijak ukázat, jak moc je snadné/nesnadné při ideálním průletu sundat stoosmou cokoliv. Ale dobře to ukazuje, jaká je skutečná úspěšnost obecných (a tedy ve většině případů neideálních) útoků. Zahrne ti to do propočtů všechno. Atmosféru, vůli přežít, stres, neočekávané situace, akce nepřítele..a to vše proti mnohem více zranitelným AI na víceméně značně "předvídatelném" BW systému.
Ja si vzpominam, Fuci interni to nebylo, pac si pamatuju jak jsem pak doprovazel domu myslim Doktora a Vogona kteri se vraceli prave z mezipristani v Leningradu.
GC3_Chroust napsal:
Ja si vzpominam, Fuci interni to nebylo, pac si pamatuju jak jsem pak doprovazel domu myslim Doktora a Vogona kteri se vraceli prave z mezipristani v Leningradu.
Jestli letel Vogon, tak to se nedivim, ze se vratily jen dve B-25 ;D
1stCL_Fucida napsal:
Příklad AFW nemá nijak ukázat, jak moc je snadné/nesnadné při ideálním průletu sundat stoosmou cokoliv. Ale dobře to ukazuje, jaká je skutečná úspěšnost obecných (a tedy ve většině případů neideálních) útoků. Zahrne ti to do propočtů všechno. Atmosféru, vůli přežít, stres, neočekávané situace, akce nepřítele..a to vše proti mnohem více zranitelným AI na víceméně značně "předvídatelném" BW systému.
Což je velmi odlišné od systému kdy se LW na speckách vrhá na bombry, to prostě těžko můžeš srovnat, obzvlášť s vašim stylem lítání na AFW.
A ani lioni nejsou stejný jak na AFW tak na speckách, obecně tam lítáte jako ostatní piloti jiných letek(Bugsův Kyjev, nebo Kursk), nepočítáme-li zlatej výkvět lionů.
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 29-08-2007 12:29
Do teď jsem si myslel, že si pamatuju všechny speciálky, dokonce i většinu menších poletů s 3.IAP, které byly organizovány..ale něco takovéhleho na Leningradu? Kdo to organizoval? Kdy se to letělo..přesný planeset, doba..a já nevím co ještě? Vždyť jestli to byla speciálka, tak musí být nějaká zmínka třeba i na fórech letek..u nás není v tomhle směru nic (archiv máme do září 2004).
Nebyla to nějaká specka Edisona? Asi od toho fakt upplynula dlouhá doba, páč ani já si už moc nepamatuju.
Z našich vím že tam letěl glum a Plooskií a tuším na 80% že tam byl Jamamoto, kterej se odpojoval jako jeden z posledních němců, myslím.
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 29-08-2007 12:31
Jo..to je fakt typická speciálka . Zesralo se tam všechno, co se zesrat mohlo. Předvoj dělala skupina B25, která razila cestu Mustangům. Na ničím nechráněné 4 B25 spadla Luftwaffe v nespecifikovaném, ale zřejmě vysokém počtu a poměru cca 2+ : 1, z části zřejmě kanonové Focke-Wulfy .
Cassi..opravdu perfektní příklad
No..podle toho, co jsem četl, bych to nepovažoval za speciálku. Tedy onen "chtíč přežít" byl do značné míry utlumen. Pokud jsem četl dobře, byla vám rozebrána 3 letadla, protože ty jsi odletěl, odbombardoval a přistál. Bohužel z toho není nijak patrné, kolik letadel útočilo. Což je docela dost klíčová otázka. Abychom dosáhli 50% úspěšnosti prvního útoku, pak by stačilo 6 letadel..vzhledem k tomu, že tam nebyl cover, tak mohl být první útok veden ideálně a s minimálním stresem. Ale koneckonců atmosféru to asi moc nemělo, takže ani stres nefungoval jako obvykle.
Navíc někdo dostal myslím PK, kdo sedl do střelce ) Škoda, že z toho neni track, tomu by se dalo skvěle zasmát
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 29-08-2007 13:40
1stCL_Fucida napsal:
No..podle toho, co jsem četl, bych to nepovažoval za speciálku. Tedy onen "chtíč přežít" byl do značné míry utlumen. Pokud jsem četl dobře, byla vám rozebrána 3 letadla, protože ty jsi odletěl, odbombardoval a přistál. Bohužel z toho není nijak patrné, kolik letadel útočilo. Což je docela dost klíčová otázka. Abychom dosáhli 50% úspěšnosti prvního útoku, pak by stačilo 6 letadel..vzhledem k tomu, že tam nebyl cover, tak mohl být první útok veden ideálně a s minimálním stresem. Ale koneckonců atmosféru to asi moc nemělo, takže ani stres nefungoval jako obvykle.
Nevím jakou atmosféru to mělo pro Fučidu, ale vím že to byla jedna z lepších speciálek co se na SVK prezentovaly. To že Mustangy nezabránili prvnímu útoku a někde zaspali nás stálo červenou skupinu. A koneckonců stejně si budete stát za svým "těžkosestřelitelným" bombrem a my za tou "všeřešícístoosmou"
1stCL_pbarry napsal:
Jen dotazek. Nemohli jste po utoku pristat na nejblizsim letisti, prezbrojit a vratit se preletem na svou zakladnu ?
Eh to si delas srandu ? Bohuzel musim priznat, ze nejsme schopni odhadnout ze ktereho smeru prileti Jak z jeho TTD. Domovske zakladny stroju se kterymy bojujeme nezname Zapracovat na vedeni boje by IMHO mel nekdo jny.
Nevim asi tu ze i moji piloti disponuji logikou, zdravym usudkem a inteligenci. Je dobre mit takove piloty co
Konkretni situce ktera nema zadny precedens. Proste predpokladate ze jedna 30ka ktera je vykoupena zranitelnosti befka rozebere svaz zaskakujicich "strategickych bombarderu" B25.
Přistání na jiném letišti nebylo "dovoleno". Bylo povoleno jen ve vyjímečných případech, respektive "akceptováno" než povoleno. Jedním z požadavků byl, abychom se vrátili tam, odkud jsme startovali, což jsme se snažili splnit.
Nejste schopni odhadnout vzdálenost, na kterou dolétne letadlo, které má dolet 500km? A když neznáte dolet, tak si jej dohledáte?
Co se týká konkrétní situace: no tu nám předvedli WT. Pokud toto nejste schopní akceptovat, protože jste u toho "nebyli" a nikdy se to tedy podle vašich měřítek "nestalo" a tudíž ani stát "nemůže", potom je asi vcelku zbytečné o tom nadále diskutovat.
1stCL_Fucida napsal:Gryzlove, to, že máte taktická omezení při útočení je pro obránce využitelné většinou pouze v případě, že o těchto omezeních ví. Využití vzdálenějších letištť bylo určitě provedeno z nějakého důvodu - třeba už jen proto, že je jich tam víc a můžeš na ně tedy naskládat více letadel. Nebo třeba jen moc velká blízkost frontě a tedy ostřelování frontovými jednotkami, tedy hlavně dělostřelectvem. A jak jsem psal jinde - mohli jste vzít Jaky-9M s výrazně lepším doletem, ta možnost tam byla a Ty jsi raději chtěl trojky, což chápu..
Fuči, nechci to s Tebou veřejně popotahovat. Mé důvody, proč jsem tu trasu považoval za nesmysl, jsem Ti řekl už před Kurlandem. Udělal jsi ústupek, který jsem akceptoval, stejně jako Ty jsi akceptoval některé má návrhy. A celkově vzato, i kdybych vzal JAK-9M, nebo P-39 s přídavnými nádržemi, i tak bych Ti řekl, že tak jak byla trasa naplánovaná, že to byl prostě z logiky věci nesmysl.
bigjirka napsal:Mě to přijde jako jeden z největších problémů map na FB. Kromě jejich velikosti, resp. malosti, je tam letišť jako nas****. Ve skutečnosti by ta bližší letiště byla např. nepoužitelná, protože poblíž je operující jednotka výsadkářů v týlu nebo je letiště zničené od němců, kteří prchali před RA nebo ho před dvěma dny zničil nálet Ju-88. Není tam telefon, nádrže pro palivo, dráha je rozmočená a náklaďáky s municí tam nemohou dojet, protože cesty jsou nesjízdné. Prostě 100 důvodů, proč bys to letiště nemohl použít. Leda bys startoval z dálnice, jako Pokryškin.
Takže výběr letiště je věc tvůrce mapy, stejně jako cíle. Zbytek by podle mě měl být volný. Ale i to je otázka tvůrce mapy. Ty tu akci potom letět můžeš nebo nemusíš. To je zas tvoje volba.
A zapomněl jsi na podvlíkačky, nemluvňata, ochránce přírody a vzácné druhy květin. Bigjirko, promiň, ale letiště, která jsou hluboko v týlu vlastní armády (mluvím o minimálně 50km vzdálenosti od fronty), fronta se nehýbá několik měsíců, poslední výsadkáři německé armády byli zmasakrováni v roce 1941 a v našem případě se jednalo o rok 1945 .... zkus si najít lepší argumenty.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 29-08-2007 14:14
Cassi, když ti nějakých 8 letadel zaútočí na 4 B25 a podaří se jim tři sundat právě během prvního útoku, tak to nepovažuji za příklad hodný diskuse o tomto tématu. V podstatě to lze označit za dosti vyjímečnou situaci, která je při rozumné organizaci akce v podstatě neopakovatelná. Uvedl jsi příklad akce, ve které naprostá neschopnost červených ve spojení s neošetřením akce ze strany organizátora skončila pro tuto skupinu debaklem.
Gryzlove: trasa byla naplánována tak, abyste to doletěli. Mohl ses k ní tehdy vyjádřit, mohl jsi navrhnout změny. Pokud jsi to udělal, pak to bylo asi po diskusi zamítnuto s nějakým rozumným důvodem (protože si nepamatuji, že bychom my dva někdy nedošli k nějakému rozumnému řešení), ale nepamatuji se, že bys jinou trasu vůbec navrhoval. Koneckonců právě palivo v Jaku bylo největším limitem při plánování. Pokud vím, mohli jste na cover použít i Lavočky, nebo Kobry. Jen jsem chtěl, aby se cíle obou stíhacích skupin druhý den prostřídaly - aby byla akce pestřejší (stejně tak se měnily úkoly obou skupin LW).
A narážka na dolet Jaku . Sám jsem před akcí měřil jeho vytrvalost při určitém plynu na špalkách na stojící letadlové lodi. 500 km je informace úplně nahouby, což víš sám, že jo? . Btw: délka vaší trasy se pokud vím ani nepřiblížila těm 500 km.
A ještě k letištím: pokud jsi měl k dispozici dostatek klasických letišť (tedy vzhledem k počtu letadel minimálně dvě) výrazně blíže cíli (ale zase alespoň 50 km od fronty), tak se omlouvám, že jsem je nepovolil. Myslím, že taková letiště tam k dispozici nebyla (možná tak někde daleko na jihu jižně od Polangenu, ta by si ale zase vyžadovala neúnosně dlouhý přelet), ale nemám tady Šturmovika, abych si to ověřil. Letiště u Janischkenu se zdála jako nejbližší .. a vlastně jediná .. vhodná.
1stCL_Fucida napsal:
Cassi, když ti nějakých 8 letadel zaútočí na 4 B25 a podaří se jim tři sundat právě během prvního útoku, tak to nepovažuji za příklad hodný diskuse o tomto tématu. V podstatě to lze označit za dosti vyjímečnou situaci, která je při rozumné organizaci akce v podstatě neopakovatelná. Uvedl jsi příklad akce, ve které naprostá neschopnost červených ve spojení s neošetřením akce ze strany organizátora skončila pro tuto skupinu debaklem.
Takže respektive ztráty bombrů se nevyšplhali na konci akce ani po prvním útoku přes třicet procent. Mezkové prostě v prvním útoku byly zastrašeni střelci a a odolností b-25 a vcelku by ztráty bombrů byly v případě vynechání výzbroje mg108 od dost výšší než ve skutečnosti.
P.S. Kdyby tam bylo v prvním útoku 8 němců, tak bych musel říct že to byly docela pěkný žabaři když si poslední letoun z první skupiny nechaj uletět, kua já sem tak dobrej s rozstříleným mitchellem zdrhnu přesile osmi stíhačů.
Dobrej tejden sem zvědavej co budem řešit v pátek.
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 29-08-2007 14:37
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.