Mungo napsal:
Fucida: Prihliadnuc k tomu, ze Corsair ma prazdnu hmotnost o zhruba 1 tonu vyssiu nez Focke Wulf je to z jeho pohladu viac nez solidny vykon. Este by islo porovnat dalsie vlastnosti ako dolet atd.
Prázdné hmotnosti mají z našeho pohledu v podstatě nulovou vypovídající hodnotu. Kalkulovat můžeme až se vzletovými hmotnostmi, resp. maximálními vzletovými, tedy kdy má stroj radiovybavení, pilota, palivo, maziva, příp. chladicí kapaliny. Protože jak se jistě všichni shodneme - tlak, který vyvíjí pneumatika na dlaždici v hangáru je pro nás poměrně bezvýznamný .
Fw 190 G-8 měly vzletovou hmotnost okolo 4100 kg (byly tedy výrazně lehčí, než stíhací ekvivalenty Fw 190 A-8 - 4300 kg. Nemám ta Géčka zatím pořádně zmáknutá, ale jsou lehčí minimálně o trupové a vnější křídelní zbraně, to dá s municí a příslušenstvím dohromady tak 200 kg). S pumou SC 1800 bychom tedy mohli říci, že stroj bude při vzletu vážit nějakých 6000 kg.
F4U-5 měl vzletovou hmotnost asi 5800 kg, pokud k tomu přičteme dalších 2000 kg užitečné zátěže, tak se dostaneme cca k 7800 kg. To je docela dost. V souvislosti s F4U-5 jsem nicméně četl jen o cca 6800 kg, ale budeme se držet vyšší hodnoty.
jenže F4U má mnohem větší křídlo, které pomáhá náklad nést - je zajímavé sledovat, jak se plošné zatížení křídla zvýší - Fw 190 G-8 má 224 / 328 (vzletová/maximální) kg/m2. F4U-5 pouze 200 / 267 kg/m2. I Corsair s dvěma tunami bomb má sotva tak velké plošné zatížení křídla, jako Fw 190 s "pouhou" SC 500. Je docela s podivem, že se takový mrňous, jakým je Fw 190, vůbec s takovouhle zátěží dokázal vznést.
WT_Horrido napsal:
Omluvam se za OT, ale toho Fokaca s podvesenou SC1800 bych teda chtel videt.
Jop..taky bych to rád viděl. Ale fotka není asi žádná a záznamů o nasazení jen málo..a výkres taky samozřejmě chybí. ETC 501 byl nahrazen závěsníkem Schloß 2000 a takto upravené stroje z NSG 20 nalétaly třeba 7.3. na most u Remagenu..
Před pár lety jsem si zkusil v Paintshopu přilepit SC 1800 k Fw 190 a vypadalo to opravdu dost drsně . Předpokládám, že ta letadla navíc měla asi i prodloužená ostruhová kolečka, jako prototypy torpédonosných Fw 190 F.
Mungo napsal:
Takze Tajpan-ovi to nerobilo ziaden problem pochopit - skutocne hrat sa na Koreu, kde jednej strane dam La-7 a Yak-9 Uber a druhej F4U-1 Crippled je mierne odveci.
Tak to pak ano, 'korejsky' Corsair by byl v takove situaci uz jen o malo horsi nez La7/45. Takze by te stejne sestrelili.
313_Gryzlov napsal:
V jisté monografii se k stoupavosti F4U-1 píše následující:
881 m/min odpovídá maximální vzletové hmotnosti
1180 m/min odpovídá hmotnosti prázdného letounu + pilot + hmotnost provozních pohonných látek.
K stoupavosti 1400 m/min
Neznám bližší podrobnosti, ale nárůst výkonu z původních 2000 HP na 2350 HP a nárůst prázdné hmotnosti z 4074 kg na 4238 kg ukazuje spíše na to, že oněch 1400 m/min bude opět při hmotnosti prázdného letounu + pilot + hmotnost provozních pohonných látek.
F4U-4, v zavorce F4U-1:
Power 2650bhp @ 70inch (2250@60)
Gross wt. 12450lb (12061)
vmax @sl 370mph (355)
vmax@20kft 450mph (415)
climb @sl 4400fpm (3120) <- jo, tady to taky navzajem nehraje
climb @20kft 2980 (2120)
time to 20kft 5min (7.4)
Zdroj: tabulka "PERFORMANCE COMPARISON OF CURRENT US FIGHTER AIRCRAFT" oblozena spoustou grafu, pdf, jestli to nekoho zajima, tak to nekam vystavim. Davam to sem zrovna z tohohle zdroje, protoze tu jsou oba typy vedle sebe, ze stejneho obdobi a s udanymi plnicimi tlaky motoru.
V Koreji pak byly F4U-5 s kanonovou vyzbroji, gyrem a dalsimi upravami. Presne udaje nemam.
Takze:
Mungo napsal:
V Korei lietali daleko nadupanejsie Corsairi a k tomu Sea Fury a pod. - vsetko masiny na inom stupni vykona motorov v porovnani s WW2.
Mustang je OK, ten tam lietal, akurat, ze u nas sa nelieta v stratosfere.
...
La7 vs. La11 - irelevantne, pretoze v Korei boli Corsairi rychlejsie ako Jaky aj ako Lavocky, kdezto tieto Corsairi su pomalsie. Ergo "downgrade" lavocky je neadekvatny, primerana by bola tak La-5F ...
jestli ma nekdo udaje o La11, muzeme se na to podivat presne, ale urcite to skonci zjistenim, ze je lavocka rychlejsi a take lepe toci a Mungo bude zase v pytli :-).
Nicmene mi cela tahle debata prijde dost zbytecna. Jednou jsi na koni, podruhe ne.
WEIGHTS
Take-off weight 3990 kg - 8796 lb
Empty weight 2770 kg - 6107 lb
DIMENSIONS
Wingspan 9.8 m - 32 ft 2 in
Length 8.7 m - 28 ft 7 in
PERFORMANCE
Max. speed 674 km/h (6200m) - 419 mph
Ceiling 10250 m - 33650 ft
Range w/max.fuel 2550 km - 1585 miles
bigjirka napsal:
Nedovedu si představit, že by se 60 let po válce někdo dokázal dopídit nečemu přesnému. Pokud to někde mohou mít, tak možná v testovacích/zkušebních ústavech jednotlivých letectev. Tam bych věřil, že se dá najít důveryhodné číslo i s podmínkami měření. V knížkách a na netu je to o ničem ...
Vlastně jo. Přesně něco takového. Je to tam sice samej "jenký a tomík", ale zhruba tohle jsem měl na mysli. Kde to kua hledáte?
To asi nejde vygůglit, co?
spitfireperformance jsou dost profláklé stránky..je tam i pár testů německých letadel. Dříve byly jedny podobné, ale zaměřené právě na Luftwaffe. Jsou ale v pr.... asi tak dva roky
Takéto podobné témy, kto na čom, koho nedobehne, dedostúpa, nedotočí sú úplne na ..... Celé je to o niečom úplne inom. Lietame na DF servevroch, kde sú ciele umiestnené "toť za rohom". Väčšina z nás po štarte nasadí na kurzovku k cieľu a potom sa čuduje, ako je možné, že tu sú neprietelia a dokonca v prevýšení??? No nie sú blbí, vidia , aká je situácia na mape. Všetci sú netrpezliví a po jednom sa trúsia nad cieľ, pekná šnúročka od letiska až k cieľu. Žiadna koordinácia, žiadna taktika, žiadna disciplína, žiadna simulácia reality.
Na AH veľa nelietam, naposledy som s Lavom letel nejakú Normandiu a bolo to presne o tom, o čom píšem vyššie. Modrí číhali na príletových trasach, nad cieľmi, ale aj na približovacích trasách na pristátie ( pripadal som si ako v 45 v Me-262, a nie v Beaufighteri, resp. P38 v 44 ) Posledný let som zobral Juga s bombami a obletel som celú mapu, od východu na západ a ani pes po mne neštekol, teda okrem flaku. Dorazilo ma, keď som dolietaval k ostrovu na 15-om km pekne v mrakoch si vyčkávali dva Fw 190. Juga som mal síce rozstrieľaného, ale znajúc pomery našlapnutého z 5000m na plný plyn. Tí dvaja "hrdinovia Obrany ríše" to ťahali za mnou až pod clonu flaku na našom letisku. Je veľká škoda, keď "maper" po dlých hodinách práce vytvorí mapu, ktorá je historicky blízka situácii na fronte, planset zodpovedá možnostiam simu a je historicky korektný, keď to sami hráči pos..rú!
Mungo napsal:
Hoper: Tak este raz a pomaly:
Nelietame skutocnu Koreu a uz vobec nie skutocne bojove misie na vzdialenost stovak kilometrov. Lietame zaprdene pidimapky, kde sa ludia hromadne odhlasuju, ked zistia, ze k cielu maju letiet viac, nez 50 kilometrov. Takze mi urob laskavost a hned na zaciatok skus zacat rozmyslat v intenciach hry a nie reality.
Lebo v realite by cerveni dostali zopar lietadiel a obmedzovac pohybu joysticka
Realita je taka, ze par kamosov nalozi Corsairi a idu utocit na ciele. A tam ich na kusky rozoberie tlupa fakanov s pravou rukou na joy a lavou sa skrabuc na zadku a ja im nemozem poskytnut ziadne krytie, pretoze jedine 2 stroje, ktore mam k dispozicii (F4, P51) su nepouzitelne. Mustang je sice relativne rychly (ale v porovnani s La-7 nic moc), a Corsair ani to nie. Pritom obe masiny rychlo stratia akukolvek rychlost, nedokazu ju nabrat, stupaju ako ladoborec a krutia ako kamion. Vyhlad z nich lepsie nekomentovat.
Inak povedane, mam na vyber alebo nechat kamosov v stichu, alebo "hrdinsky" pridat cervenym dalsi lacny skalp.
Takze nic proti pokusu o Koreu, ale toto je cisty vylov modreho rybnika. Takze si hovorim, zeby mozno stalo za uvahu tam nechat len Corsairy, Ily 10 a turbiny. Oni vrtule aj tak povacsinou lietali sypat to na hlavy chudakom od pechoty.
Mungo - blahopřeji. Nevím za jakou stranu lítáš, asi hlavně za modré, ale pochopil jsi v jaké situaci se nachází červení piloti na většině map.
Když už jednou je mapa, kde situace obrací, ber to jako výzvu
IMHO těším se jak vyleze Korea - pokud někdy - a budu si v MiGu-15 dávat sejbry, uletím jim a ustoupám je...a pokud dle target korea mohu soudit, tak budu mít i lepší výhled a také lepší výzbroj ))
Tak postupne: Jofe: Su mapy, kde ti spolupraca pomoze, su zial mapy, kde nie a toto je taka. Pokial sa musis "vyzobavat" s tankami rad za radom, a to znamena, ze musis zletiet k zemi a robit kolotoc. S Il-10 to mozne je s Corsairom je to rozsudok smrti.
- keby mapa bola stavana systemom "priletim, vysypem bomby, rakety a napalm a odletim od dymiacich trosiek", tak by to islo.
- je tam dost silna oblacnost => krytie nemoze moc v boji zoomovat, lebo strati kontakt s cielom a ked ne-zoom-uje, niekto ho zvesi
- posledny klinec do rakvy je prave nedostatocna ochrana letisk - proste na rozdiel od realu nemozem odfrcat domov do bezpecia.
Oblak: Sorry, ale na podobne nezmysly si najdi niekoho, kto lieta online prvy krat. Lietam obe strany a v drvivej vacsine pripadov su vzhladom na vlastnosti lietadiel vo vyhode cerveni. Prave preto, ze sa - vzhladom na charakter cielov - bojuje pri zemi a v kruteni, kde oni exceluju.
Jeden jediny raz som mal ozaj problemy s vyberom lietadla za cervenych a to bola mapa, kde boli hadam len Lagg-3(4) a Jak-1A. Zopakujem - spominam si na jedinu takuto mapu. Nikdy inokedy, ked som letel za Reds (ze cervenym povacsinou piloti nechybaju ani nehovoriac) som si vyberal medzi nic moc lietadlami.
Ak mas kompelxy, skoc si na BP server, preletime sa. Nafasujes jedinecnu G6_Late alebo gulometneho Taliana a ja ta budem nahanat v VIII alebo IX-kovom Spite. Pacific ti tu radsej ani nebudem pripominat.
Zřejmě jsi černá ovce modrých teda pokud létáš za modré.Tak 80% modrých na AH cíle mise které jsou na zemi neplní.Pouze číhají až se ty červené výrazně lepší stroje připlahočí nízko kde mohou skvěle točit nad cíle a tam je zoomováním sezobávají.
Navíc na téhle tebou zmiňované mapě se většinou najde dost červených dobrovolníků kteří modré cíle tak na 3-4 nálety vyluxují.A samozřejmě není tvoje chyba že to neudělají modří s korzárama.
Mungo napsal:
..........
Ak mas kompelxy, skoc si na BP server, preletime sa. Nafasujes jedinecnu G6_Late alebo gulometneho Taliana a ja ta budem nahanat v VIII alebo IX-kovom Spite. Pacific ti tu radsej ani nebudem pripominat.
Ano, tohle značí tvůj férový postoj
Tady nikdo nezmiňoval západní frontu, ani pacifik, Oblak a jiní Tě jen upozornili na to, že na východních mapách ze začátku války jsou na tom červení podobně jako na Tebou zmiňované mapě modří.
Asi vám do toho taky začnu kecat, abyste to neměli tak lehké
Ono vůbec lítat DFS a přemýšlet o realitě, je nesmysl. Já DFS skoro nelétám. Ale nedávno jsem zkusil ADW. 10 rusů krouží nad zemí a nad nimi čeká 20 modrých. Jakmile jeden modrý slétne dolů, obvykle je při odletu napaden nejvyšším červeným. Na tohoto nejvyššího červeného se posléze sesype desítka modrých a každý chce sestřel ...
Takže snažit se hledat realitu na DFS mapě je blbost. Nejde to. Proto by se mělo spíš hledět na hratelnost. Buď se nedržet reálného planesetu nebo tu mapu vůbec nedělat. Mungovi se nedivím, že nadává. Spíš se mu divím, proč to teda létá. Nebaví mě to, neletím ...
Mungo napsal:
Obavam sa Hu, ze ta mierne sklamem, co som sa tu a tam dopatral k udajom o tychto lietadlach, rychlostne na tom boli Corsairy lepsie nez Lavocky.
No, zklamany bych urcite nebyl, maximalne tak mirne prekvapeny. S vyjimkou F2G zadny corsair rychlosti u zeme zrovna neexceloval. Leda ze by jsi poslechl teplou radu a vystoupal, coz muzes udelat i s verzi -1.
Jestli mas nejake prima porovnani vykonu, sem s nim.
Mungo napsal:
..........
Ak mas kompelxy, skoc si na BP server, preletime sa. Nafasujes jedinecnu G6_Late alebo gulometneho Taliana a ja ta budem nahanat v VIII alebo IX-kovom Spite. Pacific ti tu radsej ani nebudem pripominat.
Ano, tohle značí tvůj férový postoj
Tady nikdo nezmiňoval západní frontu, ani pacifik, Oblak a jiní Tě jen upozornili na to, že na východních mapách ze začátku války jsou na tom červení podobně jako na Tebou zmiňované mapě modří.
díky za zastání. Mungo, tvůj komentář nezasluhuje komentovat. Zdá se mi že jsi mimo, bez urážky....
btw. zažil jsem dost soubojů na to abych věděl co si skálopevní, dobře vycvičení "axis" piloti mohou ve svých letadlech dovolit a taky to že radši uletí, sklopí čumák k zemi a ujedou než aby se nechali zatáhnout do souboje, nedejbože u země...nedávno se o jednom skalním "axis" pilotovi tradoval velmi vystihující a povedený vtip o tom že dostal rozkazem chránit letouny u země. A jak to udělal???sestoupil z 9km do sedmi. Myslím že to vypovídá dost.
Zapoměl jsi však napsat, že na většině map, kde máš "vynikající" G-6 máš taky jiné alternativy, buďto G-2 (kterou máš stejně radši jako G-6) nebo G-6 AS nebo G-10, které taky stojí za prd, že jo? A taliáni???ona ta machi 205 má i kanonovou verzi. A že nemáš rád kulomety?Víš kolik Bf109E-4 mi uniklo když jsem s nimi bojoval na mapách ze začátku války v Hurrim z roku 38???je to bájo valit kulometama do pancéřované 109E-4 když ve francii létaly E-1 a E-3 (většinou bez pancíře), zvláště když mají iniciativu na své straně(jsou prostě výkonnější)
A afrika???tu jsem kdysi letěl na HP serveru tuším....jedna byla P-40E, hurri IIC a IIb, žádný tomahawk vs G-2, F-4. Prostě bajo. Zajímavé bylo že když tam naběhla pozdější afrika, byly to spity V a VIII vs G-6 a najednou jsme byli ne dva, ale 4 červení a z 10 modrých zůstali dva. Že by německým letcům nevonělo bojovat proti lepším letadlům???
Stejně si myslím že to je jak když hrách na stěnu háže...
Zapoměl jsi však napsat, že na většině map, kde máš "vynikající" G-6 máš taky jiné alternativy, buďto G-2 (kterou máš stejně radši jako G-6) nebo G-6 AS nebo G-10, které taky stojí za prd, že jo? A taliáni???ona ta machi 205 má i kanonovou verzi. A že nemáš rád kulomety?Víš kolik Bf109E-4 mi uniklo když jsem s nimi bojoval na mapách ze začátku války v Hurrim z roku 38???je to bájo valit kulometama do pancéřované to same h109E-4 když ve francii létaly E-1 a E-3 (většinou bez pancíře), zvláště když mají iniciativu na své straně(jsou prostě výkonnější)
A afrika???tu jsem kdysi letěl na HP serveru tuším....jedna byla P-40E, hurri IIC a IIb, žádný tomahawk vs G-2, F-4. Prostě bajo. Zajímavé bylo že když tam naběhla pozdější afrika, byly to spity V a VIII vs G-6 a najednou jsme byli ne dva, ale 4 červení a z 10 modrých zůstali dva. Že by německým letcům nevonělo bojovat proti lepším letadlům???
Stejně si myslím že to je jak když hrách na stěnu háže...
co se tyka prvniho odstavce letal jsme za rude cca neco prez pul roku, ale myslim ze je to dost dlouho na to abych vedel co si stim kterym rudym erem muzu nebo nemuzu dovolit (aspon co se tyka evropskeho bojiste) a rozhodne nemuzu rict ze by rudi v roce 40-41 jedno byly v nejakejch extra velkejch problemech je to jen o pilotech resp o tom jestli jestli tomu druhymu vnutis svu jstyl boje, napriklad letim v laggu 4s proti F-4 vim ze nani prakticky v nicem nemam krome vyzbroje a odolnosti tak me nezbyde nic lepsiho nez se snazit chodit na HO,
add afrika xkrat jsem tam s No. 310 letel pkud se u toho trosku premejslelo a letalo se mirne predposrane tak jsme byly vesmes uspesni.
add G-6AS kdyby nebyla tak zmrsena bylo by t i pouzitelne letadlo takhel nad 6800 desive ztraci vykon (no hlavne ze ma Sonder motor ze)
takova G-10 je srovnatelna tak s jakem 9U eventualne s lavockou 7 a to jen v rychlosti a v nekterejch vejskach i ve stoupavosti,o zapadni fronte se od normadie nema smysl moc bavit s P-47/P-51 zlikvidujes prakticky jakykoli nemecky ero jedna dve
este drobnost ke 0.303cal. kulometum pokud jich je osm tak to je ve skrze ucinna zbran pokud mas malou vzdalenost soustrelu a pouzivas ji tak to befka zapaluje jedna basen jak jiste vis, staci zasah jednou strelu do chaldice a befko musi domu protoze nic nevidi a za chvili se zadre motor
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.