Mapa INVASION 1.1 - bug reporting
|
311_Tjurma |
Přidané 03-11-2011 20:53
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
606_Tempik napsal:
AL-3 Město Flers je také neprůjezdné (minimálně z jihu na sever). Kolona se sekne na jihu města před kosočtverečnou křižovatkou.
Vyzkoušeno a 4 halftracky pičkou projely úplně normálně a to jak od shora dolů, tak i opíčně. Je teda pravda, že ta prudká zatáčka jim nedělá dobře. Hele, žes je poslal do toho komína, co tam stojí u cesty. Kdyžtak sem dej ke stažení tu misi.
Upravil/a 311_Tjurma dne 03-11-2011 20:53
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 03-11-2011 21:21
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Misi jsem už upravil tak, aby město kolona objela a původní už nemám.
Dal jsem skupině panzerů (nějaká random po 9 kouskách) cestu do Caen přes Flers a ty tanky se sekli na začátku té křižovatky jakoby nevěděli jestli doleva, nebo doprava.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
311_Tjurma |
Přidané 03-11-2011 21:26
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
606_Tempik napsal:
Misi jsem už upravil tak, aby město kolona objela a původní už nemám.
Dal jsem skupině panzerů (nějaká random po 9 kouskách) cestu do Caen přes Flers a ty tanky se sekli na začátku té křižovatky jakoby nevěděli jestli doleva, nebo doprava.
Tam asi chyběl fýrer dopravy. To udělala určitě ta křižovatka, je taková krkolomná a tanky asi měly problém |
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 03-11-2011 21:57
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Přeinstaloval jsem UP a chyba s mis filem přetrvává. Nemohu testovat a jsem smutný.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
311_Tjurma |
Přidané 03-11-2011 22:27
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
WT_Schmouddle napsal:
Přeinstaloval jsem UP a chyba s mis filem přetrvává. Nemohu testovat a jsem smutný.
Ser, nech si do někoho postavit misi, kde budou základny na všech letištích a hledej tam chyby. Tím pomůžeš hodně |
|
|
|
Pajda |
Přidané 04-11-2011 20:27
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 378
Založený: 11.09.10
|
měl bych tu jeden takový BUG nebo spíš jobovku k zamyšlení, kterou jsem již před časem zmínil v RED vláknu a byl jsem naveden k tomu, to oznámit i tady veřejně
čili začnu standardně:
Noc v IL2 obecně... a jmenovitě pro mapy "Circus", "Normandy1" i "Overlord v1.1", je namodelována úplně blbě a je třeba to opravit
přikládám pár meteorologických dat:
bod 1)
- 21.6. je pro severní polokouli tzv. "Letní slunovrat", tj. den je z celého roku nejdelší (konkrétně 16h a 17min) a noc nejkratší.
- pro souřadnice Le Havre (49:29:00 s.š. 0:07:00 z.d.) a 20.6-21.6 platí:
http://www.largef...nmooncalc/
Slunce:
svítání: 5:09
východ: 5:52
transit: 14:00
západ: 22:07
soumrak: 22:53
Měsíc:
východ: 0:44
transit: 5:38
západ: 11:03
od Země: 393 905 km
bod 2)
- fáze měsíce pro rok 1944:
(fáze měsíce je pro každý rok jiná!!! a počítá se pomocí dost obskurního vzorečku, nebo ji lze dohledat v NASA tabulkách zde: )
http://eclipse.gs...s1901.html
čili na 20.6.1944 zrovna vychází tzv. novoluní, čili měsíc by neměl být vůbec vidět.
Vencour navíc nalezl zajímavý prográmek: ( http://www.stella... ) ve kterém si lze noc pro 20.6.1944 pro oblast Le Havre zobrazit.
- čili shrnutí: od 24h do 5h ráno by mělo být vidět lautr kulový a jinak bude vidět celkem fajn.
- Na mapě circus je rozbitý stmívání, které je posunuto zhruba o 3h dřív oproti realitě, východ slunce mi přišel OK, Stejně tak ta tma jako v pytli v nočních hodinách...
- mapy Normandy1 a Overlord v1.1 mají podle mne úplně stejný model, který je ale podle mne úplně mimo <=> je vidět víc než dobře + je vidět měsíc v cca 25% fázi.
Pajda k tomu poznamenal
Já osobně se "zmršenou" IL2 nocí nemám zásadní problém a to ze dvou důvodů:
1) když už je toto akce 48h full time, tak to beru jako úlitbu tomu, aby se v té noci dalo kloubně létat (v té "reálné" tmě by to podle mě prostě nešlo) a navíc ta bouře nad Kanálem právě z 20.6 a 21.6 předpokládám taky nebude simulována.
2) Speciálka nejspíš mohla být "virtuálně datována" na někdy jindy... mimochodem 6.6.1944 byl nečekaně úplněk )
|
|
|
|
311_Tjurma |
Přidané 05-11-2011 09:39
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
Pajdo, čistě pro vysvětlení - jak se stmívá (ne kdy), co tam v noci svítí atd. tvůrce mapy neovlivňuje, to je někde zakopaný v samotným šturmu, teď v UP3 by měla být černočerná noc, má ale bug a při prvním narození se ne každému projeví, je proto třeba se respawnovat - mně teda nefunguje ani tohle, vidím pořád to debilní světlo na severu
Já jakožto tvůrce mapy můžu ovlivnit pouze následující - dobu od kdy do kdy je světlo a to nastavením pár řádků v load.ini mapy (můžeš si to otevřít a zkusit s tím různě hejbat)
Je to tento odtavec, je čtvrtý odshora:
[WORLDPOS]
CAMOUFLAGE = SUMMER
MONTH=6
DECLIN = 50
PRESSURE = 745
TEMPERATURE = 16
Kde camouflage může mít pouze hodnoty summer nebo winter - má ale ovliňovat pouze to, jak bude maskovaná technika, auta, tanky atd.
month = je jasný, my letíme v červnu, tak je tam 6, když bys chtěl letět o vánocích bude tam 12
declin = je spolu s month pro simulaci noci nejdůležitější - je to stupeň šířky, na které se má mapa nacházet - tj.50 stupeň severní šířky - tomu by mělo odpovídat chování slunce a noci, plus je to ovlivněno hodnotou v month (pro jižní polokouli se tam dává minus)
pressure = tohle mi nedokázal nikdo vysvětlit, pže ať tam napíšete, co chcete, nic se nezmění - měl by to být atmosférický tlak, vliv na chování motorů nebo letové vlastnosti to nemá - prý by se tam měly psát pouze dvě hodnoty - tahle nebo 750 v zimě
no a temperature asi netřeba popisovat |
|
|
|
Pajda |
Přidané 05-11-2011 10:08
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 378
Založený: 11.09.10
|
Dej mi rozkaz ...a udělám třeba tmu
Díky moc Tjurmo za podrobné vysvětlení problému.
Takhle si tedy zkusím pohrát s hejblátkama a pokusím se zhmotnit tmu, aby co nejpřesněji odpovídala té historické. A pokud se zadaří pak sem dám příslušné .ini ke zhodnocení.
Ten Bug s tím respawnem mám taky, po znovunarození už mi to ale správně zhasíná. Ještě kouknu jak je noc nastavená pro mapu circus, kde mi přišlo, že už fakt pořádná tma - tj. asi taková jaká by měla historicky být. |
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 05-11-2011 11:26
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
Koukni ještě na mapu Cross channel, tam při stejném datu měsíc vůbec nevýjde. Olegoslunce je tam sice pořád, ale na téhle mapě je noc asi nejhutnější.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 05-11-2011 11:33
|
Uživatel
Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
Tmu mam taky rozbitou (svetlo i v 24:00). Ale myslim ze ve spojeni s jinymi bugy UP3, jako jsou nezapnutelna svetla na letistich, je to pri neopraveni prijatelna ulitba hratelnosti. |
|
|
|
311_Tjurma |
Přidané 05-11-2011 13:52
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
No mě by hlavně zajímalo, co vlastně dělá nastavení data v Kompletním editoru, Přepisuje nějak ty hodnoty, co jsem postnul výše, v load.ini? Podle mě ne a v tom je zakopanej pes. Pak někde máte při stejném datu měsíc a někde ne. Hele ale ten měsíc je na overlord1.1 v Céčku, už je skoro v novoluní, přidejte ještě dva dny a bude pryč |
|
|
|
Pajda |
Přidané 05-11-2011 15:23
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 378
Založený: 11.09.10
|
No jsem chvilku zkoušel a přišlo mi:
Nastavení v komplexním editoru:
- je funkční akorát čas
- den i měsíc Data změněný v FMB na "tmu" nemá žádný vliv <=> asi právě proto, že to v load.ini skutečně nic nepřepisuje
Měsíc a jeho fáze:
při studování load .ini jsem si všiml této tabulky:
load.ini
[APPENDIX]
HighClouds = sk_Clouds256.tga
HighCloudsNoise = sk_CloudsNoise.tga
Moon = Moon\Moon0000.tga
// CloudsMap = CloudMap4x4km.tga
...
- toto mě dále utvrdilo v tom, že Oleg fázi měsíce vůbec nesimuluje. Simulovaná je pouze poloha měsíce na obloze
resp. viděl někdo někdy v IL2 úplněk?
- Měsíc je myslím plácnut jako textura s cca 25% fází <=> texturu Moon0000.tga jsem nikde nedohledal, ale teoreticky by měla jít překreslit na tmu a tím by byl měsíc vypnut
... nicméně nabývám stále silnějšího přesvědčení se na to ... a nechat to tak jak to je, neboť tu jsou určitě zásadnější věci k dořešení. |
|
|
|
Lynx23 |
Přidané 05-11-2011 16:58
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 164
Založený: 17.09.10
|
Nastavení v komplexním editoru v soucasne verzi skutecne nema vliv, (funguje pouze cas), s tim mesicem je to ale jinak. pokud menite hodnoty v .ini, meni se polohy na obloze (ale nekdy docela podezrele a divne). a obcas se zmeni i faze mesice (i kdyz mi pripada, ze se faze meni tak po roce)
Menit dny a zkouset to pomalu nema vyznam, proste nastavte nejaky datum a mente roky... az bude mesit takovy jaky potrebujete.
K texturam mapy: policka jsou az moc barevna- trochu ubrat. Textura skal je takova divna a nevypada dobre (na SV francie) Dal bych misto ni skalni texturu z noveho pretexturovani crimea. Z balicku textur vyhodit ty, ktere load.ini vubec nepouziva. Zbytocne to pak zere lidem RAM |
|
|
|
311_Tjurma |
Přidané 05-11-2011 18:05
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
S barevnosti si klidne pohraju, jestli mi na to zbyde cas. Ohledne skaly - mrknu na to - mas na mysli SL_mount1.tga??
Upravil/a 311_Tjurma dne 05-11-2011 18:20
|
|
|
|
SQF_Jirka186 |
Přidané 05-11-2011 22:29
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 307
Založený: 16.07.06
|
nevim jestly to tu je ale na spojeneckech letištích ve francii jsou takový menčí schody na draze |
|
|
|
311_Tjurma |
Přidané 06-11-2011 10:10
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
SQF_Jirka186 napsal:
nevim jestly to tu je ale na spojeneckech letištích ve francii jsou takový menčí schody na draze
Již zaregistrováno, opraveno |
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-11-2011 11:06
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Pavle, tohle nepatří sem, přesuň to do vlákna perutě SpecOps.
Jak jsem již psal, problémy s C-47 jsou reportovány a C-47 bude opravena Invasion modem.
Viditelnost barviček je dána mimo jiné nastavením grafiky klienta, její použití v praxi je diskutabilní.
O *cough* ehm *cough* a jeho ovládání se pobavíme.
Upravil/a WT_Schmouddle dne 06-11-2011 19:46
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 06-11-2011 13:40
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Tjurmo, na letišti Rouen je špatný fyzický povrch (oranice). Nedá se z něj operovat.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
311_Rampa |
Přidané 06-11-2011 14:00
|
Uživatel
Příspěvek: 642
Založený: 29.09.05
|
Tjurmič, je to správně, nic s tím nedělej |
|
|
|
1stCL_Ziza |
Přidané 06-11-2011 15:17
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 111
Založený: 04.05.08
|
I část letiště St.Romain má tento povrch... v severozápadní části.. přímo mezi stojánkami a přistávacím téčkem...přejet se to dá jen velmi velmi pomalu |
|
|