November 24 2024 04:14:35
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 11

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Alpha-version of IL2BOS: Poznatky z testování.
1stCL_Fucida
jofe napsal:

Fuči, neviem s čím si lietal, ale sadni do Trenéra, vyskúšaj to a uvidíš.
Ešte otázka do pléna podaril sa niekomu zalietať normálny súvrat?


Jsem GLD.

V BoSu ti to přijde účinné příliš, nebo příliš málo? Horriho video je (pokud vidím dobře) při rychlostech nad 350 km/h, začíná dokonce nad 400 km/h. Při výrazně nižších rychlostech ta účinnost (dle mého pozorování) výrazně roste.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Robo
WT_Schmouddle napsal:

No já bych neřekl dobře/blbě - já bych řekl uvěřitelně/neuvěřitelně.Úsměv

To abych zas nebyl za dědka z Lidlu..Vyděšený


Pff Ide o to ako sa citis, az potom o to, kde chodis nakupovat. (Dikes, poznamka pobavila Šklebící se)

Schmouddle, nemal si nahodou prilezitost opacit DCS P-51? Ja pravdaze verim Jofemu s jeho pilotnymi skusenostami, sam neviem posudit ako pilot len a len virtualny. Toto sa ,i,ochodom rozoberalo uz davnejsie na DCS fore a udajne to tam maju korektne. Moj nazor je, ze kym to nie je natolko zjednodusene ako v starom Ilovi, tak je to vcelku OK. Asi nie je celkom lahke to namodelovat na 100%. U mna v Bos aj v CloD v oba dostatocne dobre, rozdiel je podla mojej skusenosti uplne marginalny, v porovnanis DCS to maju oba simy urobene horsie.
 
310_Snakes
Údaje pro plochou zatáčku z podrobné zprávy z britských testů Bf 109E3 z roku 1940 (u F4 bych předpokládal velmi podobné chování):

4.33 Flat turns and sideslips

The aircraft was flown at 230 m.p.h. at 10,000 ft.

Only half-rudder was used during this test. Although the force needed is considerable, full rudder can be applied, but the accompanying nose down pitching moment is so large that an excessive pull must be applied to the stick to hold the nose up.

When flat turning steadily with half-rudder applied, about half opposite aileron is necessary to hold the wings level and the aircraft becomes very nose heavy. Rather more force is needed to hold on half-rudder when turning to the left than when turning to the right.

When the flat turn has become steady the speed has fallen to 175 m.p.h. The rate of flat turn is about 110 deg/min.

Můj překlad pro ty co nevládnou Angličtinou, ale chtěli by se zapojit do testování Mrknutí

Rychlost letadla při testu byla 230 m.p.h. ve výšce 10,000 ft.

Test probíhal pouze s poloviční výchylkou směrovky. Plná výchylka kormidla je i přes značnou vynaloženou sílu možná, ale doprovodný moment klopení přídě/čumáku dolů je tak velký, že k jeho udržení nahoře je nutná nadměrná síla na páku.

V ustálené ploché zatáčce s poloviční výchylkou směrovky je pro udržení křídel v horizontu nutná asi poloviční výchylka křidélek v opačném smyslu a letadlo začne být velmi těžké na čumák. Větší síla je nutná vyvinout pro zatáčení doleva než doprava.

Když se takto prováděná zatáčka ustálila, klesla rychlost na 175 m.p.h. Rychlost ploché zatáčky je 110 stupňů za minutu.


Takže je to blbě všude, což je dost divné, protože jak už psal Robo
Od profesora Rhona z Bubenče nemůžou být kyselé!


V CLODu je to samozřejmě chyba!!! (i kdyby to bylo správně)
 
falkon
L382_Conan napsal:

falkon napsal:

jofe napsal:

Kto urobí s hociktorým typom v Il-2 alebo BoS korektnú glizádu v pristávacej konfigurácii, tak mu pošlem flašku!

Co je "glizada"? Toto slovo som v leteckej hantyrke este nestretol...


Glizáda - neboli "SKLUZ" - používá se např. na výrazné zkrácení rozpočtu při přistání, dělá se velmi jednoduše: levá noha, pravá křidélka. Pokud fouká boční vítr, tak náklon proti směru větru.


Jaaaj, sak poviem hned ze "SKLZ"! Mrknutí
Tuhlevaa minuly vikend som ho ucil ziakov... teda... ziacky Vyděšený
 
Rumcajs
Jsem to zkusil změřit. Plnejch 360 stupňů. Měřil jsem tak, že jsem to neprve uvedl do zatáčky a stabilizoval na plné výchylce směrovky, poté počkal na vhodný bod na horizontu nebu u F4 na vhodné místo na gyru (u E1 je magnetický kompas a ten vykazuje zpoždění). Od toho jsem počítal čas do stejné pozice.

Bf 109 E1 v CLODu, plný plyn: 1:45s na 360 stupňů při plné levé.
Bf 109 F4 v BOS, plný plyn, 350km/h: cca 3 minuty při plné levé.
Bf 109 F4 v BOS, stažený plyn aby tak aby to letělo 300km/h v tý zatáčce: opět 3 minuty při plné levé.

Měření je to ne zcela přesné, protože plná levá se projevuje potížema se stabilitou a je přeci jen složité to udržet přesně v rovině. Tedy sem tam mi to sklouzne trochu víc sem a trochu víc tam. Na těch 360 stupních už by se to ale mohlo docela vyprůměrovat.

Poloviční výchylku směrovky jsem zatím netestoval se stopkama, abych udržel 50%, musel bych to naprogramovat, jen tak nohou by se tomu nedalo věřit. Pocitově je to tak, že CloD točí o něco pomaleji, možná ty 3 minuty na 360 a BOS netočí skoro vůbec.

Zkoušel jsem i P51 v DCS, ale tam jen pocitově. Přišlo mi to někde mezi těmahle dvěma hodnotama. Úhlová rychlost mi přišla celkem lineárně rostoucí vůči výchylce směrovky.
 
Hoper
půjdou vyměňovat trenky pilotům i ve hře ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Opitze
A co z toho teda vyplývá pro nás obyčejné a stále mentálně zdravé smrtelníky?
 
Opitze
Dáme dogfight ale smí se točit jen směrovkou?
 
Baron
Prepáčte mne neznalému, ale aký význam mali tieto posledné štyri strany?
Hals - und Beinbruch!
 
Bierglass
Mně to připadá zcela zbytečné porovnávat jak se chová letadlo při směrovce v BoS se "Zmetkem" kde létá BF109 bez dvou třetin křídla.Mrknutí
 
Shadowdeath
Baron napsal:

Prepáčte mne neznalému, ale aký význam mali tieto posledné štyri strany?


Mno pro mě prakticky žádný. To že letadlo zatáčí pomocí směrovky jsem již věděl a bohužel žádné další převratné objevy k tomu to tématu jsem nezaznamenal Smutný
 
Baron
Bierglass napsal:

Mně to připadá zcela zbytečné porovnávat jak se chová letadlo při směrovce v BoS se "Zmetkem" kde létá BF109 bez dvou třetin křídla.Mrknutí


Šklebící se Šklebící se Šklebící se


Shadowdeath napsal:

Baron napsal:

Prepáčte mne neznalému, ale aký význam mali tieto posledné štyri strany?


Mno pro mě prakticky žádný. To že letadlo zatáčí pomocí směrovky jsem již věděl a bohužel žádné další převratné objevy k tomu to tématu jsem nezaznamenal Smutný


Nuž, tak to sme na tom rovnako...
Hals - und Beinbruch!
 
Farky
Moje drobný poznámky z druhého testování - na první osahání "stodevítky" a namapování s ní spojených nových funkcí ok.

Opět to bylo velmi stabilní, nespadlo mi to ani jednou.

První reakce na kokpit Friedricha byla "ty woe, to je nějaký vošklivý". Po třech dnech už mi příjde celkem v pohodě, ale upřímně není to nic o čem bych mohl napsat že jsem z toho unešený nebo že je to krása nesmírná.

Externí model a skiny - z venku je to moc pěkný, všude se válí tolik krásných obrázků že to mluví samo za sebe. Nabízené skiny měly asi být "historické", na mě tak působily s přimhouřenýma očima jen dva zimní. Default je vyloženě divnej.

Letový model - u LaGGu mi přišel celkem uvěřitelný, u Friedricha moc ne. Dá se za to téměř neomezeně tahat a to éro si to nechá líbit. Nepodařilo se mi to letadlo poslat do vývrtky (pokud jsem to přímo nechtěl), i do pádu se tomu nechce. Je to tak neuvěřitelně poslušný a hodný až je nuda s tím lítat. Spíš jsem měl pocit že se v tom tak nějak vezu než že to řídím. Potěšilo tuhnutí řízení ve vysoké rychlosti. V LaGGu je to v tuhle chvíli mnohem zábavnější, jeho vlastnosti jsou celkově dost podobné LaGGu v původním Il-2 (až na ten rychlý výkrut). Souvrat se mi nepodařil ani v LaGGu ani ve Friedrichovi, což samozřejmě může být mezi židlí a klávesnicí. Jak už tady několikrát zaznělo, speciálně chování v mezních situacích je jaksi ... alfa.

Je fajn vědět, že je vyvážení u Bf 109 udělané podle reálu. Nutnost si namapovat přestavění stabilizátoru je ale IMHO naprostá zbytečnost, pořád je to přece vyvážení. Ale nemám s tím nejmenší problém, pokud se z nějakého důvodu mezi sebou nebudou prát funkce trim a přestavění stabilizátoru namapované na stejných klávesách/ose.
 
LesniHU
jofe napsal:

Kto urobí s hociktorým typom v Il-2 alebo BoS korektnú glizádu v pristávacej konfigurácii, tak mu pošlem flašku! Nikdy smerovka v týchto simulátoreoch nefungovala a nefunguje korektne!!!! Keď niekto neverí, tak mu to v reále ukážem!
V cem je problem?
 
WT_Schmouddle
Robo napsal:

WT_Schmouddle napsal:

No já bych neřekl dobře/blbě - já bych řekl uvěřitelně/neuvěřitelně.Úsměv

To abych zas nebyl za dědka z Lidlu..Vyděšený


Pff Ide o to ako sa citis, az potom o to, kde chodis nakupovat. (Dikes, poznamka pobavila Šklebící se)

Schmouddle, nemal si nahodou prilezitost opacit DCS P-51? Ja pravdaze verim Jofemu s jeho pilotnymi skusenostami, sam neviem posudit ako pilot len a len virtualny. Toto sa ,i,ochodom rozoberalo uz davnejsie na DCS fore a udajne to tam maju korektne. Moj nazor je, ze kym to nie je natolko zjednodusene ako v starom Ilovi, tak je to vcelku OK. Asi nie je celkom lahke to namodelovat na 100%. U mna v Bos aj v CloD v oba dostatocne dobre, rozdiel je podla mojej skusenosti uplne marginalny, v porovnanis DCS to maju oba simy urobene horsie.


Jojo, jsem rád, že se ujala..Úsměv

No DCSko jsem nezkoušel, upřímně, s novu prací a novým kusem rodiny nemám moc času lítat, takže hlavně IRL a teď jsem koupil BOS že niekedy možno aj hej. Úsměv
Ale moje zkušenosti jsou hlavně s 450kg ULL, takže moje odvozování jak by to asi mělo být u druhoválečných stíhaček bude stejně platné jako dovozování, jak to bude s L-39. Úsměv
 
www.wtigers.org
Opitze
Jo jo Šmudla se (jen jednou) zreplikoval a hned sere na kamarády...
 
310_cibule
Prosím Vás, zkoušeli jste někdo, jak funguje směrovka v BoS (na skidding)? Mně se to nějak nezdá...

A nebo nic...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
WT_Horrido
Kratký rozhovor o BOS

http://www.rockpa...ri-harder/
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Paulus
V této alfa verzi mne nejvíc mrzí, že server je spuštěn jen od úterý do čtvrtka. Přes týden jsem mimo domov a tak nemohu testovat. Uvažuje se o spuštění serveru i o weekendu?
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
 
repa
Paulus napsal:

V této alfa verzi mne nejvíc mrzí, že server je spuštěn jen od úterý do čtvrtka. Přes týden jsem mimo domov a tak nemohu testovat. Uvažuje se o spuštění serveru i o weekendu?
Od 6.12. to pojede přes víkend i se zbraněmaCool
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,031,740 návštěv