Tak to šlo hladce.
Kvalita by měla jít nastavit up-scalingem v steam vr konfiguraci, ovšem v závislosti na výkonu pc.
No, bal jsem se, jak to budu tyden rozchazovat.. kupovat externi/interni USB huby.. downgradovat na PCI3.0, ale dobry Sice mam platformu AMD s PCI4.0, coz melo byt problematicke, ale asi HP a MS zapracovali na ovladacich a kompatibilite... nebo mam jen stesti, tezko rici.
Pozn. traking headsetu vypada taky OK i u me v koute
Jj, Up-scaling, to je asi ten bezne pouzivany termin, nemohl jsem si vzpomenout.. ve SteamVR mam nastaveno prave tech 60%.. coz je o neco vice nez je nativni rozliseni headsetu (to je cca 50%) hratelne to je, kdyz se clovek zabere do hry tak je to lepsi, ale porad je to trochu rusive a vnima, ze je ve hre. Jit vyse, kvalitu obrazu zlepsuje, 100%+ by bylo fajn, ale na to mam slabe zelezo. Tak snad padne brzo ten bitcoin a bazary budou plne 30XX za hubicku
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Objednával jste někdo přes Amazon.de? Pokud ano, jak dlouho jste čekali?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Dík, ale oni to nemají ani na skladě a nevědí, kdy budou mít : ) Takže zkouším, zda někdo neví, jak dlouho to tak v případě dodání HP VR trvá.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
DecaGear1 headset nabízí stejné rozlišení jako G2, má 1050ppi a nabízí bezdrátové připojení. Cena 450$ + 50$ volitelně za Wireless adaptér: https://www.deca....Upravil/a Tapi dne 05-02-2021 12:03
Mimochodem u německého Amazonu mne HP Reverb G2 budou stát v přepočtu 16 tisíc. Kolik stály vás?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Tak po dvou dnech ve šturmu půjčenýho VR Reverb G1 (mám na to slabej komp podotýkám) ohledně zubatosti, je důležitý pustit antialiasing. U mě obraz vypadá lépe na 80% supersamplingu a 4xFXAA než na 150% SS a žádný AA... Samozřejmě MSAA by bylo lepší, jenže to mi grafika neutáhne ani na 2x, kdežto FXAA vůbec nezatěžuje GPU, ale CPU a tam si můžu dovolit dát i to 4x FXAA...
Jo jinak hlásím 3 sestřely na TAWku včera bez ztráty letadla, takže konkurenceshopný je to hned druhej den, pravda jednomu Mustangu sem při přistání trochu ohnul vrtuli ale to byla kombinace nezvyku odhadu a nevěnování se přistání
No hodně se to ve mně pere, tak jak mi to jede nyní, tak bych asi zůstal furt na monitoru, ale kdybych měl kompa, co mi to utáhne dejme tomu 130-150% SS a k tomu 2xMSAA, lépe 4xMSAA, tak už je to na přechod na VR, klidně i s tou první generací reverbu...
Jo a největší upgrade obrazu byl, když sem včera sundal brejle a nasadil kontaktní čočky:-D Ten obraz byl najednou krásně čistej oproti tý mlze, co sem viděl v brejlích, moc tomu nesvědčí mít dioptrický brýle
Edit: Jinak u Rverbu G1 100% SS je rozlišení 2200x2156, což zhruba odpovídá nativnímu rozlišení toho reverbu, tak aby se někdo nedivil, co sem házím za čísla jako 150% SS. U reverbu G2 je to očividně jinak, tam je nativní rozlišení asi těch 60%...
Upravil/a Hot_Dog dne 05-02-2021 12:55
@Cibule - Ja to kupoval na primo u HP https://www.hpmar...Id=1N0T5AA za tech 19k.. a cekal jsem cca mesic. Na US strankach HP pisou, ze dalsi varka pujde do obehu cca v pulce unora, takze pak zavysi na tom jak pojedou lode nebo poleti letadla do cech. Otazka jestli neco zbyde skladem.. asi bych radeji predobjednaval.
@Hot_Dog -> U auticek u me vede VR, i pres tu znatelne horsi kvalitu obrazu, u letadel to mozna bude neco jineho.. protoze hledat nejake male blechy v dalce, muze byt na prd.. Hlavni vyhodu toho VR vidim prave zobrazeni veci na blizko, kde pak ten 3D svet krasne vynikne.. budu muset jeste zkusit nejakou strilecku, jak to bude fungovat tam :-)
Jinak souhlas s tim, ze AA obraz hodne vylepsi, ale bohuzel Dirt Rally umi jenom CMSA, coz asi nic nedela a pak jenom MSAA, coz uz me neutahne komp.. FXAA je to asi nvidia featurka a radeon me to nenabizi. Radeon sice ma nejake moznosti AA, ale bud fungujou jen pro DX 9 nebo DX 12, Dirt Rally 2.0 se zda byt DX 11, takze nic no
Edit: Aha, jsem si rikal, ze ty % co uvadis jsou celkem vysoka u G2 je tech 50% asi nejblize rozliseni headsetu, 100% je potom 3188x3096 na oko, coz odpovida tak 1.4 supersamplingu. Takze tech 100% pro G2 by mohlo vychazet na tech cca 140% pro G1.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
@Cibule - Ja to kupoval na primo u HP https://www.hpmar...Id=1N0T5AA za tech 19k.. a cekal jsem cca mesic. Na US strankach HP pisou, ze dalsi varka pujde do obehu cca v pulce unora, takze pak zavysi na tom jak pojedou lode nebo poleti letadla do cech. Otazka jestli neco zbyde skladem.. asi bych radeji predobjednaval.
Dík za info (hltám vše, co napíšeš, piš dál, prosím). Mám objednáno u německého Amazonu od půlky ledna, tak třeba se v únoru dočkám. Ty ušetřené tři tisíce mě docela potěšily.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
FXAA je antialiasing pouze na bázi postprocessingového filtru, takže je to naslepo bez znalosti scény, z toho taky plyny, jak to třeba na monitoru vypadá (hnusně)... Jeho výhoda ovšem je, že ten postprocesing dělá CPU a je relativně nenáročný, takže pro VR to pomáhá...
Jinak to FXAA je nastavení přímo ve Šturmu, nikoliv v nvidii, přidali to tam asi půl roku zpět. Když to hra nemá, tak pak bohužel není co řešit...
Ještě k těm %, jak je máte každý (Hot_Dog, Shadowdeath) jiná: Tohle se generuje nějak na základě oťukávání ze strany Steamu, kdy Steam odhaduje výkon vašeho PC. % hlásit nemá smysl, pište spíš v jakém rozlišení to váš kompík počítá.
Ještě k těm %, jak je máte každý (Hot_Dog, Shadowdeath) jiná: Tohle se generuje nějak na základě oťukávání ze strany Steamu, kdy Steam odhaduje výkon vašeho PC. % hlásit nemá smysl, pište spíš v jakém rozlišení to váš kompík počítá.
A navíc pozor, trocha matematiky: Dám příklad, že 100% odpovídá rozlišení 2000x2000, jeden by čekal, že 150% bude odpovídat rozlišení 3000x3000, ale chyba lávky... Ono to ty procenta počítá z celého počtu pixelů, tudíž když 4MegaPixle sou 100% (2000x2000), tak 150% je 6MegaPixlů a rozlišení je pak 2449x2449 (odmocnina z 6 milionů). Holt vyšší číslo vypadá líp, na prezentacích, no... Takže přesně jak píše fuči, pro jakýkoliv porovnání je jedinej spolehlivej údaj uvádět rozlišení, ve kterym renderujete, protože jinak to mužou bejt hrušky a jabka...
Jinak co jsem tak kouknul rychle na nejake videa, tak skoro u vsech G2 bylo 100% rozliseni podobne, lisilo se v jednotkach pixelu. Prijde mi divne, ze by vsichni meli podobne stroje a navic podobne i se smou
Ale vsimnul jsem si u jednoto z videii komentare:
The steamVR beta resolution isn’t wrong, it is working as intended... the way VR works is that it renders to a buffer and applies barrel distortion correction. Due to the way the image gets stretched to look correct through the lens, it needs a higher number of pixels to sample from (typically around 1.4x), and then sends the distortion corrected 2160x2160 frame to the headset. If you look at the index it does the exact same thing... 1440×1600 panels. Setting the render resolution to 100% results in 2016×2440 in steam (the typical 1.4x panel res, same as the G2 is doing at 100%). If you drop the render resolution down towards the panel resolution you are actually subsampling after distortion correction. If you want to understand more about the lens correction and why it needs a higher target resolution this video covers it very well (the meat is about halfway in) https://youtu.be/B7qrgrrHry0
Problem of course is that the extra 40% is 40% of a lot more pixels to begin with in the case of the G2 and results in a very high rendering resolution... so many will need to reduce it to get adequate performance, but it isn’t actually wrong.
Chapu z toho, zobrazeni na cockach headsetu neni stejne jako na monitoru, a aby obraz vypadal dobre musi se pouzit ten supersamplig. A 100% chapu, ze je OK zobrazeni pro dany headset, tzn ty % jsou spise zavysle na headsetu/roliseni nez na vykonu PC.
Ale asi tam bude promennych vice, pokud to pro ten G1 je jinak, nebo proste tech headsetu neni tolik, aby resili nejaky dynamicky vypocet a SteamVR ma prote hardcoced list Headsetu a pro kazdy jine preferovane nastaveni. No tezko rici
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Je to tak, není to monitor, kde se pixely 1:1 překrejvaj...
Podle toho co sem tak pohledal, tak pro Il2 je ideální tak 130% až 150% nativního rozlišení reverbu, ale myšleno 1-rozměrně, nikoliv 2-rozměrně, takže rozlišení někde mezi 2800x2800 až 3240x3240. Když by šel člověk ještě víc, tak za prvé už to nepřinese tak velký grafický přínos a za druhé začnou mizet kontakty, protože se budou ztrácet "uvnitř fyzického pixelu"...
Ovšem to rozlišení je určitě dobré dále podpořit klasickým MSAA antialiasingem, a to už se dostáváme k otázce, jestli takovej ideál pro Šturma, dejme tomu 3000x3000 + 4xMSAA vůbec utáhne i ta RTX 3080tka Doufejme, že nám na to Fuči brzi odpoví
No ale dovedu si představit, že výše popsané nastavení už bude vypadat fakt nádherně...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.