October 20 2025 19:50:17
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 1
CSW_Eda

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Kniha priani 4.13
DarkTatka
606_Tempik napsal:
Jsem laik - proč by mělo křídlo těsně nad zemí padat do vývrtky?


NEpadat do vyvrtky. Tedy asi se mysli padat mene. Asi dlugy mysli Ground Effect (neplest s Mass Effect).
 
Koty
dá se nahrabat kompresorem
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Pavel
Robo napsal:
... "Tam je chyba, ze RPM increase decrease v spojeneckych masinach sa stale vola prop pitch a clovek moze mat dojem, ze steluje listy vrtule." ....


V souvislosti s tím co Robo zmínil, navrhuji tuto "funkci" přejmenovat z původního PROP PITCH na PROP RPM nebo PROP SPEED nebo tak něco - aby to odpovídalo tomu co hráč skutečně ovládá.
Pro .cs lokalizaci navrhuju RPM VRTULE,
pro .de lokalizaci navrhuju LUFTSCHRAUBE UMDREHUNGSGESCHWINDIGKEIT Šklebící se

Vždyť jde jen o přepsání několika názvů v Controls sekci a přepsání popisky co se rozsvěcuje ve hře při změnách otáček vrtule. Nebo je to složitější ?
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
 
Farky
dlugy napsal:
Ešte len tak čo ma na rýchlo napadlo, pravdepodobne prízemný efekt v letovom modely nie je zahrnutý...? Ten robí pri vzlete a pristátí riadny efekt. (tesne nad zemou vám krídlo nepadá do vývrtky apod.)


Přízemní efekt tam myslím je, při přistání je to někdy dost znát. Klasicky to bývá nejvíc cítit ve chvíli kdy ti jde z motoru černý kouř, každou chvíli to může chytit plamenem, ty s tím chceš rychle fláknout o zem a éru se prostě nechce dolů. Mám takový pocit, že ten přízemní efekt přidával kdysi nějaký patch.
 
dlugy
Pochopiteľne som nemyslel celú figúry vývrtky v 1 metre výšky, ale ten počiatok "vývrtky" , ktorý je v prvej fázy typický. čumák ti opíše 20-30 stupňov v horizonte, jedno krídlo stratí vztlak, druhé naopak zvýši a cele ti to začne padať po krídle s typickou rotáciou. Na fokačoch je to veľmi cítiť keď doťahuješ pri pristáti pod pádovku, má to tendenciu urobiť ten "počiatok vývrtky" (ale mašinu rozbiješ Smutný)V skutočnosti, asi pochybujem. Pravdepodobne ground effect v IL nieje, alebo len veľmi nevýrazný. Verte, v skutočnosti sa veľmi prejavuje prízemný efekt (aj u ťažkých mašín) skôr je problém s gyroskopickým efektom vrtule, ten hádže éro po krídle aj tesne pri zemi.
 
1stCL_Fucida
Přízemní efekt snižuje především indukovaný odpor křídla, resp. letadla. Ve výsledku se sníží odpor a o trochu zvedne vztlak. Jestli to má ale významnější vliv na schopnost profilu (křídla) udržet vyšší úhel náběhu, to si nejsem vůbec jistý a spíše se domnívám, že to významnější vliv mít nebude. Pádová (indikovaná) rychlost bude podobná jak u země, tak ve výšce.

Fokáč je na přistání trošku náročnější éro. Je těžkej a má relativně malý křídlo...nicméně posadit ho jak do peřinky (na tři body) neni složitý Úsměv Stačí se v něm pár let prohánět a přistávat...a člověk se to naučí Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Panek
No trošku větší úhel náběhu se díky tomu asi udržet dá, ale je to jen díky tomu nižšímu indukovanému odporu, ale jestli se posune možnost udržet větší úhel náběhu o tolik, aby to pilot poznal? To asi ne.
A každej rozumnej pilot se limitní situaci v mikro výšce vyhne než, aby to zkoušel. Limitní situace se vždy dělají v takové výšce, aby si pilot stihl alespoň slušně zanadávat, než se rozpleskne.
 
GC3_Messik
1stCL_Fucida napsal:
Jestli to má ale významnější vliv na schopnost profilu (křídla) udržet vyšší úhel náběhu, to si nejsem vůbec jistý a spíše se domnívám, že to významnější vliv mít nebude. Pádová (indikovaná) rychlost bude podobná jak u země, tak ve výšce.



Profil (křídlo) má pořád stejný max. úhel náběhu. Rozdíl ale je maximální vztlak, který na takovém úhlu profil generuje. Indukovaný odpor si lze představit, že vlastně snižuje úhel náběhu o tzv. indukovaný úhel náběhu. Lze si to předtavit, že ač křídlo má "geometrický" úhel náběhu 10° chová se jakoby mělo např. jen 8°. Generuje tedy vztlak jako křídlo nekonečného rozpětí s úhlem náběhu 8°. V oblasti přízemního efektu (max. pár rozpětí křídel na výšku) klesá efekt indukovaného odporu. Indukovaný úhel ("ztrátový" ) tedy poklesne a lze dosáhnout vyššího vztlaku při stále stejném maximálním úhlu. Tím lze očelávat i nižší pádovou rychlost. Ale bude to efekt u stíhaček nepatrný.
Upravil/a GC3_Messik dne 27-04-2012 16:53
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
dlugy
Ee. Chlapi. Pádovku sa učia piloti pre výšku a pre pristátie -10 až 15%, sú rozdielne! Uhol nábehu dosť výrazný, prekvapí aj laika. Doslova to nesmieš nadrapiť , lebo máš pocit že ti to chce naspäť vzlietnuť. Len do okamihu keď prudko stratíš rýchlosť a potom s tým fakt tresneš a žiaden "efekt" ti už nepomôže. Všetko sa to pochopiteľne točí okolo indukovaného odporu. Berte to ako fakt s tým nič nenarobíte. Efekt sa prejavuje do 1,5-2m pochopiteľne to závisí od Re (teda veľkosti aeroplanu)
S tým fokáčom máte pravdu, len je nepravdepodobné, že pri výdrži (-presne definovaný pojem v letectve) padá po krídle.
Čudovaly by ste sa ako vzduchový vankúš pri pristáti cítiť. Podobne ako pláve vznášadlo. Ne a ne s tým capnúť. Cool Cessna-ri dobrééé poznajú preplávané celé VPDčky. Závisí to aj od klapiek.
 
radko1111
magot napsal:
Lupen_cz napsal:
co bych si pral, teda vcetne toho, co je jiz napsano?
- RRR
- posunujici se fronta (napr. dle pohybujicich se jednotek, nebo zabranych letist)
- moznost pripojit se k nekomu pri online na misto strelce, nebo bombometcika
- pridat do maplistu napr. mapu z "Ivasion". nebo proste nakej nomalni "kanal"Mrknutí
- Pri spousteni ntrk moznost vracet se zpet.
- co se tyce engine managementu, tak pro me, cim vetsi posun k realite, tim pro me zabavnejsi.


1) RR (refuel&rearm) zřejmě bude, Repair nebude, těžko bude někdo čekat 3 měsíce něž mu opravej stíhačku nebo bombardér v případě Luftwaffe z 50% nikdy .. Repair je nesmysl.

2.) fronta ne
3.) Zkus HSFX CO-OP dýchánky ;-) DT nic myslím nechystá ...
4.) Invasion Ne
5.) NTRK naposledy NE
6.) To zastavení paliva by nebylo špatný Úsměv edit// něco by snad mohl býti doladěno.


Invasion ne ???

preco tam nedju bob mapu ved prave toto bolo velke sklamanie il2 1946 ze tam nebola bobarina

ked dali do patchu 4.9 mapu slovenska s Aviou a Smolikom mohli by sa pochlapit a na oplatku poslat Ju-86 ako madarsky bombarder Šklebící se

ale to su zasa moje sny Úsměv
 
DarkTatka
radko1111 napsal:
magot napsal:
Lupen_cz napsal:
co bych si pral, teda vcetne toho, co je jiz napsano?
- RRR
- posunujici se fronta (napr. dle pohybujicich se jednotek, nebo zabranych letist)
- moznost pripojit se k nekomu pri online na misto strelce, nebo bombometcika
- pridat do maplistu napr. mapu z "Ivasion". nebo proste nakej nomalni "kanal"Mrknutí
- Pri spousteni ntrk moznost vracet se zpet.
- co se tyce engine managementu, tak pro me, cim vetsi posun k realite, tim pro me zabavnejsi.


1) RR (refuel&rearm) zřejmě bude, Repair nebude, těžko bude někdo čekat 3 měsíce něž mu opravej stíhačku nebo bombardér v případě Luftwaffe z 50% nikdy .. Repair je nesmysl.

2.) fronta ne
3.) Zkus HSFX CO-OP dýchánky ;-) DT nic myslím nechystá ...
4.) Invasion Ne
5.) NTRK naposledy NE
6.) To zastavení paliva by nebylo špatný Úsměv edit// něco by snad mohl býti doladěno.


Invasion ne ???

preco tam nedju bob mapu ved prave toto bolo velke sklamanie il2 1946 ze tam nebola bobarina

ked dali do patchu 4.9 mapu slovenska s Aviou a Smolikom mohli by sa pochlapit a na oplatku poslat Ju-86 ako madarsky bombarder Šklebící se

ale to su zasa moje sny Úsměv


Radko, ze jsi tu novy tak ti udelam kratkou rekapitulaci:

Daidalos nemuze pridavat mapu souvisejici s Bitvou o Britanii, protoze to maji ve smlouve. Konkurovali by tim (a imho veeeelmi uspesne) novemu pocinu 1C Cliffs of Dover. Dokonce si nejsem jisty zda jsou OK letadla ktera v BoB letala.

Stejne tak je tabu jakekoli letadlo od Grumman (to jsou skoro vsechny ameriky) protoze Northtrop Grumman ma nabrousene pravniky a jsou na to z nejakeho duvodu desne haklivi.


Ja jsem jen zvedavy, jestli Daidalosove dostanou stejne tabu s chystanym rozsirenim CoD na vychodni frontu. Jsou z toho screenshoty, ale mluvime tady o CoD, takze to muze trvat jeste leta Úsměv
Upravil/a DarkTatka dne 27-04-2012 18:59
 
radko1111
newa chapem a ked si to tak vezmes za USA us ziadne vyznamnejsie lietadlo okrem SB2c deldiver nevzlietlo

a kde najdem nieake obrasteky z tej vychdnej fronty rad na to juknem Šklebící se
Upravil/a radko1111 dne 27-04-2012 21:57
 
313_OTU_oblak
Ano. oficiálně letadla z BOF a BOB plus mapy se toho týkající.

napadá mne jedno řešení, a to "scifi" mapa stejného tvaru avšak jiného názvu (to samé letadla...

ale to bude asi taky ve smlouvě - v podstatě je to jednostranné - nelíbí se, nebude. tečka.

 
magot
darktatka napsal:
Ja jsem jen zvedavy, jestli Daidalosove dostanou stejne tabu s chystanym rozsirenim CoD na vychodni frontu.

Jo samozřejmě, tyhle tabu fungujou stejně.

Z východní fronty by se do budoucna mohl vypustit Donbass a Boj o Moskvu
od jednoho ruského týmu. Donbass asi znáte ...
 
magot
313_OTU_oblak napsal:
Ano. oficiálně letadla z BOF a BOB plus mapy se toho týkající.

napadá mne jedno řešení, a to "scifi" mapa stejného tvaru avšak jiného názvu (to samé letadla...

ale to bude asi taky ve smlouvě - v podstatě je to jednostranné - nelíbí se, nebude. tečka.


Letadla učastnící se BOB nejsou tabu.
Wellington bude, časem možná i Lancaster .. kdo ví ..
Je tu ještě ale tabu a tím jsou americké loděnice ....
 
BP_dFrog
magote, tak to se mezi sebou dohodněte, protože já jsem na svůj dotaz dostal protichůdné informace. Jak to tedy opravdu je ? Pouze mapa nebo i letadla ?
 
DarkTatka
BP_dFrog napsal:
magote, tak to se mezi sebou dohodněte, protože já jsem na svůj dotaz dostal protichůdné informace. Jak to tedy opravdu je ? Pouze mapa nebo i letadla ?


Magot ma samozrejme vetsi pravdu nez ja, a robo ma pravdu srovnatelnou s magotem.
Upravil/a DarkTatka dne 28-04-2012 10:01
 
DarkTatka
magot napsal:
darktatka napsal:
Ja jsem jen zvedavy, jestli Daidalosove dostanou stejne tabu s chystanym rozsirenim CoD na vychodni frontu.

Jo samozřejmě, tyhle tabu fungujou stejně.

Z východní fronty by se do budoucna mohl vypustit Donbass a Boj o Moskvu
od jednoho ruského týmu. Donbass asi znáte ...


Tak to je nemile, ale ocekavatelne. Ach jo Smutný
 
313_Nevo
dlugy napsal:
...Čudovaly by ste sa ako vzduchový vankúš pri pristáti cítiť. Podobne ako pláve vznášadlo. Ne a ne s tým capnúť. Cool Cessna-ri dobrééé poznajú preplávané celé VPDčky. Závisí to aj od klapiek.


Zavisi to nie len od klapiek, ale aj od konstrukcie kridla... povedzme od celej konstrukcie lietadla. A do konca aj od techniky pilotaze Mrknutí

Sak skus v 142ke preplavat cele VPD.. to nedas! Šklebící se
Upravil/a 313_Nevo dne 28-04-2012 08:02
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Robo
BP_dFrog napsal:
magote, tak to se mezi sebou dohodněte, protože já jsem na svůj dotaz dostal protichůdné informace. Jak to tedy opravdu je ? Pouze mapa nebo i letadla ?


Ved som ti uz pisal o tomto viackrat - cisto tema BoB skratka nie (podla toho, col viem). Napriklad Spitfire Mk.I alebo Bf 109E-1 a mapa Kanalu ako taka su tabu (su aj dalsie logicke obmedzenia, ale tolkoto k BoCool. Samozrejme je tam ista seda zona a moze byt mapa severozapadnej Europy s castou La Manche, moze byt Wellie, kedze lietali celu vojnu, ale Spitfire Mk.I je cisto len BoB ero a teda ho do 1946 pridat nemozme. Dufam, ze je to jasnejsie, magot pise letadla ucastnici se BoB nejsou tabu - samozrejme Wellington bude namodelovany ako protivnik pre nocne operacie na Bf 110, tym ale nijako nelezieme do kapusty CloDu, aj ked lietali uz v 1940tom. Mrknutí Dufam, ze uz je to jasnejsie.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,318,536 návštěv