clone9cz napsal:
je to tak, pak pride nejake "hovadko" s pomalym pocitacem, ktere ma rado hodne detailu, stromy, odlesky ve vode, skiny, velke rozliseni, proste spousty grafickejch efektu za cenu nizkeho FPS (tedy pretizeni celeho systemu) a svym prostym pripojenim se na AH vyhodi ostatnim uzivatelum, kteri do sveho PC investovali vice, pul milionu nekam do luftu
pocty jsou k tomu jednoduche, pokud to zacne letat (lagovat) stejne jako na vasem starem pocitaci, tak to jiste nebude ubytek vykonu menci nez o 10000kc ... 10000*49uzivatelu = ca 500000kc , coz je docela vykon, na jedno pomale PC
takze kazdy, kdo chce litat na AH povinne poslat dxdiag, ktery bude posouzen velkou virtualni dzirgou a pak mu bude teprve (pripadne) povolen polet, na dobrovolnosti to moc nevidim
clone9cz napsal:
je to tak, pak pride nejake "hovadko" s pomalym pocitacem, ktere ma rado hodne detailu, stromy, odlesky ve vode, skiny, velke rozliseni, proste spousty grafickejch efektu za cenu nizkeho FPS (tedy pretizeni celeho systemu) a svym prostym pripojenim se na AH vyhodi ostatnim uzivatelum, kteri do sveho PC investovali vice, pul milionu nekam do luftu
IMHO se to tyka jen těch věcí, co nejvíc zatěžujou procák. Jestli mají 800*600 nebo 1600*1200 - to už zatěžuje hlavně grafiku.
clone9cz napsal:
je to tak, pak pride nejake "hovadko" s pomalym pocitacem, ktere ma rado hodne detailu, stromy, odlesky ve vode, skiny, velke rozliseni, proste spousty grafickejch efektu za cenu nizkeho FPS (tedy pretizeni celeho systemu) a svym prostym pripojenim se na AH vyhodi ostatnim uzivatelum, kteri do sveho PC investovali vice, pul milionu nekam do luftu
IMHO se to tyka jen těch věcí, co nejvíc zatěžujou procák. Jestli mají 800*600 nebo 1600*1200 - to už zatěžuje hlavně grafiku.
nedelej tu ze me blbce a najdi si na Internetu nejake testy zatizeni CPU pri ruznych rozlisenich ... takovych 5-10 procent rozdilu totiz muze stacit, aby ti to pretizilo celej system, kdyz nemas rezervu vykonu
clone9cz napsal:
je to tak, pak pride nejake "hovadko" s pomalym pocitacem, ktere ma rado hodne detailu, stromy, odlesky ve vode, skiny, velke rozliseni, proste spousty grafickejch efektu za cenu nizkeho FPS (tedy pretizeni celeho systemu) a svym prostym pripojenim se na AH vyhodi ostatnim uzivatelum, kteri do sveho PC investovali vice, pul milionu nekam do luftu
IMHO se to tyka jen těch věcí, co nejvíc zatěžujou procák. Jestli mají 800*600 nebo 1600*1200 - to už zatěžuje hlavně grafiku.
nedelej tu ze me blbce a najdi si na Internetu nejake testy zatizeni CPU pri ruznych rozlisenich ... takovych 5-10 procent rozdilu totiz muze stacit, aby ti to pretizilo celej system, kdyz nemas rezervu vykonu
Já z tebe blbce nedělám (..by to ani nešlo), jen vyjadřuji svůj názor, to se snad smí, ne?
EDIT: Při změně rozlišení je větší nárůst zátěže v procentuelních bodech na grafické kartě, nežli na CPU
Upravil/a rudidlo dne 02-08-2007 14:18
A nepomohlo by třeba promazávání NetCache. V tom domácím počítači. ne na serveru. Tam se za pár dní může nastřádat giga skinů a to může počítač taky zmást. Já to pravidelně promazávám po každým letu ( abych se dozvěděl co za pastelkové paskvili jsou si lidé ochotní dát na letadlo ) a nikdy mi to nějak zásadně nelagovalo.
Jednou sem to před asi rokem mazal, no vcelku tam bylo 1,6 giga skinů. Kdo by to byl řekl že ten il se vám po pár letech rozroste na disku téměř o třetinu. Teď už tam mám zase kolem 0,7 giga.
BP_Tyrl napsal:
A nepomohlo by třeba promazávání NetCache. V tom domácím počítači. ne na serveru. Tam se za pár dní může nastřádat giga skinů a to může počítač taky zmást. Já to pravidelně promazávám po každým letu ( abych se dozvěděl co za pastelkové paskvili jsou si lidé ochotní dát na letadlo ) a nikdy mi to nějak zásadně nelagovalo.
No je pravda, že na oficiálním fóru někdo tvrdil, že to prý chod ILa urychlí. IMHO by to urychlilo chod ILa, pokud by klient procházel skiny sekvenčně, což nepředpokládám že by to tak šíleně v rusku naprogramovali.
Servery pro kochače (lidi, co se rádi kochají, klidně i na úkor plynulosti hry) mají zásadně tuny objektů, skiny, nový mraky a je na nich povolen přístup pro neúnosně vysoký počet lidí.
A pak jsou servery, který dělají inteligentní lidi, jako např. War Clouds nebo G1. Ještě jsem tam nezažil lagování ani škubání. Mají starý mraky, vypnutý skiny, objekty šetří a než určili strop pro počet uživatelů, dlouho a pečlivě testovali.
Takže můj tip na neškubající server: Dimenzovat na nejpomalejší možný uživatelský počítač, který připadá v úvahu. Počítat s tím, že ne všichni mají NASA PC a omezit "eyecandy" (mraky, skiny, objekty) na nezbytné minimum. Nepoužívat rychlopalný flak - to je záruka lagfestu. Nahradit flakem s menší kadencí a kompenzovat nastavením vyšší přesnosti střelby. např. Pokud už tam musí být letadlovky (další záruka lagů) lze u nich omezit intenzitu palby. Udělat zátěžový test na nejnáročnější mapě a podle něho omezit počet uživatelů tak, aby měl server nějakou rozumnou rezervu.
No a když už jsme u toho, tak pořádně nastavit limity letadel, aby se mapa neotáčela 15min po načtení. Pozemáky pro bombarďáky jsou sice fajn, ale rozumný minimum na rozumnou mapu je alespoň 60min a pod tento limit by žádná mapa jít neměla, nehledě na to, co se kde zničí nebo nezničí.
No a rozumná mapa, to je taková, ze který polovina lidí neodejde hned, jak začne, není problém to vysledovat nebo udělat anketu, kterou mapu nechat a kterou vyhodit.
Asi nejlepší je držet se zásady, že méně je někdy více. Míň map, ale kvalitních, který se nebudou muset otočit za 15min, aby začala nějaká "rozumná mapa. Míň kravinek, ale kvalitní FPS.
ad Kocour - v něčem pravdu máš, ale AH komunita není jen o stíhačích
servery, které "navrhuješ" ty, jsou, dle mého mínění, především pro stíhače
za cenu malého lagování
"bombarďáci" si na nich tolik neužijou (když jsem tudle lítal v korzáru Koreu53, a viděl, kolik tam je kolon - ahoj Mungo :)) )
a myslím, že by bylo škoda je nějak "odstrkovat" nebo dokonce diskriminovat :))
si vem, že, jak sám píšeš, jsou mapy, co pár lidí (Enty, Kraken a spol) dokážou v bomberech otočit behem chvilky
to tam není až tak moc cílů
mnohdy je to škoda, že pak i třebas jinak zajímavá mapa skončí tak brzo
otázkou je, jestli je to způsobeno malým množstvím cílů, uměním bombarďáků nebo hloupostí obránců ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.