Zkouším dál přemluvit CloD na Windows 8.1 k plynulému chodu. Jde to pomalu, neboť pokusy stojí dost času a moc času tomu nevěnuju.
Nicméně našel nástroj k tomu parkování jader procesoru. Kdyby to někoho zajímalo, tak zde je k tomu nástroj. http://coderbag.c...ng-manager. Přepnutí toho chování asi není jen ta jedna hodnota v registry. A tenhle manažer to umí přepínat za běhu. Není třeba rebootovat. Vliv nastavení toho manažeru na parkování je reprodukovatelný.
Co není úplně reprodukovatelné, je vliv toho nastavení na CloD. Nastartuju CloD, přihlásím se na ATAG a škube to. Alt tab do windows, 4 jádra opravdu parkují, zakážu parkování, ověřím, že běží všech 8 jader, přepnu se do CloDu a jede to hladce. Spokojeně odletím misi a myslím si, že to mám vyřešený. Naskočí další mise a škube to zas. Jsem z toho magor. Samotný Alt - tab do windows a zpět nic nemění.
Dobrá, tedy parkování asi nic neřeší. Další podezřelý je .NET. Podle mě je to celkem odvážný design, když se .NET použije na realtime hru. Jednak je tam garbage collector, který uklízí paměť a jeho fungování se nedá smysluplně ovlivnit. Pak je tu ta věc, že každé volání z .NETu do systému a zpět stojí něco navrch. A práce s grafikou je neustálé volání Direct X. Zkrátka tohle myslím není vhodné řešení. Zkoumal jsem, zda se dá nějak nastavit ten garbage collector. No a v .NETu je to tak, že k exe souboru je vždy jeho config soubor. To je XML s sbírkou parametrů pro běh. No a v něm může být nastavení chování collectoru. V parametrech CloDu je defaultně zapnutá volba
Tím se říká, že se použije nastavení pro tkzv. workstation a povolí se paralelní zracování. To se zdá být dobře, protože to je přesně ta volba, kterou M$ doporučují pro aplikace, kde se vyžaduje okamžitá odezva. No a to by hra měla být.
Nicméně existuje nastavení pro servery, kde se optimalizuje celková průchodnost systému. GC sice po dobu svého běhu zastavuje všechny vlákna a pracuje tak výhradně, ale M$ píšou, že to exceluje na 4 a více jádrech.
No tak jsem to zkusil zapnout. Takže jsem ve fázi testování, zda to má vliv či nemá. Zatím se zdá, že i mise, který choděj škubavě, se s tímhle chovaj docela rozumně. Lehké poškubávání tam je, ale relativně málo obtěžující.
Tak kdyby někdo chtěl zkoumat, dejte vědět. Tahle úprava je zcela banální a vratná. Nemění to žádné registry, je to jen editace textového souboru.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Nevím. Všechny pokusy vedou k roztodivným výsledkům. Problém je, že CloD se chová nekonzistentně. Jednou běží hladce, vzápětí sebou škube jak epileptik. Zkusil jsem to parkování jader, zakázat scalování frekvence procesoru, nastavit alternativní metody správy GC .NETu, úpravu chování TCP/IP známou jako Leatrix latence fix. Vše je fajn, ale nic nevede k trvalému zásadnímu zlepšení.
Po všech těch pokusech jsem dospěl k nastavení, který je řekněme snesitelný.
1) Přepnout Windows do režimu vysokého výkonu.
2) Spouštět CloD v režimu kompatibility Windows 8. Možná taky jako správce.
3) Zkusit to nastavení GC, jak jsem o něm psal.
Jinak zjevně to není problém výkonu počítače či grafiky. Pokud nejsem těsně nad městem, drží to DPS na stabilních 100 - 120Hz. Jen to každou vteřinu škubne. Mimo to škubání je to nádherně plynulý. Ale každou vteřinu to nasere. A některé mise neškubou skoro vůběc. Jiné mise škubou jen někde a zbylé škubou vždy a všude. A to vše se navíc mění v čase. No a především při střelbě to škube skoro vždy. A to je největší průser.
Ale BOS a ROF mi choděj naprosto plynule. Tak už aby to BOSko bylo ve stavu release. Už aby ATAGové či Syndikáti na tom měli mise.
Tak ja jsem na tom podobně až na to že jedu pořád na win7 ale dal jsem do PC FX-8350 což je 8 jádro a je tu problém se škubáním už jsem snad zkusil vše ale bez valného účinku.
AMD jsou o něco slabší než Intely. Kdysi jsem jel na AMD a i na stejné frekvenci s Intelem (dvoujádra), mi některé hry AMD nedokázalo rozchodit plynule i když Intel na to stačil v pohodě. Teď mám Intel 6 jádro a mám po poškubávání v podstatě v čemkoliv... Clod bohužel není napsán tak, aby využíval více jader, tak je lepší mít silnější procák na jádra, než na počet....
Problém CLODu bude síťový modul. Mě to v offline chodí na těch Win 8.1 naprosto plynule. Drží to 100Hz obnovovací frekvenci. Funguje to v souboji s sbírkou letadel a flakem, funguje to nad městem ... prostě to běží. Problém je online. Jestli je někde blbě vyřešená synchronizace čehosi a kvůli tomu zadrhává nebo bůh ví co. Na Win 7 to fungovalo líp a citelné poškubávání bylo jen když byl server přetížen třeba spawnováním skupiny bombardérů. Co ale na ATAGu vymlátili AIčka, chodilo to fajn. Jenže Win 8 maj asi někde něco jinak. Takže CloD je pro mě teďkonc nehratelný. Ještě jsem se neodhodlal to přeinstalovat zpět na Win 7. Navíc jestli chápu správně to poslední Zakovo prohlášení, za dva až tři týdny by měl vyjít BOS. A tam bude FW 190 a BOSko mi chodí perfektně.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.