lochness napsal:
Chapu to zatim tak (vzhledem k soucasne diskusi), ze pri 200mph musi pilot tlacit knipl od sebe silou neco mezi 5 a 10 lb (spatne citelna konkretni hodnota), aby pri trimu 3 stupne na nos letel Spit rovne?
Přesně tak.
4 Hoper - ten graf podle mého říká, že pokud z nějakýho důvodu pilot nastavil trim na 3° a už s ním nehýbal, tak musel s narůstající rychlostí tlačit knipl od sebe stále větší silou. V normálním běžným letu, aby nemusel tlačit jako pitomec celou dobu, tyhle síly eliminoval trimem. Buď se teda s narůstající rychlostí musí zvyšovat tlak na knipl (což nechceme, proto trimujeme) a nebo úhel nastavení trimovací plošky (s tím že síly budou "nulové" ).
Já fakt netuším jestli je vyvažování Spitfiru udělaný v tom našem simu dobře. Ani nevím jak to otestovat. Dokážu asi nastavit trim na plus mínus 3,1° nose heavy (podle budíku v kokpitu), ale jakou silou tlačim v rychlosti x na knipl - to změřit nedokážu. Jak moc musím teoreticky vychýlit trim abych "vymazal" cca 20 lb (při 260 mph)? Absolutně nemám tušení.
Jedno ale vím - když se podívám na v principu stejný grafy pro jiný letadla (převážně ameriky), tak je na tom Spit zdaleka nejhůř. Jinak řečeno, muselo se u něj nejvíc makat s trimem. To by celkem odpovídalo momentální situaci v simu. Ale znova to napíšu - nemám nejmenší tušení, jestli je to teď v simu "úplně přesně podle skutečnosti".
@Farky - aha, tak to pak ano
a děkuji za vysvětlení, já a grafy, to je něco podobného jako já a orientace... :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Ono né všechny verze "Pětky" jsou na ten trim tak náročný. Nejcitelněji je na tom logicky Vb. Early, tam je to skutečně jako káča. Pozdnější verze se trimujou a držej mnohem líp.
Upravil/a 310_Max dne 24-06-2011 12:41
Tajpan napsal:
Farky: diskusia a testy s ohladom "úplně přesně podle skutečnosti" verzus IL2, prebehli už v roku cca 2003/4.
Viz Brownovo hodnotenie IL2.
Brownovo hodnocení bylo nepřesné a z velké části založené na nezvyku joystick/knipl. S jeho nastavením sice byl schopný s letadlem letět rovně, ale letadlo nebylo schopno dosahovat historicky změřených výkonů.
Když už Tajpane někde něco vytáhneš, tak by bylo fajn, kdybys ten komentář trochu rozvedl a uvedl na pravou míru. Resp. tyhle poloinformace je lepší nevytahovat vůbec. Jen tím lidi mateš.
Tajpan napsal:
Farky: diskusia a testy s ohladom "úplně přesně podle skutečnosti" verzus IL2, prebehli už v roku cca 2003/4.
Viz Brownovo hodnotenie IL2.
Brownovo hodnocení bylo nepřesné a z velké části založené na nezvyku joystick/knipl. S jeho nastavením sice byl schopný s letadlem letět rovně, ale letadlo nebylo schopno dosahovat historicky změřených výkonů.
Když už Tajpane někde něco vytáhneš, tak by bylo fajn, kdybys ten komentář trochu rozvedl a uvedl na pravou míru. Resp. tyhle poloinformace je lepší nevytahovat vůbec. Jen tím lidi mateš.
mýliš sa, lebo len vdaka tomuto nastaveniu , si mohol lietať
"úplně přesně podle skutečnosti" .
tracky sa mi nechce hladať, lebo aj tak boli z 2007/8 (a to už bol iný FM ako 2003/4).
edit dodatok: na tomto už sme sa raz posekali, kto chce nech si vygoogli alebo použije search.
Upravil/a Tajpan dne 24-06-2011 14:26
Ale houby. Nastavení jsem zkoušel jako jeden z mnoha lidí, kteří tehdejší dobu v simulátorech zažili. Tím, že byl snížen maximální rozsah os byla brutálně omezena obratnost letadel a vůbec i schopnost celkově manévrovat. Snížením citlivosti k minimu se dosáhlo lenosti letadel.
Pokud se nepletu, tak s Brownovým nastavením vůbec nebylo možné vzlétnout, pokud nebyla uzamčena ostruha, protože směrovka nemohla být vychýlena dostatečně, aby kompenzovala moment vrtule (tehdy slabší). Rollrate 190ky se dostal brutálně pod naměřené hodnoty NACA...a vůbec, všechno bylo mimo. Dej Brownovi do ruky půl metru dlouhý knipl, nasimuluj mu reálné síly v řízení a jsem přesvědčen, že bude s modelováním ve Šturmu spokojený.
Samozřejmě se našla řada lidí (takových Tajpanů), kteří hlásali: "Ten Oleg to má tak špatně..podívejte, vždyť teď to konečně vypadá jak guncam! To je konečně realita!" Bohužel jejich hlasy v té době byly natolik silné, že se zvládly občas projevit i v prostředí, které naprosto správně hlásalo, že Guncamy jsou zpravidla zpomalené a to tak, že velmi velmi znatelně
Ale jasně Tajpane, mysli si to dál. A nebo se proleť třeba v Trenérovi (určitě je na Slovensku máte), na chvilku si to od pilota půjč a vyzkoušej si, jak moc dokáže být takový jednomotorák té doby ovladatelný a živý. A pak si to srovnej s tím, čeho bylo možné dosáhnout s Brownovým nastavením. A pak mi odpověz. Díky.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 24-06-2011 14:36
dakujem za tip na test, ale obávam sa , že by to dopadlo ako v jednom videu, kde sa pýtali jedného bývalého amerického pilota na F16???, ktorý predvádzal lietanie na Spite a Bf109,že ktoré éro je lepšie.
Jasné, že bf-ko.
Tu ide o pocit reálneho letu vo vzduchu voči možnostiam letu vo vzduchu v sim Il2 2004. s pomocou možných nastavení Il2.
Mohl bych poprosit o vysvětlení instalace ultrapacku? Mám hru, patch 4.10.1 a jede mi. Po instalaci ultrapacku do složky se hrou se mi nahrávání kousne na 95%. Nevíte co dělám správně? Kdyby byl podrobný návod tak by to bylo super. Předem děkuji.
MartasZLA napsal:
Mohl bych poprosit o vysvětlení instalace ultrapacku? Mám hru, patch 4.10.1 a jede mi. Po instalaci ultrapacku do složky se hrou se mi nahrávání kousne na 95%. Nevíte co dělám správně? Kdyby byl podrobný návod tak by to bylo super. Předem děkuji.
ak ti 4.10 funguje na 100%, tak potom si
1.stiahol poškodený UP
2.alebo zadal pri nainštalovaní zlú cestu (default je na C
3.il2 setting pre UP si nahodil zlé hodnoty. (po aktivovaní UP v JSGME sa ti zmení ikonka il2fb.exe a po spustení , sa ti objaví ikonka na
IL2-executable, v ktorej neodporúčam nič meniť, ak spuštaš UP po prvý krát)
Lupen_cz napsal:
Nesedi mi tam, proc tam mas slozku MODS. Kdyz sem ji vymazal, tak to nabehlo (Mel sem stejny problem), ale nevim jestli to bylo opravdu tim
Stále rovnako.
"Sláva iba nafúkne vaše ego a hudobník začne veriť aj tomu, že jeho hovno vonia". - (J.J. Cale)
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.