Alpha-version of IL2BOS: Poznatky z testování.
|
1stCL_Fucida |
Přidané 28-11-2013 15:22
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
jofe napsal:
Fuči, neviem s čím si lietal, ale sadni do Trenéra, vyskúšaj to a uvidíš.
Ešte otázka do pléna podaril sa niekomu zalietať normálny súvrat?
Jsem GLD.
V BoSu ti to přijde účinné příliš, nebo příliš málo? Horriho video je (pokud vidím dobře) při rychlostech nad 350 km/h, začíná dokonce nad 400 km/h. Při výrazně nižších rychlostech ta účinnost (dle mého pozorování) výrazně roste.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Robo |
Přidané 28-11-2013 16:23
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
WT_Schmouddle napsal:
No já bych neřekl dobře/blbě - já bych řekl uvěřitelně/neuvěřitelně.
To abych zas nebyl za dědka z Lidlu..
Ide o to ako sa citis, az potom o to, kde chodis nakupovat. (Dikes, poznamka pobavila )
Schmouddle, nemal si nahodou prilezitost opacit DCS P-51? Ja pravdaze verim Jofemu s jeho pilotnymi skusenostami, sam neviem posudit ako pilot len a len virtualny. Toto sa ,i,ochodom rozoberalo uz davnejsie na DCS fore a udajne to tam maju korektne. Moj nazor je, ze kym to nie je natolko zjednodusene ako v starom Ilovi, tak je to vcelku OK. Asi nie je celkom lahke to namodelovat na 100%. U mna v Bos aj v CloD v oba dostatocne dobre, rozdiel je podla mojej skusenosti uplne marginalny, v porovnanis DCS to maju oba simy urobene horsie. |
|
|
|
310_Snakes |
Přidané 28-11-2013 16:34
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 383
Založený: 29.09.10
|
Údaje pro plochou zatáčku z podrobné zprávy z britských testů Bf 109E3 z roku 1940 (u F4 bych předpokládal velmi podobné chování):
4.33 Flat turns and sideslips
The aircraft was flown at 230 m.p.h. at 10,000 ft.
Only half-rudder was used during this test. Although the force needed is considerable, full rudder can be applied, but the accompanying nose down pitching moment is so large that an excessive pull must be applied to the stick to hold the nose up.
When flat turning steadily with half-rudder applied, about half opposite aileron is necessary to hold the wings level and the aircraft becomes very nose heavy. Rather more force is needed to hold on half-rudder when turning to the left than when turning to the right.
When the flat turn has become steady the speed has fallen to 175 m.p.h. The rate of flat turn is about 110 deg/min.
Můj překlad pro ty co nevládnou Angličtinou, ale chtěli by se zapojit do testování
Rychlost letadla při testu byla 230 m.p.h. ve výšce 10,000 ft.
Test probíhal pouze s poloviční výchylkou směrovky. Plná výchylka kormidla je i přes značnou vynaloženou sílu možná, ale doprovodný moment klopení přídě/čumáku dolů je tak velký, že k jeho udržení nahoře je nutná nadměrná síla na páku.
V ustálené ploché zatáčce s poloviční výchylkou směrovky je pro udržení křídel v horizontu nutná asi poloviční výchylka křidélek v opačném smyslu a letadlo začne být velmi těžké na čumák. Větší síla je nutná vyvinout pro zatáčení doleva než doprava.
Když se takto prováděná zatáčka ustálila, klesla rychlost na 175 m.p.h. Rychlost ploché zatáčky je 110 stupňů za minutu.
Takže je to blbě všude, což je dost divné, protože jak už psal Robo Od profesora Rhona z Bubenče nemůžou být kyselé!
V CLODu je to samozřejmě chyba!!! (i kdyby to bylo správně) |
|
|
|
falkon |
Přidané 28-11-2013 17:10
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
L382_Conan napsal:
falkon napsal:
jofe napsal:
Kto urobí s hociktorým typom v Il-2 alebo BoS korektnú glizádu v pristávacej konfigurácii, tak mu pošlem flašku!
Co je "glizada"? Toto slovo som v leteckej hantyrke este nestretol...
Glizáda - neboli "SKLUZ" - používá se např. na výrazné zkrácení rozpočtu při přistání, dělá se velmi jednoduše: levá noha, pravá křidélka. Pokud fouká boční vítr, tak náklon proti směru větru.
Jaaaj, sak poviem hned ze "SKLZ"!
Tuhlevaa minuly vikend som ho ucil ziakov... teda... ziacky |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 28-11-2013 17:18
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Jsem to zkusil změřit. Plnejch 360 stupňů. Měřil jsem tak, že jsem to neprve uvedl do zatáčky a stabilizoval na plné výchylce směrovky, poté počkal na vhodný bod na horizontu nebu u F4 na vhodné místo na gyru (u E1 je magnetický kompas a ten vykazuje zpoždění). Od toho jsem počítal čas do stejné pozice.
Bf 109 E1 v CLODu, plný plyn: 1:45s na 360 stupňů při plné levé.
Bf 109 F4 v BOS, plný plyn, 350km/h: cca 3 minuty při plné levé.
Bf 109 F4 v BOS, stažený plyn aby tak aby to letělo 300km/h v tý zatáčce: opět 3 minuty při plné levé.
Měření je to ne zcela přesné, protože plná levá se projevuje potížema se stabilitou a je přeci jen složité to udržet přesně v rovině. Tedy sem tam mi to sklouzne trochu víc sem a trochu víc tam. Na těch 360 stupních už by se to ale mohlo docela vyprůměrovat.
Poloviční výchylku směrovky jsem zatím netestoval se stopkama, abych udržel 50%, musel bych to naprogramovat, jen tak nohou by se tomu nedalo věřit. Pocitově je to tak, že CloD točí o něco pomaleji, možná ty 3 minuty na 360 a BOS netočí skoro vůbec.
Zkoušel jsem i P51 v DCS, ale tam jen pocitově. Přišlo mi to někde mezi těmahle dvěma hodnotama. Úhlová rychlost mi přišla celkem lineárně rostoucí vůči výchylce směrovky. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 28-11-2013 18:03
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
půjdou vyměňovat trenky pilotům i ve hře ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
Opitze |
Přidané 28-11-2013 18:07
|
Stařešina
Příspěvek: 6346
Založený: 30.09.05
|
A co z toho teda vyplývá pro nás obyčejné a stále mentálně zdravé smrtelníky? |
|
|
|
Opitze |
Přidané 28-11-2013 18:10
|
Stařešina
Příspěvek: 6346
Založený: 30.09.05
|
Dáme dogfight ale smí se točit jen směrovkou? |
|
|
|
Baron |
Přidané 28-11-2013 18:18
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Prepáčte mne neznalému, ale aký význam mali tieto posledné štyri strany?
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Bierglass |
Přidané 28-11-2013 18:20
|
Diskutující
Příspěvek: 2607
Založený: 12.05.10
|
Mně to připadá zcela zbytečné porovnávat jak se chová letadlo při směrovce v BoS se "Zmetkem" kde létá BF109 bez dvou třetin křídla. |
|
|
|
Shadowdeath |
Přidané 28-11-2013 19:38
|
Uživatel
Příspěvek: 844
Založený: 03.02.13
|
Baron napsal:
Prepáčte mne neznalému, ale aký význam mali tieto posledné štyri strany?
Mno pro mě prakticky žádný. To že letadlo zatáčí pomocí směrovky jsem již věděl a bohužel žádné další převratné objevy k tomu to tématu jsem nezaznamenal |
|
|
|
Baron |
Přidané 28-11-2013 20:41
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Bierglass napsal:
Mně to připadá zcela zbytečné porovnávat jak se chová letadlo při směrovce v BoS se "Zmetkem" kde létá BF109 bez dvou třetin křídla.
Shadowdeath napsal:
Baron napsal:
Prepáčte mne neznalému, ale aký význam mali tieto posledné štyri strany?
Mno pro mě prakticky žádný. To že letadlo zatáčí pomocí směrovky jsem již věděl a bohužel žádné další převratné objevy k tomu to tématu jsem nezaznamenal
Nuž, tak to sme na tom rovnako...
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Farky |
Přidané 28-11-2013 21:26
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Moje drobný poznámky z druhého testování - na první osahání "stodevítky" a namapování s ní spojených nových funkcí ok.
Opět to bylo velmi stabilní, nespadlo mi to ani jednou.
První reakce na kokpit Friedricha byla "ty woe, to je nějaký vošklivý". Po třech dnech už mi příjde celkem v pohodě, ale upřímně není to nic o čem bych mohl napsat že jsem z toho unešený nebo že je to krása nesmírná.
Externí model a skiny - z venku je to moc pěkný, všude se válí tolik krásných obrázků že to mluví samo za sebe. Nabízené skiny měly asi být "historické", na mě tak působily s přimhouřenýma očima jen dva zimní. Default je vyloženě divnej.
Letový model - u LaGGu mi přišel celkem uvěřitelný, u Friedricha moc ne. Dá se za to téměř neomezeně tahat a to éro si to nechá líbit. Nepodařilo se mi to letadlo poslat do vývrtky (pokud jsem to přímo nechtěl), i do pádu se tomu nechce. Je to tak neuvěřitelně poslušný a hodný až je nuda s tím lítat. Spíš jsem měl pocit že se v tom tak nějak vezu než že to řídím. Potěšilo tuhnutí řízení ve vysoké rychlosti. V LaGGu je to v tuhle chvíli mnohem zábavnější, jeho vlastnosti jsou celkově dost podobné LaGGu v původním Il-2 (až na ten rychlý výkrut). Souvrat se mi nepodařil ani v LaGGu ani ve Friedrichovi, což samozřejmě může být mezi židlí a klávesnicí. Jak už tady několikrát zaznělo, speciálně chování v mezních situacích je jaksi ... alfa.
Je fajn vědět, že je vyvážení u Bf 109 udělané podle reálu. Nutnost si namapovat přestavění stabilizátoru je ale IMHO naprostá zbytečnost, pořád je to přece vyvážení. Ale nemám s tím nejmenší problém, pokud se z nějakého důvodu mezi sebou nebudou prát funkce trim a přestavění stabilizátoru namapované na stejných klávesách/ose. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 28-11-2013 22:56
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
jofe napsal:
Kto urobí s hociktorým typom v Il-2 alebo BoS korektnú glizádu v pristávacej konfigurácii, tak mu pošlem flašku! Nikdy smerovka v týchto simulátoreoch nefungovala a nefunguje korektne!!!! Keď niekto neverí, tak mu to v reále ukážem! V cem je problem? |
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 29-11-2013 09:54
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Robo napsal:
WT_Schmouddle napsal:
No já bych neřekl dobře/blbě - já bych řekl uvěřitelně/neuvěřitelně.
To abych zas nebyl za dědka z Lidlu..
Ide o to ako sa citis, az potom o to, kde chodis nakupovat. (Dikes, poznamka pobavila )
Schmouddle, nemal si nahodou prilezitost opacit DCS P-51? Ja pravdaze verim Jofemu s jeho pilotnymi skusenostami, sam neviem posudit ako pilot len a len virtualny. Toto sa ,i,ochodom rozoberalo uz davnejsie na DCS fore a udajne to tam maju korektne. Moj nazor je, ze kym to nie je natolko zjednodusene ako v starom Ilovi, tak je to vcelku OK. Asi nie je celkom lahke to namodelovat na 100%. U mna v Bos aj v CloD v oba dostatocne dobre, rozdiel je podla mojej skusenosti uplne marginalny, v porovnanis DCS to maju oba simy urobene horsie.
Jojo, jsem rád, že se ujala..
No DCSko jsem nezkoušel, upřímně, s novu prací a novým kusem rodiny nemám moc času lítat, takže hlavně IRL a teď jsem koupil BOS že niekedy možno aj hej.
Ale moje zkušenosti jsou hlavně s 450kg ULL, takže moje odvozování jak by to asi mělo být u druhoválečných stíhaček bude stejně platné jako dovozování, jak to bude s L-39. |
|
|
|
Opitze |
Přidané 29-11-2013 10:19
|
Stařešina
Příspěvek: 6346
Založený: 30.09.05
|
Jo jo Šmudla se (jen jednou) zreplikoval a hned sere na kamarády... |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 29-11-2013 10:57
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Prosím Vás, zkoušeli jste někdo, jak funguje směrovka v BoS (na skidding)? Mně se to nějak nezdá...
A nebo nic...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 29-11-2013 17:28
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Kratký rozhovor o BOS
http://www.rockpa...ri-harder/
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Paulus |
Přidané 30-11-2013 09:44
|
Diskutující
Příspěvek: 2291
Založený: 26.03.08
|
V této alfa verzi mne nejvíc mrzí, že server je spuštěn jen od úterý do čtvrtka. Přes týden jsem mimo domov a tak nemohu testovat. Uvažuje se o spuštění serveru i o weekendu?
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
|
|
|
|
repa |
Přidané 30-11-2013 09:54
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 323
Založený: 09.07.09
|
Paulus napsal:
V této alfa verzi mne nejvíc mrzí, že server je spuštěn jen od úterý do čtvrtka. Přes týden jsem mimo domov a tak nemohu testovat. Uvažuje se o spuštění serveru i o weekendu? Od 6.12. to pojede přes víkend i se zbraněma |
|
|