Jirka napsal:
To jsem zvědav, jestli z té hromady keců vzejde něco užitečného. Osobně o tom ale pochybuju.
tak přestaň kecat a něco navrhni
navrhni něco, co pomůže obecně speciálkám žít a ne námět na jednu větší akci...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Jirka napsal:
To jsem zvědav, jestli z té hromady keců vzejde něco užitečného. Osobně o tom ale pochybuju.
tak přestaň kecat a něco navrhni
navrhni něco, co pomůže obecně speciálkám žít a ne námět na jednu větší akci...
Jedinní, kdo to zatím kecají jsi ty a Fučoun. Jinak já jsem se zařekl, že už nikdy do vymýšlení ničeho co souvisí s ILem čas a energii nedám. Vždycky to skončilo u hromady blbých keců produkovaných trapným stádečkem lidí, co umí skutečně tak akorát hloupě kecat. To raději budu jedním z nich.
Treba si uvedomit, ze vacsina letiek ma vlastne fora a ze toto forum uz davno nie je centrom pozornosti vsetkych pilotov. Oznam o najnovsej specialke sa ku mne dostal az po tom co boli vsetky lietadla rozobrate.
Pre mna osobne su specialky nezaujimave lebo sa o nich dozvedam prilis neskoro.
Inac je dost slaba moznost pre ine blue letky obsadovat stihacov, otazka je preco by mali ich bombardaci obsadzovat bombre bez svojich kamaratov?
ivanivanovic napsal:
Treba si uvedomit, ze vacsina letiek ma vlastne fora a ze toto forum uz davno nie je centrom pozornosti vsetkych pilotov. Oznam o najnovsej specialke sa ku mne dostal az po tom co boli vsetky lietadla rozobrate.
Pre mna osobne su specialky nezaujimave lebo sa o nich dozvedam prilis neskoro.
Inac je dost slaba moznost pre ine blue letky obsadovat stihacov, otazka je preco by mali ich bombardaci obsadzovat bombre bez svojich kamaratov?
Ale nemůžeš přece chtít, aby autor speciálky obešel všech dvacet, nebo kolik jich tu je, letkových diskusních fór a všude se rozepisoval. SVK je sice drbárna, ale nikomu se nezkrátí žíly sem aspoň jednou denně na pár vteřin skáknout a v rychlosti si prolítnout názvy nových diskusí, jestli tu náhodou není něco nového a důležitějšího. Upravil/a Jirka dne 29-04-2008 09:25
Tak tak, SVK je prostě meziletkové centrum. Defacto nejde obcházet všechny letkovská fora, jestli náhodou na nějakým není zajímavá speciálka. Takhle si prostě běžnej člověk vystačí se dvěma fórama, vlastním letkovým a meziletkovým SVK.
Problém s odpadáváním přihlášených ještě před samotnou akcí je notoricky známý i při pořádání posezení v putice, oslavě narozenin atp. Podle mě by autoři na akci pro 40 lidí měli klidně naverbovat 60 a už do předu počítat, že jich dvacet nedorazí. Pokud jich nedorazí jen deset, tak se ten zbytek klidně může nacpat do bomberů. S tím, že již v redme musí být napsáno, že s případnou rekvalifikací všichni zůčastnění souhlasí. Jo a že je specka pro míň lidí než je hlášeno se nesmí nikomu říci.
BP_Tyrl napsal:
Problém s odpadáváním přihlášených ještě před samotnou akcí je notoricky známý i při pořádání posezení v putice, oslavě narozenin atp. Podle mě by autoři na akci pro 40 lidí měli klidně naverbovat 60 a už do předu počítat, že jich dvacet nedorazí. Pokud jich nedorazí jen deset, tak se ten zbytek klidně může nacpat do bomberů. S tím, že již v redme musí být napsáno, že s případnou rekvalifikací všichni zůčastnění souhlasí. Jo a že je specka pro míň lidí než je hlášeno se nesmí nikomu říci.
Ze by BINGO ?
Tohle bude v tom dosavadnim plencani zrejme zatim nejlepsi post vztahujici se k problematice "jak dal se specialkami".
BP_Tyrl napsal:
Problém s odpadáváním přihlášených ještě před samotnou akcí je notoricky známý i při pořádání posezení v putice, oslavě narozenin atp. Podle mě by autoři na akci pro 40 lidí měli klidně naverbovat 60 a už do předu počítat, že jich dvacet nedorazí. Pokud jich nedorazí jen deset, tak se ten zbytek klidně může nacpat do bomberů. S tím, že již v redme musí být napsáno, že s případnou rekvalifikací všichni zůčastnění souhlasí. Jo a že je specka pro míň lidí než je hlášeno se nesmí nikomu říci.
Ze by BINGO ?
Tohle bude v tom dosavadnim plencani zrejme zatim nejlepsi post vztahujici se k problematice "jak dal se specialkami".
No jo ale pro dost lidí by to taky mohla bejt dost velká podělávka. Představa, že trénuju Yaka 9T a pak zjistit pět minut předem, že soráč ale si střelec Pepík a Hanuš došel. hmm eeeee
No ja by som to ako bingo nevidel, ak sa ti niekto nahlasi na stihacku a ty mu zahlasis na poslednu chvilu kamo ides do bombra dufam, ze si trenoval lvl bombing tak sa ti asi vyprdne na hlavu a pojde si zaletiet DF server.
Takze v konecnom doslednu ti budu aj tak chybat ludia. A taky clovek si do buducna rozmysli ci sa na nieco prihlasi a potom to nedostane.
To sa riesi tym, ze pred specialkov kto nie je nahlaseny pride na TSko a moze letiet co nie je obsadene.
Inac taky system by vyvolaval skor rozpory medzi ludmi, ak dojde viac ludi kto urci kto poleti a kto nie, kto poleti stihaca a kto v bomber?
ono celkove je ohledne tech akci problem, hlavne v tom ze velikost map vetsinove neumozni klamny akce, chybi radar tam kde by mohl bejt, pokusum o realnost zase prekazi TS takze se muzou domouvat i v letounech ktery radia nemeli a to uz vubec nemluvim o taktice a vycvicenosti pilotu v ruznych fazich valky a o poctech.
podle me je velkej kamen urazu v tom, ze je zabehnuty schema, ze obe strany maj nekolik moznych cilu na ktere muzou/musej utocit a podle toho jsou delany i briefingy znicte to a to a brante tohle ... specialka tak vpodstate neni nic jinyho nez DF s domluvenym poctem lidi a ne vzdy to funguje (napriklad Barbarossa kdy nase skupina Cajek mela za ukol s vyplejma motorama zautocit na nemecky letiste - ukol to byl sice hezkej a napaditej, ale po jeho provedeni jsem jaxi postradal jeho smysl, protoze na tom letisti skoro nebylo co nicit (pokud tam vubec neco bylo) a kdyby tam tehda Lekkovi nezhasnul motor a my jsme pak nemuseli krouzit kolem a cekat az ho dalsi naberou tak by se snad zadna sranda ani nekonala - k cemu teda pak takovej ukol je? jenom proto aby se dodrzelo schema vicero ukolu pro kazdou stranu?)
myslim, ze by prospelo, kdyby se strany definovali na utocici a branici a podle toho se delala i samotna akce. Utocnik vi na co chce zautocit, obrance nema ani zdani jediny co vi je to, ze priletej bombry ... ale kam? na mesta? letiste? pristavy? tovarny? a podle toho by mel bejt i delanej briefing napr.
utocici strana: dneska zautocime na mesto XY, vzletneme v tolik a tolik a poletime tudy a tudy, protoze tamhle a tamhle jsou ohniska PVO, kterym se musime vyhnout. autor muze pripadne navrhnout i nejakou klamnou akci
branici strana: rosnickari hlasej na dnesek dobry pocasi a podle zvyseneho nepratelskeho radioveho provozu muzeme ocekavat nalet ... velitelstvi teda vyhlasilo bojovou pohotovost s 15-ti minutovym startem. autor muze branici strane pomoct s urcenim cile treba tim, ze v briefingu oznaci nekolik pravdepodobnych cilu - pravy cil ale mezi nima bejt nemusi INTEL taky nebyl vzdy 100% spolehlivej
pak zacne akce kdy utocnici plnej svuj plan a po prekroceni daneho bodu (dle velikosti mapy) zacnou v nejakych intervalech davat nepriteli info stylem "bombardovaci svaz 20+ nad AB, kurz 030, vyska 4000" - informace by mela bejt aspon co se tyce vysky, kurzu apod. co nejpresnejsi nebot by simulovala radar (jakej se NEDA ZNICIT, jak bylo mozno v jinejch akcich) a branici strana by podle techto informaci vyvozovala kam by mohli mirit a jestli posle nejaky pruzkumniky a budou cekat nebo risknou a poletej v plny sile smerem k odhadnutymu cilu zalezi jen na nich - tenhle system je ale moznej jen na nekterych vetsich mapach
u tech mensich bych spis navrhoval delat akce striktne skriptovany, ale pak se musej jednotlivy skupiny presne drzet danych ukolu
Upravil/a j4ck41 dne 29-04-2008 12:16
BP_Tyrl napsal:
Problém s odpadáváním přihlášených ještě před samotnou akcí je notoricky známý i při pořádání posezení v putice, oslavě narozenin atp. Podle mě by autoři na akci pro 40 lidí měli klidně naverbovat 60 a už do předu počítat, že jich dvacet nedorazí. Pokud jich nedorazí jen deset, tak se ten zbytek klidně může nacpat do bomberů. S tím, že již v redme musí být napsáno, že s případnou rekvalifikací všichni zůčastnění souhlasí. Jo a že je specka pro míň lidí než je hlášeno se nesmí nikomu říci.
Určitě není možné pilotům měnit jejich letadla na poslední chvíli. To by se téměř jistě nelíbilo.
Na modré straně bývá s neúčastí obvykle problém mnohem menší..i to asi bude dané většinovou účastí jedné letky.
ivanivanovic napsal:
Ja po nikom nic nechcem. (ja som len poukazal na mozny problem nedostatku blue bombrov) netvrdim ze je to tak.
Obešel jsem asi 4 fóra (606, 3iap/bap, leteckou školu, lionské, virtualfighters). Rampu jsem vyslal na 310 a 313. Další letky jsem ve svých "Záložkách" neměl a popravdě asi nikdy nedokážu obejít všechny. Proto je tu SVK. I v letadlech LW je pár pilotů, kteří nejsou dokonce vůbec v žádné letce.
Jinak mi přijde divné, že by někdo nechtěl letět v bombardéru proto, že ve stíhačce nejsou jeho lidi, nebo naopak. Osobně to takhle neberu.
VGR_j4ck41 napsal:
utocici strana: dneska zautocime na mesto XY, vzletneme v tolik a tolik a poletime tudy a tudy, protoze tamhle a tamhle jsou ohniska PVO, kterym se musime vyhnout. autor muze pripadne navrhnout i nejakou klamnou akci
branici strana: rosnickari hlasej na dnesek dobry pocasi a podle zvyseneho nepratelskeho radioveho provozu muzeme ocekavat nalet ... velitelstvi teda vyhlasilo bojovou pohotovost s 15-ti minutovym startem. autor muze branici strane pomoct s urcenim cile treba tim, ze v briefingu oznaci nekolik pravdepodobnych cilu - pravy cil ale mezi nima bejt nemusi INTEL taky nebyl vzdy 100% spolehlivej
Problém je, že radar, který jsi zmiňoval dále, nemáme. Stejně tak hlásné služby. Reálný radar ukazoval sice blbě, ale dala se jím relativně přesně určit nejen poloha, ale i velikost svazu. Mám za to, že psaní radarových hlášek do chatu je jedním z největších kámenů úrazu a věc, která se nám dlouhodobě neosvědčuje. Ať jsou to už dotazy velicího na naší přesnou polohu obvykle v těch nejméně vhodných okamžicích (zahlcování kanálu), nebo jejich samotný přepis do chatu..vznikající nepřesnosti, většinou neúmyslné. Použití radaru i pozemních hlásek bych se na svých speciálkách nejraději zcela vyhnul.
Vzhledem k téměř naprosté nepoužitelnosti tohoto způsobu hlášení jsi limitován v briefingu pro obránce. Vždy je třeba vycházet, že se může rozdělit maximálně k dvojicím..ale už chtít hlídkovat ve dvojicích a briefingy stavět na tom, že má dvojice něco objevit, je nereálné. Pokud cíle nejsou vyloženě nahuštěné na sobě, pak se další letadla již nestihnou slétnout. Útočníci to mají proti slepému a neobeznámenému nepříteli jednoduché. Sleposti se nezbavíme, "neobeznámenost" můžeme upravovat a tím vše ladit.
VGR_j4ck41 napsal:
utocici strana: dneska zautocime na mesto XY, vzletneme v tolik a tolik a poletime tudy a tudy, protoze tamhle a tamhle jsou ohniska PVO, kterym se musime vyhnout. autor muze pripadne navrhnout i nejakou klamnou akci
branici strana: rosnickari hlasej na dnesek dobry pocasi a podle zvyseneho nepratelskeho radioveho provozu muzeme ocekavat nalet ... velitelstvi teda vyhlasilo bojovou pohotovost s 15-ti minutovym startem. autor muze branici strane pomoct s urcenim cile treba tim, ze v briefingu oznaci nekolik pravdepodobnych cilu - pravy cil ale mezi nima bejt nemusi INTEL taky nebyl vzdy 100% spolehlivej
Problém je, že radar, který jsi zmiňoval dále, nemáme. Stejně tak hlásné služby. Reálný radar ukazoval sice blbě, ale dala se jím relativně přesně určit nejen poloha, ale i velikost svazu. Mám za to, že psaní radarových hlášek do chatu je jedním z největších kámenů úrazu a věc, která se nám dlouhodobě neosvědčuje. Ať jsou to už dotazy velicího na naší přesnou polohu obvykle v těch nejméně vhodných okamžicích (zahlcování kanálu), nebo jejich samotný přepis do chatu..vznikající nepřesnosti, většinou neúmyslné. Použití radaru i pozemních hlásek bych se na svých speciálkách nejraději zcela vyhnul.
Vzhledem k téměř naprosté nepoužitelnosti tohoto způsobu hlášení jsi limitován v briefingu pro obránce. Vždy je třeba vycházet, že se může rozdělit maximálně k dvojicím..ale už chtít hlídkovat ve dvojicích a briefingy stavět na tom, že má dvojice něco objevit, je nereálné. Pokud cíle nejsou vyloženě nahuštěné na sobě, pak se další letadla již nestihnou slétnout. Útočníci to mají proti slepému a neobeznámenému nepříteli jednoduché. Sleposti se nezbavíme, "neobeznámenost" můžeme upravovat a tím vše ladit.
Souhlas radar/hlásná služba na speciálkách IMHO nápad dobrej, avšak realizovatelnost velice špatná.
Na druhou stranu si myslím, že 6 bomberů + 4 stíhači jako cover proti 10 obráncům prostě nebude fungovat nikdy a je jedno na jaké to je straně. A z toho, dle mého názoru, vyplývá všeobecná neoblíbenost bombardérů v speciálkách. Tudíž mi to co napsal VGR_j4ck41 přijde jako dobrý nápad.
Co dát na mapu například 4 cíle, 1. přístav za 40 bodů, 2. nádraží za 30, 3. továrna 20, 4. letiště za 10 bodů. Plus dávat body za počet zničených/přežitých pilotů/letadel atp., na konci by se to sečetlo a měli bychom vítěze speciálky. Pak by bylo na každé straně pro co by se rozhodla na co útočit/co bránit...
V této souvislosti mě napadá co třeba na konci vyhlásit (třeba zde na SVK) nejlepší "piloty" mohla by to být zajímavá motivace?
Upravil/a Safrik dne 29-04-2008 13:07
Safrik napsal:
Co dát na mapu například 4 cíle, 1. přístav za 40 bodů, 2. nádraží za 30, 3. továrna 20, 4. letiště za 10 bodů. Plus dávat body za počet zničených/přežitých pilotů/letadel atp., na konci by se to sečetlo a měli bychom vítěze speciálky. Pak by bylo na každé straně pro co by se rozhodla na co útočit/co bránit...
V této souvislosti mě napadá co třeba na konci vyhlásit (třeba zde na SVK) nejlepší "piloty" mohla by to být zajímavá motivace?
ivanivanovic napsal:
No ja by som to ako bingo nevidel, ak sa ti niekto nahlasi na stihacku a ty mu zahlasis na poslednu chvilu kamo ides do bombra dufam, ze si trenoval lvl bombing tak sa ti asi vyprdne na hlavu a pojde si zaletiet DF server.
Na druhou stranu mapy pro speciálky dělá úzký okruh lidí, takže si můžou založit specielní vlákno a za chvíli už budou vědět, komu dát příště přednost, protože lítá a spolupracuje a kdo je házeč klacků pod nohy. Mě takhle na speciálce někdo zaprudit, tak ho příště co? Tak ho příště neobsadím. Navrh zmínka ve specielním vláknu by nebyla pomlouvání, ale seriozní informace a on by si to příště leckdo rozmyslel, dělat si ostudu. I za války byly piloti převelováni a nikdo se jich neptal. A speciálkami protřelí autor si klidně dokáže najít i jiné kompromisní řešení. Jen s tím musí předem počítat.
I za války byly piloti převelováni a nikdo se jich neptal.
to ano ale nie na poslednu chvilu a tak ze od stihacieho letectva k strategickym bombarderom!!!
(nepovedal by som nic ak by mu pod stihacku podvesili bombu)
Podla tvojho pristupu by sme o chvilu prehadzovali aj blue a red pilotov.
Prepacte cervena stihacia letka xy, ale je malo modrych bomberov letite za modre bombre.
I za války byly piloti převelováni a nikdo se jich neptal.
to ano ale nie na poslednu chvilu a tak ze od stihacieho letectva k strategickym bombarderom!!!
(nepovedal by som nic ak by mu pod stihacku podvesili bombu)
Podla tvojho pristupu by sme o chvilu prehadzovali aj blue a red pilotov.
Prepacte cervena stihacia letka xy, ale je malo modrych bomberov letite za modre bombre.
To už je dost velký extrém, k němuž asi nikdo, soudně uvažující, nesáhne.
Když bych se zase jednou. Tedy čistě hypoteticky. Přihlásil na nějakou tu speciálku a pak, kdybych přišel a někdo mě řekl - jdi do bomberu - , tak mu obratem odpovím - a ty jdi do pr.... - . Tenhle nápad není dobrej.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.