No rozpor je v tom, že na straně jedné chceš vědat, jak takticky využít výhod daných letadel, ale na straně druhé se o některé výhody můžeš připravit tím, že nevyužíváš základní věci pro létání.
To, že se ti kulička moc nehýbe je tím, jaké stroje sedláš.
Zkus si létat třeba s:
La-5 (Ne La-5FN nebo N)
Yak-1
Yak-9
B-239
Lagg
Bf-109E
P-39
A pozoruj kuličku tam.
A směrovka. Pojdmě se podívat na její využití v boji.
Letíš ve Spitu a útočíš na FW-190 s přebytkem výšky a rychlosti. FW letí zatím rovně, ale ví o tobě. Už sis ho nachystal do zaměřovače, tak aby jsi trefil, ale v tom on nakloní letadlo o 90° a mírně zatáhne.
Tady rozdělím souboj do 3 možných variant tvého postupu.
1. nejhorší - instinktivní chování Nakloníš letadlo, tak aby tvůj vztlakový vektor byl stejný s FW. Jednoduše se pokusíš následovat FW v zatáčce a ještě k tomu předsadit ke střelbě. Roll rate FW ale dostal FW mimo úhel tvé střelby a tvůj pokus o předsazení tě stojí energii.
FW ale na nic nečeká, nehodlá se jen slepě bránit, takže šmik nůžkama, přetočí FW o 180° a točí mírně pod tebe, ale hlavně proti tobě. Roll rate FW už znamenal dvojnásobnou výhodu pro FW proti prvnímu naklonění.
Pokud budeš dál v tomto již pokažené souboji postupovat instinktivně, tak budeš koukat fokáči do jeho 6 hlavní z hodně nepříjemného úhlu.
2. varianta - nepoužívám směrovku
Ty si uvědomíš, že FW může provést nůžky a do zatáčky ho následovat nebudeš. Provedeš Jojo High Yo Yo, respektive začneš High Yo Yo a na vrcholu se rozhodneš podle toho, co dělá soupeř. Pokud FW pokračuje v zatáče = dokončíš Yo Yo s útokem. Pokud nasadí na nůžky, provedeš výkrut, tak aby si soupeře pořád viděl.
Tento souboj může trvat dost dlouho na to, aby tě sestřelil jiný nepřátelský letoun.
3. varianta - směrovka je můj přítel Jakmile se FW nakloní, tak vykopnu směrovnu stejným směrem a výškovkou koriguju svůj čumák. A střílím.
Nesporná výhoda proti 1. variantě je, že směrovkou dostávám své letadlo do výhodného úhlu téměř okamžitě a nemusím čekat na náklon křidélky. Nevýhoda je, že ten úhel nezměním vždy dostatečně, ale pak mohu pokračovat Yo Yo nebo looping a útok opakovat.
Upravil/a Panek dne 04-07-2010 11:22
varianta 2) to se snazim delat nejcasteji, jen se dlouho zorientovavam kdepak vlastne sem a kde mam ten cil
ad varianta 3) JJ, to sem taky premyslel/skousel - jako naklonit se primo v horizontale smerovkou. Ale jak jsem tu psal, u toho mam dost problem ze se letadlo "zahoupe" a ja davku vystrelim velice ridce do sirokeho vejire. Cil mi proklouzne mezi tracerama i kdyz mam kanony s celkem vysokou kadenci. Mozna je to tim ze jak mam smerovku na Twist (nemam pedaly) tak v tom mam maly cit. Ale prislo mi obezne pouziti smerovky vede k vetsimu houpani a zpomaleni nez variatna 1 (jen vyskovka a kridelka). Proto sem usoudil ze pouzivat moc smerovku je spatne. Ale asi je to spatne jen kdyz to clovek nemumi.
Twist variantu já nenávidím, i když jí hodně lidí obhajuje.
Ostatně mám MSFF2, který má twist, ale směrovku ovládám raději druhou rukou.
Twist - je citlivějíší než pedály (vykoný stejný úkel s malou námahou), když si na něj však zvykneš, tak by jsi mohl manévry provádět instinktivně tak, že kulička se ze středu ani nehne.
Leda že by sis to odměřil. Z mapy to vyčíst nelze. Bombardovací piloti na speciálce Palba měřili nadmořskou výšku měst, kterou zaznamenávali - aby z nich pak mohli odhadnout cílové výšky.
Jak říká Fuči,vzít aeroplan,posadit ho na konkretni bod kde se bde nacházet cil nebo alespoň do jeho blízkosti a poznamnat si výšku. Z mapy to vyčíst nelze a o jinem způsobu nevím.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
právě mne napadl způsob, jak přesně změřit bodové místo na jakékoliv mapě (neb posadit na plochu létatelné letadlo, aby se dalo z jeho budíků přečíst výška, není vždy možné - ne vždy se chce bombardovat letiště, školka nebo nemocnice... )
:)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.