November 23 2024 08:35:41
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 13

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Blitz a Meteor - budou ?
Ucho
313_Gryzlov napsal:
V okamžiku, kdy je aktivován boost, zvýší se otáčky na 3700 RPM a pak pomocí plynu (tedy u nás power) se otevírá nebo přiškrcuje klapka tak, aby ukazatel plnicího tlaku udával požadovanou hodnotu.

Technická: víte někdo jak to v reálu fungovalo? To se zmáčkl čudlík "Boost" ? A nemělo by to bejt náhodou obdobně jako u US letadel, že prostě šla páka přípusti do dálší polohy?

Hmm sry, vím že je taty někde vlákno kde se to má řešit...
 
1stCL_Fucida
mkubani napsal:
Nekaslem na nikoho, ale mlcim. Úsměv

Zatial viem len tolko, ze do toho VVS '46 addonu sa planuju aspon 3 nove nemecke lietadla. Kokpit jedneho z nich som mal uz moznost vidiet. Ostatne nie. Ci sa do neho dostanu vsetky 3 alebo aj viac, tak to netusim. Na to si musime pockat.

Mna by osobne potesil aj Me-263, ale o tom som nic nepocul.


Můžeš aspoň naznačit, jestli se bude jednat o prototypy (ty nemám rád), a nebo o klasická letadla, jako třeba Ju 188, Hs 129, Ta 152 C a Me 210/410? Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
TCRaven
Ta-152C je klasické letadlo nikoli prototyp jo? Úsměv
 
http://airspace.cz
alert
Ucho napsal:
313_Gryzlov napsal:
V okamžiku, kdy je aktivován boost, zvýší se otáčky na 3700 RPM a pak pomocí plynu (tedy u nás power) se otevírá nebo přiškrcuje klapka tak, aby ukazatel plnicího tlaku udával požadovanou hodnotu.

Technická: víte někdo jak to v reálu fungovalo? To se zmáčkl čudlík "Boost" ? A nemělo by to bejt náhodou obdobně jako u US letadel, že prostě šla páka přípusti do dálší polohy?

Hmm sry, vím že je taty někde vlákno kde se to má řešit...


Pokud vím, tak v reálu to fungovalo jednoduše: pokud pilot vyhodnotil situaci jako kritickou, tak posunul energicky páku přípusti do přední krajní polohy, tato poloha byla zajištěna před nechtěným použitím drátěnou pojistkou, která přitom pochopitelně vzala za své. Použití "emergency" tak bylo mechanikům hned po přistání zřejmé a mohli se pustit do práce Úsměv
 
1stCL_Fucida
TCRaven napsal:
Ta-152C je klasické letadlo nikoli prototyp jo? Úsměv


No..snažil jsem se to nenápadně zakamuflovat.. Úsměv Ale přesto mezi nimi Ta 152 C působí nějak nápadně Úsměv)
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
TCRaven napsal:
Ta-152C je klasické letadlo nikoli prototyp jo? Úsměv

Ta152C je naprosto klasicky prototyp Šklebící se.


Budeme chvili spekulovat s nasazenim logiky :-).
Co vime:
-ma to byt do '46 addonu, celkem 3 nemecka letadla
Co je pravdepodobne:
-vzhledem k zamereni datadisku to budou fantasy povalecna letadla nebo prototypy z roku 45
-externi model uz existuje nebo ho lze vytvorit minimem uprav
-budou to jednomistna letadla (kvuli jednoduchosti) a stihacky (to nalaka nejvic lidi)

Kdyz se podivame na seznam AI letadel, mame kandidaty:
-Me109K-14 a podobne, na mesouny nejsem odpornik
-FW190D-9 s A-laderem, ve spolecnosti letadel z roku 46 takovy chudy pribuzny Úsměv
-FW190D-12, 13 a okolo - vyzaduje mirnou upravu externiho modelu (jenom jina vrtule?) <- to je muj tip
-He162E s hybridnim motorem BMW-003 (proudovy BMW003A se zabudovanym raketovym urychlovacem) - mozna uplne beze zmeny externiho modelu
-Do335A-1 (motory DB603E a zavesniky pod kridlem)

Mene pravdepodobne prirustky:
-Me262C-1a, to je ten s raketovym urychlovacem v zadi (potreba uprava modelu zade trupu vcetne DM)
-Do335-B -potreba uprava ext. modelu predniho podvozku a detailu kolem umisteni zbrani
-Me163 C nebo D, oba vyzadujici velke upravy externiho modelu
-He162B (s motorem Heinkel-Hirth 011S) - potreba prodlouzit trup a kridla
-He162B s pulzacnim motorem Argus - potreba navic uprava ext.modelu v oblasti motoru a FM pro zcela novy typ motoru (ale co do pilotaze by to byla bomba, pulzacni motory v malych rychlostech netahly)
-Ta152C - potreba vypracovani externiho modelu na zaklade Dory
 
Hoper
Pavel napsal:
Rufu napsal:
Asi jsem zaspal ale neměli bychom si spíš přát v addonu už konečně tu naši B534?


ROZHODNĚ ANO !!

A A
V V
I I
A A

!!!!

a co Kravka ? Mrknutí
 
Hoper
LesniHU napsal:
TCRaven napsal:
Ta-152C je klasické letadlo nikoli prototyp jo? Úsměv

Ta152C je naprosto klasicky prototyp Šklebící se.

TC tohle ale naprosto přesně ví Úsměv
Tudle mi dokonce postoval link na modýlek jednoho ze tří jeho kusů Úsměv

LesniHU napsal:
Budeme chvili spekulovat s nasazenim logiky :-).
Co vime:
-ma to byt do '46 addonu, celkem 3 nemecka letadla
Co je pravdepodobne:
-vzhledem k zamereni datadisku to budou fantasy povalecna letadla nebo prototypy z roku 45
-externi model uz existuje nebo ho lze vytvorit minimem uprav
-budou to jednomistna letadla (kvuli jednoduchosti) a stihacky (to nalaka nejvic lidi)

Kdyz se podivame na seznam AI letadel, mame kandidaty:
-Me109K-14 a podobne, na mesouny nejsem odpornik
-FW190D-9 s A-laderem, ve spolecnosti letadel z roku 46 takovy chudy pribuzny Úsměv
-FW190D-12, 13 a okolo - vyzaduje mirnou upravu externiho modelu (jenom jina vrtule?) <- to je muj tip
-He162E s hybridnim motorem BMW-003 (proudovy BMW003A se zabudovanym raketovym urychlovacem) - mozna uplne beze zmeny externiho modelu
-Do335A-1 (motory DB603E a zavesniky pod kridlem)

Mene pravdepodobne prirustky:
-Me262C-1a, to je ten s raketovym urychlovacem v zadi (potreba uprava modelu zade trupu vcetne DM)
-Do335-B -potreba uprava ext. modelu predniho podvozku a detailu kolem umisteni zbrani
-Me163 C nebo D, oba vyzadujici velke upravy externiho modelu
-He162B (s motorem Heinkel-Hirth 011S) - potreba prodlouzit trup a kridla
-He162B s pulzacnim motorem Argus - potreba navic uprava ext.modelu v oblasti motoru a FM pro zcela novy typ motoru (ale co do pilotaze by to byla bomba, pulzacni motory v malych rychlostech netahly)
-Ta152C - potreba vypracovani externiho modelu na zaklade Dory

nebudeme spekulovat - bude tam Kikka, Shinden a Shusui :hoper:
 
LesniHU
Tempest, Spit a doby maximalniho vykonu motoru:
V zasade se da rict, ze za predpokladu dostatecneho chlazeni neni doba chodu motoru na maximalni vykon nijak omezena. Samozrejme, ze opotrebeni motoru je vyrazne vyssi, nez pri cestovnim rezimu.

Takze bych nepouzival spojeni "V tomto režimu vydrží motor běžet celou hodinu", ale spis "v manualu je limit jedna hodina". V praxi to samozrejme neznamena, ze motor po hodine odejde, stejne jako to neznamena, ze se na kazdem letadle a za vsech okolnosti bude dostatecne chladit (proto tam jsou take teplotni limity). Vyvojovy kus motoru Sabre vydrzel bezet 175 hodin pri vykonu 3750hp, Merliny se pry postupne vylepsovaly tim, ze se vzal nahodny kus z vyrobni linky a nechal se bezet, dokud se neco nepokazilo (a ta pokazena vec se pak upravovala). Urcite by bylo zajimave dostat se k vysledkum techto testu.

Takze strucne receno, nemyslim si, ze ty minutove limity u motoru se 'suchym' boostem bylo nejak kriticke dodrzovat.

Ted o chlazeni: tady jsi Gryzlove udelal chybku. Tempest ma automaticke termostatem ovladane premosteni chladice, kde do teploty 85° je chladic vyrazen z okruhu a pak se postupne zapojuje (pri 105° jde uz vsechna voda pres chladic). Klapku chladice ovladal primo pilot hydraulicky.
Coz nemeni nic na tom, ze je to v ilovi blbe Úsměv. Maximalni teploty pro bojovy rezim maji byt 95° u oleje, vody 130°. V ilovi se teplota vody drzi porad nekde nizko, zatimco teplota oleje se splha stale vysoko - pri 125° se objevi hlaska o prehrivani motoru. Takze: tech 125 je pro olej nesmyslne vysoko a neodpovida to ani maximalni teplote vody.

Neco z testu letadel pri testovani vykonu v malych vyskach pro lov V1, autor Eric Brown:
During these trials I was flying Tempest V JN735 on 26th July at just after 7 o´clock in the evening, and had completed a 5 min level run at 1,000 ft at +9 lb boost, 3,650 rpm, which the airscrew pitch lever fully forward. I then climbed through cloud to 6,000 ft, where the second run was made under similar conditions, for it was known that the V.1 could fly up to almost 10,000 ft.
The third run was made at 7,000 ft, at which height only +8 1/2 lb boost was obtainable at full throttle, and after 3 1/2 min I detected a slight smell of burning coming from the floor of the cockpit. A quick check of the engine instruments showed zero oil pressure and oil temperature, with the coolant temperature 108 C.
Z cehoz plyne:
-behem peti minut pri letu na +9 se motor neprehral
-behem 3.5 min letu na +8.5 (s tim, ze se v te dobe uz asi motor zadiral) stoupla teplota z cestovni/stoupaci jen na 108°C, tedy tri stupne nad mez, kdy se do okruhu zapojil chladic naplno.

Ted jsem to tak trochu narychlo zkousel, a kdyz se zacne motor prehrivat kvuli oleji, tak ma voda 113 stupnu. Takze to celkem odpovida, problem je jen v oleji.


Ucho napsal:
313_Gryzlov napsal:
V okamžiku, kdy je aktivován boost, zvýší se otáčky na 3700 RPM a pak pomocí plynu (tedy u nás power) se otevírá nebo přiškrcuje klapka tak, aby ukazatel plnicího tlaku udával požadovanou hodnotu.

Technická: víte někdo jak to v reálu fungovalo? To se zmáčkl čudlík "Boost" ? A nemělo by to bejt náhodou obdobně jako u US letadel, že prostě šla páka přípusti do dálší polohy?

Hmm sry, vím že je taty někde vlákno kde se to má řešit...
Byla tam klasicka plynova paka (mezi stoupacim a bojovym rezimem byla 'gate', nevim presne, jestli to byl zub, nejaka otocna pojistka nebo trhaci drat) a klasicka paka ovladani vrtule. Ten prepinatelnej wep/boost, co mame v ilovi, je naprosto nepodlozenej. Ovladani smesi bylo take automaticke, do +3 byla chuda pro cestovni rezimy.
 
313_OTU_oblak
LesniHu - dava to logiku. Můj tip je klasické naklonování letadel, Takže K-14, FW190D-13(nebo jiná poslední verze Dory) a možná Fučiho TA152C, ale moc bych nevsázel....i když...uvidímě. Také bych tipoval nějaké klony švalbíny...

Hmmm možná bych se přikláněl k tomu proudovému Ta184 (možná že to označení nesedí) co z něj rusové vykuli MiG-15.....a jestli mne paměť neklame tak podobný projekt měl i Willy Messerschmitt.

uvidíme :sm54::sm4:

 
LesniHU
Hoper napsal:
LesniHU napsal:
TCRaven napsal:
Ta-152C je klasické letadlo nikoli prototyp jo? Úsměv

Ta152C je naprosto klasicky prototyp Šklebící se.

TC tohle ale naprosto přesně ví Úsměv
Ja vim, ze to vi, jen jsem neodolal moznosti tak krasne prehazet slova v ty vete.
 
313_Gryzlov
Děkuji Hu za upřesnění. Funkci chladiče jsem bral z manuálu, kde toho moc popsaného není.

Co se týká limitu chodu motoru, tak tím nemám na mysli, že by motor měl vyloženě odejít (jak to známe z ila), ale že by mělo dojít ke změně režimu chodu (snížení otáček), aby nedošlo k poškození motoru, ať už je to z jakéhokoliv důvodu. Chápu to tak, že pokud by motor byl stále udržován v daném režimu beze změny, tak vzrůstá pravděpodobnost poruchy, snížení životnosti nějaké součásti a nevím čeho ještě.
Z hlediska Ila bych tedy jako omezení chodu motoru očekával naše oblíbené "engine overheating" Úsměv

Teplota oleje
Jo Hu, máš pravdu, že pro "našeho" Tempesta v Ilovi je zcela "normální" teplota oleje nějakých 120 stupňů. V porovnání s tím co je v manuálu je to samozřejmě nesmysl, ve hře by nás to až tak "netrápilo", kdyby ta mašina měla alespoň takové letové výkony, které by tomu odpovídaly.

Přehřátí motoru a doba běhu motoru při zvýšeném výkonu všeobecně
Ono je otázkou, zda v těchto režimech dochází vyloženě k přehřívání motoru jako takového. Samotný motor může být dobře chlazen, tedy teplota oleje nebo vody se může držet v normálu, ale může docházet k propalování válců, vlivem vysoké teploty ve spalovacích komorách. Tohle je třeba konkrétně problém u motoru AŠ-82FN, stejně tak i u BMW801D apod.
Také mi není jasné, jak by se měl zachovat pilot, když dosáhne "doporučené doby" běhu motoru v daném režimu. Zda v reálu pilot snížil otáčky motoru na dlouhodobý chod motoru a otevřel chldiče na plno (pokud je měl zavřené) a nechal motor vychladit a nebo jen snížil otáčky na dlouhodobý chod a nechalů motor "uklidnit" i při zavřeném (nebo částečně) otevřeném chladičy oleje nebo i vody (obtoku motoru u vzduchem chlazených motorů)
 
313_Gryzlov
313_OTU_oblak napsal:
LesniHu - dava to logiku. Můj tip je klasické naklonování letadel, Takže K-14, FW190D-13(nebo jiná poslední verze Dory) a možná Fučiho TA152C, ale moc bych nevsázel....i když...uvidímě. Také bych tipoval nějaké klony švalbíny...

Hmmm možná bych se přikláněl k tomu proudovému Ta184 (možná že to označení nesedí) co z něj rusové vykuli MiG-15.....a jestli mne paměť neklame tak podobný projekt měl i Willy Messerschmitt.

uvidíme :sm54::sm4:



Oblaku, myslím, že máš na mysli Ta-183. A nevím, jestli je zrovna úplně vhodné tvrdit, že z tohoto letounu Sověti vyvinuli MiG-15. By mě pak zajímalo, podle čeho Američani postavili F-86 Úsměv
Ta letadla byla stavěna na základě tehdejších znalostí o aerodynamice, mechanice letu atd. Je to asi to samé, jako podobnost dnešních aut, nebo dnešních proudových stíhacích letadel.

Setkal jsem se také s tvrzením, že na vývoji MiG-15 se podílel Kurt Tank. No zajímalo by mě, jak to zvládal, když v době vzniku MiG-15 vůbec v SSSR nebyl a pracoval na jiných projektech v jiných zemích. Sověti s Tankem skutečně jednali, ale on nikdy nenastoupil do přpraveného letadla směr Moskva.
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:
Budeme chvili spekulovat s nasazenim logiky :-).
.
.
.
Kdyz se podivame na seznam AI letadel, mame kandidaty:
-Me109K-14 a podobne, na mesouny nejsem odpornik


Mno..Befkaři by ho možná ocenili - to je ten s DB603L a s výzvrojí tvořenou 1x Mk.103 + 2x MG151/15? To je takový vrchol celé série pokud vím, jeho přítomnost bych neviděl jako úplně nereálnou a stroj by jistě našel určité uplatnění.

-FW190D-9 s A-laderem, ve spolecnosti letadel z roku 46 takovy chudy pribuzny Úsměv


No..je to takové hloubkové..oponent Mustangu III a rychlých Tempestů Mrknutí. Ale tahle verze je tak málo známá, že pochybuji vůbec o zamyšlení se nad jejím použitím v simu..

-FW190D-12, 13 a okolo - vyzaduje mirnou upravu externiho modelu (jenom jina vrtule?) <- to je muj tip


Jop, tady není třeba měnit skoro nic oproti stávajícím Dorám - zanedbatelná úprava externího modelu + zanedbatelné přidání několika kg k FM + pár koníčků navíc. Navíc by to mohla být i dosti platná letadla, která nebyla vyloženě prototypová. Takže bral bych všema deseti Úsměv.

-He162E s hybridnim motorem BMW-003 (proudovy BMW003A se zabudovanym raketovym urychlovacem) - mozna uplne beze zmeny externiho modelu
-Me262C-1a, to je ten s raketovym urychlovacem v zadi (potreba uprava modelu zade trupu vcetne DM)
-Me163 C nebo D, oba vyzadujici velke upravy externiho modelu
-He162B (s motorem Heinkel-Hirth 011S) - potreba prodlouzit trup a kridla
-He162B s pulzacnim motorem Argus - potreba navic uprava ext.modelu v oblasti motoru a FM pro zcela novy typ motoru (ale co do pilotaze by to byla bomba, pulzacni motory v malych rychlostech netahly)


O těhle strojích pochybuji. Nevím proč, ale přijdou mi tak nějak neatraktivní. U Me 163 by to myslím potřebovalo vytvoření úplně nového 3D modelu, resp. opravdu razantní přepracování současného. Pulzační motor na stíhačce by ale mohl být zajímavej - mělo by to mít i dost zvláštní zvuk Úsměv.

-Do335A-1 (motory DB603E a zavesniky pod kridlem)
-Do335-B -potreba uprava ext. modelu predniho podvozku a detailu kolem umisteni zbrani


Ten se závěsníky bych neviděl úplně nereálně, úprava na 3D modelu není zase až tak velká a Bumík by byl šťastný Úsměv S Do 335 B bych nepočítal..stroj je zde imho úplně zbytečný a nevyužitelný jakkoliv.

-Ta152C - potreba vypracovani externiho modelu na zaklade Dory


Spíše bych tipoval přepracování stávajícího modelu Ta 152 H-1 - jednoduše spojit křídla z Fw 190 s trupem s Ta 152 H. Jen by bylo zajímavé tvoření FM. Jakási kombinace Fw 190 D a Ta 152 H Úsměv. Nicméně předpokládám snadnější vytvoření než třeba u Me 163 C.

Moje 3 tipy na letadla z konce války: Fw 190 D-12, Ta 152 C, Bf 109 K-14.

A tipy na klasická letadla, která by se dala narozdíl od těch výše uvedených opravdu používat: Hs 129, Me 210, Ar 234

..tak schválně, jestli alespoň jeden z těhle šesti tipů/typů vyjde Úsměv
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 22-04-2006 00:28
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_BlueL
co by ste delali z obludama z konce valky me by uplne stacilo Bf 109F-4/Z a Bf 109G-4/U2
Upravil/a 1stCL_BlueL dne 22-04-2006 08:11
 
Seva
1stCL_BlueL napsal:
co by ste delali z obludama z konce valky me by uplne stacilo Bf 109F-4/Z a Bf 109G-4/U2


A nebylo náhodou taky něco jako Bf 109-F4/B?? Puma, kanony pod křídlo? To by se taky hodilo, že?
 
WT_Pedropan
LesniHU napsal:
Coz nemeni nic na tom, ze je to v ilovi blbe Úsměv. Maximalni teploty pro bojovy rezim maji byt 95° u oleje, vody 130°. V ilovi se teplota vody drzi porad nekde nizko, zatimco teplota oleje se splha stale vysoko - pri 125° se objevi hlaska o prehrivani motoru. Takze: tech 125 je pro olej nesmyslne vysoko a neodpovida to ani maximalni teplote vody.


Některé teplotní souvztažnosti v ILovi nemají hlavu ani patu. Nicméně relace mezi teplotou oleje a chladicí kapalinou u Tempesta tak, jak uvádíš, mně přijde podivná.
Zatím jsem se u spalovacích motorů setkal jen s relacemi opačnými.
Ostatně tato skutečnost vychází z logiky věci. Objem chladicí kapaliny je většinou troj až čtyřnásobný, než objem oleje. Schopnost tepelné výměny u oleje je také podstatně nižší.
Takže v praxi to znamená, že ručička teploměru oleje na číslici 120 znamená pouze zvýšenou ostražitost, zatímco u teploměru chladicí kapaliny už vetšinou toto číslo věští brzký konec motoru. Nemluvě o nárůstu tlaku v chladicím systému, který se, samozřejmě v závislosti na kompenzačním objemu, dostává přes hodnotu 2 Atp.
Proto jsou stupnice těchto teploměrů odlišné. Pro chladicí kapaliny se standardně dodává rozsah do 130, teploměry oleje do 150.
Takže jak jsem napsal v úvodu. Některé pohyby ručiček v ILovi jsou pro mně záhadou...:sm19:
 
http://www.wtigers.org/
313_Blc
Přestávám tomu rozumět ... už sem se vyrovnal s tím, že mně v jaku přetočí bf , ale to , že šmoulové dostanou další úberstroje a rudým se ani ten Tempest nezpraví - to už mi rozum nebere ...
PS: Neberte mně vážně, jen se musím vydupat :uhoh:

Jo a můj tip je Avia ... model už mají jen dodělat FM
 
1stCL_BlueL
313_Blc napsal:
Přestávám tomu rozumět ... už sem se vyrovnal s tím, že mně v jaku přetočí bf , ale to , že šmoulové dostanou další úberstroje a rudým se ani ten Tempest nezpraví - to už mi rozum nebere ...
PS: Neberte mně vážně, jen se musím vydupat :uhoh:

Jo a můj tip je Avia ... model už mají jen dodělat FM

tak pokud te pretoci Bf 109F a ty sedis v jaku 1 nebo 7 tak ja nakej vetsi problem nevidim...
 
1stCL_pbarry
313_Blc napsal:
že šmoulové dostanou další úberstroje

jak to vis ?

313_Blc napsal:
a rudým se ani ten Tempest nezpraví - to už mi rozum nebere ...



Jak to vis ?
 
barryk.webz.cz
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,023,714 návštěv