paja_cz napsal:
Tajpane, jen se tak zamýšlím jestli sou ty vaše "historické dohady" k něčemu. Kolik bylo vyrobeno Lavoček nebo Yaků v historicky konkrétním roce měsíci, dni, hodině a jestli to bylo v neděli při úplňku nebo kolik u toho soudruzi vychlastali vodky. :sm27:
Není to zas tak jedno, donedávna měly Laggy o 300Kg historicky míň a teď zas o 300Kg víc....
Já slyšel že mají křídla a prostor za kabinou zalitý nějakým kvalitním armovaným betonem, nemůže to nějak souviset ?
paja_cz napsal:
Tajpane, jen se tak zamýšlím jestli sou ty vaše "historické dohady" k něčemu. Kolik bylo vyrobeno Lavoček nebo Yaků v historicky konkrétním roce měsíci, dni, hodině a jestli to bylo v neděli při úplňku nebo kolik u toho soudruzi vychlastali vodky. :sm27:
Není to zas tak jedno, donedávna měly Laggy o 300Kg historicky míň a teď zas o 300Kg víc....
Já slyšel že mají křídla a prostor za kabinou zalitý nějakým kvalitním armovaným betonem, nemůže to nějak souviset ?
jj, myslíš ten armabeton jak odráží MG granáty líp jak Šturmas? :-) No to se obávám, že ten tam zůstane...
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
paja_cz napsal:
Tajpane, jen se tak zamýšlím jestli sou ty vaše "historické dohady" k něčemu. Kolik bylo vyrobeno Lavoček nebo Yaků v historicky konkrétním roce měsíci, dni, hodině a jestli to bylo v neděli při úplňku nebo kolik u toho soudruzi vychlastali vodky. :sm27:
Tie naše historické dohady sú podla mna k niečomu.
Podla mna sú asi tri typy ludí:
1. je im to jedno: kde , kto a kedy. Kludne aj Do335 vz TB3. Hlavne ak letia letia v Do335.
2.Historici: záleží im na historickej presnosti. Berú rok výroby , mesiac, druh operácie, možnosti serveru, planesetu, ludí , zábavy a historie v úvahu jednotlivé veci k plnej spokojenosti ludí.
3.Pedanti: áno, sú taký , ktorýž si zistia presné jednotky, množstvá vyrobených lietadiel, prepočty, zistené odchýlky, mapy, pomer valcov, kompresie benzínu, prepočty protipancierových nábojov , siedmu skrutku na podvozkovom disku brzd vyrobených u iného dodávatela ako u originálneho výrobcu vo vtahu na vztlak krídla ni beznom zatažení pri optimálnej výšky pri cestovnej výške, oktánové číslo benzínu atd atd.
Tak či tak, je to hlavne o výmene informácií a o diskusii ludí dozvedieť sa niečo nové a podnetné, čo sa bavia lietaním v šturmovi.
:sm16:
Ja nevim, jakou resite historickou vernost. Proste se udelaji tri letiste, na jedno se da Bf109/1.98, Do335 a Ju88, na druhe Spit/+25, Tempest a Mossie, na treti J2M3 a na ctvrte italove. No a v osm vecer se to zahaji a do pulnoci se to pobije, vsichni proti vsem. Druhy den se to poscita a urci nejvic mighty letadlo a stat v novem patchi .
V polské publikaci Mosquito Mk.II od ACE publication (Wroclaw 1991) se na straně 11 píše:
"Pod koniec roku (1942, pozn.) na mosquitach NF Mk.II latalo juž 5 dywyzyjonów: 23, 85, 151, 157 i 264."
V Mosquito In Action No.139 (Squadron signal se na straně 8 píše:
"On 20th December 1942, No.23 squadron was posted to Malta, its aircraft becoming the first Mosquitoes to be based in the Mediterranean Sea." Na téhle straně se ještě píše, že zrovna 23sq. měla verzi 25ks NF II Special (Intruder) - což znamenalo odstranění AI radaru a místo toho instalaci dalších nádrží.
V publikaci The De Havilland Mosquito - A comprehensive guide for modeller (R.A.Franks - Modellers datafile, SAM Publications) na straně 24. popisují úpravy Intruderů tak, že jim byly do pumovnic instalovány 150galonové nádrže. Po přesunu na Maltu měla mosquita podnikat noční nálety na německé konvoje v směřující do Tunisu.
Takže je to na tvorcoch špeciálok. Ju88A4 vz MoskytoFBVI aka FII.
:sm16:
Posledný Nočný nálet na Maltu. Vianoce 1942.
LesniHU napsal:
Ja nevim, jakou resite historickou vernost. Proste se udelaji tri letiste, na jedno se da Bf109/1.98, Do335 a Ju88, na druhe Spit/+25, Tempest a Mossie, na treti J2M3 a na ctvrte italove. No a v osm vecer se to zahaji a do pulnoci se to pobije, vsichni proti vsem. Druhy den se to poscita a urci nejvic mighty letadlo a stat v novem patchi .
Někde někdo chytrej řekl (Ryan: Jak jsem vyhrál válku, nebo někde jinde?), že Italové válčili, když my vostatní jsme ještě lezli po stromech. No, a proto se jim už teď moc nechce. Sou na to moc chytří.
Ale dělat si kvůli tomu z nich šoufky, hoši, to opravdu není pěkné.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Jo, takhle to dopada, kdyz to clovek napise z hlavy, pak se pro kontrolu koukne do readme, zjisti, ze je tam jeste jeden japoncik, a tak prida dalsi letiste...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.