prezenu-li to a vyrobis-li grafikou 200 obrazku v prvni pul vterine a 0 obrazku v druhe pul vterine, budes mit 200FPS a obraz se bude na pul vteriny zastavovat
je tedy prakticke mit (rezervu) co nejvice FPS, protoze vterina je dlouha
he ? Kdyz tak ten frame neni kdyz ma dojit k refreshi obrazu tak tam neni a zadna rezerva nepomuze ?
vlastne vystizne receno, v grafice je proste pamet pro posledni hotovy obrazek, ktery se vzdy posila do monitoru a dokud se nevyrobi dalsi cely hotovy obrazek, bude se vysilat porad jeden a ten samy klidne tu pul vterinu kazdych 16ms
ovsem jsou tu vyjimky, ktere se ovlivnuji nastavenim parameteru FRAME RUN AHEAD v driverech, pokud se tedy v nem nastavi vetsi cislo jak 0, bude se grafika snazit ukladat pred odeslanim do monitoru 1,2 nebo 3 obrazky, ty 1, 2 nebo 3 obrazky pak slouzi jako vyrovnavaci pamet pro pripad pomalejsiho vykresleni sceny
s FRAME RUN AHEAD=3 lze tedy ziskat 50ms rezervu
s FRAME RUN AHEAD=2 lze tedy ziskat 33ms rezervu
s FRAME RUN AHEAD=1 lze tedy ziskat 16ms rezervu
s FRAME RUN AHEAD=3 bude dodavani novych obrazku do monitoru stabilnejsi, protoze si graficka karta dela fora v dobe, kdy vykresluje jednoduche sceny, to ovsem za cenu 50ms zpozdeni obrazu oproti prave vykreslovanemu obrazky v graficke karte, oproti skutecne vykreslovane scene
no, ale jak to nastavit ?
vlastne muzete jen hadat a ve vetsine pripadu to bude jen na pocitu, jedinym resenim je opet mereni.
osobne bych se ale odvazil tvrdit, cim pomalejsi graficka karta, tim bude vetsi rezerva predgenerovanych obrazku lepsim nastavenim pro plynulejsi obraz
kdy se nejvice projevi zvyseni FRAME RUN AHEAD ?
u grafickych karet se zapnutou v-sync, kterym kolisa FPS tesne pod hranici vertikalni frekvence monitoru (nadeje bych si ale moc nedelal, FRAME RUN AHEAD obvykle neni nastaveno na 0)
v ostatnich pripadech bude FRAME RUN AHEAD mene vyraznym pomocnikem
tak, opsali jsme kruh a vracime se opet k tematu, jak z config.ini vymacknout co nejvice do kvality
rozepisovat se tady nema cenu, kdyz uz je to na Mission4today IL2 Sturmovik - Conf.ini Guide , puvodne pravdepodobne zdroj ze serveru http://www.airwar...tweaks.htm , kde toto tema zmizelo, porad tam ale zustava spousta srovnavacich screenshotu, shlednout si tedy zaslouzi oboje
Mam takovej pocit ze mluvis o tripplebuferu kterej je defaultne zapnutej snad v kazdejch driverech na hodnotu 3 a kterej samozrejme chodi i pri zaply V-sync. Neboli zapnuti Vsync nikterak neomezuje plneni bufferu.
Ještě se vrátím k V-sync.Kde že se to nastavuje?Mám pocit, že se to dá nastavit v il2setup který se nachází v kořenáči šturma.Jenže, tuším že od verze 1946, když na něj kliknu tak místo aby se mi otevřel, řekne mi to drze : Hi. A to je vše, nedostanu se do něj.Má někdo podobnou zkušenost?
310_Gringo napsal:
Ještě se vrátím k V-sync.Kde že se to nastavuje?Mám pocit, že se to dá nastavit v il2setup který se nachází v kořenáči šturma.Jenže, tuším že od verze 1946, když na něj kliknu tak místo aby se mi otevřel, řekne mi to drze : Hi. A to je vše, nedostanu se do něj.Má někdo podobnou zkušenost?
Pokud mas v conf.ini nastaveny CS, tak je to tim, zmen si to na anglinu a setup by ti mel fakat...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.