Kniha priani 4.13
|
DarkTatka |
Přidané 27-04-2012 08:55
|

Uživatel

Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
606_Tempik napsal:
Jsem laik - proč by mělo křídlo těsně nad zemí padat do vývrtky?
NEpadat do vyvrtky. Tedy asi se mysli padat mene. Asi dlugy mysli Ground Effect (neplest s Mass Effect). |
|
|
|
Koty |
Přidané 27-04-2012 09:10
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
dá se nahrabat kompresorem
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
Pavel |
Přidané 27-04-2012 09:46
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 298
Založený: 16.01.06
|
Robo napsal:
... "Tam je chyba, ze RPM increase decrease v spojeneckych masinach sa stale vola prop pitch a clovek moze mat dojem, ze steluje listy vrtule." ....
V souvislosti s tím co Robo zmínil, navrhuji tuto "funkci" přejmenovat z původního PROP PITCH na PROP RPM nebo PROP SPEED nebo tak něco - aby to odpovídalo tomu co hráč skutečně ovládá.
Pro .cs lokalizaci navrhuju RPM VRTULE,
pro .de lokalizaci navrhuju LUFTSCHRAUBE UMDREHUNGSGESCHWINDIGKEIT 
Vždyť jde jen o přepsání několika názvů v Controls sekci a přepsání popisky co se rozsvěcuje ve hře při změnách otáček vrtule. Nebo je to složitější ?
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
|
|
|
|
Farky |
Přidané 27-04-2012 11:06
|

Uživatel

Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
dlugy napsal:
Ešte len tak čo ma na rýchlo napadlo, pravdepodobne prízemný efekt v letovom modely nie je zahrnutý...? Ten robí pri vzlete a pristátí riadny efekt. (tesne nad zemou vám krídlo nepadá do vývrtky apod.)
Přízemní efekt tam myslím je, při přistání je to někdy dost znát. Klasicky to bývá nejvíc cítit ve chvíli kdy ti jde z motoru černý kouř, každou chvíli to může chytit plamenem, ty s tím chceš rychle fláknout o zem a éru se prostě nechce dolů. Mám takový pocit, že ten přízemní efekt přidával kdysi nějaký patch. |
|
|
|
dlugy |
Přidané 27-04-2012 13:40
|

Nováček

Příspěvek: 4
Založený: 26.04.12
|
Pochopiteľne som nemyslel celú figúry vývrtky v 1 metre výšky, ale ten počiatok "vývrtky" , ktorý je v prvej fázy typický. čumák ti opíše 20-30 stupňov v horizonte, jedno krídlo stratí vztlak, druhé naopak zvýši a cele ti to začne padať po krídle s typickou rotáciou. Na fokačoch je to veľmi cítiť keď doťahuješ pri pristáti pod pádovku, má to tendenciu urobiť ten "počiatok vývrtky" (ale mašinu rozbiješ )V skutočnosti, asi pochybujem. Pravdepodobne ground effect v IL nieje, alebo len veľmi nevýrazný. Verte, v skutočnosti sa veľmi prejavuje prízemný efekt (aj u ťažkých mašín) skôr je problém s gyroskopickým efektom vrtule, ten hádže éro po krídle aj tesne pri zemi. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-04-2012 16:09
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Přízemní efekt snižuje především indukovaný odpor křídla, resp. letadla. Ve výsledku se sníží odpor a o trochu zvedne vztlak. Jestli to má ale významnější vliv na schopnost profilu (křídla) udržet vyšší úhel náběhu, to si nejsem vůbec jistý a spíše se domnívám, že to významnější vliv mít nebude. Pádová (indikovaná) rychlost bude podobná jak u země, tak ve výšce.
Fokáč je na přistání trošku náročnější éro. Je těžkej a má relativně malý křídlo...nicméně posadit ho jak do peřinky (na tři body) neni složitý Stačí se v něm pár let prohánět a přistávat...a člověk se to naučí
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Panek |
Přidané 27-04-2012 16:40
|

Diskutující

Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
No trošku větší úhel náběhu se díky tomu asi udržet dá, ale je to jen díky tomu nižšímu indukovanému odporu, ale jestli se posune možnost udržet větší úhel náběhu o tolik, aby to pilot poznal? To asi ne.
A každej rozumnej pilot se limitní situaci v mikro výšce vyhne než, aby to zkoušel. Limitní situace se vždy dělají v takové výšce, aby si pilot stihl alespoň slušně zanadávat, než se rozpleskne.
|
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 27-04-2012 16:52
|

Uživatel

Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Jestli to má ale významnější vliv na schopnost profilu (křídla) udržet vyšší úhel náběhu, to si nejsem vůbec jistý a spíše se domnívám, že to významnější vliv mít nebude. Pádová (indikovaná) rychlost bude podobná jak u země, tak ve výšce.
Profil (křídlo) má pořád stejný max. úhel náběhu. Rozdíl ale je maximální vztlak, který na takovém úhlu profil generuje. Indukovaný odpor si lze představit, že vlastně snižuje úhel náběhu o tzv. indukovaný úhel náběhu. Lze si to předtavit, že ač křídlo má "geometrický" úhel náběhu 10° chová se jakoby mělo např. jen 8°. Generuje tedy vztlak jako křídlo nekonečného rozpětí s úhlem náběhu 8°. V oblasti přízemního efektu (max. pár rozpětí křídel na výšku) klesá efekt indukovaného odporu. Indukovaný úhel ("ztrátový" ) tedy poklesne a lze dosáhnout vyššího vztlaku při stále stejném maximálním úhlu. Tím lze očelávat i nižší pádovou rychlost. Ale bude to efekt u stíhaček nepatrný.
Upravil/a GC3_Messik dne 27-04-2012 16:53
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 
|
|
|
|
dlugy |
Přidané 27-04-2012 17:18
|

Nováček

Příspěvek: 4
Založený: 26.04.12
|
Ee. Chlapi. Pádovku sa učia piloti pre výšku a pre pristátie -10 až 15%, sú rozdielne! Uhol nábehu dosť výrazný, prekvapí aj laika. Doslova to nesmieš nadrapiť , lebo máš pocit že ti to chce naspäť vzlietnuť. Len do okamihu keď prudko stratíš rýchlosť a potom s tým fakt tresneš a žiaden "efekt" ti už nepomôže. Všetko sa to pochopiteľne točí okolo indukovaného odporu. Berte to ako fakt s tým nič nenarobíte. Efekt sa prejavuje do 1,5-2m pochopiteľne to závisí od Re (teda veľkosti aeroplanu)
S tým fokáčom máte pravdu, len je nepravdepodobné, že pri výdrži (-presne definovaný pojem v letectve) padá po krídle.
Čudovaly by ste sa ako vzduchový vankúš pri pristáti cítiť. Podobne ako pláve vznášadlo. Ne a ne s tým capnúť. Cessna-ri dobrééé poznajú preplávané celé VPDčky. Závisí to aj od klapiek. |
|
|
|
radko1111 |
Přidané 27-04-2012 18:30
|

Uživatel

Příspěvek: 795
Založený: 24.01.12
|
magot napsal:
Lupen_cz napsal:
co bych si pral, teda vcetne toho, co je jiz napsano?
- RRR
- posunujici se fronta (napr. dle pohybujicich se jednotek, nebo zabranych letist)
- moznost pripojit se k nekomu pri online na misto strelce, nebo bombometcika
- pridat do maplistu napr. mapu z "Ivasion". nebo proste nakej nomalni "kanal" 
- Pri spousteni ntrk moznost vracet se zpet.
- co se tyce engine managementu, tak pro me, cim vetsi posun k realite, tim pro me zabavnejsi.
1) RR (refuel&rearm) zřejmě bude, Repair nebude, těžko bude někdo čekat 3 měsíce něž mu opravej stíhačku nebo bombardér v případě Luftwaffe z 50% nikdy .. Repair je nesmysl.
2.) fronta ne
3.) Zkus HSFX CO-OP dýchánky ;-) DT nic myslím nechystá ...
4.) Invasion Ne
5.) NTRK naposledy NE
6.) To zastavení paliva by nebylo špatný  edit// něco by snad mohl býti doladěno.
Invasion ne ???
preco tam nedju bob mapu ved prave toto bolo velke sklamanie il2 1946 ze tam nebola bobarina
ked dali do patchu 4.9 mapu slovenska s Aviou a Smolikom mohli by sa pochlapit a na oplatku poslat Ju-86 ako madarsky bombarder 
ale to su zasa moje sny  |
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 27-04-2012 18:57
|

Uživatel

Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
radko1111 napsal:
magot napsal:
Lupen_cz napsal:
co bych si pral, teda vcetne toho, co je jiz napsano?
- RRR
- posunujici se fronta (napr. dle pohybujicich se jednotek, nebo zabranych letist)
- moznost pripojit se k nekomu pri online na misto strelce, nebo bombometcika
- pridat do maplistu napr. mapu z "Ivasion". nebo proste nakej nomalni "kanal" 
- Pri spousteni ntrk moznost vracet se zpet.
- co se tyce engine managementu, tak pro me, cim vetsi posun k realite, tim pro me zabavnejsi.
1) RR (refuel&rearm) zřejmě bude, Repair nebude, těžko bude někdo čekat 3 měsíce něž mu opravej stíhačku nebo bombardér v případě Luftwaffe z 50% nikdy .. Repair je nesmysl.
2.) fronta ne
3.) Zkus HSFX CO-OP dýchánky ;-) DT nic myslím nechystá ...
4.) Invasion Ne
5.) NTRK naposledy NE
6.) To zastavení paliva by nebylo špatný  edit// něco by snad mohl býti doladěno.
Invasion ne ???
preco tam nedju bob mapu ved prave toto bolo velke sklamanie il2 1946 ze tam nebola bobarina
ked dali do patchu 4.9 mapu slovenska s Aviou a Smolikom mohli by sa pochlapit a na oplatku poslat Ju-86 ako madarsky bombarder
ale to su zasa moje sny 
Radko, ze jsi tu novy tak ti udelam kratkou rekapitulaci:
Daidalos nemuze pridavat mapu souvisejici s Bitvou o Britanii, protoze to maji ve smlouve. Konkurovali by tim (a imho veeeelmi uspesne) novemu pocinu 1C Cliffs of Dover. Dokonce si nejsem jisty zda jsou OK letadla ktera v BoB letala.
Stejne tak je tabu jakekoli letadlo od Grumman (to jsou skoro vsechny ameriky) protoze Northtrop Grumman ma nabrousene pravniky a jsou na to z nejakeho duvodu desne haklivi.
Ja jsem jen zvedavy, jestli Daidalosove dostanou stejne tabu s chystanym rozsirenim CoD na vychodni frontu. Jsou z toho screenshoty, ale mluvime tady o CoD, takze to muze trvat jeste leta
Upravil/a DarkTatka dne 27-04-2012 18:59
|
|
|
|
radko1111 |
Přidané 27-04-2012 21:56
|

Uživatel

Příspěvek: 795
Založený: 24.01.12
|
newa chapem a ked si to tak vezmes za USA us ziadne vyznamnejsie lietadlo okrem SB2c deldiver nevzlietlo
a kde najdem nieake obrasteky z tej vychdnej fronty rad na to juknem
Upravil/a radko1111 dne 27-04-2012 21:57
|
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 27-04-2012 21:58
|

Uživatel

Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
Ano. oficiálně letadla z BOF a BOB plus mapy se toho týkající.
napadá mne jedno řešení, a to "scifi" mapa stejného tvaru avšak jiného názvu (to samé letadla...
ale to bude asi taky ve smlouvě - v podstatě je to jednostranné - nelíbí se, nebude. tečka.
|
|
|
|
magot |
Přidané 27-04-2012 21:59
|

Fusioner

Příspěvek: 18191
Založený: 19.06.08
|
darktatka napsal:
Ja jsem jen zvedavy, jestli Daidalosove dostanou stejne tabu s chystanym rozsirenim CoD na vychodni frontu.
Jo samozřejmě, tyhle tabu fungujou stejně.
Z východní fronty by se do budoucna mohl vypustit Donbass a Boj o Moskvu
od jednoho ruského týmu. Donbass asi znáte ... |
|
|
|
magot |
Přidané 27-04-2012 22:02
|

Fusioner

Příspěvek: 18191
Založený: 19.06.08
|
313_OTU_oblak napsal:
Ano. oficiálně letadla z BOF a BOB plus mapy se toho týkající.
napadá mne jedno řešení, a to "scifi" mapa stejného tvaru avšak jiného názvu (to samé letadla...
ale to bude asi taky ve smlouvě - v podstatě je to jednostranné - nelíbí se, nebude. tečka.
Letadla učastnící se BOB nejsou tabu.
Wellington bude, časem možná i Lancaster .. kdo ví ..
Je tu ještě ale tabu a tím jsou americké loděnice .... |
|
|
|
BP_dFrog |
Přidané 27-04-2012 22:32
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 326
Založený: 20.01.08
|
magote, tak to se mezi sebou dohodněte, protože já jsem na svůj dotaz dostal protichůdné informace. Jak to tedy opravdu je ? Pouze mapa nebo i letadla ? |
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 28-04-2012 01:37
|

Uživatel

Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
BP_dFrog napsal:
magote, tak to se mezi sebou dohodněte, protože já jsem na svůj dotaz dostal protichůdné informace. Jak to tedy opravdu je ? Pouze mapa nebo i letadla ?
Magot ma samozrejme vetsi pravdu nez ja, a robo ma pravdu srovnatelnou s magotem.
Upravil/a DarkTatka dne 28-04-2012 10:01
|
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 28-04-2012 01:39
|

Uživatel

Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
magot napsal:
darktatka napsal:
Ja jsem jen zvedavy, jestli Daidalosove dostanou stejne tabu s chystanym rozsirenim CoD na vychodni frontu.
Jo samozřejmě, tyhle tabu fungujou stejně.
Z východní fronty by se do budoucna mohl vypustit Donbass a Boj o Moskvu
od jednoho ruského týmu. Donbass asi znáte ...
Tak to je nemile, ale ocekavatelne. Ach jo  |
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 28-04-2012 08:00
|

Uživatel

Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
dlugy napsal:
...Čudovaly by ste sa ako vzduchový vankúš pri pristáti cítiť. Podobne ako pláve vznášadlo. Ne a ne s tým capnúť.  Cessna-ri dobrééé poznajú preplávané celé VPDčky. Závisí to aj od klapiek.
Zavisi to nie len od klapiek, ale aj od konstrukcie kridla... povedzme od celej konstrukcie lietadla. A do konca aj od techniky pilotaze 
Sak skus v 142ke preplavat cele VPD.. to nedas!
Upravil/a 313_Nevo dne 28-04-2012 08:02
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
Robo |
Přidané 28-04-2012 08:46
|

Uživatel

Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
BP_dFrog napsal:
magote, tak to se mezi sebou dohodněte, protože já jsem na svůj dotaz dostal protichůdné informace. Jak to tedy opravdu je ? Pouze mapa nebo i letadla ?
Ved som ti uz pisal o tomto viackrat - cisto tema BoB skratka nie (podla toho, col viem). Napriklad Spitfire Mk.I alebo Bf 109E-1 a mapa Kanalu ako taka su tabu (su aj dalsie logicke obmedzenia, ale tolkoto k Bo . Samozrejme je tam ista seda zona a moze byt mapa severozapadnej Europy s castou La Manche, moze byt Wellie, kedze lietali celu vojnu, ale Spitfire Mk.I je cisto len BoB ero a teda ho do 1946 pridat nemozme. Dufam, ze je to jasnejsie, magot pise letadla ucastnici se BoB nejsou tabu - samozrejme Wellington bude namodelovany ako protivnik pre nocne operacie na Bf 110, tym ale nijako nelezieme do kapusty CloDu, aj ked lietali uz v 1940tom. Dufam, ze uz je to jasnejsie. |
|
|