...Baron je optimista, nesmíš mu všechno věřit. G2 dá u země cca 560 se zavřenýma chladičema. F4 bude trošku rychlejší, ale zas to nevydrží dlouho. Pak taky je to v kruté zimě, je hustší vzduch, všechny ty letadla chodí o něco líp, než jsou tabulkové výkony ze standardní atmosféry.
Tady je to asi trochu jinak. Hustota vzduchu je vyšší, takže letadlům klade větší odpor. Tudíž reálná maximální rychlost bude nižší, zase ale bude hustší vzduch generovat na křídle dostatečný vztlak už při nižších rychlostech (možné vysvětlení té nižší vzletové rychlosti?). Nicméně IAS bude vyšší než u strandardní atmosféry (kde se předpokládá tuším 15°C). Pokud se pletu některý z přítomných reálných pilotů mě určitě opraví
EDIT: Pokud se tu řešila ta maximální rychlost Bf 109F-4 u země, tak hodnota 565 km/h IAS by odpovídala teplotě vzduchu -15 °C a normálnímu tlaku 1013.25 hPa. Za předpokladu, že při standardní atmosféře je rychlost 535 Km/h.
Upravil/a Pragr dne 29-12-2014 09:29
...Baron je optimista, nesmíš mu všechno věřit. G2 dá u země cca 560 se zavřenýma chladičema. F4 bude trošku rychlejší, ale zas to nevydrží dlouho. Pak taky je to v kruté zimě, je hustší vzduch, všechny ty letadla chodí o něco líp, než jsou tabulkové výkony ze standardní atmosféry.
Tady je to asi trochu jinak. Hustota vzduchu je vyšší, takže letadlům klade větší odpor. Tudíž reálná maximální rychlost bude nižší, zase ale bude hustší vzduch generovat na křídle dostatečný vztlak už při nižších rychlostech (možné vysvětlení té nižší vzletové rychlosti?). Nicméně IAS bude nejspíš vyšší než u strandardní atmosféry (kde se předpokládá tuším 15°C). Pokud se pletu některý z přítomných reálných pilotů mě určitě opraví
Nejsem v tom zběhlej, abych takovou odpověď věděl. Ale jde o vliv několika protichůdných věcí.
1) hustý vzduch znamená poněkud vyšší odpor.
2) hustý vzduch znamená, že je třeba nižší úhel náběhu. Jak přesně se to projeví na odporu při maximálce u země ale není úplně průhledné.
3) hustý vzduch ovlivňuje měření IAS.
4) studený vzduch znamená, že se do válců dostane víc kyslíku a lze tak spálit víc paliva na zážeh.
5) studený vzduch lépe chladí, lze víc přivřít chladiče.
Všeobecně na IL2 foru čtu názory, že díky tomu chladu a hustotě všechno lítá líp. Celkem si umím představit, že třeba stoupavost bude lepší vždy. S tou maximálkou si tak jistej nejsem. Zejména v souvilosti s tím, že to stejně měří IAS a ne TAS. Pak ještě si myslím, že BOSko simuluje i vliv úhlu náběhu pitotky na měřený IAS. Tedy při přistání to typicku ukazuje nižší čísla, než to skutečně letí, protože to má čumák zvednutej. Pak se zdá, že Jak 1 přistává při 140 km/h. Zkrátka odečítat budíky v BOSku je podobně spolehlivý údaj jako ve skutečnosti.
Nehledejte složitosti tam, kde nejsou - ohledně hustého a řídkého vzduchu se přece stačí podívat na grafy rychlosti závislé na výšce . Dokud má motor dostatek vzduchu, tedy pod nominální výškou (turbo)kompresoru, tak nám s řídnoucím vzduchem rychlost roste. Zásadní nicméně je onen přepočet na standardní atmosféru, jak správně zmínili jak Rumcajs, tak Pragr.
Když jsme to před pár měsíci s Farkym probírali, tak výkony odpovídaly cca teplotě -30°C. Tady je případně šikovná kalkulačka: http://indoavis.c...n/tas.html
Fuči, tlak je jedna věc, druhá věc je teplota. Jasně, kompresor má omezovač tlaku a víc než nějaký limit stejně nepustí do motoru. Ale furt ještě ten vzduch po stlačení může být teplejší nebo studenější. A studenější znamená víc kyslíku ke spálení.
Taky se vám po patchi rozkonil pohled u Fw 190? Po vycentrování TIRu mi to čumí kamsi 45° doprava...
Dej TIR stranou, aby kamerka neviděla diody toho trojzubce, zmáčkni 5 na numerické klávesnici a pak F10. F10 prostě ukádá defaultní pohled a pokud si ho rozbiješ, což je snadný tou F10, musíš ho zas vyrobit. Vše platí, pokud máš default klávesy.
Proč by nešlo ? Nikde není zaznamenáno,jakou jsi měl rychlost,jak moc jsi za to tahal,jestli jsi měl rudé zatmění,jaké bylo přetížení......Jediný co opravdu nevím,jek měl Lagg3 vyřešenou dodávku paliva do motoru při letu na zádech.Jak dlouho by takto dokázal letěl...takže z toho nedělej vědu.
Proč by nešlo ? Nikde není zaznamenáno,jakou jsi měl rychlost,jak moc jsi za to tahal,jestli jsi měl rudé zatmění,jaké bylo přetížení......Jediný co opravdu nevím,jek měl Lagg3 vyřešenou dodávku paliva do motoru při letu na zádech.Jak dlouho by takto dokázal letěl...takže z toho nedělej vědu.
Je to Jak a rychlost 400 km/h.Me se to teda nezda.Se skoro prázdnou nadrzi te jde udelat při 350 km/h.Red out trochu je ale ne do upneho bezvedomi.Nikdy jsem to nikde nevidel jen u akrobatických letadel.Tak se na to ptam.I ta rychlost mi prijde mala.
Proč by nešlo ? Nikde není zaznamenáno,jakou jsi měl rychlost,jak moc jsi za to tahal,jestli jsi měl rudé zatmění,jaké bylo přetížení......Jediný co opravdu nevím,jek měl Lagg3 vyřešenou dodávku paliva do motoru při letu na zádech.Jak dlouho by takto dokázal letěl...takže z toho nedělej vědu.
A co te sere ze ti slapu na bábovičku?Proste si to testuju a todle se mi moc nezda.Proto se ptam chytrjsich lidi co o tom něco vedi.
Někde na IL2 foru se probíraly manévry na záporných g v souvislosti s tím blbým chováním 109 a 190. Lidi tvrdili, že lze německým strojům snadno unikat do záporných g, který befko a FW nedokážou následovat. No a odpovídal snad Han, že to testovali a Bfko při testované rychlosti udělá -4g a pak teprv jde do přetažení a že Jak udělá -3g. Sice nejde do invertované vývrtky, ale vytočí 3g do záporu. Si myslím, že to stačí na invertovaný loop.
(těma konkrétním g si nejsem úplně jistej, ale byl tam rozdíl asi 1g ve prospěch Bfka)
Proč by nešlo ? Nikde není zaznamenáno,jakou jsi měl rychlost,jak moc jsi za to tahal,jestli jsi měl rudé zatmění,jaké bylo přetížení......Jediný co opravdu nevím,jek měl Lagg3 vyřešenou dodávku paliva do motoru při letu na zádech.Jak dlouho by takto dokázal letěl...takže z toho nedělej vědu.
Vlčáku a není von to Jak?
Rume ve finále je to jedno.Ani u Jaka neznám palivovou soustavu,vlastně to platí pro včechny tyto stroje A jestli jsem se spletl,tak proto,že jsem nestudoval typ ve videu,ale to,co tam robí
Proč by nešlo ? Nikde není zaznamenáno,jakou jsi měl rychlost,jak moc jsi za to tahal,jestli jsi měl rudé zatmění,jaké bylo přetížení......Jediný co opravdu nevím,jek měl Lagg3 vyřešenou dodávku paliva do motoru při letu na zádech.Jak dlouho by takto dokázal letěl...takže z toho nedělej vědu.
A co te sere ze ti slapu na bábovičku?Proste si to testuju a todle se mi moc nezda.Proto se ptam chytrjsich lidi co o tom něco vedi.
Nečil se hned....Nejprve je lepší pořádně vysvětlit,co a jak se nezdá....Takhle je to pouze o hádání,co je vlastně špatně
Upravil/a BP_Madvlk dne 30-12-2014 14:29
Nemyslím, že by cokoliv ruského mohlo uniknout do záporných G, když Bf 109 umí i zápornou vývrtku
Válče, tohle umí Jak i v původním IL-2. Umí to i Fw 190 v obou simech.
Mne spise zajima jestli by tento manevr (Jak,Bf,Il2) letadlo zvladlo ve skutecnosti.Ted jsem to zkousel s IL2 i Bfkem a jde to taky.Toz tam něco musí byt asi spatne.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.