Rise of Flight - diskuse o simulátoru z období první světové války
|
LEON |
Přidané 14-12-2016 11:46
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Tak doufám Míro, že k nám odtamtud pár aktivních pilotů dotáhneš
|
|
|
|
Redy19 |
Přidané 15-12-2016 23:24
|
Nováček
Příspěvek: 52
Založený: 07.10.16
|
Zdravím,
Po delším váhání jsem si nainstaloval poprvé rofko a přes svátky bych si chtě trošku zalitat.
Má otázka zní, na jakém serveru hrajete nevíc a v jaký čas cca. O pár stránek zpátky jsem četl něco o serveru New Wings, ale je to příspěvek z roku 2015, tak jestli to je ještě aktuální :-)
Díky. |
|
|
|
LEON |
Přidané 16-12-2016 09:49
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Ahoj,
pokud Ti jde o každovečerní polétání, je New Wings Wargrounds už jediným frekventovaným Full Real serverem. Jelikož je ale umístěn v USA, je tam nejvíce hráčů spíše mezi půlnocí a ránem. V našich obvyklých herních časech je tam hráčů méně. Velkou výhodou tohoto serveru je, že jsou zde velice detailní statistiky, kde si můžeš zpětně vyvolat report ke každému svému jednotlivému letu, docela se to občas hodí.
V ROF jsou momentálně oblíbenější tzv. arkádové zjednodušené servery (NFF, J99 II), kde bývá více lidí, ale nedoporučuji Ti je, získáš tam hned do začátku špatné návyky, kterých by ses pak obtížně zbavoval, když bys chtěl přejít na Full Real.
Naše banda =FCU= se schází hlavně o víkendových večerech na TS ROF serveru, kde se schází po večerech i ostatní CZ/SK komunita z různých letek, koho zkrátka nebaví létat sólo, skočí na toto TS.
Jinak pokud máš nějakou zálohu výkonu v PC a chtěl by sis trochu vylepšit grafiku ROF (HiRes textury, bump-mapping apod.), existují různé modifikace pro ROF, některé jsem nastínil například zde. ROF pak opět trochu prokoukne, přece jen už taky není nejmladší
|
|
|
|
Redy19 |
Přidané 18-12-2016 22:36
|
Nováček
Příspěvek: 52
Založený: 07.10.16
|
Díky za rozsáhlé informace jak bude chvilku čas, tak na to mrknu.. nějaky to vylepšení textur se taky hodí.
Takže teďka už jen ten čas a hurá na to. |
|
|
|
LEON |
Přidané 15-01-2017 10:13
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Ale připrav se na to, že když si přes tu modifikaci od Ankor85 vyostříš textury přes ten Bump-mapping efekt, sice ten terén nádherně prokoukne, že se člověk po letech opět rád jen kochá krajinou, ale zároveň se citelně zhorší viditelnost letadel oproti zemi. Nad těmi originálními jakoby rozmázlými texturami jsou vidět letadla citelně lépe. Ale dá se to, jen se člověk musí o něco víc snažit, za tu lepší grafiku to (alespoň mně) stojí
Mimochodem přišel jsem na zajímavý rozpor v Matrixu při použití High-ress textur od Fubara:
[img]http://www.imgup.cz/images/2017/01/15/LandscapeMod_mini.jpg[/img] is not a valid Image.
Pokud poletí dva piloti na nějakém serveru, jeden z nich bude mít čistou hru bez modů a druhý bude mít High-ress textury od Fubara a když budou oba chtít přistávat na stejné zamrzlé zimní řece, tak ten, co má původní textury (levá část obrázku), normálně přistane na zamrzlé ledové ploše, ale ten s High-ress texturami se potopí do řeky, protože tyto textury zobrazují led na řece jako jednotlivé kry (pravá část obrázku). Je to docela zajímavé, jak obyčejné textury mohou mít až takový vliv na hru, že na jednom serveru vzniknou pro oba hráče dvě rozdílné reality, kde se dvě letadla při přistání na jedné řece chovají při přistání naprosto odlišně
|
|
|
|
AJaromir |
Přidané 15-01-2017 10:45
|
Diskutující
Příspěvek: 2982
Založený: 01.05.06
|
Tak ale to přece není dané texturou, ale povrchem. Když budu na pevnou zem používat texturu lávy, pořád to bude pevná zem a ne láva. |
|
|
|
LEON |
Přidané 15-01-2017 10:53
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Můžeš si to vyzkoušet, ty textury jsou ke stažení zde: https://riseoffli...res/page-1
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 15-01-2017 11:00
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
AJaromir napsal:
Tak ale to přece není dané texturou, ale povrchem. Když budu na pevnou zem používat texturu lávy, pořád to bude pevná zem a ne láva. A co když nechávají grafickou kartu počítat kolize? Pak by změna textury klidně mohla přivodit to, že místo kolize kol podvozku s hladkým povrchem ledu to bude kolize s vodou a sem tam krou, ne?
Non est specifica
|
|
|
|
AJaromir |
Přidané 15-01-2017 11:05
|
Diskutující
Příspěvek: 2982
Založený: 01.05.06
|
A jak to pozná, že je kra? Je to jenom textura - nalepený obrázek na polygony nebo na vrstvu. Co kdybych použil texturu čistě růžové barvy? Vždyť to musí být jedno nebo se nejedná pouze o změnu textur. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 15-01-2017 11:09
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
AJaromir napsal:
A jak to pozná, že je kra? Je to jenom textura - nalepený obrázek na polygony. Co kdybych použil texturu čistě růžové barvy? Vždyť to musí být jedno nebo se nejedná pouze o změnu textur. Nejsem programátor grafických aplikací, ale co když má textura nějaké další vlastnosti krom barvy? Nebo co když je pro vodu vyhraněná nějaká sada barev? Pokud je to skutečně řízené barvou, pak by růžová textura asi vedla k normálnímu přistání. Nicméně to odhaduju, v tomhle se nevyznám.
Non est specifica
|
|
|
|
AJaromir |
Přidané 15-01-2017 11:14
|
Diskutující
Příspěvek: 2982
Založený: 01.05.06
|
Takhle se to dělalo ve velmi starých hrách, kde bylo třeba jen 32 barev a tak mohla každá barva mít navíc speciální vlastnosti. Většinou se to dělá tak, že jsou různé povrchy nebo vrstvy. Vybereš v editoru plochu, a určíš jí její vlastnosti. Potom jí přiřadíš, jak má vypadat. Dáš jí textury, mapy, shadery a nazdar. To by potom jinak znamenalo, že když budeš mít modré letadlo, bude vlastně z vody. Pokud máš přímo editor prostředí do hry, tam se vybírá předdefinovaná vrstva, která se nanáší na základní vrstvu. Všechny tyto vrstvy mají předdefinované vlastnosti pro různé výšky/hloubky, teploty/roční období a tak dále. To znamená, že pokud použiji vrstvu pevniny v zimě, automaticky bude zasněžená. Pokud použiji vrstvu lesa v zimě, budou např. automaticky opadané listnaté stromy to platí i pro vodu. Pokud je vrstva vody, má předdefinované, že při venkovní teplotě -30 bude prostě zmrzlá, nehledě na její texturu.
Upravil/a AJaromir dne 15-01-2017 11:43
|
|
|
|
LEON |
Přidané 15-01-2017 11:24
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Mně přišlo hlavně zajímavý, že to dovolí server, aby pro každé letadlo (resp. pro každého klienta) platily jiné fyzikální zákony. Protože ten právě potápějící se hráč s tím modem ze svého pohledu nejspíš vidí, jak se jeho rovněž přistávající kolega bez modů projíždí po vodní hladině A naopak ten bez modifikací vidí, jak se jeho kolega s mody noří do ledu...
|
|
|
|
AJaromir |
Přidané 15-01-2017 11:30
|
Diskutující
Příspěvek: 2982
Založený: 01.05.06
|
Je to možné, protože tyto výpočty se provádí na počítači klienta a co se týče sdíleného stroje, tam má zase přednost hráč hostující stroj. Na server se posílají už jenom výsledky - tedy poloha a stav letadla. |
|
|
|
petsild |
Přidané 15-01-2017 11:36
|
Diskutující
Příspěvek: 4124
Založený: 30.11.14
|
Já to rád testnu co se opravdu stane.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
LEON |
Přidané 15-01-2017 11:39
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Můžeme to dnes na New Wingsech vyzkoušet, já startuju svého Spada po obědě.
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 15-01-2017 12:00
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Zkusil jsem to dát do googlu a přijde mi, tedy po pár minutách studia, že se voda řeší skutečně na grafické kartě. Kolize s vodou skutečně počítá GK. A pak je shader, který na to reaguje. Ten shader může dělat i velmi komplexní věci. Třeba počítat vztlak, aby to plavalo. Nebo může na kolizi reagovat deformací tý vodní plochy. Zkrátka to vypadá, že se tohle implementuje na GK pomocí shaderu. A na základě čeho se shader rozhoduje, co je pevná plocha a kde je kolize implementovaná jako kontakt s pevnou plochou a co je voda, do které se může ponořit, nebo na ní přistát, když má plováky, to je věcí invence programátora dané úlohy. Jestli to vyřeší vyhrazenou paletou barev pro vodu, nebo zda jsou v tom další atributy, to už jsem nezjistil a asi to může mít každej program jinak. Podstatné je, že grafická karta není jen pasivní ve smyslu počítání obrázku, ale že počítá kolize a reakce toho prostředí na tyto kolize. Zkrátka já si umím představit, že barva tý textury v místě kolize řídí fyzikální model tý kolize. Nakonec ten shader by reagoval jen na barvu toho svýho objektu, tedy nějakýho vodního boxu. Stejně modré letadlo nebude mít shader vodní plochy, ne?
Non est specifica
|
|
|
|
petsild |
Přidané 15-01-2017 12:10
|
Diskutující
Příspěvek: 4124
Založený: 30.11.14
|
Při pokusu přistát na zamrzlé řece ne/mod a sem tak ledové kře Albík na stejném místě vždy žbluňkl do vody. Tedy oba dva mají naštěstí stejné podmínky při nouzovém dosedu na odlišně vypadajících texturách.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
magot |
Přidané 15-01-2017 12:28
|
Fusioner
Příspěvek: 17663
Založený: 19.06.08
|
Oddělení voda - souš je dán kódem bitmapy jedné z mnoha vrstev textury. Je to tak v ROF, BOS CLOD i IL2, nevím jak v DCS .. Většinou to bývá černá barva.
Krom vrtsvy bitmapy - tedy neviditelné textury, jsou na této aplikovány další vrstvy které už bývají vidtelné.
Upravil/a magot dne 15-01-2017 12:29
|
|
|
|
LEON |
Přidané 15-01-2017 12:29
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
Já mám pořád zafixováno, že jsem dřív občas na frontě při nouzáku na zamrzlou řeku sedal a dalo se po ní jet, ale teď taky při každém pokusu letadlo potopím a voda v řece připomíná spíš ledovou tříšť, než souvislou ledovou plochu. Zkusím ještě projet pár zimních map...
|
|
|
|
Ajvn |
Přidané 15-01-2017 18:44
|
Diskutující
Příspěvek: 2500
Založený: 30.05.07
|
Leone jdou ty textury stáhnout i někde jinde? Ten odkaz nějak nejde rozjet. |
|
|