Palba 1938 - finální server info 1. strana
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-10-2010 12:11
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
To je na dlouhej elaborát.
Na straně klienta se počítá simulace, tedy jak kam kdo letí a kam střílí, co a kam ho trefuje, data z tohoto se přes UDP posílají na server. Na straně serveru se toto všechno dává dohromady a distribuuje zpět klientům. (+Server počítá AI)
Výkon na straně serveru je dostatečný při 50 lidech jede Dualkchore2Ghz na cca 70-80% výkonu.
Problém obvykle bývá v tom, kdy a jak je server krmen daty od klientů, tzn výpadek dat (ať z důvodu dlouhé odezvy, nedostatečného výkonu klientského počítače) od jednoho klienta se projeví jeho poskakováním (UDP vrstva nekontroluje konzistenci paketů, je to "tok dat" . Na tomto byl založen např. úmyslný printcreenlag - tedy klientův počítač generoval a ukládal screen a neposílal data, což se ve hře projevilo dlouhým lagem (poskočením letadla). Server totiž podle dosavadních dat "odhaduje" kam to letadlo poletí a při přijmu dalších paketů od odmlčivšího se klienta jeho pozici aktualizuje (to jistě každý na DF serverech viděl, jak jiný stroj v nepřirozeném úhlu odletí až do vesmíru, aby se za chvilku opět stejně nepřirozeně vrátil).
Systém funguje tak, že čím blíže je ve hře jedno letadlo k druhému, tím přesnější informace od serveru klienti dostávají. Tam je kámen úrazu hromadných řeží, protože zatímco fyzické možnosti sítě umožní 128 lidem létat, pokud je mapa dost velká, v momentě, kdy se 50 z nich dostane blízko sebe a začnou po sobě střílet, server přestane být schopný v reálném čase předat informace všem klientům. Ne výkonem, ale omezením toho co v reálném čase pošle a dostane od klientů. Proto jediný slabší klient v takovéto řeži dokáže způsobit naprostý rozvrat.
Proto je důležité, aby všichni klienti měli dostatečně silné počítače a stabilní linky (nejen co se týče šířky pásma, ale také odezvy a procenta ztráty paketů)
Jinak tok jsem měřil, při cca 30 lidech byl tok na serveru tuším kolem 1,5 Mbit/sec. Datový tok hodně ovlivňuje volba stahování skinů, takže při více lidech je lepší ji mít vypnutou.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-10-2010 12:16
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Tajpan: A viděls je na vlastní oči? Stály ve vzduchu, nebo se pohybovaly cca 20m vpřed a vzad trhavým pohybem?
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
3BAP_Plooskie |
Přidané 06-10-2010 12:26
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 334
Založený: 29.09.05
|
WT_Schmouddle napsal:
- Server unese 64 lidí, když budou mít dobré PC a správně nastavenou rychlost sítě ve hře
Co to je "správně nastavená rychlost sítě ve hře", resp. jak to má být nastaveno ?
Kdysi dávno jsem si myslel, že čím víc, tím líp (samozřejmě podle reálné rychlosti vlastního připojení). Pak mi někdo, tuším že taky v rámci nějaké specky, vysvětloval, že "méně je více" - takže bych poprosil Šmudleho, když už je tak pěkně rozjetej v elaborátech, tak že by nám to tak nějak pěkně vyložil jednou pro vždy ...  |
|
|
|
MIKA |
Přidané 06-10-2010 12:56
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 352
Založený: 24.10.08
|
hoj, tak mam CSvcGermany mod, Zuti 1.13 aktivovany v JSGME a Sturm me pada pri 60%... co s tym??? |
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-10-2010 12:59
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
No konvence klasických DF serverů je min speed=8000, to je cca 80Kb/sec = 10Kbyte/sec. Nastavení ISDN, tedy cca 10000bit/sec je cca 12,5Kbyte.
Když jsme testovali reálný datový tok, vycházelo to tuším na 8Kbyte/sec.
Jestli si dobře pamatuju, to omezení rychlosti nemělo zas takový vliv a možných jiných vlivů tam bylo mnoho, ale přímo u testování omezení rychlosti jsem nebyl, takže nemohu sloužit.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
lochness |
Přidané 06-10-2010 13:01
|

Uživatel

Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
udelal jsem rychle zaznam onoho skubani AI v sektoru popisovanem Tajpanem.
http://www.youtub...2JEv5ryO_g
(tocil jsem to v "polnich podminkach", ale je tam viditelne to cukani)
Upravil/a lochness dne 06-10-2010 13:01
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-10-2010 13:08
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Díky, já jsem tam včera v noci byl a letěl jsem se na ně podívat. Je to docela záhada.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
czs_scharck |
Přidané 06-10-2010 13:30
|

Uživatel

Příspěvek: 1307
Založený: 05.12.06
|
Oni tam ještě nějací Zeppelíni zůstali ?
Po úpravě a restartu okolo 2. hodiny noční jsem potkal jen Šmoldase a Heinkely v pohybu ... jsem myslel, že už to bude ok .... .
Hlavně že se dá jezdit po letišti rallye Bohemia v Jeepech, dáme časovku ?
CSL/I_Scharck <iíi=< 59
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-10-2010 13:30
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
MIKA - zkus to spustit s warbirdsofprey modem.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
MIKA |
Přidané 06-10-2010 13:43
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 352
Založený: 24.10.08
|
WT_Schmouddle napsal:
MIKA - zkus to spustit s warbirdsofprey modem.
ok, to se mel predtim a jelo to  |
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-10-2010 13:56
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Jojo, mody, to je něco.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
3BAP_Plooskie |
Přidané 06-10-2010 14:43
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 334
Založený: 29.09.05
|
WT_Schmouddle napsal:
Jestli si dobře pamatuju, to omezení rychlosti nemělo zas takový vliv a možných jiných vlivů tam bylo mnoho, ale přímo u testování omezení rychlosti jsem nebyl, takže nemohu sloužit.
... no dobrá, tak bys tedy alespoň mohl říct, jaké je to "správné nastavení rychlosti" pro tento server. ISDN nebo 8000 ? |
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-10-2010 14:55
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Cokoliv nad speed=8000 bude OK. Dej tam 10 000 (ISDN) a nic nezkazíš.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
606_vencour |
Přidané 06-10-2010 15:00
|

Uživatel

Příspěvek: 937
Založený: 31.08.10
|
Ta hodnota se týká počtu paketů? Vztahuje se k latenci? K něčemu jinému? |
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-10-2010 16:15
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Vencoure čteš co píšu? Ve 12:59 jsem to vysvětloval, co ta hodnota znamená, dokonce i s jednotkama..
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-10-2010 22:10
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Server jeden na verzi 0610 CsvsGer modu.
Upravil/a WT_Schmouddle dne 07-10-2010 09:55
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 07-10-2010 09:57
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Kdyby někdo tušil, proč se AIčka zasekly (byl u toho etc) tak ať mi napíše.
pracovní hypotézy:
- nakopnutá instalace serveru (včera udělána paralelní instalace běží ode dneška)
- nekompatibilita modů
- připojení klienta bez potřebných modů
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
606_vencour |
Přidané 07-10-2010 11:49
|

Uživatel

Příspěvek: 937
Založený: 31.08.10
|
WT_Schmouddle: psal jsi následující ...
No konvence klasických DF serverů je min speed=8000, to je cca 80Kb/sec = 10Kbyte/sec. Nastavení ISDN, tedy cca 10000bit/sec je cca 12,5Kbyte.
Když jsme testovali reálný datový tok, vycházelo to tuším na 8Kbyte/sec.
Jestli si dobře pamatuju, to omezení rychlosti nemělo zas takový vliv a možných jiných vlivů tam bylo mnoho, ale přímo u testování omezení rychlosti jsem nebyl, takže nemohu sloužit.
A v tom nevidim, ve tvé odpovědi, jak engine zpracovává provoz, jestli je pro mne lepší cdma/gprs s rychlostí 256kbps a víc nebo adsl/kabel s rychlostí 128kbps - obojí má jinpu rychlost i latenci. |
|
|
|
Bobo |
Přidané 07-10-2010 12:35
|

Nováček

Příspěvek: 69
Založený: 14.07.10
|
vencour napsal:
A v tom nevidim, ve tvé odpovědi, jak engine zpracovává provoz, jestli je pro mne lepší cdma/gprs s rychlostí 256kbps a víc nebo adsl/kabel s rychlostí 128kbps - obojí má jinpu rychlost i latenci.
vzhladom na to ze pri cdma/gprs budes mat latency v lepsom pripade medzi 600 - 1000 sa na ziadny server ani nepripojis |
|
|
|
606_vencour |
Přidané 07-10-2010 12:52
|

Uživatel

Příspěvek: 937
Založený: 31.08.10
|
Na cdma mam tak do 300ms ping po Čechách a Il-2 mi jede i na adsl i na cdma. Možná, že bude větším oříškem a brzdou předcházení paketů, zpoždění mezi tím rychlejším a pomalejším (delay variation) = nároky na buffery na serveru?
Ok, až budu mít něco naměřeno, postnu. Teď nebudu plácat.
Ještě jedna drobnost: když si každej nastaví 10kbps u sebe, tedy u klienta, server si taky alokuje pro každého tu samou rychlost, pásmo? Z toho pohledu bych čekal, že by Il-2 server na linux měl bejt živější, než na woknech. Co jsem hledal rady na rozcházení Ila v linuxu, viděl jsem i vlákna o nastavování serveru, tak někdo to určitě tak používá. (Očekávam efektivnější ip stack u linuxu než u woken, aspoň ve srovnání s wxp to tak bylo)
EDIT zas jednou jsem na cdma a stav je ...
$ ping www.idnes.cz
PING c1.idnes.cz (194.79.52.192) 56(84) bytes of data.
64 bytes from idnescz (194.79.52.192): icmp_req=1 ttl=118 time=161 ms
64 bytes from idnescz (194.79.52.192): icmp_req=2 ttl=118 time=145 ms
64 bytes from idnescz (194.79.52.192): icmp_req=3 ttl=118 time=161 ms
64 bytes from idnescz (194.79.52.192): icmp_req=4 ttl=118 time=145 ms
64 bytes from idnescz (194.79.52.192): icmp_req=5 ttl=118 time=161 ms
64 bytes from idnescz (194.79.52.192): icmp_req=6 ttl=118 time=143 ms
^C
--- c1.idnes.cz ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 received, 0% packet loss, time 5005ms
rtt min/avg/max/mdev = 143.709/153.349/161.750/8.300 ms
čili z mého pohledu docela famózní výsledek.
Upravil/a 606_vencour dne 09-10-2010 19:56
|
|
|