No to je fakt, že GF 560 asi nebude schopna takové snímkové frekvence, leda bys ořezal grafiku na grafickou arkádu :-) Nevím jak Il2, ale CLOD chce alespoň GF 670 nebo 760 (je to to samé) a ani pak ne na nejvyšší detaily. A ROF na tom bude podobně.
Jo díky Sepiáku za ten obrázek. Přimělo mě to přenastavit barvy monitoru. U toho Samsungu je volba Splendid a tu jsem přepnul z Standard na sRGB. Možná teď ClOD není tak pohádkově veselej, ale je vidět ještě o něco líp a především v BOSku na tom sněhu proti slunci vidím o poznání líp a autíčka u Stalingradu taky.
Rádo se stalo mám u tebe jeden život v CloDu
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
No a nemáš právě zaplou vertikální synchronizaci
Případně, to taky může srážet procesor, někde jsem slyšel, že simulátory jsou spíše o CPU než GPU.
Jsem si ještě vzpomněl, šturm má svoje počítadlo fps. Dá se pustit z konzole (TAB+SHIFT) příkazem fps START SHOW. Tak snad nezapomenu zapnout, až se večír půjdu někam proletět.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Presne tak, skutočne záleží na výkone CPU, grafika je skôr o detailoch (estetike) a rozlíšení.
Pokiaľ CPU nestíha "kŕmiť" grafiku, dochádzka k výraznej sekanici v okamihu,keď rozbehnutá grafika nemá dáta. Vtedy naopak pomôže zvýšiť detaily, a pridať GPU záťaž. Odľahčí sa tak CPU a nedochádza k lagom. Maximálne aj priemerné FPS síce klesne, ale minimálne naopak stúpne a nebude tak výrazné. Celkove obraz potom pôsobí podstatne plynulejším dojmom, aj keď na super viditeľnosť a hráčske reakcie to rozhodne nie je.
Inak rovnaký príkaz na meranie flopíkov funguje aj v Clode.
Jak přidat zátěž GPU. Můžeš popsat, na jakém principu dojde ke zvýšení plynulosti ?
Rád bych tvojí rady využil v práci, máme tam přetíženou jednu aplikaci.
Ad. 144Hz zobrazovací zařízení … není to tak, že DVI nebo HDMI rozhraní umí při Full HD rozlišení maximálně 60Hz? Sice pak nechápu 100Hz nebo 144Hz Full HD televize (možná při nižším rozlišení to dají), ale měl jsem za to, že datový tok přes DVI a HDMI je prostě omezen a při 1920x1080 to dá maximálně 60Hz. Jestli není vyšší plynulost na 144Hz panelu jen placebo efekt?
No, myslel jsem to spíš tak, že máš 120Hz monitor, máš GK, která generuje 120 fps v rozlišení 1920x1080, ale „kabelem“ proleze pouze 60 fps. Pokud bys chtěl aby prolezlo 120 fps, musel bys snížit počet bodů na polovic, protože datová propustnost je max. 60fps při počtu bodů odpovídající rozlišení 1920x1080.
Ad. 144Hz zobrazovací zařízení … není to tak, že DVI nebo HDMI rozhraní umí při Full HD rozlišení maximálně 60Hz? Sice pak nechápu 100Hz nebo 144Hz Full HD televize (možná při nižším rozlišení to dají), ale měl jsem za to, že datový tok přes DVI a HDMI je prostě omezen a při 1920x1080 to dá maximálně 60Hz. Jestli není vyšší plynulost na 144Hz panelu jen placebo efekt?
Moc tomu nerozumím a tak se ptám…
HDMI je limitováno na 60Hz při full HD. Proto na vyšší frekvence musíš mít DVI kabel. Tedy není to placebo efekt, jedná se o realitu.
Example display modes (dual link):
QXGA (2,048 × 1,536) @ 75 Hz with GTF blanking (2 × 170 MHz)
HDTV (1,920 × 1,080) @ 85 Hz with GTF blanking (2 × 126 MHz) WUXGA (1,920 × 1,200) @ 120 Hz with CVT-RB blanking (2 x 154 MHz)
WQXGA (2,560 × 1,600) @ 60 Hz with GTF blanking (2 × 174 MHz) (30-inch or 762-millimetre Apple, Dell, Gateway, HP, NEC, Quinux, and Samsung LCDs)
WQXGA (2,560 × 1,600) @ 60 Hz with CVT-RB blanking (2 × 135 MHz) (30-inch or 762-millimetre Apple, Dell, Gateway, HP, NEC, Quinux, and Samsung LCDs)
WQXGA (2,560 × 1,600) @ 60 Hz with CVT-RB blanking (269 MHz) (This is for high end monitors when operating at greater than 24 bits per pixel.)
WQUXGA (3,840 × 2,400) @ 33 Hz with GTF blanking (2 × 159 MHz)
Z toho plyne, že musíš mít dual link DVI kabel, aby to jelo. Ne každý DVI kabel je ten správnej. Zase omrkni wiki, jsou tam nakreslený. http://en.wikiped...patibility
Pokud si to vybavuji správně od nVidie tak musíš použít dual-link DVI kabel. A kartu od Nvidie aby byla schopná tam srát těch 120 Hz. Jak je to u AMD nevím.
Stejně si myslím, že se tím viditelnost zvedne max v jednotkách procent (u starého šturma). Pořád platí pravidlo, chceš dobře vidět kontakty, sniž si rozlišení. Když dáš 800x600, tak uvidíš na 10km místo minipidi kontaktíků pořádný obrovský BOXy . Akorát je to pak hnusný jak zádel.
Což je jedna z věcí co mě na old šturmu irituje. Udělej si ho hnusnýho a pak budeš král Sem zvědav jak dopadne spotování v BOSu, myslím, že Jason se vyjádřil, nějak tak, že viditelnost kontaktů nebude ovlivněna nastavením grafiky.
Každopádně vyšší Hz jsou hodně znát u FSP. Pač ty borci mají tak rychlé reakce, že tam i na těch milisekundách záleží
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Nezáleží tak úplně na tom drobném zpoždění mezi dvěma obrázkama, který člověk srazí přechodem na 120 nebo 144 Hz. Záleží na celkové latenci toho virtuálního světa. Tedy zpoždění, s jakým reaguje na pokyny, které dostává od klacíku a pedálů. Té celkové latence se účastní sbírka věcí. Jen tak namátkou
1) Zpoždění driveru joysticku. Ten klacík má nějakou vzorkovací frekvenci. Čas, než změna doputuje a je k dispozici hře, je sice malý, ale sčítá se s ostatníma časama.
2) Zpoždění virtuální reality. Hra počítá zas s nějakou vzorkovací frekvencí stav virtuální reality.
3) Zpoždění grafické karty. Tohle samo o sobě je komplexní věc. Nemá smysl zde jít do hloubky. Mezi stavem VR a vygenerováním frejmu v GK to taky chvilku trvá.
4) Zpoždění mezi vygenerováním frejmu a zobrazením. Zas se jedná o komplexní problematiku. Zde postačí, že ten čas je nenulový.
No a najednou se člověk dostává k tomu, že takové zpoždění už je porovnatelné s dalším zpožděním. Totiž nějaký čas trvá, než nervy přenesou signál od mozku ke svalu a ten zareaguje. A tyhle časy jsou běžně porovnatelné s latencí hry (nemluvím o síťové latenci). No a dvojnásobek už je dost na to, aby to mozek zaznamenal. Naše virtuální realita reaguje asi 2x pomaleji, než mozek čeká. Někdo již třeba přišel o reálný život a žije jen v VR, ale my ostatní, co třeba denně řídíme auto a máme mozek kalibrovaný na reálnou realitu, s tím máme menší či větší problém. I když většinou podvědomý problém.
Závěr je, že je naším zájmem, udělat vše možné pro snížení latence tý naší VR, abychom mozek mátli co nejméně. A protože celková latence je dána sbírkou "zanedbatelných" časů, jediná možnost je pokusit se eliminovat všechny možné zdroje latence. Nebo alespoň ty, které můžeme ovlivnit. Proto myši s 1600 Hz snímkovací frekvencí, proto 144Hz monitory, proto snaha o 100+ FPS. Proto snaha o minimalizaci "Prerender frames (Počet předrenderovaných scén)".
No a pak rychlý monitor bude mít rychlé pixely a tedy bude rychle přepínat. Nebude mít problém s rozmazáním scény při pohybu.
- barvy hnus ale ono co čekat on TN panelu (mám doma ještě IPS a je to fakt nebe a dudy). Ještě jsem neskončil z lazením, ale na barevné podání IPS se stejně asi nedostanu.
- 27'' vs rozlišení 1080p. Čekal jsem že to bude horší, když se hodně nakloním k monitoru, tak je ten obraz zubatý, ale když sedím v normální vzdálenosti tak je to OK (u mě je to nějakých 70cm).
- o se týče 120Hz vs původních 60Hz a odezva 1ms vs původních 8ms nějak v tom rozdíl nepoznám. (v ILu mám průměrné fps cca 110, takže to tu vyšší frekvenci využije)
- poměr stran, špatné, lepší je těch 1920x1200. Možná se to takhle napsané nezdá, ale těch 120 řádků navíc je fakt znát. (v jiných hrách je to asi jedno, ale v simulátoru, je toho prostě vidět víc) 1920x1200 se v této velikosti bohužel asi ani nevyrábí.
- viditelnost kontaktů, je znatelně lepší, ale žádný převrat se nekoná. Hlavní výhodu vidím v tom, že je monitor ve stejném rozlišení prostě větší, tzn. i kontakty jsou větší. Další výhodou jsou v tomto případě i ty vyblité barvy, nějak jsou potom ty kontakty takové konstrastnější oproti pozadí. Tmavé letadélko je na mdlé zelené barvě vidět lépe než na krásné syté.
Když to shrnu vidím o poznání lépe pokud letím na 1920x1080 27'' oproti původnímu monitoru 1920x1200 24'', ale vidím hůře oproti původnímu s nastaveným rozlišením na hnusno (nějak 1300 na 800).
Každopádně pěnízků nelituji protože:
- monitor je fakt velkej a na velikosti záleží
- můžu zůstat u vysokého rozlíšení a něco i vidím
- díky vysokému rozlišení šturm zase vypadá pěkně (i přes to horší podání barev, ale jak jsem říkal, ještě jsem nezkončil s lazením nastavení)
Pokud někdo shání herní monitor, tak mohu vřele doporučit. Ale pokud nemáte počítadlo jenom na hraní (např. jsi třeba amatérský fotograf, nebo děláš něco s grafikou) tak bych se asi poohlédl po něčem jiném než TN panel.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
tak mě to nedalo a pořidil jsem si tento monitor
http://www.alza.cz/27-iiyama-prolite-gb2773hs-cerny-d507562.htm
a zkusil jsem šturma ....rozdil je vohromnej nelituju těch peněz,do nastaveni zatim vrtat nebudu poněvadž tomu nehovim ,všem dik za vaše rady
Mě mrzí dost ten poměr (16:9). V souboji na "blízko" ztrácím mnohem víc kontakty, při nějakej zběsilejch manévrech, kdy koukáš z jedné strany na druhou, pak udělá enemy nějaký nepředpokládaný pohyb, dostane se ti z obrazovky, a seš v prdeli Ten obraz je oproti poměru 16:10 fakt dost ořízlej. Ale taky je to o stilu létání, když si šílený boomandzoomer tak ti to ani nepřijde, ale jestli si divokej kroutič tak je to pak hodně znát.
Bohužel 1920x1200 se dělají max ty 24'' A 30'' se už dělá s vyšším rozlišením takže by viditelnost byla jestě horší, jelikož tam velikost jednoho pixelu je ještě menší (samozřejmě mluvím o starým šturmu).
Respektive velikost pixelu:
- 24''(1920x1200) = 0,27mm
- 27''(1920x1080) = 0,31mm
- 30'' (2560x1600) = 0,25mm
Takže kolem a kolem z pohledu viditelnosti je ta 27'' asi nejlepší ta volba.
Potom možná ta TV, co se týče velikosti obrazu, tam je to asi bez debat. Ale nevím jak jsou na tom pak s kvalitou v ostatních parametrech...
Já mám doma asi 5 let starou telku co není ani FullHD a je to nehratelné. Obraz vyblitej, sice mám dot větší, ale je tak málo kontrastní, že stejně není vidět Asi kdybych to nějak poladil bylo by to lepší, ale nějak se mě nechtělo si s tím hrát.
Nové TV na tom možná lépe. Ty 3D mají 200Hz+ a stojí něco málo přes 10 tisíc. Paříte na tom někdo? Takhle když jsem koukal po netu, tak lidi od TV odrazujou hlavně kvůli input-lagu.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Koupili jsme teď před pár dny televizi Samsung 39" http://www.alza.c...449946.htm. Má to 100Hz. Je to Full HD. 39" páčto větší se nám nevejde do stěny. No a tak jsem k tomu přitáhnul HDMI kabel od počítače a pustil na tom CloD a pak BOS. Nelítal jsem na tom, tedy neumím posoudit input lag. Vlastně jsem na tom jen přehrával záznamy ze hry. Co ale posoudit můžu, jsou následující věci.
1) Dojem z tý velký plochy je velikej. Jeden by se z toho snad i poblinkal, když provádí nějakou tu akrobacii.
2) Kontrast a barvy jsou slušný. Nevidím v tom problém.
3) Obraz je ostrý, ani při pohybu není rozmazaný.
Snad se dostanu k tomu, abych na tom zkusil skutečnou hru. Samozřejmě že kdyby bylo citelné zpoždění mezi virtuální realitou a zobrazením, bylo by to na prd. Naději ale dává to, že ta televize má několik zobrazovacích režimů a zjevně se počítalo i s volbou, kdy vstupní signál nijak neupravuje. Jinak umí dělat konverze 4:3, 16:9 a detekovat automaticky a asi ještě nějaký vylomeniny. Nicméně je tam volba, že na to nesahá. No a v tom režimu se chová tak, že jsou vidět všechny body, písmenka ve windows nejsou rozmazaný a pod. Prostě jako monitor. Otázkou tedy zůstává, co by to s člověkem dělalo, kdyby seděl blízko u tak velký plochy a ten input lag.
Mám ASUS monitor podobných parametrů. Je to jiná značka, a tedy nastavení asi budou jiná. Jak tu před časem Sepi postoval ten obrázek s různě barevnejma čtvercema, neviděl jsem vrchní řadu, dokud jsem monitor nepřepnul na sRGB. Doporučuju tedy někde ten obrázek vyštrachat a zkusit se na něj dívat a přepínat režimy. Tak snadno najdeš nastavení, kdy vidíš nejlíp.
Tak jsem se dostal k tomu, abych vyzkoušel televizku http://www.alza.c...449946.htm jako monitor. Nález byl celkem rychlý. Respektive nálezy jsou dva.
1) CloD i BOS na tom vypadaj úžasně. Je to veliká plocha, člověk najednou vnímá detaily, co normálně nevidí.
2) Input lag je citelný. Už při pohybu s myší si toho člověk všimne, že se to courá za očekáváním. Když jsem si na monitor a na televizku pustil ten samý klonovaný signál, bylo jasné, že televizka má zpoždění. Třeba scrollování na webových stránkách ten lag ukazuje úplně jasně. Ta myš je pozadu. No a tak dál. Neměřil jsem to, tedy je to čistě odhadem, ale přijde mi, že to přidá tak desetinu vteřiny zpoždění.
Takže s velkým smutkem jsem televizku vrátil na své místo ve stěně a zůstávám u 27" monitoru. Kdyby ale byla televize, která by neměla takový input lag, ten dojem z 40" (39" je božskej. Třeba to za pár let bude lepší.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.