100 pilotů online jsem na TW bohužel nikdy neviděl - naposledy ve WarBirds, v ILovi pak nanejvýš 80. V TW max. 10 a to už je hodně dávno, obvykle tak 2 - 6 .
Problém u grafiky není jen v tom, jak je to hezké, ale jak to dokáže simulovat skutečné prostředí - možnosti vidění oka..atd. IL na tom v tomhle směru není zase až tak dobře, ale TW je na tom ještě 100x hůře. Je tam těch nedodělávek strašně moc. Pořád se přidělávají další a další letadla, ale na nedodělávky se kašle (viz. reflexní zaměřovače)..klidně se vsadím, že TW nebude oficiálně dokončen před BoB a to i kdyby měl BoB vyjít v roce 2008, i když já čekám spíš 2007 - někdy za 14 dní + -
hawk napsal:
lol srovnavat 1stpreson strilecku kde se sejde max. 32 lidi ( a to jen, kdyz maji moc moc stesti ) , hraje se mala mapa a vypocty jsou tam urcite jednodusi, s on-line simem je ponekud divne nemyslis?
Ty jsi řekl "hry". Kdybys řekl "simulátory", tak to jasně vymezíš. A i tak bys neměl pravdu.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 18-03-2006 17:19
reflexni zamerovace jsou
no jasne ale tvurci nemuzou pocitat s tim, ze na serveru bude vecne jen 10lidi
Ja osobne teda se teda radsi proletim v novem eru, nez mit uzasnou vodu a hyper mega efektivni vybuchy, koure, plameny atp.
Ty jsi řekl "hry". Kdybys řekl "simulátory", tak to jasně vymezíš. A i tak bys neměl pravdu.
:rolleyes: nemusis branit, kazdou napsanou kokotinu jenom proto, ze ja hraju TW a ty ILa.
Ta poznamka s tim unrealem byla naprosto zcestna...
taky rozlisujeme multiplayer hry a on-line hry, ze...
Ja to ted moc nesleduju, ale za casu kdy jsem to sledoval tak on-line hry mely rozhodne horsi grafiku nez off-line hry
hehe melo mi byt jasne, ze tady s TW moc nepochodim Upravil/a hawk dne 18-03-2006 17:35
Myslim, ze sa tu este zabuda na jednu vec. TW sa planuje ako pay for play. To ze je teraz free, je len preto, ze sa jedna o betu. Ja osobne nie som ochotny platit cca $10-15 kazdy mesiac = cez $100 - $150 za rok (= cena celej FB+AEP+PF serie dokopy, ktore mi uz teraz davaju 3-4 roky plnohodnotnej zabavy). Nie preto, ze by som bol lakomy, ale z principu. Ak bude TW dokonceny, tak jeho pomer hodnota/cena sa mi zda byt dost mizerna.
Cas ukaze, ale suhlasim s Fucidom, ze BoB s kvalitnejsim mulitplayerom posle TW do vecnych lovist raz a navzdy.
myslim, ze Vam tu unika ten nejvetsi plus TW...a to, ze v nem mate vse pod kontrolou, muzete si tam pridat prakticky vse co chcete, v Ilovi vicemene berete to, co vam Oleg a jeho tym doda, nic vic ,nic min (netvrdim, ze to nestaci k dobre zabave )...
Obchodni model TW se mi nelibi, no model Ila se mi libi jeste min, aneb at zije open source!
Ak bude TW dokonceny, tak jeho pomer hodnota/cena sa mi zda byt dost mizerna
muzes upresnit proc?
Upravil/a hawk dne 18-03-2006 17:54
hawk napsal:
myslim, ze Vam tu unika ten nejvetsi plus TW...a to, ze v nem mate vse pod kontrolou, muzete si tam pridat prakticky vse co chcete
Můžeš udělat anketu, kolik % čtenářů tohoto fóra má o tohle pozitivum zájem (samozřejmě v TW, nikoliv v IL2). IMHO předpokládám, že kladných hlasů bude minimum.
1. Podla mna FREE Open Source prakticky straca na vyzname resp. coskoro strati. S novou generaciou simulatorov ako bude napr. BoB od Maddox Games, si len malokto z nas bude moct dovolit zadarmo tvorit free modely. Pri danej kvalite kokpitov a externych modelov hovorime o stovkach hodin stravenych modelovanim. Toto uz nie su jednoduche modeliky a la EAW, CFS a podobne. Toto je seriozna praca na plny uvazok. Z vlastnych skusenosti mozem povedat, ze spolupraca pri modelovani Avie a Letov pre ILa bola pre mna neskutocnym zabijakom volneho casu.
Nehovoriac o tom, ze open source vzdy dava priestor podvratnym zivlom, ktore budu chciet z toho vytazit nieco pre seba v podobe hackov alebo cheatov. Plus kontrola kvality je takmer nulova. Osobne som rad, ze Oleg nedovolil lubovolne vstupovanie do jeho simulatora a dufam, ze tak nikdy neurobi.
2. Co sa tyka hodnoty TW, je to moj osobny nazor. Neuznavam system pay-per-play. Mam pri tom pocit, ze si produkt len zapoziciavam a nikdy sa nestavam jeho vlastnikom. To iste ako by som cely zivot jazdil na aute z pozicovne. Nehovoriac o tom, ze je to tak aj drahsie. Ak by som mal za TW platit povedzme $10/mesacne = za 3 roky $360. FB+AEP+PF ma stali max $120 (a ktore mam k dnesnemu dnu povedzme 3 roky) a umoznuju mi hru offline aj online bez dalsich nakladov.
hawk napsal:
myslim, ze Vam tu unika ten nejvetsi plus TW...a to, ze v nem mate vse pod kontrolou, muzete si tam pridat prakticky vse co chcete..
Nojo, jenže jak pak zaručíš jistou míru kvality - jak zaručíš, že vše bude měřeno dle stejného metru (nebo aspoň se to někdo bude pokoušet měřit dle stejného metru). Vím, že i tam je nějaká vyšší síla, ale může skutečně kvalitně prověřit vše nové? Když se něco nelíbí masám v ILovi, tak zbombardují Olega takovou dávkou spamu, že to Oleg do 14ti dnů opraví, je něco takového možné i v TW?
Já se raději proletím v menším množství skutečně korektně namodelovaných strojů, než ve větším množství strojů modelovaných až moc zjednodušeně (typické pro CFS). I když extrém v podobě dvou lítatelných stíhaček Luftwaffe v BoB mě taky moc neuspokojuje - ale tam bude Wellington, což je mazec a 1 000 000 bodů k dobru .
1stCL_Fucida napsal:
Hawku, ale proč se dělají s horší grafikou? Pokud grafika není výrazně méně náročná (což není), tak to nemá smysl. A proč by se měla dělat s horší z jiného důvodu? O kolik mají slabší sestavy online než ofline piloti? Imho je důvod jediný - na lepší grafiku není čas, peníze a skill, tak soustředí své síly na věci, kde mohou čistě komerčním produktům konkurovat lépe.
Je jasne, do ceho se vklada nejvetsi usili u komercnich a nekomercnich produktu - u komercnich to jsou 1) pekne screenshoty 2) vse pro vyborne bombarecenze v dobe uvedeni, zatimco nekomercni projekty delaji sami pro sebe lidi, kterym neco u tech komercnich chybi (a grafika to samozrejme neni). O nejakou konkurenci tu nejde.
Trochu me prekvapuje, jak tu spousta lidi povazuje grafiku za dulezitou, ja pamatuji spoustu, ale opravdu spoustu zabavy s hrami s vektorovou grafikou bez textur. No, vlastne pamatuju skvelou zabavu se hrami s wireframe grafikou, asi jsem uz nejak stary...
Pay4play - to taky neni zrovna muj sen. Zatim jsem neprisel na jediny duvod, proc bych do neceho takoveho mel jit. To by muselo byt neco opravdu, ale opravdu vyjimecneho.
Ale kdyz si prectete eulu prumerne hry, tak zjistite, ze vam vlastne taky nic nepatri, ze dostavate jen nejake pravo na pouzivani. Alespon mate tu krabici.
mkubani napsal:
1. Podla mna FREE Open Source prakticky straca na vyzname resp. coskoro strati. S novou generaciou simulatorov ako bude napr. BoB od Maddox Games, si len malokto z nas bude moct dovolit zadarmo tvorit free modely. Pri danej kvalite kokpitov a externych modelov hovorime o stovkach hodin stravenych modelovanim. Toto uz nie su jednoduche modeliky a la EAW, CFS a podobne. Toto je seriozna praca na plny uvazok. Z vlastnych skusenosti mozem povedat, ze spolupraca pri modelovani Avie a Letov pre ILa bola pre mna neskutocnym zabijakom volneho casu.
Tak spatne bych to nevidel, naroky na vysledky rostou, ale zaroven rostou i schopnosti nastroju pro modelovani. Jedine, co to muze skutecne zabit je nejake forma zakonneho vypalneho typu copyright na letadlo.
mkubani napsal:
Nehovoriac o tom, ze open source vzdy dava priestor podvratnym zivlom, ktore budu chciet z toho vytazit nieco pre seba v podobe hackov alebo cheatov. Plus kontrola kvality je takmer nulova. Osobne som rad, ze Oleg nedovolil lubovolne vstupovanie do jeho simulatora a dufam, ze tak nikdy neurobi.
Jak se v anglictine rika - quick reality check:
-open source dava prilezitost podvratnym zivlum stejne jako diky otevrenosti dava proti nim obranu.
-kontrola kvality se u closed source neda (technicky v principu) zajistit lepe, nez u open source
-ze Oleg nedovolil nikomu vstoupit je plus i minus. Mame tu sice super kontrolu kvality, ale diky ni jsme prisli o mnoho potrebnych letadel (jako treba Kate). Ja osobne bych ocenil dulezite typy i v nizsi kvalite. Koneckoncu ted by me stacilo i jen 'naroubovat' nezmenenou kabinu pilota B25 na B17 a vubec by mi nevadilo, ze by to nemelo pristroje pro dva motory, ze by byl primo vepredu ten zamerovac a ze by se nedalo lezt do strelcu.
Jo, a mimochodem, nemyslete si, ze neexistence cheatu pro il2/pf (tedy, pokud vim, nehledal jsem je ) je dana tim, ze je to uzavreny a dobre chraneny kod. Je to tim, ze to neni zadna rozsirena hra a komunita tvurcu cheatu o to proste nema zajem. Spachat nejaky ten cheat do ila dokazu i ja.
1stCL_Fucida napsal:
Když se něco nelíbí masám v ILovi, tak zbombardují Olega takovou dávkou spamu, že to Oleg do 14ti dnů opraví, je něco takového možné i v TW?
Ted opravdu nevim, jestli to ty -jako clovek se solidnimi zkusenostmi- myslis ironicky nebo vazne.
LesniHU napsal:
Trochu me prekvapuje, jak tu spousta lidi povazuje grafiku za dulezitou, ja pamatuji spoustu, ale opravdu spoustu zabavy s hrami s vektorovou grafikou bez textur. No, vlastne pamatuju skvelou zabavu se hrami s wireframe grafikou, asi jsem uz nejak stary...
Třeba já tu grafiku zase za tak důležitou nepovažuju, ale spíše mi trochu nesedí opačný přístup - že by to "mělo mít" horší grafiku jen proto, že je to online věc a nepřímo tedy vysvětlení "co je online, to má horší grafiku" . Já lítal WarBirds na 256 barvách a Tomahawka na dvou
Ted opravdu nevim, jestli to ty -jako clovek se solidnimi zkusenostmi- myslis ironicky nebo vazne.
[b]LesniHU napsal:
...Trochu me prekvapuje, jak tu spousta lidi povazuje grafiku za dulezitou, ja pamatuji spoustu, ale opravdu spoustu zabavy s hrami s vektorovou grafikou bez textur. No, vlastne pamatuju skvelou zabavu se hrami s wireframe grafikou, asi jsem uz nejak stary...
[/b]
Protože dnes už na to máme PC. To je logické. Zábavu chce den každy ale s pořádnou grafikou. Proto ji spousta lidí považuje za důležitou.
LesniHU napsal:
Trochu me prekvapuje, jak tu spousta lidi povazuje grafiku za dulezitou, ja pamatuji spoustu, ale opravdu spoustu zabavy s hrami s vektorovou grafikou bez textur. No, vlastne pamatuju skvelou zabavu se hrami s wireframe grafikou, asi jsem uz nejak stary...
Ja si pamatuji to same . A take si pamatuju, ze nic lepsiho v te dobe nebylo. Hned jak se objevilo neco s lepsi grafikou, hodne lidi preslo k novemu produktu (samozrejme i kvuli jinym kvalitam - hratelnost, zvuk, apod.).
Nojo, jenže jak pak zaručíš jistou míru kvality - jak zaručíš, že vše bude měřeno dle stejného metru (nebo aspoň se to někdo bude pokoušet měřit dle stejného metru). Vím, že i tam je nějaká vyšší síla, ale může skutečně kvalitně prověřit vše nové? Když se něco nelíbí masám v ILovi, tak zbombardují Olega takovou dávkou spamu, že to Oleg do 14ti dnů opraví, je něco takového možné i v TW?
tohle v TW opravdu neni problem...v Ilovi zda se jo :lucka2:
Myslim, ze jsme si to vysvetlili. Vcera v hospode.
boli me hlava...:sm1:
akorat se pridavaj novy mody, sily se tristi, prace jde pomalu.
pridavani novych modu nema se samotnym vyvojem enginu nic spolecneho, problem je v tom, ze na kodu dela opravdu naplno snad uz jenom jede chlapek. Mel by to pustit jako open source
Terrain Detail = 4000 - zbytecne vysoke imho
Cloud Detail = 15 - 6 by melo stacit
Max Visibility = 30000 - tady taky muzes ubrat, ale asi to neni treba
Anisotropic Level = 2 - ja tam mam 1, na TW foru psali, ale ze je mozno to klidne vypnout, vyzkousej si to
Full Anisotropic = 1 - mam 0
Terrain Render Level = 5 - uber, experimentuj
"check that you have vertical sync off" nevim co to je, imho se to nastavuje pomoci ovladacu karty
jeste tohle:
[Client Network Settings]
Maximum Download Size = 256
zmen si to na:
[Client Network Settings]
Maximum Download Size = 0
Na vykon to nema vliv, ale s hodnotou 256 se ti muze stat, ze te to pripadne nepusti na server.
Já na tom trávi laděníml tolik času..a nakonec jsem spokojený s tímhle lehce upraveným mediumem. Teď to stejně nemá cenu ladit, za pár dní dorazí nová grafika a musel bych to nastavovat znovu.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.