4.10 patch - G
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 28-12-2010 02:36
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
6-8 G? No čekal bych tak spíše kolem těch 6 G že by zvládl. 9 G bez ztráty zraku zvládne trénovaný pilot v moderním AntiG obleku. První AntiG obleky začala 8. USAAF používat na podzim roku 1944. Pokud vím tak RAF je snad do konce války nepoužívalo...
"Bud" Anderson:
"Mustang dokázal vydržet daleko náročnější obraty než člověk, který ho pilotoval. Pilot většinou ztratil vědomí dávno před tím, než by se letounu ulomila křídla. AntG úbory měly zabránit odčerpání krve z hlavy pilota, k čemuž odtředivou silou běžné docházelo. Do pěti G padl většinou pilotovi přes oči šedý závoj, ale byl schopen letoun uřídit. Při šesti nebo více G ztratil vědomí."
"S antiG úbory jsme mohli lítat trochu agresivněji a provádět mnohem utaženější zatáčky. Nyní jsme mohli do těla dostat o jedno G víc."
To mě přivádí k myšlence, že bychom měli mít spíše reálněji simulovaný "blackout" a "redout" pilota, než ztrátu křídel stroje. Jak vidno, správně bychom měli jít spíše do blackoutu, než do tuningu. Možná to ten Oleg neměl zase tak špatně "simulované", teda až na toho Mustanga a Fridricha s Emilem.
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 28-12-2010 02:39
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 28-12-2010 09:25
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Joe, nechci ti brát iluze, na začátku bylo skoro všechno špatně.
|
|
|
|
Panek |
Přidané 28-12-2010 09:32
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
1. Nepodařilo se mi se Spitem V 1942 urvat křídla při negativním G.
Jak mám postupovat?
2. Kdyby tohle měla být bolest Spitů, nemělo by se jim lámat také třeba levé křídl při prudkém levém výkrutu? |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 28-12-2010 09:33
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Joe- i RAF používala v závěru války tyhle kalhoty. Minimálně jsem to slyšel v jednom rozhovoru s pilotem Tempestu.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Pragr |
Přidané 28-12-2010 09:43
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 303
Založený: 11.12.09
|
Panek napsal:
1. Nepodařilo se mi se Spitem V 1942 urvat křídla při negativním G.
Mám naprosto stejnou zkušenost. Ať dělám co dělám, pilot je v redoutu, ale křídlo u Spita (zkoušel jsem Vb 1942 a IXC 1943) se neurvalo.
Nemluvě o tom, že by to byla blbost. Pokud jde o pevnostní limit, není mezi +8 a -8G nejmenší rozdíl kromě směru působení. A ten vzhledem k profilům nosníků a zatížení spojů v tomhle případě nehraje roli. |
|
|
|
ringlett |
Přidané 28-12-2010 09:58
|
Diskutující
Příspěvek: 2089
Založený: 23.10.09
|
313_Santy napsal:
Ringlette, právě proto, že zásahy do konstrukce draku jsou velice komplikované a rovná se skoro konstrukci nového letadla, což byla vlastně VIII, tak pro první devítky použili pětky se změnou lože motoru. Samozřejmě se stále vylepšovaly, stejně jako BF a FW, ale první devitky pro nedostatek času a rychlé přebudově nejsou odlišné, co se konstrukce draku týče.
A co tu píšu?
První devítky, asi sto kusů, jsou jen pětky s novým motorem, další devítky už měli nové trupové podélníky a pevnější motorové lože. |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 28-12-2010 10:25
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Pragr napsal:
Panek napsal:
1. Nepodařilo se mi se Spitem V 1942 urvat křídla při negativním G.
Mám naprosto stejnou zkušenost. Ať dělám co dělám, pilot je v redoutu, ale křídlo u Spita (zkoušel jsem Vb 1942 a IXC 1943) se neurvalo.
Nemluvě o tom, že by to byla blbost. Pokud jde o pevnostní limit, není mezi +8 a -8G nejmenší rozdíl kromě směru působení. A ten vzhledem k profilům nosníků a zatížení spojů v tomhle případě nehraje roli.
zkuste zapnout G-limits v nastavení obtížnosti ;-)
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
CSW_3IAP_Wolf |
Přidané 28-12-2010 10:50
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 116
Založený: 20.05.08
|
Když jsme u trimů,používají se při běžném cestovním létání,neslyšel jsem že by v boji někdo používal trim,tak že CHEAT od OLEGA.. |
|
|
|
313_Paegas |
Přidané 28-12-2010 11:02
|
Uživatel
Příspěvek: 697
Založený: 30.09.05
|
3IAP_Wolf napsal:
Když jsme u trimů,používají se při běžném cestovním létání,neslyšel jsem že by v boji někdo používal trim,tak že CHEAT od OLEGA..
Cheatovat znamená podvádět, né trimovat |
|
|
|
313_Paegas |
Přidané 28-12-2010 11:06
|
Uživatel
Příspěvek: 697
Založený: 30.09.05
|
606_Tempik napsal:
Pragr napsal:
Panek napsal:
1. Nepodařilo se mi se Spitem V 1942 urvat křídla při negativním G.
Mám naprosto stejnou zkušenost. Ať dělám co dělám, pilot je v redoutu, ale křídlo u Spita (zkoušel jsem Vb 1942 a IXC 1943) se neurvalo.
Nemluvě o tom, že by to byla blbost. Pokud jde o pevnostní limit, není mezi +8 a -8G nejmenší rozdíl kromě směru působení. A ten vzhledem k profilům nosníků a zatížení spojů v tomhle případě nehraje roli.
zkuste zapnout G-limits v nastavení obtížnosti ;-)
Pro nevěřící Tomáše G- limit Spit Vb 1942
Spit byl vytrimovaný na horizontální let.
Dodatek:
Povšimněte si varování G nad spead barem
Upravil/a 313_Paegas dne 28-12-2010 11:08
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 28-12-2010 11:10
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
A kdybs to udělal při 350 m/h, tak složíš křídlo a né ocas.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 28-12-2010 11:11
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
Včera jsem si trochu proměřil Fw 190 A-8 ve 2 konfiguracích, výsledky jsou poměrně rozumné:
100% paliva (cca 520 l; tj. cca 400 kg), výzbrojní sada R2 (2x MK 108 místo 2x MG 151/20 E), 100% munice
k rozlomení letounu dojde při cca +8G/-4G. Není až takový problém na vyšší rychlosti tohoto dosáhnout. Stačí zaprasit.
30% paliva, (cca 150 l, tj. cca 110 kg), standardní výzbroj, 100% munice
k rozlomení letounu dojde při cca +11G/-6G
V případě lehčího stroje už de facto nebylo možné ve standardní konfiguraci rozlomení dosáhnout, pilot se dříve uspal. Musel jsem mu pomoci trimem na doraz a trhnout pákou při opravdu vysoké rychlosti, kdy se mašina chvěla už sama o sobě.
Wolfe: reálný pilot dovažoval a dovažuje letoun natolik automaticky a často, že se o takové prkotině nezmiňuje. V manuálech najdeš zmínky o trimu spíše v souvislosti s omezeními, kdy (například u Me 262) je zakázáno si při vyšších rychlostech trimem pomáhat k vybírání klesání.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 28-12-2010 11:19
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
mno až budou mít hoši trimy na kolečkách s kličkou a budou v boji mít co dělat udržet oběma rukama knipl, sem tam občas hrábnout na plyn, pak přímo v boji trimovat opravdu nebudou ;)
takhle když jednou rukou držíš knipl a na něm obsluhuješ dvacet čůdlů a druhou v pohodě popíjíš nebo kvedláš plynovkou s dalšíma dvaceti čůdlama, tak je to - JEN HRA ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 28-12-2010 11:27
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Hopere, ale ty lítáš ty Zera, u kterých prostě nad 200 km/h potřebuješ s kniplem bojovat obouma rukama, bo je to ztuhlý.
Navíc já třeba trim v boji tak nějak nepoužívám. Používám h o spíš během delších letů někam. V boji to tak nějak nemá smysl řešit.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 28-12-2010 11:30
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
teda těch 200km/h jsi přehnal :)))
já je taky nepoužívám
ale jsou lidi, co trimujou jak zběsilí i za boje a pro ty jsem to psal :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 28-12-2010 11:34
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
Hoper, záleží na tom, jak si představuješ boj Pokud jako zápas s kniplem, pak konstruktér letadla, nebo pilot, asi někde udělal chybu - ne v každém boji se potkal na jedné straně Sakai a na druhé šest Hellcatů
Snad každé letadlo by mělo jít při běžných letových režimech ovládat jednou rukou a levá je pak na řízení toho "méně zásadního" zbytku. Před několika měsíci se mi stala taková vtipně nevtipná věc - letím si takhle v Blaníku za Zlínem, když v tom ten předemnou naznačuje, že budeme klesat. V takovém případě by měl pilot kluzáku očekávat, že nejen poroste rychlost, ale že také čumák půjde vzhůru. Ovšem ne tak já Sice jsem levou rukou částečně vytáhl brzdy, abych nebohého Trenéra nedohnal, ale již jsem opomněl předtím vyvážit mašinku na nos. Nastal krutý boj, kdy jsem levou rukou držel brzdu v takové poloze, abych pekelné spřežení ani zbytečně nebrzdil, ani neohrozil. Pravačkou jsem musel mohutně tlačit na knipl, abych se za žluťáskem vůbec udržel. Klesání mohlo trvat snad minutu, ale mně přišlo naprosto nekonečný. Na konci jsem byl úplně vyplivnutej. Ruce jako konve, cit nikde. Během celý tý doby jsem neměl jedinou vteřinu na to, abych přehmátnul těch 20 cm k páce s vyvážením, to bych musel pustit brzdu Ale třeba v ostrých zatáčkách v termice se dovažuje neustále. Změníš režim -> dovážíš. Rozhodně to není tak, že by si pilot dovážil jen pro nějaký cestovní režim a v průběhu dalšího letu s trimem neoperoval.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
313_Paegas |
Přidané 28-12-2010 11:56
|
Uživatel
Příspěvek: 697
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Hoper, záleží na tom, jak si představuješ boj Pokud jako zápas s kniplem, pak konstruktér letadla, nebo pilot, asi někde udělal chybu - ne v každém boji se potkal na jedné straně Sakai a na druhé šest Hellcatů
Snad každé letadlo by mělo jít při běžných letových režimech ovládat jednou rukou a levá je pak na řízení toho "méně zásadního" zbytku. Před několika měsíci se mi stala taková vtipně nevtipná věc - letím si takhle v Blaníku za Zlínem, když v tom ten předemnou naznačuje, že budeme klesat. V takovém případě by měl pilot kluzáku očekávat, že nejen poroste rychlost, ale že také čumák půjde vzhůru. Ovšem ne tak já Sice jsem levou rukou částečně vytáhl brzdy, abych nebohého Trenéra nedohnal, ale již jsem opomněl předtím vyvážit mašinku na nos. Nastal krutý boj, kdy jsem levou rukou držel brzdu v takové poloze, abych pekelné spřežení ani zbytečně nebrzdil, ani neohrozil. Pravačkou jsem musel mohutně tlačit na knipl, abych se za žluťáskem vůbec udržel. Klesání mohlo trvat snad minutu, ale mně přišlo naprosto nekonečný. Na konci jsem byl úplně vyplivnutej. Ruce jako konve, cit nikde. Během celý tý doby jsem neměl jedinou vteřinu na to, abych přehmátnul těch 20 cm k páce s vyvážením, to bych musel pustit brzdu Ale třeba v ostrých zatáčkách v termice se dovažuje neustále. Změníš režim -> dovážíš. Rozhodně to není tak, že by si pilot dovážil jen pro nějaký cestovní režim a v průběhu dalšího letu s trimem neoperoval.
konečně se vyjádřil někdo, kdo to zná.
Proto vlastně ty trimy jsou, aby pomohly:
1. aerodynamicky vyvážit letadlo
2. snížily síly do řízení pro pilota
Fuči a určitě jsi si všiml jak se ti za letu posouvá neutrální poloha kniplu dle výchylky trimu, to mi v ilovi chybí |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 28-12-2010 12:10
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
Všiml
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Pragr |
Přidané 28-12-2010 12:30
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 303
Založený: 11.12.09
|
606_Tempik napsal:
zkuste zapnout G-limits v nastavení obtížnosti ;-)
Díky, už se mi to povedlo
Jinak 109G-6 má ten samý problém. Při negativním G, ahoj křídlo
Upravil/a Pragr dne 28-12-2010 12:32
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 28-12-2010 12:37
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
Škoda, že to před upadnutím křídla pod negativními G nesimuluje poblití kabiny
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|