Hoper napsal:
nebylo tam cosi o pohledu ze strany IT ?
nebylo
Koty napsal:
Mno obesně referát o něčem co má spojitost informačními a komunikačními technologiemi. Vybrat si jedno téma a ce nejobsáhleji ho popsat na minimálně tři normostrany (jedna = 1800 znaků...) Tákže když sim, tak historie, současnost, teorie, virtuální praxe, praxe v terénu, diagramy, obrázky (screeny...) ...
bylo, ale ne ve smyslu programátorském
tak tedy můžete pokračovat dál
j4ck41 napsal:
a to, co jsi momentalne provedl, neni srovnani Sturma a TW? nejsou prave tohle duvody proc mel Sturm uspech a TW ne? presne o tomhle jsem mluvil, takze jsi akorat udelal za Kotyho praci
No ano. Vyjmenoval jsem rozdíly mezi principielně jinými hrami Ale neříkal bych jim konkurence. Panu učiteli by to asi bylo jedno, ale fakticky to správné není Mnohem zajímavější by bylo srovnání Šturma právě s tím druhým offline simulátorem co si nemožu přesně vzpomět jak se jmenoval. Tehdy se vedly vášnivé diskuze jak má udělaný ten a onen grafiku, FM/DM, kampaň, kariéru. To by bylo adekvátní srovnání a na tom by mohl Koty názorně předvést proč Il-2 "vyhrál" a ten druhý sim neuspěl a totálně zapadl.
Letče, ty to moc banalizuješ, konkurence je to právě z toho důvodu, že to bojuje o stejného zákazníka.
Stačí spočítat kolik stály všechny krabice IL-2 Šturmovik a kolik by to bylo času hraní ve WWIIOL. Stačí se podívat kolik lidí se přihlásilo na na 48h specku, protože jim chybí online kampaň.
Nebo ještě lépe, když převádíš IL-2 Sturmovik na offline kampaň, tak kolik času by trvalo odehrání offline kampaní v IL-2. To bych to zas tak cenově nevyrovnané neviděl. Teď si k IL-2 Sturmovik přidej další kampaň, kterou si můžeš vytvořit po týdnu práce, abys jí 8 hodin zaletěl. Až se budeš nudit s AI přidej dedikáč, který musíš instalovat, napájet, server sehnat, připojit, starat se o něj, upgradovat, o TS se starat. To tě pak možná těch 180,- měsíčně za WWIIOL včetně provozovaného fóra v ceně, update v ceně, TS v ceně a suppportu v ceně nevyjde tak draho.
A porovnání s počtem 230 pilotovatelných letadel v IL-2 Sturmovik pak už taky nebude žádný zázrak s cca 130 zbraněma všech typů od revolveru až po P-38 ve WWIIOL.
Proč si nekonkurují ? Jenom proto, že se za ně platí jiným způsobem ? Nebo prostě letový model ve WWIIOL, který je pořád lepší než arkády, zaostal ve vývoji 10 let.
Clone, Ty taky pleteš hrušky s jabkama a dojmy s pojmy
Jestli chcete považovat TW, WWIIOL a podobné za konkurenci Šturmovika tak vám to vyvracet nebudu. Ale TW, WB, WWIIOL atd. nikdy nybyly zamýšleny, vyvýjeny a vydávány jeko konkurence Šturmoviku. Stejně jako Šturmovik nikdy nebyl vydán a míněn jako konkurence MMO simům. Nepleťte Kotymu hlavu Ve svých prvopočátcích nebojovaly o stejného zákazníka (ani dnes se nedá říct, že bojují. Usiluje snad Šturmovik o zákazníky z řad tankistů nebo pěšáků - ve srovnání třeba s WWIIOL?) jestli to někdo vidí jinak tak budiž. Ale přijde mi to jako srovnávat lítání s rádiem řízeným modelem s reálným lítáním. To že je někteří lidi dneska berou jako konkurenci je dáno vývojem technologií a přístupností netu, kdy už se stírá rozdíl mezi MMO a "obyčejným multiplayer" simem. Jestli chceš něco srovnávat se Šturmem jako přímou konkurenci - je to dneska třeba Wings of Prey. Nebo tehdy onen Microsoft Combat Flight Simulator. Tak se to jmenovalo.
A nezdá se ti, že je z pohledu zákazníka úplně jedno, jestli to jede na engine nazvaným MMO nebo na dedikáči v Horních Počernicích přes bezdrát, kde se dá hostovat pro 10000 lidí. Podle mě je zákazníkovi putna na jakých technologiích to jede a jak se jmenují, když to funguje.
clone9cz napsal:
A nezdá se ti, že je z pohledu zákazníka úplně jedno, jestli to jede na engine nazvaným MMO nebo na dedikáči v Horních Počernicích přes bezdrát, kde se dá hostovat pro 10000 lidí. Podle mě je zákazníkovi putna na jakých technologiích to jede a jak se jmenují, když to funguje.
Hoper napsal:
nebylo tam cosi o pohledu ze strany IT ?
nebylo
Koty napsal:
Mno obesně referát o něčem co má spojitost informačními a komunikačními technologiemi. Vybrat si jedno téma a ce nejobsáhleji ho popsat na minimálně tři normostrany (jedna = 1800 znaků...) Tákže když sim, tak historie, současnost, teorie, virtuální praxe, praxe v terénu, diagramy, obrázky (screeny...) ... :D
bylo, ale ne ve smyslu programátorském
tak tedy můžete pokračovat dál :)
takze nebylo
bylo
o něčem co má spojitost informačními a komunikačními technologiemi
@Letec - v době vydání Sturma se lítal (nebo krátce po něm se začal lítat) Microsoftí CFS. Porovnávali se docela fest - krajina, modely letadel, fyzika, bonusy (vypadávající nábojnice, zobrazení poškození), MS CFS tehdy měl podporu pro FF - tuším (opravte mne), že Sturm v té době ještě ne.
A i MSFSX měl vliv na Sturma (resp BoBka). Hodně velký. Ač to je úplně jiný sim zaměřený na úplně jiné lidi...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Jj, pamatuju, že jsem často ve Falconu 4.0 místo lítání jen pozoroval na té obrovské mapě ten cvrkot, jak to všechno žilo svým životem... Nádhera...
FPV Air Combat - hledáme nadšence pro tuto adrenalinovou modelářskou disciplínu, více info ZDE Czech Rocket Society - moderní čeští raketoví modeláři, více info ZDE
clone9cz napsal:
A nezdá se ti, že je z pohledu zákazníka úplně jedno, jestli to jede na engine nazvaným MMO nebo na dedikáči v Horních Počernicích přes bezdrát, kde se dá hostovat pro 10000 lidí. Podle mě je zákazníkovi putna na jakých technologiích to jede a jak se jmenují, když to funguje.
Z pohledu zákazníka který chce lítat offline kampaň a mise je to úplně jedno. Takovému nemají MMO simy co nabídnout. Tudíž nejsou konkurence.
Z pohledu zákazníka (našeho) co chce lítat online je taky jedno na jakém engine to pojede - hlavně když to bude zadarmo. Žádný MMO sim zadarmo není. Kolik bys tipl, že tu bude lidí ochotných platit ca 250-300 Kč měsíčně za online hraní Šturma, se všemi jeho nešvary v podobě guláše módů a nestabilitou serverů?
Tudíž to taky není konkurence.
No je to Kotyho referát tak ať si to přebere jak chce Informací k tomu má už myslím dost.
Letecz napsal:
Z pohledu zákazníka který chce lítat offline kampaň a mise je to úplně jedno. Takovému nemají MMO simy co nabídnout. Tudíž nejsou konkurence.
Z pohledu zákazníka (našeho) co chce lítat online je taky jedno na jakém engine to pojede - hlavně když to bude zadarmo. Žádný MMO sim zadarmo není. Kolik bys tipl, že tu bude lidí ochotných platit ca 250-300 Kč měsíčně za online hraní Šturma, se všemi jeho nešvary v podobě guláše módů a nestabilitou serverů?
Tudíž to taky není konkurence.
No je to Kotyho referát tak ať si to přebere jak chce Informací k tomu má už myslím dost.
nemas pravdu
tvoje extremni rozdeleni na offline a online virtualni piloty nefunguje ... vsechny letecky simy ... at uz WWI, WWII, roury, vrtulniky, civilni bojujou o jeden typ hrace = o virtualniho pilota
mozna ze ty jses extrem, kterej lita jenom vrtule WWII a jenom online a tudiz sam do svyho vzorecku pasujes, ale rada nas ostatnich lita offline i online, lita vrtule, roury i civilni dohromady, prechazi od jednoho k druhymu apod.
a nedokazu si predstavit metodiku podle ktery herni firmy zabyvajici se vyvojem leteckych simulatoru ridi, aby zjistili kolik hlav ma vlastne celosvetova komunita hracu-virtualnich pilotu a aby ji rozlisili na offlinisty a onlajnisty, na hrace zamerene na WWI, WWII, roury apod.
Zato si dovedu predstavit metodiku na jejiz zaklade muzou odhadnout kupni silu teto komunity - a to na zaklade prodanych kopii jednotlivych titulu, ktera ti vsak nic nerekne o tom kolik unikatnich jednotlivcu si koupilo danou hru a uz vubec ti nic nerekne kolik z techto unikatnich jednotlivcu chce hrat offline nebo online ci jestli si to vubec nainstaloval a hral
Upravil/a j4ck41 dne 29-12-2011 10:34
Hoper napsal:
nebylo tam cosi o pohledu ze strany IT ?
nebylo
Koty napsal:
Mno obesně referát o něčem co má spojitost informačními a komunikačními technologiemi. Vybrat si jedno téma a ce nejobsáhleji ho popsat na minimálně tři normostrany (jedna = 1800 znaků...) Tákže když sim, tak historie, současnost, teorie, virtuální praxe, praxe v terénu, diagramy, obrázky (screeny...) ...
bylo, ale ne ve smyslu programátorském
tak tedy můžete pokračovat dál
takze nebylo
bylo
o něčem co má spojitost informačními a komunikačními technologiemi
Hopre, nechtej se hadat, nevyhrajes
"pohled ze strany IT" se nerovna "co ma spojitost s informacni technologii" ... respektive obracene, dodrzuju vsak casovy sled citaci
aneb jinak receno: spojitost s IT maji treba nedavne zaplavy v Thajsku majici za nasledek zvyseni cen HDD. Ze strany samotne IT to vsak nema naprosto zadny vyznam.
pripadne jeste jinak receno: kazdy hakovy kriz (ve smyslu znaku Treti rise) je swastika, ale ne kazda swastika je hakovy kriz (ve smyslu znaku Treti rise)
Upravil/a j4ck41 dne 29-12-2011 11:27
j4ck41: to už řešíš něco trochu jiného než o čem byla původně řeč - konkurence TW vůči Šturmu. Já radím Kotymu aby tohle jako konkurenci Šturmu neuváděl z mnoha už napsaných důvodů. Srovnávat čistě online sim ještě ke všemu nedodělaný ve stadiu Beta se Šturmem je prostě nefér. Obecně sice míří na stejný druh zákazníka - virtuálního pilota, ale tento zákazník má mnoho "podkategorií". Někteří hrají všechno, ale pak je i hodně lidí kteří hrají pouze WWII, nebo WWI nebo roury, nebo online či offline a nic jiného je nezajímá. A i mezi těmi co hrají třeba WWII je dost těch co zajímá třeba jen P51 a původního Šturma si kvůli tomu nekoupili páč tam nebyl. Obecně říct, že každý sim míří na stejného zákazníka je moc zjednodušené. Konkuruje snad RoF vůči LockOnu, Clodu nebo A-10? Z Tvého pohledu asi ano, protože bys nejradši hrál všechno. Ale z pohledu tvůrců určitě ne. Každý míří na jinou kategorii téhož druhu zákazníka. Stejně jako třeba Škodu Fabia nedělá Škodovka jako konkurenci terénnímu BMW. I když oba vozy obecně míří na stejného zákazníka - řidiče.
TW prostě konkurence Šturma nebyl. Konkurencí byl Microsoft Combat Flight Simulator.
Hoper napsal:
nebylo tam cosi o pohledu ze strany IT ?
nebylo
Koty napsal:
Mno obesně referát o něčem co má spojitost informačními a komunikačními technologiemi. Vybrat si jedno téma a ce nejobsáhleji ho popsat na minimálně tři normostrany (jedna = 1800 znaků...) Tákže když sim, tak historie, současnost, teorie, virtuální praxe, praxe v terénu, diagramy, obrázky (screeny...) ...
bylo, ale ne ve smyslu programátorském
tak tedy můžete pokračovat dál
takze nebylo
bylo
o něčem co má spojitost informačními a komunikačními technologiemi
Hopre, nechtej se hadat, nevyhrajes
"pohled ze strany IT" se nerovna "co ma spojitost s informacni technologii" ... respektive obracene, dodrzuju vsak casovy sled citaci
aneb jinak receno: spojitost s IT maji treba nedavne zaplavy v Thajsku majici za nasledek zvyseni cen HDD. Ze strany samotne IT to vsak nema naprosto zadny vyznam.
pripadne jeste jinak receno: kazdy hakovy kriz (ve smyslu znaku Treti rise) je swastika, ale ne kazda swastika je hakovy kriz (ve smyslu znaku Treti rise)
IL - 2 maj tu spojitost s ICT, že je to program, dá se to naprogramovat i amatérem (seznam misí pro statickou kampaň...).
Konkurencí je ta věc od microsoftu, co nevím jak se jmenuje. Ale je to primárně Offline sim, takže porovnávání cen různých serverů nepřichází v úvahu.
FM je tak realistický, že to vyhovuje i největším znalcům.
(Jak se rozepíše „FM“?)
Informací je tu dost. Vlastně je jich tolik, že je z toho guláš. Vlastně boršč
Letecz napsal:Konkuruje snad RoF vůči LockOnu, Clodu nebo A-10? Z Tvého pohledu asi ano, protože bys nejradši hrál všechno. Ale z pohledu tvůrců určitě ne.
ale ano, prave ze z hlediska tvurcu si konkuruju
mluvis sice o hledisku tvurcu, ale divas se na to z hlediska hrace a jeho osobnich priorit
jednoznacnym cilem vyrobce kazde hry je zisk ... a zisk bude mit jen a pouze tehdy pokud jeho vyrobek oslovi dostatecne mnozstvi platicich zakazniku, kteri vygeneruji prijmy vetsi nez vydaje (v nasem pripade rekrutujicich ze s relativne malo pocetne celosvetove skupiny hracu-virtualnich pilotu ... protoze nebudeme si nalhavat, asi tezko jakykoliv letecky simulator dosahne prodeje milionu kusu za den jako COD: Modern Warfare 3)
takze Jason muze rikat co chce o tom, ze si s Iljou a CloDem nekonkurujou ale kazdemu jen trosku uvazujicimu cloveku je jasny ze to jsou jenom PR plky, protoze kdyby se mu hrnuly zastupy hracu Sturma a CloDu tak by je urcite nevyhanel se slovy "bezte hrat CloD, ja nechci konkurovat" ... takze RoF, prestoze je zameren na letadla WWI, jednoznacne konkuruje Sturmu, konkuruje i CloDu a A-10 a vsem ostatnim ... a to samy plati i navzajem pro vsechny ostatni letecky simy ... oni si dokonce konkuruji i Sturm a CloD navzajem
Jenom na tomhle foru jsou lidi co hrali Sturma a presli k RoF a Sturma uz nehrajou (sam jsem jednim z nich) => dali prednost konkurencnimu vyrobku
Jsou zde lidi co zustali u Sturma aniz by presli k RoF a CloDu => konkurencni vyrobek je nezaujal
a to jsou jen dve mozne kombinaci z mnoha ruznych
Upravil/a j4ck41 dne 29-12-2011 14:58
Pro mě je šturm stále bezkonkureční. Už pro svoji přijatelnou cenu, a to, co si za ni pořídíte. Nádherné prostředí, které je v poměru ke své rozlehlosti dosti propracované.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Mnou vyvořená prezentace byla úspěšná, ikdyž jsem byl kvůli času nucen skončit asi v půlce, asi měla úspěch. P. profes. vysloveně řek, že zbytek přednesu někdy později.
Mnoho lidí si asi klepalo na hlavy, jelikož jsem mírně vystopil z řady. Jiní mají historii OS, HDD, druhy paměti, tiskárny a Brewsery...
Mno - takže někdy příště odpřednáším bytek prezentace a pak se mi budete moct smát
Možná ale dřív - až řeknu ohodnocení přikládaného "*.doc"-souboru
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.