Vše o ovládání
|
WT_Horrido |
Přidané 29-08-2011 07:53
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Aby to bylo co nejsložitější, protože tohle je Simulátor
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
R4de |
Přidané 16-09-2011 09:32
|
Nováček
Příspěvek: 41
Založený: 21.01.11
|
Prosil bych o radu ohledně trimu výškovky. Normálně ho mám mnastaven na malou osu u X52 plynovky. Chtělo by to však nějak snížil citlivost, abych trimoval po větší dráze toho poťáku a ne micro-posuvama (dost nepřesné). V nastavení CoD nevidim žádný posuvník pro citlivost (aby chod nebyl lineární ale trochu exponenciální). Nějaké nápady jak to nastavit? |
|
|
|
Bravo21 |
Přidané 16-09-2011 09:53
|
Nováček
Příspěvek: 40
Založený: 24.05.11
|
R4de napsal:
Prosil bych o radu ohledně trimu výškovky. Normálně ho mám mnastaven na malou osu u X52 plynovky. Chtělo by to však nějak snížil citlivost, abych trimoval po větší dráze toho poťáku a ne micro-posuvama (dost nepřesné). V nastavení CoD nevidim žádný posuvník pro citlivost (aby chod nebyl lineární ale trochu exponenciální). Nějaké nápady jak to nastavit?
Obávám se, že se ti to nepovede, ten potenciometr má krátký chod. Pokud snížíš citlivost osy, tak nebudeš mít dostatečný rozsah vyvážení.
Doporučuji ti nastavit vyvážení na některý klobouček na tvém X52. Ostatně takto to mají řešené některé skutečné letadla, např L-39 Albatros. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 16-09-2011 10:05
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
To je zajímavé. Na G940 mají ty čudly na trimování dost velký rozsah a stejně se mi to nepodařilo slušně namapovat.
Je někde blbuvzdorně vysvětleno co vlastně přesně dělají ta šoupátka 0% Position, Dead Zone, 100% Position, 100% Dead Zone, Max Dead Zone?
Když jsem to hledal jak Zmetek vyšel tak jsem sice něco našel, ale chytrý jsem z toho teda nebyl. Zřejmě jsem si moc zvykl na to, že pohnu ovladačem a on se korektně namapuje...
Upravil/a WT_Horrido dne 16-09-2011 10:06
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Baron |
Přidané 16-09-2011 10:24
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
WT_Horrido napsal:
To je zajímavé. Na G940 mají ty čudly na trimování dost velký rozsah a stejně se mi to nepodařilo slušně namapovat.
Je někde blbuvzdorně vysvětleno co vlastně přesně dělají ta šoupátka 0% Position, Dead Zone, 100% Position, 100% Dead Zone, Max Dead Zone?
Když jsem to hledal jak Zmetek vyšel tak jsem sice něco našel, ale chytrý jsem z toho teda nebyl. Zřejmě jsem si moc zvykl na to, že pohnu ovladačem a on se korektně namapuje...
Myslíš tie čudly na Joystiku? Tie tri? Zatiaľ som tam trim neskúšal namapovať, ale je to dobrý nápad, určo vyskúšam. Ja mám trimy na kolečkách na plynovke.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 16-09-2011 10:25
|
Moderátor
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
WT_Horrido napsal:
To je zajímavé. Na G940 mají ty čudly na trimování dost velký rozsah a stejně se mi to nepodařilo slušně namapovat.
Je někde blbuvzdorně vysvětleno co vlastně přesně dělají ta šoupátka 0% Position, Dead Zone, 100% Position, 100% Dead Zone, Max Dead Zone?
Když jsem to hledal jak Zmetek vyšel tak jsem sice něco našel, ale chytrý jsem z toho teda nebyl. Zřejmě jsem si moc zvykl na to, že pohnu ovladačem a on se korektně namapuje...
Teoreticky to vysvětli neumím, protože tomu nerozumím (chci říct, že mi to přijde nesrozumitelné a žádný manuál, pokud vím, k tomu neexistuje).
Nicméně zrovna včera jsem se trimama zase zaobíral a nastavoval je, takže se mohu podělit o své, spíše chaotické zkušenosti.
Zásada je, že když se najede na ty zelené proužky napravo, je patrné, že spodní ukazuje aktuální pozici tvé páky či kolečka a vrchní pozici, kde bude plyn/trim atd. v letadle při různém nastavení hodnot vlevo (tedy 0% Position, Dead Zone, 100% Position, 100% Dead Zone, Max Dead Zone).
U trimu jsem to dělal výhradně metodou postupného zkoušení různých nastavení a sledoval, co dělá horní zelený indikátor. Nakonec se mi vše podařilo vyladit tak, že mé trimovací kolečko využívá celý rozsah a když je uprostřed, je trim neutrální. Nicméně ty pozice a deadzony mám nastaveny každé úplně jinak, prostě podle toho, jak jsem to postupně ladil (večer mohu dát screen).
A teď mi někdo na oplátku řekněte, proč vždycky v osmi tisících zničím u Blenheimu motor, když mám půl plynu, stoupám na pětku, vrtule stažený na polovinu, směs taky a k tomu zapnutý ohřev karburátorů. V čem toje, sakra?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
R4de |
Přidané 16-09-2011 10:33
|
Nováček
Příspěvek: 41
Založený: 21.01.11
|
312_Bravo21 napsal:
R4de napsal:
Prosil bych o radu ohledně trimu výškovky. Normálně ho mám mnastaven na malou osu u X52 plynovky. Chtělo by to však nějak snížil citlivost, abych trimoval po větší dráze toho poťáku a ne micro-posuvama (dost nepřesné). V nastavení CoD nevidim žádný posuvník pro citlivost (aby chod nebyl lineární ale trochu exponenciální). Nějaké nápady jak to nastavit?
Obávám se, že se ti to nepovede, ten potenciometr má krátký chod. Pokud snížíš citlivost osy, tak nebudeš mít dostatečný rozsah vyvážení.
Doporučuji ti nastavit vyvážení na některý klobouček na tvém X52. Ostatně takto to mají řešené některé skutečné letadla, např L-39 Albatros.
Na tom sice něco bude, ale ve starém ilovi pomocí aplikace IL-2 joy control jsem si to nastavil přesně tak, jak jsem psal (přímka mírně prohlá dolů) a jelo to pěkně. Trim zabíral až když jsem otočil trošku víc kolečkam a v éru se to pohlo o menší dráhu a využil jsem celý rozsah poťáku akorát to nebylo tak citlivé. Zkrátka to chce tu přímku trošku prohnout ale nejde to nikde nastavit. V driverech X52 jsem cosi s citlivostí zahlédl - je tam posuvník, ale pořád to nefunguje tak, jako bych to šlo nastavit přímo v simu. |
|
|
|
Bravo21 |
Přidané 16-09-2011 10:56
|
Nováček
Příspěvek: 40
Založený: 24.05.11
|
R4de napsal:
312_Bravo21 napsal:
R4de napsal:
Prosil bych o radu ohledně trimu výškovky. Normálně ho mám mnastaven na malou osu u X52 plynovky. Chtělo by to však nějak snížil citlivost, abych trimoval po větší dráze toho poťáku a ne micro-posuvama (dost nepřesné). V nastavení CoD nevidim žádný posuvník pro citlivost (aby chod nebyl lineární ale trochu exponenciální). Nějaké nápady jak to nastavit?
Obávám se, že se ti to nepovede, ten potenciometr má krátký chod. Pokud snížíš citlivost osy, tak nebudeš mít dostatečný rozsah vyvážení.
Doporučuji ti nastavit vyvážení na některý klobouček na tvém X52. Ostatně takto to mají řešené některé skutečné letadla, např L-39 Albatros.
Na tom sice něco bude, ale ve starém ilovi pomocí aplikace IL-2 joy control jsem si to nastavil přesně tak, jak jsem psal (přímka mírně prohlá dolů) a jelo to pěkně. Trim zabíral až když jsem otočil trošku víc kolečkam a v éru se to pohlo o menší dráhu a využil jsem celý rozsah poťáku akorát to nebylo tak citlivé. Zkrátka to chce tu přímku trošku prohnout ale nejde to nikde nastavit. V driverech X52 jsem cosi s citlivostí zahlédl - je tam posuvník, ale pořád to nefunguje tak, jako bych to šlo nastavit přímo v simu.
No to záleží na tom, jak daný simulátor simuluje síly v řízení. U reálného letadla je vyvažitelnost jedním z důležitých parametrů. Při záletu se testuje zda je vyvážení dostatečně citlivé a zda je možné vyvážit v celém rozsahu. V reálu jsou také letadla které se nedají vyvážit protože je vyvážení moc citlivé a jiné letadla nemají dostatečný rozsah vyvážení.
Ve virtuálním světě je to v některých ohledech podobné. Tady ale nejvíce záleží jak je simulovaný letový model. CoD má kvalitativně lepší letový model než jeho předchůdce.
Jinak chápu co chceš udělat s tvarem křivky vyvažovací osy. Stále si ale myslím, že pokud nastavíš lineární průběh, tak buď budeš mít příliš prudký průběh, nebo nedostatečný rozsah. Já si stavím ovládací páku motoru s vyvážením, a tam jsem použil potenciometr který má tři otočky na celý rozsah. Doufám, že to bude stačit.
Upravil/a Bravo21 dne 16-09-2011 11:27
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 16-09-2011 11:24
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
310_cibule napsal:
...
A teď mi někdo na oplátku řekněte, proč vždycky v osmi tisících zničím u Blenheimu motor, když mám půl plynu, stoupám na pětku, vrtule stažený na polovinu, směs taky a k tomu zapnutý ohřev karburátorů. V čem toje, sakra?
obávám se, že případů, kdy ve výšce nad 6000m odejde motor, je poněkud více, než je zdrávo. Tudíž buďto uživatelé dělají něco blbě nebo se děje něco nedobrého v DuD (Zmetkovi :)
Befka tímdle problémem ale netrpí, že ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 16-09-2011 11:34
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
A on už Zmetek zvládá cokoliv nad 27000 feetů? Jestli ano tak nevím kde je chyba, pokud stále ne tak bych možná věděl proč to blbne.
The game limit is at 27k.
Upravil/a WT_Horrido dne 16-09-2011 11:43
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
torr |
Přidané 16-09-2011 11:37
|
Uživatel
Příspěvek: 533
Založený: 05.01.06
|
ad blenheim
- třeba proto že si dosáhl max výšky?
Service ceiling: 27,260 ft (8,310 m) |
|
|
|
Valec |
Přidané 16-09-2011 11:52
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Cibuli nechapete. On urucite mysli 8000ft.Vid Cibulko Pochopi ho jen pravoverni.
Upravil/a Valec dne 16-09-2011 11:54
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 16-09-2011 11:53
|
Moderátor
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Já byl v osmi tisících fítech. Už to beru automaticky, protože lítám převážně Brity
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 16-09-2011 11:55
|
Moderátor
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Válče
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
310_Pip |
Přidané 16-09-2011 15:30
|
Uživatel
Příspěvek: 1613
Založený: 14.09.09
|
S blembakem samozrejme nelitam, takze , ale u Spita mi odchazi motor ve 20000ft a vys, taky nevim co s tim...
ad. trimy: u G940 trimy na trimech funguji korektne se mi zda bez nejakyho zvlastniho soupani, ale uz si uplne nevzpominam, pac sem to nastavoval v dubnu a od ty doby na to nesahl.
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
|
|
|
|
LangMaster |
Přidané 16-09-2011 15:52
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 379
Založený: 01.06.09
|
No tak pánové když jsme se tu takle sešli trochu odbočím Válče ,Cibule,Pipe sejdeme se na TS.
Upravil/a LangMaster dne 16-09-2011 18:08
OctalCore AMD FX-8350
MSI 990FXA-GD80
32GB DDR3 Kingston HyperX 1866MHz
MSI N770-2GD5/OC
Samsung SSD 850 EVO 500GB
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 16-09-2011 15:57
|
Moderátor
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Langu, já vím, debatovali jsme o tom s Podrsem.
Večer přijdu na TS, probereme to.
A doufám, že mi jako zkušený blenhemisty taky večer vysvětlíš ty motory.
Upravil/a 310_cibule dne 21-10-2011 12:59
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Valec |
Přidané 16-09-2011 17:10
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
U me G940 funguje vsechno jak ma defaultne.
Upravil/a Valec dne 16-09-2011 17:17
|
|
|
|
czs_scharck |
Přidané 21-10-2011 11:36
|
Uživatel
Příspěvek: 1307
Založený: 05.12.06
|
Je na čase abych to už začal brát trochu vážně, tak se snažím vylepšit si ovládání alespoň do podoby, jak mi to vyhovuje ve starým Ilovi.
Nedaří se mi ale vyřešit přibližování/zoomování pohledu. (tykadla žádná nemám a ani už nechci)
Ve starým Ilovi mám nastavené plynulé zoomování pohledu na myškolečku co je z předu na plynovce od X52.
Ať se ale snažím, jak chci, v Cliffs of Dover se mi to nedaří udělat stejně.
Vrtal jsem se v SST softu (přiznávám, že možná blbě), šmrdlal jsem v nastavení hry ale bez výsledku, který potřebuji.
Věděl by někdo, jak na to ?
P.S: zdá se mi to, nebo to neumí pořádně "pohlídat" už jednou někam namapované klábosy aby nedošlo k duplicitě v různých kategoriích v nastavení ?!
Upravil/a czs_scharck dne 21-10-2011 11:42
CSL/I_Scharck <iíi=< 59
|
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 21-10-2011 13:32
|
Uživatel
Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
CZS_Scharck napsal:
P.S: zdá se mi to, nebo to neumí pořádně "pohlídat" už jednou někam namapované klábosy aby nedošlo k duplicitě v různých kategoriích v nastavení ?!
Neumi. Taky me to pekne dere, protoze uhlidat to, je desna fuska... |
|
|