Bf 109
|
losik |
Přidané 27-04-2006 09:44
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 261
Založený: 06.02.06
|
Dne 11.listopadu 1937 ustanovil dr. Hermann Würster světový rychlostní rekord výkonem 610,950 km/h na stroji Bf 109 V13 s motorem DB 601A o výkonu zvýšeným až na 1233kW (1675 k, maximální výkon sériových strojů činil 809 kW/ 1100k) Tohoto výkonu se dalo dosáhnout jen jednou, potom skončil motor ve šrotu. Navíc byl na V13 namontován zvláštní vrtulový kužel a upravený kryt kabiny. |
|
|
|
losik |
Přidané 27-04-2006 09:49
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 261
Založený: 06.02.06
|
WT Horrido napsal: Sirsi pneu mela poprve G-3/G-4 hlavne pro pro zlepseni chovani na nezpevnenych letistich pri vetsi vaze letounu.
Podívej se na fotky prvních Bf 109a (W.Nr. 758) |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 27-04-2006 10:21
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
758 je snad V-1. Co ma prototyp s uplne jinym kridlem spolecneho se seriovyma stodevitkama?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
losik |
Přidané 27-04-2006 11:12
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 261
Založený: 06.02.06
|
tak tam máš napsat, že ze sériových 109-tek. V tomoto případě sorry. |
|
|
|
Tajpan |
Přidané 27-04-2006 17:01
|
Diskutující
Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
Pekný článok Fučida.
No nič, o dalšie percentá znížená šanca , že niekto nový nádejný pilot sa pridá k red "plečkám". :sm23:
Kua, včera bolo velmi zábavné vidieť snahu spitákov o nejaký obranný manéver proti mojej G2. Spity sú "plečky".
BUDE FLEJM!!! :sm6: |
|
|
|
313_Santy |
Přidané 27-04-2006 17:26
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 202
Založený: 29.09.05
|
Jaký flame, vždyť máš pravdu. Jenom nevím, proč to tu píšeš veřejně. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 27-04-2006 17:45
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Kdybys ty knihy nestudoval otocene vedel bys to davno.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 27-04-2006 18:10
|
Uživatel
Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
pěkné ale pár věcí nesedí:
červených je málokdy víc, spíš míň a mám za to, že befko při 630km/h zvládne prudší manévr ze střemhlaváku než Mustang, ten rád ztrácí křídlo. Ovšem asi v rovině blackoutů pro befko, jinak nemá chybu jak je pěkně citlivej.
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33
|
|
|
|
rudidlo |
Přidané 27-04-2006 19:47
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
3IAP_Messik napsal:
červených je málokdy víc, spíš míň
Ty na WT_DS moc často nelítáš mapu Wake, že ne? |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 27-04-2006 20:14
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Hezke, jenom jedna technicka:
1stCL_Fucida napsal:
Spitfire - souboj par excelance. Jediné, v čem je vás stroj opravdu jednoznačně lepší je akcelerace. Na stoupavost se v pozdějších fázích války nemůžete úplně spolehnout, byť je stále vítaným pomocníkem. Akcelerace a stoupavost je uplne to samy, bud mas lepsi oboje, nebo nic. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-04-2006 21:16
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
LesniHU - vím, že tyhle dvě veličiny spolu do značné míry jdou ruku v ruce..ale nejsem si úplně jistý tím lepší oboje, nebo nic. Můžu mít letadlo, které bude stoupat při 150km/h 20m/s a jiné, které stoupat už nebude vůbec a přesto to druhé může mít akceleraci lepší . Ale jinak samozřejmě všeobecně platí, že čím lepší akcelerace, tím vyšší bývá i stoupavost.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 27-04-2006 21:22
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU - vím, že tyhle dvě veličiny spolu do značné míry jdou ruku v ruce..ale nejsem si úplně jistý tím lepší oboje, nebo nic. Můžu mít letadlo, které bude stoupat při 150km/h 20m/s a jiné, které stoupat už nebude vůbec a přesto to druhé může mít akceleraci lepší . Nemuze . Ne pri te rychlosti 150km/h.
Motor vyrabi nejaky vykon, ktery se spotrebovava pro kompenzaci odporu vzduchu. Energie, co zbyde, jde do akcelerace nebo stoupani, to je uplne jedno. Ale nemuze jit jen do akcelerace nebo jen do stoupani. |
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 27-04-2006 21:44
|
Uživatel
Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
rudidlo napsal:
3IAP_Messik napsal:
červených je málokdy víc, spíš míň
Ty na WT_DS moc často nelítáš mapu Wake, že ne?
na Liw je to zas uplně obráceně, na CLSD občas také a na AH je to tak 50:50 ale třeba Stalingrad zima na AH je občas tutovka. Já si nestěžuji, mě se to tak líbí , jen uvádím niance na pravou míru
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33
|
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 27-04-2006 22:11
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
LesniHU napsal:
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU - vím, že tyhle dvě veličiny spolu do značné míry jdou ruku v ruce..ale nejsem si úplně jistý tím lepší oboje, nebo nic. Můžu mít letadlo, které bude stoupat při 150km/h 20m/s a jiné, které stoupat už nebude vůbec a přesto to druhé může mít akceleraci lepší . Nemuze . Ne pri te rychlosti 150km/h.
Motor vyrabi nejaky vykon, ktery se spotrebovava pro kompenzaci odporu vzduchu. Energie, co zbyde, jde do akcelerace nebo stoupani, to je uplne jedno. Ale nemuze jit jen do akcelerace nebo jen do stoupani.
no mela by se to toho pripocist hlavne hmotnost letada, nebo jeste lepe pomer vykon/hmotnost
akcelerace je vicemene dynamicka slozka, muzes mit prebytek vykonu obrovskej (vuci prekonavani odporu vzduchu) ale pokud to bude poradnej "metracek", tak hned tak neodakceleruje,
stoupavost je vice mene staticka slozka, prebytecnej vykon je ihned menen na ziskavani vysky
sice to spolu souvisi, ale do rovnosti bych to nedaval
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 27-04-2006 22:17
|
|
|
|
rudidlo |
Přidané 27-04-2006 22:17
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
3IAP_Messik napsal:
rudidlo napsal:
3IAP_Messik napsal:
červených je málokdy víc, spíš míň
Ty na WT_DS moc často nelítáš mapu Wake, že ne?
na Liw je to zas uplně obráceně, na CLSD občas také a na AH je to tak 50:50 ale třeba Stalingrad zima na AH je občas tutovka. Já si nestěžuji, mě se to tak líbí , jen uvádím niance na pravou míru Ano, všude je to jinak, ale nemyslím že by bylo globálně červených méně. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 27-04-2006 22:34
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
1stCL_SaBot napsal:
no mela by se to toho pripocist hlavne hmotnost letada, nebo jeste lepe pomer vykon/hmotnost
akcelerace je vicemene dynamicka slozka, muzes mit prebytek vykonu obrovskej (vuci prekonavani odporu vzduchu) ale pokud to bude poradnej "metracek", tak hned tak neodakceleruje,
stoupavost je vice mene staticka slozka, prebytecnej vykon je ihned menen na ziskavani vysky
sice to spolu souvisi, ale do rovnosti bych to nedaval Samozrejme, ze se hmotnost letadla projevuje, jenze se projevuje v akceleraci i stoupavosti uplne stejne. Je jedno, jestli se snazis neco tezkeho rozjet, nebo zvedat. Kdyz je to dvakrat tezsi, pujde to oboje dvakrat hur. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-04-2006 22:55
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
LesniHU - a co jinak - máme dvě různá letadla, na hmotnosti nezáleží. Řekněme, že obě stoupají vedle sebe na plný výkon stejnou stoupací rychlostí. Jedno z letadel je ale podstatně aerodynamicky čistější, což by se při dorovnání do horizontálního letu mělo projevit vyšší maximální rychlostí. Nebo ne? Pokud ne, pak by znamenalo, že letadla, která mají stejnou maximální stoupavost mají i stejnou maximální rychlost. Pokud ano, pak to znamená, že jedno z letadel bude lépe akcelerovat během dalšího zvyšování rychlosti.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 27-04-2006 23:16
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
LesniHU napsal:
1stCL_SaBot napsal:
no mela by se to toho pripocist hlavne hmotnost letada, nebo jeste lepe pomer vykon/hmotnost
akcelerace je vicemene dynamicka slozka, muzes mit prebytek vykonu obrovskej (vuci prekonavani odporu vzduchu) ale pokud to bude poradnej "metracek", tak hned tak neodakceleruje,
stoupavost je vice mene staticka slozka, prebytecnej vykon je ihned menen na ziskavani vysky
sice to spolu souvisi, ale do rovnosti bych to nedaval Samozrejme, ze se hmotnost letadla projevuje, jenze se projevuje v akceleraci i stoupavosti uplne stejne. Je jedno, jestli se snazis neco tezkeho rozjet, nebo zvedat. Kdyz je to dvakrat tezsi, pujde to oboje dvakrat hur.
to je pravda
jenze letadlo nejde brat jako idealni hmotnej bod
s rychlosti se odpor vzduchu u kazdyho letadla meni po odlisnych krivkach
kdezto pri stoupani je odpor vzduchu (idealni stoupaci rychlosti jsou vesmes stejny) u obou letadel cca stejnej
ale tohle stejne ve sturmalu namodelovany nebude, takze mas ve vysledku zrejme pravdu
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 27-04-2006 23:22
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 27-04-2006 23:22
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU - a co jinak - máme dvě různá letadla, na hmotnosti nezáleží. Řekněme, že obě stoupají vedle sebe na plný výkon stejnou stoupací rychlostí. Jedno z letadel je ale podstatně aerodynamicky čistější, což by se při dorovnání do horizontálního letu mělo projevit vyšší maximální rychlostí. Ne vzdy, mame tu tri hlavni promenne: hmotnost, vykon motoru, aerodynamicky odpor. Ale vim, kam tim miris.
To o stoupavosti a akceleraci plati pro ten jeden letovy rezim, takze kdyz neco stoupe lepe pri 250km/h, bude to pri 250 i lepe akcelerovat. Ale to nam nerika nic o tom, jak se to bude chovat pri 400km/h nebo pri 600. V rozsahu letovych rychlosti se to muze i nekolikrat otocit - letadlo s vyssi maximalkou bude ve vysokych rychlostech stoupat i zrychlovat lepe (v nekterych bude dokonce muset jeho protivnik zpomalovat ci klesat, aby danou rychlost udrzel), ve strednich rychlostech je to vicemene zalezitost pomeru tahu motoru a hmotnosti (*) (aerodynamicky odpor uz je o dost mensi, takze ma vyrazne mensi vliv nez na maximalce, proto je vetsina vykonu prebytecna a jde na stoupani/akceleraci) a pri malych bude opet hrat vetsi roli aerodynamika kridel a vrtule (tezsi letadlo nebo letadlo s mensim kridlem musi letet pod vetsim uhlem nabehu=>vetsi odpor kridla).
(*) tah motoru jsou ty kone pod kapotou krat ucinnost vrtule pri dane rychlosti. Strucne receno, pri vysokych rychlostech pri zemi staci mala vrtule, ale cim jsou rychlosti mensi a vzduch ridsi, je treba pro udrzeni ucinnosti zvetsovat vrtuli (prumer vrtule, pocet listu a jejich plochu). Extremem jsou rotory vrtulniku optimalizovane na nulovou rychlost. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-04-2006 23:30
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Jo..taky jsem už pochopil, jak jsi to myslel - prostě pro "ten daný okamžik" . Prostě pokud oba stroje poletí 200km/h a jeden z nich bude stoupat rychlostí 10m/s a druhý 20m/h, tak ten druhý bude mít v danou chvíli i lepší akceleraci - jak dlouho tu lepší akceleraci mít bude záleží na dalších faktorech. Takhle jsi to myslel, že jo?
Už jsme se tedy asi pochopili
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|