Budu mluvit o Spitu, protoze z vyse uvedenych letadel o nem vim nejvic. Kdyz se prokouseme skrz nej, muzeme pokracovat u dalsich :-).
Mel jsem rozepsanou pomerne dlouhou odpoved, ke kazde tve vete neco, ale pak jsem si uvedomil, ze takove opravovani a upresnovani je v tomhle pripade k nicemu. Take asi nema cenu komentovat divne krouceni a podobne flamebaity.
Takze jen klicovy bod:
Vrátím se ale ke spitu IX25lb. Šlo o pokus narvat do motoru větší plnící tlak, aby byl výkonnější. Ovšem je tu háček, že tenhle pokus se dělal na draku původním, tj. ještě na draku spitu Vc
Ano, JL165 byl vyroben jako mkV a pak postupne konvertovan pro zkousky uprav a novych typu. Ovsem nevim, jakou to ma souvislost se seriovymi IX.
(V il2 je dokonce takhle ztvárněn graficky)
Huh? To jako ze ma jeden chladic?
Měl by mít tudíž letové vlastnosti při vyšších rychlostech někde na úrovni spitu Vc obtěžkaném pár kily navíc. Ovšem v přímé konfrontaci se Spitem IX s vylepšeným drakem je to ÚPLNĚ NAOPAK. Spit 25lb si udržuje i s o generaci starším drakem mnohem lepši ovladatelnosti, než kvůli tomu přepracovaný modernější typ.
tady ti proste vubec nerozumim. Co je vuci cemu naopak?
Ten odstavec mi zni, jako kdybys povazoval +25 spity za verzi V a myslel sis, ze IX byla co do ovladani nejak vyrazne vylepsena. To je samozrejme oboje blbost.
Vim, ze nemam rozdelen ucinek kridelek, smerovky a vyskovek. Ale az tak odlisne to neni.
No prave ze je. Pripojuji se k doporuceni zacit mirne teoreticke studium zakladu aerodynamiky.
clone9cz napsal:
Dle meho laickeho nazoru, jak pise vyse Horrido, se ale stane neco s atmosferou, odvazuji se tedy tvrdit, ze IL2 Sturmovik nema atmosferu a veskere vyskove parametry modeluje v homogenim prostredi, tedy v necem, co se atmosfere vubec nepodoba, veskere upravy prostredi se tedy musi aplikovat na kazdy konkretni letoun.
Strilis do tmy a strilis uplne vedle, atmosfera v ilovi velmi dobre kopiruje tu standardni az nekam do 18km vysky.
Koukám, klika že jsme ty skripta na fakultě začli skenovat už tehdá před lety.
Ad atmosféra, také jsem si to myslel, než mi jeden člověk co má ILa prostřeleného až na úroveň zdrojáků dal porovnání MSA proti IL2. V podstatě je model atmosféry korekní, ale problém bude asi v motorech, nebo jiných navazujících modulech. Samotná atmosféra prý sedí dobře.
Jenže to pro nás neprogramátory je stejně putna. Protože to že to je správně na jednom místě nemusí znamenat že ej to správně všude, může tam být milion míst kde může být kód nakopnutej. A já vidím akorát výsledek, třeba I16 v 15km výšky ... to fakt smrdí, ale těžko říct kde je to nakoplé, nerozumím zdrojákům v Javě, motorovým modelům (fyzikálním) a vůbec všemu návaznému.
Nicméně jsem viděl definiční tabulky parametrů (aerodynamika, hmotnosti, výkony, vlastnosti) k letadlům tak jak jsou v IL2. A dost to smrdí. Spousta věcí je tam stráááášně zjednodušená, až jsem se divil jak to může s takovými vstupy tak dobře fungovat. Na druhou stranu je tam spousta parametrů, které by se NEMĚLI zadávat zvnějšku, protože jsou to jednoznačně údaje které se počítají z ostatních vstupů a režimů letu. Což mě vede k názoru (ale jak řkám, názor člověka kterej vidí do fyziky ale ne do programování) že prostě něco spočítají a pak to přenásobí, sečtou, odečtou, nějakou formou "opravného koeficientu" aby jim na výsledku vycházeli ty přednastavené mezní režimy akorát.
Teď se aktuálně rozplýváte nad soundmodem, ale třeba B24 má prý v IL2 od Olega letový model B17 akorát s jinejma hmotnostma a motorama... A takovejch krp je tam víc. Prostě chcete letadla? Není boha krerej by dokázal namodelovat tolik letadel jakš takš korekně. O nedostatečnosti a konfliktu jednotlivých podkladů (výkony a vlastnosti) k letadlům víc jak 50 let starým nemluvě.
AH_Cutora napsal:
Teď se aktuálně rozplýváte nad soundmodem, ale třeba B24 má prý v IL2 od Olega letový model B17 akorát s jinejma hmotnostma a motorama...
To neni tak uplne pravda - ma letovy model B17 se stejnyma hmotnostma a motorama. Ale je to AI letadlo a navic bombarder, takze chapu, ze nema smysl se s tim delat.
lesniHu, jsem rad, ze jsi se pustil do vysvetlovani. Zjednodusim teda sve dotazy co to jen pujde a byl bych rad, kdyby jsi na ne odpovidal taky jednoduse a bez nejakych teoretickych veci kolem
1. Mel modernejsi drak spitfire IXe z roku 44/45, nebo nami probirany spit IX25lb
2. Ktery z tech draku by mel lepe odolavat vetsim rychlostem?
3. Jake z techto dvou letadel ma v Il2 lepsi rolrate pri rychlosti 700km/h v identicke vysce
4. jake z techto letadel ma lepsi polomer zatacky pri rychlosti 600km/h v identicke vysce?
5. zda se tam byt neco v neporadku?
Moje odpovedi jsou nasledujici, zajima me nakolik se shodneme
1. Modernejsi drak mel spit IXe z roku 44/45, mel upravene ocasni plochy a kridlo
2. Spitfire mk IXe by mel odolava vetsim rychlostem, proc jinak by upravovali puvodni draky.
3. lepsi rolrate ma spitIX 25lb i pres starsi konstrukci odpovidajici spise spitu V. Otestovano osobne
4. Lepsi polomer zatacky ma opet spit IX 25lb. Dokazuje to jak il2compare, tak i serie pokusu, co jsem kvuli tomu delal
5. Ano, o generaci starsi drak letounu podava vyrazne horsi vlastnosti jak v rollrate, tak v polomeru zatacky v rychlostech nad 500km/h
Diky Clonovi (Cloneovi?) a Cutorovi za objasnovani modelu Il2, nemam duvod tomu neverit a asi v tomhle bude zakopanej pudl, ikdyz stale vaham, jestli u nekterych typu nebslo o umysl. Urcite se na tom podepsalo, ze do toho delalo vic lidi a kazdy si tam neco pridal a nejak pozmenil jednotlive modely.
AH_Cutora napsal:
Teď se aktuálně rozplýváte nad soundmodem, ale třeba B24 má prý v IL2 od Olega letový model B17 akorát s jinejma hmotnostma a motorama... A takovejch krp je tam víc. Prostě chcete letadla? Není boha krerej by dokázal namodelovat tolik letadel jakš takš korekně. O nedostatečnosti a konfliktu jednotlivých podkladů (výkony a vlastnosti) k letadlům víc jak 50 let starým nemluvě.
No ono by chtělo aby, Madoxi této oblasti hry, které se nazývá ve zkratce FM věnovali taky více času místo přidávání dalších nesmyslných typů letadel.
Jenže to pro nás neprogramátory je stejně putna. Protože to že to je správně na jednom místě nemusí znamenat že ej to správně všude, může tam být milion míst kde může být kód nakopnutej. A já vidím akorát výsledek, třeba I16 v 15km výšky ... to fakt smrdí, ale těžko říct kde je to nakoplé, nerozumím zdrojákům v Javě, motorovým modelům (fyzikálním) a vůbec všemu návaznému.
...
Není boha krerej by dokázal namodelovat tolik letadel jakš takš korekně. O nedostatečnosti a konfliktu jednotlivých podkladů (výkony a vlastnosti) k letadlům víc jak 50 let starým nemluvě.
to je ale jeden pripad, me spis vadi to, ze pilot nema "staminu" (ze nezmrznul ), tedy takoveho toho hada s energii a nekde jsem dokonce cetl, ze by ji nemel mit, protoze je to prave simulator !
co si budem nalhavat, sily v rizeni sou u kazdyho letadla jiny a vliv Gecek diky odlisnemu posezu taky, dost zasadni vec to pro verne simulovani vzdusneho boje
LesniHU napsal:
AH_Cutora napsal:
Teď se aktuálně rozplýváte nad soundmodem, ale třeba B24 má prý v IL2 od Olega letový model B17 akorát s jinejma hmotnostma a motorama...
To neni tak uplne pravda - ma letovy model B17 se stejnyma hmotnostma a motorama. Ale je to AI letadlo a navic bombarder, takze chapu, ze nema smysl se s tim delat.
to me privadi na Me-321 (pri litani z externaku na 4.08) u ktere nedojde k uplnemu zastaveni na zdanlive rovne plose a ero se na miste roztoci proti smeru hodinovejch rucicek, ze ona ma nejaky motor, ktery generuje tah, aby se "udrzela ve vzduchu" ? jinak si to nedovedu predstavit
Tempiku a nejsou ty Spity IX (c vs e) naprosto stejné a jenom mají jinou výzbroj v křídle? Mě se teda zdají naprosto stejné a taky by to tak mělo být, ne? Ovšem jsou tu větší odborníci než já a nehodlám se pouštět do odborných témat.
606_Tempik napsal:
1. Mel modernejsi drak spitfire IXe z roku 44/45, nebo nami probirany spit IX25lb
2. Ktery z tech draku by mel lepe odolavat vetsim rychlostem?
3. Jake z techto dvou letadel ma v Il2 lepsi rolrate pri rychlosti 700km/h v identicke vysce
4. jake z techto letadel ma lepsi polomer zatacky pri rychlosti 600km/h v identicke vysce?
5. zda se tam byt neco v neporadku?
1. IX+25 byl spit z roku 44/45. Jedine, co se oproti IX s motorem merlin66 ("L.F.IX" ) zmenilo, bylo ovladani pripusti motoru (vyssi plnici tlak). Pokud nebylo vysokooktanove palivo, stacilo nepridavat plyn pres +18 a byl z toho 'stary' spit.
2. stejne, jsou to stejna letadla s jinak nastavenym motorem.
3. stejne
4. Ustalena zatacka: ve vyskach do +-20kft +25lb verze, protoze ma vetsi vykon motoru, vys je to nastejno
Okamzita zatacka: limitem je co vydrzi pilot, pripadne kridlo, nez se zlomi. U spita nikdy nebyly problemy s malou ucinnosti vyskovky.
5. ve vyse uvedenem ne
606_Tempik napsal:
Moje odpovedi jsou nasledujici, zajima me nakolik se shodneme
1. Modernejsi drak mel spit IXe z roku 44/45, mel upravene ocasni plochy a kridlo
2. Spitfire mk IXe by mel odolava vetsim rychlostem, proc jinak by upravovali puvodni draky.
3. lepsi rolrate ma spitIX 25lb i pres starsi konstrukci odpovidajici spise spitu V. Otestovano osobne
4. Lepsi polomer zatacky ma opet spit IX 25lb. Dokazuje to jak il2compare, tak i serie pokusu, co jsem kvuli tomu delal
5. Ano, o generaci starsi drak letounu podava vyrazne horsi vlastnosti jak v rollrate, tak v polomeru zatacky v rychlostech nad 500km/h
1. viz vyse
2. vuci verzi V ano (oproti ni se draky zesilovaly, i kdyz nevim presne v cem vsem). Mezi +18 a +25 nebude rozdil, to je stejny typ (supermarine typ 361).
3. jediny rozdil muze byt v jinem momentu motoru, pak by po smeru hodin byla lepsi jedna verze, proti smeru druha. Tedy pokud jsi netestoval orezanou verzi proti neorezane.
4. v malych a strednich vyskach ano, pokud mluvime o ustalene zatacce (coz vyvozuji z argumentace o il2c)
5. o generaci starsi drak byl mkV alias typ 331
XXX_Dazz napsal:
No ono by chtělo aby, Madoxi této oblasti hry, které se nazývá ve zkratce FM věnovali taky více času místo přidávání dalších nesmyslných typů letadel.
vem si to tak, ze na takovu praci potrebujes aerodynamika a programatora, takovy clovek je k pohledani
zkus se postavit pred problem, kdy mas namodelovana 2 letadla, jedno ma lepsi to a druhe ono a funguje to, pridas k nim treti, ktere ma byt podle udaju mezi tim a onim, ale z praktickeho mereni na FM ti vyjde, ze mezi neni ?!? co tedy udelas, 1) preprogramujes letovy model, 2) upravis vstupni data tak, aby v 80% fungovaly a projevily se na vlastnostech, ktery by mely odpovidat onem trem letounum, 3)nebo pridas do stavajiciho letoveho modelu nejakou dalsi vlastnost, ktera bude korigovat letove vlastnosti tri letadel do spravnych mezi
..
..
..
4 je spravne, nejdriv si zjistis, jestli umis naprogramovat novy FM, to vlastne vis, ze neumis, pak zkusis nejjednodussi 2) az pristoupis na 3)
ted si k tomu jeste predstav, ze mas ke kazdemu letadlu pouze 2, vzdy ruzne udaje, a letovy model je naprogramovan pro zadani 3, no neni to bajecne, je to bajecne
mezi tim vsim samozrejme opravujes bugy jako je pitchovani, zrychlovani letadel upravou taktu CPU a jine podobne, take to musi chodit na vsech masinach, ktere si kdo postavi a nove DirectX podporovat
Dazzi, ty bys opravdu chtel, aby borec co programuje FM do BoB jeste neco vylepsoval na IL2 Sturmovik ?
clone9cz napsal:
to me privadi na Me-321 (pri litani z externaku na 4.08) u ktere nedojde k uplnemu zastaveni na zdanlive rovne plose a ero se na miste roztoci proti smeru hodinovejch rucicek, ze ona ma nejaky motor, ktery generuje tah, aby se "udrzela ve vzduchu" ? jinak si to nedovedu predstavit
Tohle ja vyzkouset nemuzu a podle tveho popisu tezko soudit, ale jsou dve moznosti:
-zaokrouhlovani pri pocitani v plovouci desetinne carce, pripadne jina vychytavka numericke matematiky
-soundmodem spatne umistene raketove boostery, ktere ma 321 pro start
clone9cz napsal:
vem si to tak, ze na takovu praci potrebujes aerodynamika a programatora, takovy clovek je k pohledani
coz ale nemusi byt jeden clovek a dva takove najdes pomerne snadno.
LesniHU napsal:
-soundmodem spatne umistene raketove boostery, ktere ma 321 pro start
ne ne, bez sound modu a uz davno bez raket ... kdyz se s tim praskne o zem, tak z trupu 321 vypadne nejaka sedive kourici vec a pak uz to nedela (mozna dve jsou)
lesniHu
1. na motor jsem se neptal. Pokud si myslis, ze maji oba typy stejny drak, tak ok (ostatni se muzou podivat osobne jak ktere letadlo vypada)
2. ok, budem se drzet toho, ze stejne. proc je tedy 25lb spit na tom lip?
3. i se stlumenym motorem a vyplem boostu (aby jsme docilili stejneho tociveho momentu) je na tom 25lb spit lepe
4. nebavim se tu o ustalene zatacce na male rychlosti, pokud jsi si nevsiml. bavim se tu o zatacce na nabrane rychlosti pres 600 km/h. Jeste jednou te zadam, aby jsi si to vyzkousel osobne. Pust letdla ze stejne vysky a pri stejne rychlosti zacni vybirat stremhlavy let. Zajima me konkretne vysledek, ktere letadlo ho vybira lepe a klidne i se stlumenym motorem.
5. skoda ze jsi se vyhnul mym i tak zjednodusenym odpovedim, zkus se k tomu postavit celem
Tempiku nevím nevím, ale přijde mi to trošku kousavé a do LesníhoHu bych se zrovna moc nenavážel. Trošku více objasni, co se Ti nelíbí na odpovědích, které Ti dal LesníHu.
Osobně bych měl dotazy ke Tvým odpovědím/otázkám.
1. Jaké změny v konstrukci draku mezi verzemi IXe a 25lb máš na mysli?
2. Co máš na mysli formulací "měl by odolávat větším rychlostem"? Máš na mysli odolnost z hlediska pevnosti draku nebo ovladatelnosti letounu při vysokých rychlostech?
3. Test rychlosti rotace kolem podélné osy - Ty jsi to měřil nebo jen odhadoval?
4. Lepší poloměr zatáčky ... Sice se nebavíš o ustálené zatáčce, ale jak podotkl LesníHu, Il2 Compare ukazuje v grafech pouze ustálené zatáčky, takže moc potom netuším, jakou zatáčku máš na mysli, když LesnímuHu argumentuješ, že nemáš na mysli ustálenou zatáčku. Také bych si dovolil podotknout, že ustálenou zatáčku lze provést i na vysokých rychlostech, ne pouze při malých rychlostech. Je to jen otázkou výkonu motoru, do jakého násobku je schopen udržet letoun v ustálené zatáčce.
5. Taková malá rada: nevíš, co LesníHu umí, čím se zabývá, takže bych volil trošku opatrnější slova. Pokud půjde do "tuhého", tak LesníHu dokáže poskytnout velmi vyčerpávající informace a rozbory, takže pro možnost další debaty, by bylo dobré, tohle brát na zřetel při komunikaci.
Tempíka neberte vážně už sflámboval naše forum teď se snaží tady http://forum.lamk...45.60.html
prošku se nám při migraci rozhodila diakritika stránky 7-14
606_Tempik napsal:
lesniHu
1. na motor jsem se neptal. Pokud si myslis, ze maji oba typy stejny drak, tak ok (ostatni se muzou podivat osobne jak ktere letadlo vypada)
2. ok, budem se drzet toho, ze stejne. proc je tedy 25lb spit na tom lip?
3. i se stlumenym motorem a vyplem boostu (aby jsme docilili stejneho tociveho momentu) je na tom 25lb spit lepe
4. nebavim se tu o ustalene zatacce na male rychlosti, pokud jsi si nevsiml. bavim se tu o zatacce na nabrane rychlosti pres 600 km/h. Jeste jednou te zadam, aby jsi si to vyzkousel osobne. Pust letdla ze stejne vysky a pri stejne rychlosti zacni vybirat stremhlavy let. Zajima me konkretne vysledek, ktere letadlo ho vybira lepe a klidne i se stlumenym motorem.
5. skoda ze jsi se vyhnul mym i tak zjednodusenym odpovedim, zkus se k tomu postavit celem
Tampik: Pokud vím, tak LesniHU je na tomto fóru jediný, kdo umí ta letadla otestovat bez chyby lidského faktoru..pravda, asi by to dokázali i další, ale nikdo z "dalších" si neudělal čas to opravdu dát dohromady . Takže dobré je, že jsi vzbudil jeho zájem a když vyneseš zajímavý problém, tak bys mohl LesnihoHU (již předlouhé roky mě zaráží skloňování tohoto nesklonného nicku) "přinutit" to projet přes toho speciálního "manuálního autopilota". Onehdá tady udělal výsledky nějakých čtyř letounů..vím o Fw 190 A-4, byl tam asi Spit V. Rozhodně zajímavé grafy, jestli LesniHU pamatuje, kam to poslal, tak by asi i pro tuhle diskusi mohly být přínosem.
1stCL_Fucida napsal:
Tampik: Pokud vím, tak LesniHU je na tomto fóru jediný, kdo umí ta letadla otestovat bez chyby lidského faktoru..pravda, asi by to dokázali i další, ale nikdo z "dalších" si neudělal čas to opravdu dát dohromady . Takže dobré je, že jsi vzbudil jeho zájem a když vyneseš zajímavý problém, tak bys mohl LesnihoHU (již předlouhé roky mě zaráží skloňování tohoto nesklonného nicku) "přinutit" to projet přes toho speciálního "manuálního autopilota". Onehdá tady udělal výsledky nějakých čtyř letounů..vím o Fw 190 A-4, byl tam asi Spit V. Rozhodně zajímavé grafy, jestli LesniHU pamatuje, kam to poslal, tak by asi i pro tuhle diskusi mohly být přínosem.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.