November 24 2024 03:07:46
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS Letadla - technické a taktické informace
 Vytisknout diskuzi
FM - Flight model verze 1.008+(2015)
Pragr
Rumcajs napsal:

...Baron je optimista, nesmíš mu všechno věřit. G2 dá u země cca 560 se zavřenýma chladičema. F4 bude trošku rychlejší, ale zas to nevydrží dlouho. Pak taky je to v kruté zimě, je hustší vzduch, všechny ty letadla chodí o něco líp, než jsou tabulkové výkony ze standardní atmosféry.


Tady je to asi trochu jinak. Hustota vzduchu je vyšší, takže letadlům klade větší odpor. Tudíž reálná maximální rychlost bude nižší, zase ale bude hustší vzduch generovat na křídle dostatečný vztlak už při nižších rychlostech (možné vysvětlení té nižší vzletové rychlosti?). Nicméně IAS bude vyšší než u strandardní atmosféry (kde se předpokládá tuším 15°C). Pokud se pletu některý z přítomných reálných pilotů mě určitě opraví Úsměv

EDIT: Pokud se tu řešila ta maximální rychlost Bf 109F-4 u země, tak hodnota 565 km/h IAS by odpovídala teplotě vzduchu -15 °C a normálnímu tlaku 1013.25 hPa. Za předpokladu, že při standardní atmosféře je rychlost 535 Km/h.
Upravil/a Pragr dne 29-12-2014 09:29
 
Rumcajs
Pragr napsal:

Rumcajs napsal:

...Baron je optimista, nesmíš mu všechno věřit. G2 dá u země cca 560 se zavřenýma chladičema. F4 bude trošku rychlejší, ale zas to nevydrží dlouho. Pak taky je to v kruté zimě, je hustší vzduch, všechny ty letadla chodí o něco líp, než jsou tabulkové výkony ze standardní atmosféry.


Tady je to asi trochu jinak. Hustota vzduchu je vyšší, takže letadlům klade větší odpor. Tudíž reálná maximální rychlost bude nižší, zase ale bude hustší vzduch generovat na křídle dostatečný vztlak už při nižších rychlostech (možné vysvětlení té nižší vzletové rychlosti?). Nicméně IAS bude nejspíš vyšší než u strandardní atmosféry (kde se předpokládá tuším 15°C). Pokud se pletu některý z přítomných reálných pilotů mě určitě opraví Úsměv
Nejsem v tom zběhlej, abych takovou odpověď věděl. Ale jde o vliv několika protichůdných věcí.
1) hustý vzduch znamená poněkud vyšší odpor.
2) hustý vzduch znamená, že je třeba nižší úhel náběhu. Jak přesně se to projeví na odporu při maximálce u země ale není úplně průhledné.
3) hustý vzduch ovlivňuje měření IAS.
4) studený vzduch znamená, že se do válců dostane víc kyslíku a lze tak spálit víc paliva na zážeh.
5) studený vzduch lépe chladí, lze víc přivřít chladiče.
Všeobecně na IL2 foru čtu názory, že díky tomu chladu a hustotě všechno lítá líp. Celkem si umím představit, že třeba stoupavost bude lepší vždy. S tou maximálkou si tak jistej nejsem. Zejména v souvilosti s tím, že to stejně měří IAS a ne TAS. Pak ještě si myslím, že BOSko simuluje i vliv úhlu náběhu pitotky na měřený IAS. Tedy při přistání to typicku ukazuje nižší čísla, než to skutečně letí, protože to má čumák zvednutej. Pak se zdá, že Jak 1 přistává při 140 km/h. Zkrátka odečítat budíky v BOSku je podobně spolehlivý údaj jako ve skutečnosti.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Nehledejte složitosti tam, kde nejsou - ohledně hustého a řídkého vzduchu se přece stačí podívat na grafy rychlosti závislé na výšce Úsměv. Dokud má motor dostatek vzduchu, tedy pod nominální výškou (turbo)kompresoru, tak nám s řídnoucím vzduchem rychlost roste. Zásadní nicméně je onen přepočet na standardní atmosféru, jak správně zmínili jak Rumcajs, tak Pragr.

Když jsme to před pár měsíci s Farkym probírali, tak výkony odpovídaly cca teplotě -30°C. Tady je případně šikovná kalkulačka: http://indoavis.c...n/tas.html
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
Fuči, tlak je jedna věc, druhá věc je teplota. Jasně, kompresor má omezovač tlaku a víc než nějaký limit stejně nepustí do motoru. Ale furt ještě ten vzduch po stlačení může být teplejší nebo studenější. A studenější znamená víc kyslíku ke spálení.
Non est specifica
 
Pragr
Jinak pokud by si někdo chtěl zaletět v simulátoru Bf 109G tak doporučuji výlet do Finska (i z jiných důvodů samozřejmě) Mrknutí

YouTube Video


 
1stCL_Fucida
Taky se vám po patchi rozkonil pohled u Fw 190? Po vycentrování TIRu mi to čumí kamsi 45° doprava...
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
1stCL_Fucida napsal:

Taky se vám po patchi rozkonil pohled u Fw 190? Po vycentrování TIRu mi to čumí kamsi 45° doprava...
Dej TIR stranou, aby kamerka neviděla diody toho trojzubce, zmáčkni 5 na numerické klávesnici a pak F10. F10 prostě ukádá defaultní pohled a pokud si ho rozbiješ, což je snadný tou F10, musíš ho zas vyrobit. Vše platí, pokud máš default klávesy.
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Jo, to bylo ono, díky Úsměv Tuhle fíčuru už jsem stihnul zapomenout Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
clone9cz
Rozšířeno http://www.battle-of-stalingrad.cz/il-2-sturmovik-bos/nastaveni-ovladani
 
http://www.wwii-illusion.net
Valec
Myslite ze by toto slo udelat?Server Syndicat,plne palivo.
YouTube Video



Upravil/a Valec dne 30-12-2014 11:49
 
1stCL_Fucida
Co z toho myslíš, že by nemělo jít udělat? Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
BP_Madvlk
Proč by nešlo ? Nikde není zaznamenáno,jakou jsi měl rychlost,jak moc jsi za to tahal,jestli jsi měl rudé zatmění,jaké bylo přetížení......Jediný co opravdu nevím,jek měl Lagg3 vyřešenou dodávku paliva do motoru při letu na zádech.Jak dlouho by takto dokázal letěl...takže z toho nedělej vědu.
 
Rumcajs
BP_Madvlk napsal:

Proč by nešlo ? Nikde není zaznamenáno,jakou jsi měl rychlost,jak moc jsi za to tahal,jestli jsi měl rudé zatmění,jaké bylo přetížení......Jediný co opravdu nevím,jek měl Lagg3 vyřešenou dodávku paliva do motoru při letu na zádech.Jak dlouho by takto dokázal letěl...takže z toho nedělej vědu.
Vlčáku a není von to Jak?
Non est specifica
 
Valec
Je to Jak a rychlost 400 km/h.Me se to teda nezda.Se skoro prázdnou nadrzi te jde udelat při 350 km/h.Red out trochu je ale ne do upneho bezvedomi.Nikdy jsem to nikde nevidel jen u akrobatických letadel.Tak se na to ptam.I ta rychlost mi prijde mala.
 
Valec
BP_Madvlk napsal:

Proč by nešlo ? Nikde není zaznamenáno,jakou jsi měl rychlost,jak moc jsi za to tahal,jestli jsi měl rudé zatmění,jaké bylo přetížení......Jediný co opravdu nevím,jek měl Lagg3 vyřešenou dodávku paliva do motoru při letu na zádech.Jak dlouho by takto dokázal letěl...takže z toho nedělej vědu.
A co te sere ze ti slapu na bábovičku?Proste si to testuju a todle se mi moc nezda.Proto se ptam chytrjsich lidi co o tom něco vedi.
 
Valec
1stCL_Fucida napsal:

Co z toho myslíš, že by nemělo jít udělat? Úsměv
Letim 400 na zadech potlacim a Jak udela loping na zadech.
 
Rumcajs
Někde na IL2 foru se probíraly manévry na záporných g v souvislosti s tím blbým chováním 109 a 190. Lidi tvrdili, že lze německým strojům snadno unikat do záporných g, který befko a FW nedokážou následovat. No a odpovídal snad Han, že to testovali a Bfko při testované rychlosti udělá -4g a pak teprv jde do přetažení a že Jak udělá -3g. Sice nejde do invertované vývrtky, ale vytočí 3g do záporu. Si myslím, že to stačí na invertovaný loop.

(těma konkrétním g si nejsem úplně jistej, ale byl tam rozdíl asi 1g ve prospěch Bfka)
Non est specifica
 
1stCL_Fucida
Nemyslím, že by cokoliv ruského mohlo uniknout do záporných G, když Bf 109 umí i zápornou vývrtku Úsměv

Válče, tohle umí Jak i v původním IL-2. Umí to i Fw 190 v obou simech.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
BP_Madvlk
Rumcajs napsal:

BP_Madvlk napsal:

Proč by nešlo ? Nikde není zaznamenáno,jakou jsi měl rychlost,jak moc jsi za to tahal,jestli jsi měl rudé zatmění,jaké bylo přetížení......Jediný co opravdu nevím,jek měl Lagg3 vyřešenou dodávku paliva do motoru při letu na zádech.Jak dlouho by takto dokázal letěl...takže z toho nedělej vědu.
Vlčáku a není von to Jak?


Rume ve finále je to jedno.Ani u Jaka neznám palivovou soustavu,vlastně to platí pro včechny tyto stroje Úsměv A jestli jsem se spletl,tak proto,že jsem nestudoval typ ve videu,ale to,co tam robí Úsměv

Valec napsal:

BP_Madvlk napsal:

Proč by nešlo ? Nikde není zaznamenáno,jakou jsi měl rychlost,jak moc jsi za to tahal,jestli jsi měl rudé zatmění,jaké bylo přetížení......Jediný co opravdu nevím,jek měl Lagg3 vyřešenou dodávku paliva do motoru při letu na zádech.Jak dlouho by takto dokázal letěl...takže z toho nedělej vědu.
A co te sere ze ti slapu na bábovičku?Proste si to testuju a todle se mi moc nezda.Proto se ptam chytrjsich lidi co o tom něco vedi.


Nečil se hned....Nejprve je lepší pořádně vysvětlit,co a jak se nezdá....Takhle je to pouze o hádání,co je vlastně špatně Úsměv
Upravil/a BP_Madvlk dne 30-12-2014 14:29
 
Valec
1stCL_Fucida napsal:

Nemyslím, že by cokoliv ruského mohlo uniknout do záporných G, když Bf 109 umí i zápornou vývrtku Úsměv

Válče, tohle umí Jak i v původním IL-2. Umí to i Fw 190 v obou simech.
Mne spise zajima jestli by tento manevr (Jak,Bf,Il2) letadlo zvladlo ve skutecnosti.Ted jsem to zkousel s IL2 i Bfkem a jde to taky.Toz tam něco musí byt asi spatne.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,031,263 návštěv