Poznej ptaka
|
AH_Ronsoc |
Přidané 12-12-2005 21:23
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 345
Založený: 30.09.05
|
[quote]313_OTU_Gryzlov napsal:
Táborák pod letadlem sloužil k ohřevu celé motorové části, protože tuhlo i mazivo, což znesnadňovalo nahazování motorů. V JG51 tuším je popisován postup k nahození motoru Bf109 při mrazech, který byl vytvořen v Reichlinu. (táborák pod mašinou to ale není).
Němci dokonce přikládali na motorové kryty vyhřáté kameny, aby dosáhli přijatelné teploty motoru k nahození. Když Sověti dobyli několik německých letišť, tak nechápavě koukali na Bf109, které měli přes motory dané kameny na provazech. Tajemství jim osvětlil zajatý Němec z letiště.
Často se ředil olej benzínem, aby se snížila hustota a jeho vazkost.
No moj stary otec bol za vojny letke 13 nebol ako pilot ale bol tam .
Lepsie povedane kazdy pilot mal vojaka co mu robil sluhu.
A on rozpraval ze ked boli uz v ukraine tak do nadr liali vodu lebo sa im uz nechcelo pred :sm12:
No jednalo sa o pilota Kubovic Augustin .
vlastne tu mate link http://users.accesscomm.ca/magnusfamily/ww2slo.htm |
|
|
|
Tajpan |
Přidané 12-12-2005 21:27
|
Diskutující
Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
LesniHU napsal:
Ale otazka zamrzani vodniho chlazeni je zajimava - ani ne v zime na letisti, ale kdyz v deviti kilometrech chcipne motor, tak musi byt chladici kapalina hodne nemrznouci, aby to v radiatoru chladice nezamrzlo a nepotrhalo ho to. Vi nekdo, jak se to resi? Nejak to bylo vyresene urcite, jinak by v krute ruske zimni noci museli delat ohen i pod chladici v kridlech...
Vieš že si to uhádol?!!! :sm8:
Presne tak. Aby v lietadlách v noci nezamrzli , tak pod nimi kúrili.
Občas niektoré buchlo , ale fungovalo to.
Najprv tak robili Rusi a od zajatých ruských mechanikov , to prebrali aj Nemci.
Edit.: Kua si sa posekám s Ronsocom. :sm32:
Upravil/a Tajpan dne 12-12-2005 21:29
|
|
|
|
rudidlo |
Přidané 12-12-2005 21:38
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
AH_Ronsoc napsal:
A on rozpraval ze ked boli uz v ukraine tak do nadr liali vodu lebo sa im uz nechcelo pred :sm12:
Co se jim nechtelo? |
|
|
|
Tajpan |
Přidané 12-12-2005 22:21
|
Diskutující
Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
rudidlo napsal:
AH_Ronsoc napsal:
A on rozpraval ze ked boli uz v ukraine tak do nadr liali vodu lebo sa im uz nechcelo pred :sm12:
Co se jim nechtelo?
Prenasledovať ruskú armádu :jamamoto: |
|
|
|
Arnold Eso Rimmer |
Přidané 13-12-2005 06:53
|
Nováček
Příspěvek: 64
Založený: 08.11.05
|
Ještě co se létání ve výškách jak tu psal LesniHU týče. jakpak se chovala konstrukce? Křehla křehla? jak známo v té době nebyla ještě metalurgie na takové úrovni a v železe bylo dosti síry a ta jak známo z Titanicu při nízkých teplotách způsobuje velikou křehkost materiálu, který se neohýbá ale láme. Jen tak offtop, škoda že nejsou simulovány náhodné poruchy letadel. Samozřejmě ne co 5 minut ale tak já nevim jednou za 3dny. I když mehánici dělali co mohli tak přece jen jsou to jen stroje a občas ze záhadného důvodu prostě něco nejde a děje se to pořád a dít se to bude. Mohlo by to být vícero adrenalinu. Treba prasklá pneumatika, nebo jak tu někdo zmínil myš v kabině :sm12:
Upravil/a Arnold Eso Rimmer dne 13-12-2005 06:54
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 13-12-2005 07:19
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Kdyby se to simulovalo..to by bylo flejmů
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 13-12-2005 07:26
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Rimmere, myslím, že ve svém hodnocení úrovně metalurgie z období 2. světové války jsi trošku mimo. Obsah nečistot nebyl o moc větší, než v dnešní době. Ta úroveň byla dokonce stejná jako máme dnes (z hlediska obsahu nečistot).
Upravil/a 313_Gryzlov dne 13-12-2005 07:27
|
|
|
|
Arnold Eso Rimmer |
Přidané 13-12-2005 07:30
|
Nováček
Příspěvek: 64
Založený: 08.11.05
|
Aha... přestanu číst Blesk:sm12: a podobné poučné knihy. :rol: mystifikuju sám sebe |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 13-12-2005 07:36
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Sibiřskýho Tigra vůbec neposlouchej, za chvíli by ti začal tvrdit, že T-34 nebyl krám, nebo dokonce že Jak-3 není ošklivé letadlo. Ne ne, tohle zvíře vůbec neposlouchej, radši čti Blesk .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Arnold Eso Rimmer |
Přidané 13-12-2005 07:40
|
Nováček
Příspěvek: 64
Založený: 08.11.05
|
Ještě co se té námrazy týče četl jsem něco málo (samozřejmě beletrie) o usazování námrazy na čelním skle za letu a déšť nepočítaje. Stěrače jsem samozřejmě na stíhačkách neviděl. Je to blud, nebo jak se toho piloti zbavovali bylo-li? To sou dotazy co... Holt když člověk neví, nechá se rád poučit od zkušenějších. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 13-12-2005 07:48
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Fw 190 měl (minimálně v některých subverzích) ostřikovač čelního štítku..asi kdyby byl posrán nějakým ptákem či co .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 13-12-2005 08:15
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Ten ostrikovac byla tenka trubicka kterou se na stitek privadelo palivo. "Ostrikovani" uz zajistil proud vzduchu. Montovala se i vybava pro let za kazdeho pocasi, coz byl na sklech napareny drat ktery stitek vyhrival (neco jako dnes v autech vyhrivani zadniho skla).
Hezky popis zamrzleho prekrytu je v knize Me-163, kde pilot nehty odstranuje namrazu aby alespon trochu videl ven, nic prijemneho.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
AH_Cutora |
Přidané 13-12-2005 08:30
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
no dest stece pri tech rychlostech. Teda pokud nemas umatlane sklo. Namraza je horsi, ale od toho tam je ofuk skla teplym vzduchem zevnitr. |
|
|
|
1stCL_Jamamoto |
Přidané 13-12-2005 08:39
|
Uživatel
Příspěvek: 943
Založený: 29.09.05
|
Podobnou situaci popisuje i Günter Rall v Bf 109. Stěžuje si i na velkou zimu ve velkých výškách, neboť tyto stíhačky údajně nebyly vybaveny vytápěním cocpitu. Na druhou stranu jsem od jednoho znalce slyšel o naprosto opačném problému u Fw, kdy u prvních verzí šlo od motoru do kabiny takové horko, že to piootům prý občas i tavilo podrážky od bot. Tak si vyberte,co je lepší...:jamamoto:
Námraza byla asi velkým problémem u bombardérů, četl jsem vzpomínky jednoho Čecha, co létal jako navigátor na Welingtonu u RAF (jméno jsem bohužel zapomněl), a námraza pro ně podle jeho vyprávění byla pomalu stejný strašák, jako nepřátelský flak a stíhači.Byla prý příčinou mnoha havárií. I Německý pilot Stahl se o tomto problému zmiňuje. |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 13-12-2005 09:00
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Sibiřskýho Tigra vůbec neposlouchej, za chvíli by ti začal tvrdit, že T-34 nebyl krám, nebo dokonce že Jak-3 není ošklivé letadlo. Ne ne, tohle zvíře vůbec neposlouchej, radši čti Blesk .
:sm6: |
|
|
|
Drevokocur |
Přidané 13-12-2005 09:07
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 280
Založený: 01.10.05
|
1stCL_Jamamoto napsal:
Námraza byla asi velkým problémem u bombardérů, četl jsem vzpomínky jednoho Čecha, co létal jako navigátor na Welingtonu u RAF (jméno jsem bohužel zapomněl), a námraza pro ně podle jeho vyprávění byla pomalu stejný strašák, jako nepřátelský flak a stíhači.Byla prý příčinou mnoha havárií.
Miroslav Vild / Osud byl mým přítelem (skvělá kniha, ten člověk několikrát přežil vlastní smrt) |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 13-12-2005 13:55
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
1stCL_Jamamoto napsal:
Námraza byla asi velkým problémem u bombardérů, četl jsem vzpomínky jednoho Čecha, co létal jako navigátor na Welingtonu u RAF (jméno jsem bohužel zapomněl), a námraza pro ně podle jeho vyprávění byla pomalu stejný strašák, jako nepřátelský flak a stíhači.Byla prý příčinou mnoha havárií.
No vidíš - ve válce se vraceli qůli námraze několit set kilomtrů a tady každému vadí přelítnout přes víc než dva čtverce.
Btw: Existuje nějaká mapa krom finska, kde je možné smysluplně využít přídavné nádrže? (Za smysluplné využití neberu cheat vzít si 25% paliva + tank) |
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 13-12-2005 14:26
|
Uživatel
Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
3IAP_Kane napsal:
313_OTU_Gryzlov napsal:
Táborák pod letadlem sloužil k ohřevu celé motorové části, protože tuhlo i mazivo, což znesnadňovalo nahazování motorů. V JG51 tuším je popisován postup k nahození motoru Bf109 při mrazech, který byl vytvořen v Reichlinu. (táborák pod mašinou to ale není).
Němci dokonce přikládali na motorové kryty vyhřáté kameny, aby dosáhli přijatelné teploty motoru k nahození. Když Sověti dobyli několik německých letišť, tak nechápavě koukali na Bf109, které měli přes motory dané kameny na provazech. Tajemství jim osvětlil zajatý Němec z letiště.
Často se ředil olej benzínem, aby se snížila hustota a jeho vazkost.
Sověti JAKy nahazovaly při extrémně nízkých teplotách stlačeným vzduchem (stejně jako tanky T-34). Nevím, jestli to měla i další letadla, jako LaGGy, La. To nedkoážu s určitostí tvrdit, ale odhaduji, že ano. Ale od kdy, to nevím.
a jestli se nepletu Tygře, tak se měl ten benál při zahřátí motoru následně odpařit .........vždycky mě vrtalo hlavou kudy:sm19:
Odvětráním klikové skříně. Pohybem pístů se mění objem klikové skříně a také do ní proniká část kompresního i expanzního tlaku. Takže tudy odcházely benzínové páry.
EDIT: ČJ
Upravil/a WT_Pedropan dne 13-12-2005 14:30
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 13-12-2005 15:36
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
RAF pilot's notes udavaji 20 minut bezpecneho letu v podminkach vzniku namrazy a zjistovani tvorby namrazy bud opticky (tj. kouka se ocima na nabezku kridla ) nebo podle rychlomeru - 1,5 palce namrazy zacina viditelne srazet rychlost. Kdyz bude zajem, muzu sem plesknout celou kapitolu o namraze.
Na celni stitek se dal u nekterych letadel strikat lih - odmrazovalo to a dalo se to pouzit i na cisteni zaolejovaneho skla.
AH_Cutora napsal:
no dest stece pri tech rychlostech. Teda pokud nemas umatlane sklo. Namraza je horsi, ale od toho tam je ofuk skla teplym vzduchem zevnitr.
To mi pripomina veselou (jak pro koho, samozrejme) prihodu z Vietnamu, kdy jedna F4 klesala na pristani z velke vysky a pilot zapomnel vypnout vytapeni kabiny. No, a na finale pridal plyn, tim se zvysil tlak v motoru, tohle vytapeni se probralo k cinnosti a nafoukalo do kabiny vlhky tropicky vzduch. A ten promptne zkondenzoval a primrzl na stale jeste studenem krytu kabiny. Pilot pak pristaval IFR . |
|
|
|
Tajpan |
Přidané 13-12-2005 16:44
|
Diskutující
Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
Chlapi, stačilo, dosť. už aj prestante. :sm24:
Ja o lietaní (reálnom) skoro nič neviem a vždy som si pripadal božsky v Ilovi.
Zapnem motor , pridám plyn a letím ( no občas aj zasuniem podvozok :sm19.
A Vy mi tu píšete všeliaké pilotážne veci (vztlak, viskozita, ideálne krídla, všelijaké odborné výrazy, pilotážne problémy a zážitky) že sa začínam aj báť vliez do lietadla. :sm28:
PS.nie že ma zoberiete za slovo. :sm26:
Mám otázku?
Ako to bolo , ak na pilota prišlo, že musel ísť na WC (Nie na Onnline server v HL)?
Mne sa velmi páči , tá božská scéna v Nebezských Jazdcoch, ked to prišlo na všetkých. :sm12:
Ale čo taký piloti v stíhačkách? alebo v Ju88? V IL2? Alebo v dnešných ultralahkých lietadlách?
PS2: Bacha Cutora, bacha čo mi na to odpovieš. |
|
|