November 24 2024 11:24:09
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 16

· Piloti on-line: 1
Letka13TD_Luky

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Jake to bylo potkat Hartmanna
WT_Peci
1stCL_Fucida napsal:
tu dvacítku bych nebral moc vážně..v téhle době snad celá JG52 už létala čistě s 30mm kanony, ne? Úsměv


bigjirka napsal:
JG52 dostávala G-14 z továrny, v níž se montovaly zásadně "třicítky".
Jinak mám pocit, že jsem jednou viděl obrázek, kde byla Bubiho zimní G-14 s pokreslenou směrovkou.


1.2. je potvrzen sestřel G-6 (W.Nr.165066) od 2./JG52,
9.2. 1945 sestřel G-6,
23.3.1945 je potvrzeno zničení G-6 od III./JG52 na letištní ploše [2/54 a 56 - literatura uvedená dole / strana] -
Měly tyhle G-6ky třicítku? Pravděpodobnější je, že neměly, ale nemám zdroj, který by to vyvrátil.

WNF byla jediná továrna, která montovala MK108 do Géčkových mezků [1/6].
G10/U4 se ve WNF vyráběly cca 4 měsíce a jsou to W.Nr.610xxx, 611xxx, 612xxx, 613xxx. [2/6-8].
G-14/U4 z WNF dodávané JG52 byly W.Nr.510xxx, 511xxx, 512xxx [1/9].
Mimo tyto řady W.Nr. se tedy MK108 v čumácích G-10 a G-14 neobjevuje.
Jenže ve výzbroji JG52 byly mezky G-10 a G-14 i jiných řad W.Nr. a jak dokazuje následující statistika, rozhodně jich nebylo málo...

Vzal jsem si tedy tužku a papír a prošel jsem potvrzené ztráty JG52, které jsou od 14.10.1944 do 18.4.1945 uvedeny v [1/54]. Pro účely našeho pídění se, beru v potaz až ztráty po 1.1.1945.

Z výše uvedených řad W.Nr. z WNF bylo za období od 1.1. do 18.4.1945 sestřeleno nebo jinak zničeno:
6ks G-10/U4 (0,0,4,2 podle měsíců) a
45 ks G-14/U4 (15,16,13,1) z WNF a dále
8 ks jiných G-10 (bez MK108 v čumáku) (0,3,4,1)
50 ks jiných G-14 (bez MK108 v čumáku) (3,16,23,8).

Takže tvrzení, že již od ledna JG52 létala převážně s 30mm v nose je poněkud zavádějící. Taktéž pocit některých modrých, že mám-li G10 nebo G14, musím mít v čumáku MK108, je zcela mylný.

Ad sestřely na směrovce:

Ač byly zakázány, i v posledních měsících války se na směrovkách objevovaly symboly sestřelů. Je dochován originál směrovky velitele I./NJG11 Hptm. F.-K. Müllera, kterou sundali po jeho posledním bojovém letu 27.4.1945 z jeho mezka - je na ní zobrazeno cca 30 sestřelů [3/80].

Použitá literatura:
[1] JaPo - Messerschmitt Bf109s of JG52 in Deutsch Brod
[2] JaPo - Messerschmitt Bf109G-10/U4 - Production & Operational service
[3] jaPo - Messerschmitt Bf109K , camouflage & marking
 
1stCL_Fucida
Přesto pokud ale bylo něco sundáno jedním zásahem z dvacítky, pak bych logicky usuzoval, že šlo spíše o třicítku Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Twister
defakto muzes sundat letadlo i jednou sedmickou... jen to musi byt z hodne velky blizkosti a musis dobre trefit idealne pilotovi mezi ocka Cool
 
Kurtis
Peci:
Je pěkné, žes nám to takhle spočítal. Já bych si tu práci rozhodně nedal. Takže díky. Aspoň jsem se dozvěděl, že od února se JG52 musela spolehnout na to, co měla. Anebo na "dvacítky".

Nicméně k té třicítce. Jak ses jistě dočetl, tak se výzbroj JG52 na počátku roku 1945 skládala převážně z typu G-14/U-4 z fabriky WNF (ukazuje to i tvůj výčet ztrát dle typů a měsíců). Objevovaly se tam i starší G-14 z produkce Erla sérií 461 a 412 a pár G-6. Nicméně tyto byly zastoupeny v počtu jednostlivých kusů v poměru k desítkám kusů z WNF. [1]
Tak a teď si představuju Hartmanna, jak si sedá do tý volítaný G-6 a valí si to na "scramble" proti Mustangům Mrknutí

A teď ještě jedna malá poznámka. Od ledna 1945 začala WNF vyrábět verzi G-10/U-4. A protože G-10 se na východní bojiště dodával pouze minimálně, nezbývalo, než vzít za vděk G-14 z jiné fabriky (viz tvůj výčet ztrát dle měsíců od února do dubna).

Takže tvrzení, že již od ledna JG52 létala převážně s 30mm v nose je poněkud zavádějící. Taktéž pocit některých modrých, že mám-li G10 nebo G14, musím mít v čumáku MK108, je zcela mylný.

Ono to paradoxně přesně naopak. Jak jsi nám všem dokázal, tak právě do ledna měla téměř celá JG52 třicítky. Tedy i v době, kdy se tento příběh odehrál. Letouny, které vyfasovala v únoru a později již měly buď dvacítky nebo to bylo pár kusů s třicítkou pro vyvolené.

Takže ještě jednou - pro sichr. Bavíme-li se o přelomu let 1944/45 tak minimálně pro JG52, řeknu-li, že létala s G-14 vybavenou Mk-108, jsem pravdě mnohem blíž, než kdybych řekl, že létala s Mk-151. Ani Fučida ani já jsme nikomu nekecali.
 
WT_Peci
bigjirka napsal:
Peci:
Je pěkné, žes nám to takhle spočítal. Já bych si tu práci rozhodně nedal. Takže díky. Aspoň jsem se dozvěděl, že od února se JG52 musela spolehnout na to, co měla. Anebo na "dvacítky".

Nicméně k té třicítce. Jak ses jistě dočetl, tak se výzbroj JG52 na počátku roku 1945 skládala převážně z typu G-14/U-4 z fabriky WNF (ukazuje to i tvůj výčet ztrát dle typů a měsíců). Objevovaly se tam i starší G-14 z produkce Erla sérií 461 a 412 a pár G-6. Nicméně tyto byly zastoupeny v počtu jednostlivých kusů v poměru k desítkám kusů z WNF. [1]
Tak a teď si představuju Hartmanna, jak si sedá do tý volítaný G-6 a valí si to na "scramble" proti Mustangům Mrknutí


No tak to by sis toho Hartmanna klidně představit měl, protože u JG52 svou osobní G-14ku neměl a když jich tam teda bylo s těma třicítkama tolik, tak by mu určitě jednu jen pro něj nechali, ne? Vyděšený Holt po G-6 "bílá 1" u JG 52, G-14"<<" u JG53 (snad jen jeden bojový let) přišla G-10 "<<". Jiné osobní éro z této doby není známo... Samozřejmě že mohl vlézt do tuctové G-14 (a asi i vlezl), ale jeho letový deník z tohoto období se zatím nepodařilo najít, resp. zveřejnit (snad by měl být v Británii)....

A jeho osobní G-10 byla W.Nr. 490xxx nebo 491xxx, takže taktéž bez třicítky a jinak, nikde jsem nenapsal, že většinu letadel JG52 v lednu netvořily G-14/U4, ale zkus se podívat na stranu9dole /10 nahoře...

"Most of the machines were made by WNF in Wiener Neustadt in batches 510xxx, 511xxx and above all in 512xxx. The full designation was the Bf109G-14/U4 as WNF only manufactured this model, and fitted with an engine-mounted 30mm cannon. The unit normally flew other G-14s, e.g. from the 461xxx and earlier 412xxx batches manufactured. Only a few aircraft from a latter manufacturer were flown by the unit, while dozens of the G-14/U4 model, ,manufactured by WNF were used. Earlier, Bf-109G-6s from late production batches 167xxx (Regensburg) and 441xxx (WNF) - were assigned to the unit, presumably having come from repair shops."

Dále se na té straně dočteš, že na konci ledna JG52 obdržela G-14AS a G-10 z Regensburgu a Erla.

Zkrátka a dobře. JG52 měla v lednu spoustu 30mm G-14tek, lítala s nima nejvíc, ale normálně lítala i s G-14kama ostatníma. Jiná éra nechávala na zemi, protože jim G-14ky vyhovovaly.

bigjirka napsal:
A teď ještě jedna malá poznámka. Od ledna 1945 začala WNF vyrábět verzi G-10/U-4. A protože G-10 se na východní bojiště dodával pouze minimálně, nezbývalo, než vzít za vděk G-14 z jiné fabriky (viz tvůj výčet ztrát dle měsíců od února do dubna).

Takže tvrzení, že již od ledna JG52 létala převážně s 30mm v nose je poněkud zavádějící. Taktéž pocit některých modrých, že mám-li G10 nebo G14, musím mít v čumáku MK108, je zcela mylný.

Ono to paradoxně přesně naopak. Jak jsi nám všem dokázal, tak právě do ledna měla téměř celá JG52 třicítky. Tedy i v době, kdy se tento příběh odehrál. Letouny, které vyfasovala v únoru a později již měly buď dvacítky nebo to bylo pár kusů s třicítkou pro vyvolené.

Takže ještě jednou - pro sichr. Bavíme-li se o přelomu let 1944/45 tak minimálně pro JG52, řeknu-li, že létala s G-14 vybavenou Mk-108, jsem pravdě mnohem blíž, než kdybych řekl, že létala s Mk-151. Ani Fučida ani já jsme nikomu nekecali.


Muhehe... Dokázal jsem to, že padaly k zemi hlavně éra s třicítkama, to je fakt. Jak říkám, prostě nemohu souhlasit s tvrzením, že JG52 lítala v lednu 1945 skoro celá se třicítkam. Ano, třicítky převažovaly, ale nebyla to "skoro celá JG52".
A potom by to nebylo Fuciho výchozí tvrzení "už skoro celá", ale "ještě skoro celá".... Jo čeština je kouzelná potvůrka...Šklebící se


BTW - nyní úskočný úskok stranou...

Všichni si tu hrajeme na milovníky a znalce historie, letecké techniky a podobné... Takže pánové znalci a zpochybňovatelé této historky - co takhle následující nesrovnalosti?

Proč by měl mít Hartmann na směrovce 200 zářezů, když v lednu měl těch sestřelů 331 (od konce listopadu)?
Jak mohl v lednu sestřelit mustanga, když v jeho statistikách v lednu žádný sestřel není a mustanga sestřelil až v březnu?
Co dělaly americké stíhačky a bombardéry v lednu 1945 nad Rumunskem? Rumunsko bylo dávno osvobozeno a dělat nálet na německá území z amerických základen v Itálii přes Rumunsko na maďarsko je poněkud zajížďka, ne?
JG52 lítala lovit nad Rumunsko Američany od Balatonu, kde byla dislokována?
No a když uvážíme, že od 29.8.1944 až do 25.3.1945 měl Hartmann zákaz bojových letů, tak načerno toho sestřelil dost. Úsměv
 
Kurtis
WT_Peci napsal:
... Only a few aircraft from a latter manufacturer were flown by the unit, while dozens of the G-14/U4 model, ,manufactured by WNF were used ...

Myslím, že přesně tahle věta mne opravňuje k tomu, abych tvrdil, že byla téměř celá JG52 vyzbrojena Mk-108.

Pokud jde o ta osobní letadla, tak v "Sundejte Hartmanna" jsou zobrazeny dvě G-14. Jedna z doby, kdy velel 1. letce II/JG52 (podzim 44) a druhá z doby, kdy převzal velení I/JG52. Ale to klidně může být i ta z JG53. Není toho moc. Ale vzhledem k tomu, že velel letce a později skupině, tak bych tipoval, že nějaký stroj měl vyhrazen.

Holt po G-6 "bílá 1" u JG 52 ...

Hoď mi nějaký odkaz, pls. Ta G-6 "bílá 1" je podle mě G-14 právě z várky, kterou dostala JG52 v říjnu. A ta byla z velké části (viz výše) právě G-14/U-4.

Proč by měl mít Hartmann na směrovce 200 zářezů, když v lednu měl těch sestřelů 331 (od konce listopadu)?
Jak mohl v lednu sestřelit mustanga, když v jeho statistikách v lednu žádný sestřel není a mustanga sestřelil až v březnu?
Co dělaly americké stíhačky a bombardéry v lednu 1945 nad Rumunskem? Rumunsko bylo dávno osvobozeno a dělat nálet na německá území z amerických základen v Itálii přes Rumunsko na maďarsko je poněkud zajížďka, ne?
JG52 lítala lovit nad Rumunsko Američany od Balatonu, kde byla dislokována?
No a když uvážíme, že od 29.8.1944 až do 25.3.1945 měl Hartmann zákaz bojových letů, tak načerno toho sestřelil dost. Úsměv

Ano. Od začátku jsem čekal, kdo s tím přijde. Máš nějaké vysvětlení? Spekulace: Například bombardéry po odhození nákladu někde na JV Maďarska měly pokračovat v kurzu a na Maďarsko-Rumunské hranici se měliy potkat s eskortou, která je hodí domů. Stíhači od II/JG52 (zbytek eskadry byl někde v Polsku) dostali směr a letěli. Možná?

A ty sestřely? Neměly tam být. Byly tam? A čí? Že by Grafa (měl něco přes 200 Šklebící se ). Létával také s tulipánem. Ale v roce 43 a teď byl v Polsku.
Anebo to nebylo 200, nýbrž 300. A těch 300 si nechal hodit na směrovku své nové G-14/U-4 Šklebící se v říjnu a ty další sestřely už si tam nezaznamenal.
Píšeš, že měl zakázáno létat, ale přitom prokazatelkně létal a dal v té době 30 letadel.
A třeba mu toho Mustafu nikdo nemohl potvrdit, tak se o něj ani nehlásil.
Je to sice moc "kdyby", ale stát se to mohlo.
 
WT_Peci
Pokud to byly sestřely Grafa, proč ten amík píše o srdci pod kabinou?

Sežeň si REVI 15 a 16, bokorysy tam jsou, jsou tam rozebrány i jeho letouny a mýtus o jeho K-4ce... Kouknu, jestli to není někde na netu...

Já osobně si myslím, že si to ten Američan vymyslel.... Možná že ho opravdu někdo takhle proháněl, ale nemusel to být Hartmann. Toho si tam třeba přidal aby ukázal, že dokázal aspoň chvíli "držet krok" s největším německým esem....

P.S. Jo a ta věta "Only a few aircraft..." po vytržení z kontextu opravdu vypadá jako by nic jiného nelétalo. Jenže ona navazuje na ty další tři věty před ní ... Mrknutí

EDIT: překlepy a nedoklepy
Upravil/a WT_Peci dne 01-05-2007 11:00
 
Joe Hallenbeck
Myslite potkat ho v Ruskym Gulagu? No mozna to mohlo byt super pokud by jsi byl dozorcem a ne muklem Cool Šklebící se
313_FlyBoy
RY-C
 
1stCL_Fajlow
omg
 
Joe Hallenbeck
1stCL_Fucida napsal:
Vždyť i v Sundejte Hartmanna je napsáno, jak Bubi s Graf Punskim jdou na předávání nějakých dubových ratolestí či čeho přímo za Führerem - je tam popisovaný, jak je tam nějakej starej prušák nechal cvičit ve sněhu, aby to trochu rozdejchali a mohli vůbec před Hitlera nastoupit Úsměv. Nebo si to už nepamatuju? Úsměv
Nowi s Quaxem taky chlastali jak duhy..a Lipfert Úsměv.


Ja se obavam ze skoro kazdej pilot tenkrat pil. Kdyz si vemu v potaz to, ze v podstate moc dobre vedeli, kdyz se kazdy rano probouzeli, ze se uz mozna vecer do postele nevrati tak to by asi chlastal kazdej Mrknutí
313_FlyBoy
RY-C
 
Kurtis
WT_Peci napsal:
Pokud to byly sestřely Grafa, proč ten amík píše o srdci pod kabinou?

To jsem si docela dost zapřeháněl. Vzpomněl jsem si, že Graf létal u JG50 s tulipánem a zároveň měl 200+ sestřelů. Jinak to těžko mohl být on. Nicméně srdce bylo znakem nikoliv čistě Hartmanna, ale především 9./JG52. Tedy letky, kde se Graf proslavil. Při trošce fantazie si dovedu srdce představit i pod kabinou Grafa.

Já osobně si myslím, že si to ten Američan vymyslel....

I to je samozřejmě možné. Ale skoro si říkám, pokud to pak přesně takhle vyprávěl v "kantýně", tak si to navymýšlel docela slušně.
Naopak pokud si to vymyslel až po válce, tak je to trouba Úsměv

P.S. Jo a ta věta "Only a few aircraft..." po vytržení z kontextu opravdu vypadá jako by nic jiného nelétalo. Jenže ona navazuje na ty další tři věty před ní ... Mrknutí

No to jo. Ale podlě mě je z nich ta nejdůležitější.
První dvě věty říkají, že většina letadel pocházela z WNF a že všechny stroje z WNF měly 30mm.
Třetí věta říká, že letka "normally" létala i stroje WNr. 461 a 412 z dřívějších sérií (již ovšem neříká, že tyto Mk-108 neměly, protože byly vyrobené jinde).
A ta "moje" čtvrtá říká, že těch "druhých zmíněných" bylo pouze několik oproti "tuctům" G-14 z WNF.

Problém tedy zřejmě dělá slovíčko "normally", jehož přesný výraz je diskutabilní. Proto jsem si našel českou verzi této knihy a tam to píšou asi takto: první dvě věty se v překladu shodují a potom ...
Samozřejmě celek doplňovaly další G-14, např. z produkce Erla-Leipzig, série 461 a starší série 412. Ty však byly zastoupeny v jednotlivých kusech narozdíl od G-14/U-4 v desítkách kusů


Je to tedy stejný zdroj, pouze v češtině. A z něj mi jasně vychází, že přelom roku zastihnul eskadru JG52 vyzbrojenou převážně G-14/U-4. Pokud máš ještě jiný zdroj, který by výčet typů upřesnil, budu jedině rád. Ale zatím čerpáme ze stejného a mě to přijde dost jasné. Chtěl jsem se kouknout ještě sem, ale tam v tom mají dost bordel. Míchají dohromady G-6, G-14, 20 a 30 jako by se nechumelilo Šklebící se
Upravil/a Kurtis dne 01-05-2007 14:09
 
1stCL_Fucida
Taky z toho cítím, že to celé možná nebude tak úplně pravda Úsměv. Že si to ten Američan možná trochu přibarvil, nebo prostě potkal někoho úplně jiného a trochu jinak Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
WT_Peci
Jirko, líbí se mi, jak si z každé jazykové varianty vybíráš jen to, co se ti hodí. Proč tedy z té české nepokračuješ tím odstavcem o tom, že ve výzbroji byly i starší kusy G-6 a že v lednu se mezi JG rozdělilo asi 370 ks G-6tek z opravárenských závodů a že na konci ledna JG52 dostala nové G-10 a G-14 bez 30mm kanónů? Vyděšený

Nechávám toho, nikam to nevede. Ty máš svůj názor, já mám svůj názor, jeden druhého jak je vidět nepřesvědčíme.

Mimo tohoto JaPo ještě vycházím z REVI čísel 14-16, kde je víceméně rozebrán Hartmann + to co mi uvízlo v paměti z knížek, diskusí a modelářských publikací.
 
Kurtis
WT_Peci napsal:
Jirko, líbí se mi, jak si z každé jazykové varianty vybíráš jen to, co se ti hodí. Proč tedy z té české nepokračuješ tím odstavcem o tom, že ve výzbroji byly i starší kusy G-6 a že v lednu se mezi JG rozdělilo asi 370 ks G-6tek z opravárenských závodů a že na konci ledna JG52 dostala nové G-10 a G-14 bez 30mm kanónů? Vyděšený

Tohle já nepopírám. Ale bavili jsme se o G-14 u JG52 na přelomu let 1944/45. Pak je tedy otázka, co se bere jako přelom roků ...
Navíc já si z obou variant vzal to samé - ty čtyři věty Šklebící se

PS: Kde by se daly sehnat ty Revi 13-16, v nichž byl Hartmann tak pěkně popsán? Nemáte to někdo digitálně?
Na "revi.cz" se dají starší čísla objednat, ale než bych to dostal, tak by mě to přestalo zajímat Šklebící se
 
Jakub Vilingr
bigjirka napsal:PS: Kde by se daly sehnat ty Revi 13-16, v nichž byl Hartmann tak pěkně popsán? Nemáte to někdo digitálně?
Na "revi.cz" se dají starší čísla objednat, ale než bych to dostal, tak by mě to přestalo zajímat Šklebící se


Netrvalo by to tak dlouho. S tou digitální podobou REVI je problém v autorských právech... Kdyby něco tak redakce@revi.cz

Ten článek pokud si dobře vzpomínám psal Honza Bobek a mimo jiné je tam i Hartmannova Bf 109 G-10 z filmového propagandistického týdenníku + její bokorys od Hájka...
Upravil/a Jakub Vilingr dne 03-05-2007 08:40
 
www.modelplac.cz
Rufu
PS: Kde by se daly sehnat ty Revi 13-16, v nichž byl Hartmann tak pěkně popsán? Nemáte to někdo digitálně?



Zajdi si do vědecký knihovny a okopíruj si z nich co chceš.Druhé patro třetí regál vpravo za stolem kde seděj knihovnice.Mrknutí
Upravil/a Rufu dne 03-05-2007 13:16
 
Kurtis
Rufu napsal:
Zajdi si do vědecký knihovny a okopíruj si z nich co chceš.Druhé patro třetí regál vpravo za stolem kde seděj knihovnice.Mrknutí

Díky, to zní dobře. Mrknutí
Tam bych nehledal. Já nebyl v žádný knihovně od doby, kdy jsem si v 8-mi letech půjčil "O letadélku káněti". Dneska už jsou v knihovnách i časopisy? Zamračený

Jojo, do skleníku zajdu, apoň zjistím, jak to tam vypadá. Šklebící se
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,034,254 návštěv