Pavel napsal:
To si nerozumíme... já mluvil o posouvání celé, již existující a do .mis souboru zapsané skupiny objektů. Kdysi jsem podobný import souřadnic - změnu - export dělal pro síť bodů MKP. Ale jak jsem psal výš... zkusím to a popíšu výsledek.
Jestli je to reakce na můj příspěvek, tak potom si rozumíme. Já chápu, že v principu to možné je, jenom nevím, kde vezměš to číslo O KOLIK to máš posunout, když neznáš přesnou souřadnici alespoň jednoho výchozího bodu.
Druhá věc je, že i kdyby se to povedlo, tak to není to, co od toho očekávám.
Mně by se líbilo, kdybych si na mapě poskládal třeba statek s baráčkama, plotem a bůhví čím ještě, teď si to uložil jako skupinu objektů a potom ho mohl kdykoliv plesknout na jakoukoliv mapu vybráním ze seznamu a zadáním pozice.
Prostě ta myšlenka, která měla být realizovaná v pokračování MetaMisu....
BP_Tyrl napsal:
Nešlo by tím taky nějak očůrat nemožnost nadzvednutí objektu? To by pak šli umisťovat kolony na mosty a ne jen pod ně.
Těžko říct, FMB je sveřepej, a některý věci prostě nedovolí. Třeba naklonit a tím "polopotopit" statickou loď. Ve 3D módu to uděláš, misi uložíš, ale jakmile jí znova načteš, loď je rovně. Přepisování v texťáku nemá vliv.
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
BP_Tyrl napsal:
Jestli to dobře chápu, tak je to schopné nahradit Olegem předdefinované objekty na mapě?:|
chápeš dobře jen částečně - nahradí to, ale já to nechtěl nahradit :D Já ty "skalní" objekty chtěl, aby tam zůstaly. Nic jsem o nich programu neříkal.
A on je smazal a místo ně posadil ta požadovaná světla...
Je ale pravda, že po stisku Translate mi to hodilo nějakou chybku ... :)
Upravil/a Hoper dne 11-01-2007 14:41
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
WT_Pedropan napsal:
Kruci, buď jsem něco nepochopil, a nebo sedíte mimo mísu.
Podle mého zkoumání to není tak jednoduché a Excelem je to neřešitelné.
Princip MetaMisu je podle mně v tom, že umí na základě jednoho bodu, který definuješ vložením do mapy, dopočítat relativní pozice ostatních objektů vůči tomuto bodu. A tohle Excel nezvládne (nebo to neumím).
Problém je v tom, že každá mapa má jinou velikost a tedy rozdílný počet souřadnic. Takže bez vložení alespoň jednoho bodu přímo na mapě to prostě nezvládneš, protože netušíš, co se pod nějakou souřadnicí na mapě nalézá.
Musí to tedy být nějaký program, který má schopnost si zapamatovat právě ty relativní pozice a teprve po zadání (vložení na mapu ve FMB, přepočítá ty relativní hodnoty na absolutní a objekty umístí tam, kam chceš. Včetně doplňkové funkce umožňující rotaci této skupiny objektů.
Takže jsem přesvědčen, že je to záležitost programátorská. Neumím si totiž představit, jak tohle edituju v Excelu, když vůbec netuším, jaké souřadnice odpovídají nějaké poloze objektu.
Ale možná jsem jen natvrdlej...:D
EDIT: Místo závorky mně tam poskakoval ten rozchechtanej smajlik...:o
jen si mi nerozumněl ;)
ten Excel se používá v rámci jedné mapy (přesun v rámci jedné mapy z místa na místo)
reps i dvou map, ale pouze v tom případku, jaký jsi napsal ty - musíš znát jeden bod na nové mapě, kam chceš ty objekty umístit a k jeho souřadnicím, pomocí souřadnic z původní mapy, přepočítat i souřadnice těch dalších objektů...
s tím, že znáš rozměry celé skuipny objektů a víš, že se ti to do té mapy vejde...
Ale nebyl by to špatný program - LESNÍHU, co ? Nezamyslíme se ? :)) Je to jen o počítání souřadnic a znaní x vstupních hodnot...
Upravil/a Hoper dne 11-01-2007 14:42
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Pavel napsal:
jestli si dobře pamatuju, výchozí bod je vždy vlevo dole. Posunout skupinu např. pomocí excelu by neměl být problém, ale rotace to by byl voser....
nerozumíme si ...
pokud máš x objektů a chceš je posunout někam jinam (ale vůči sobě stále stejně rozmístěných), musíš je posouvat na základě rozdílu původních a nových hodnot pozic jednoho vybraného objektu, který šoupneš z místa na místo
takhle jsem to myslel
Ale rozumíme objekty mají v .mis souboru souřadnici X,Y,H, úhel atd. když to vyexportuješ do excelu tak můžeš celej sloupec souřadnic "X" dát "plus 1000" (2000, 214, 58.5 - jak potřebuješ) no a pak to zase nějak setřepeš z .XLS do .TXT . Nějak zkusím popracovat na přesným postupu a kdyžtak to sem napíšu.
ale já tendle přesun už přes Excel dělal - viz Alsterufer a Anglie mimo mapu
Excel umí export do text
jen si už nepamatuju, jak odděluje sloupce, jestli se ty znaky pak nemají něčím nahradit...
mám za to, že jsem to pak ještě lehce doupravoval...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Pavel napsal:
To si nerozumíme... já mluvil o posouvání celé, již existující a do .mis souboru zapsané skupiny objektů. Kdysi jsem podobný import souřadnic - změnu - export dělal pro síť bodů MKP. Ale jak jsem psal výš... zkusím to a popíšu výsledek.
Jestli je to reakce na můj příspěvek, tak potom si rozumíme. Já chápu, že v principu to možné je, jenom nevím, kde vezměš to číslo O KOLIK to máš posunout, když neznáš přesnou souřadnici alespoň jednoho výchozího bodu.
Druhá věc je, že i kdyby se to povedlo, tak to není to, co od toho očekávám.
Mně by se líbilo, kdybych si na mapě poskládal třeba statek s baráčkama, plotem a bůhví čím ještě, teď si to uložil jako skupinu objektů a potom ho mohl kdykoliv plesknout na jakoukoliv mapu vybráním ze seznamu a zadáním pozice.
Prostě ta myšlenka, která měla být realizovaná v pokračování MetaMisu....
Jo nenapsal jsem že odpovídám tobě, sory
Máš pravdu s tou jednou souřadnicí kterou musíš znát. Je třeba dát první objekt (který třeba pak ručně smažeš) na novou pozici ručně, abys mohl v texťáku mise odečíst ten rozdíl. Jo nebude to na pět kliknutí, ale pořád lepší než tam dávat třeba 300 objektů ručně a ručně je otáčet a tak...
Taky to nebude moc použitelný u pevných letišť, každý má jinej tvar a stojánky jinde. Ale takový ty "polní" letiště se takhle obsloužit můžou.
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
BP_Tyrl napsal:
Toby bylo prima. Letišť existuje cca 5 druhů, takže šikovným posouváním a natáčením by se dala osazovat letiště na kdejaké mapě. S trochou traininku by to bylo co by dup.
natočení by fakt byl ořech :)
protože jeden objekt se posune málo a jiný zase víc ... (přemisťování po kružnici)
BP_Tyrl napsal:
Nešlo by tím taky nějak očůrat nemožnost nadzvednutí objektu? To by pak šli umisťovat kolony na mosty a ne jen pod ně.;)
nešlo, FMB (jak jsem psal výše) si ty parametry při spuštění / natažení mise prokontroluje a případně upraví...
bohužel, vyzkoušeno :(
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Pavel napsal:
To si nerozumíme... já mluvil o posouvání celé, již existující a do .mis souboru zapsané skupiny objektů. Kdysi jsem podobný import souřadnic - změnu - export dělal pro síť bodů MKP. Ale jak jsem psal výš... zkusím to a popíšu výsledek.
Jestli je to reakce na můj příspěvek, tak potom si rozumíme. Já chápu, že v principu to možné je, jenom nevím, kde vezměš to číslo O KOLIK to máš posunout, když neznáš přesnou souřadnici alespoň jednoho výchozího bodu.
Druhá věc je, že i kdyby se to povedlo, tak to není to, co od toho očekávám.
Mně by se líbilo, kdybych si na mapě poskládal třeba statek s baráčkama, plotem a bůhví čím ještě, teď si to uložil jako skupinu objektů a potom ho mohl kdykoliv plesknout na jakoukoliv mapu vybráním ze seznamu a zadáním pozice.
Prostě ta myšlenka, která měla být realizovaná v pokračování MetaMisu....
výchozí bod, kam to chceš umístit, musíš dodat pro externí program ty
pak by muselo být v db programu "rozměry" všech objektů, aby mohl počítat s jejich rozmístěním, resp kontrolou, jestli se to někam vejde nebo ne (kolize s [pevným] objektem atd)
nabušení tédle db by byl asi největší problém ...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
BP_Tyrl napsal:
Nešlo by tím taky nějak očůrat nemožnost nadzvednutí objektu? To by pak šli umisťovat kolony na mosty a ne jen pod ně.
nešlo, FMB (jak jsem psal výše) si ty parametry při spuštění / natažení mise prokontroluje a případně upraví...
bohužel, vyzkoušeno
Další věc je, že FMB pracuje s povrchem mapy a tak když například umístíš Runway 4 (ta neviditelná) někam na rovinu, tak se na tom dá pěkně přistát, hladce po té ploše pojíždíš, ale v momentě, kdy chceš sjet na okolní terén, tak i přesto, že letadlo je horizontálně ve stejné výšce, propadne se krátkodobě do terénu a ulomíš podvozek...
Obdobně využívá povrchu při umísťování objektů, které lze výškově korigovat (světla, čmoudy...). Někam ho plácneš a v režimu 3D s ním posouváš kopcem a ono šplhá po povrchu. Pokud ho ale od toho kopce odděláš, zůstane ve výšce, ve které jsi ho z toho kopce "odlepil".
Asi to má všechno nějaký Olegův důvod, který netušíme, ale ví o něm jen programátoři hry...
WT_Pedropan napsal:... ale v momentě, kdy chceš sjet na okolní terén, tak i přesto, že letadlo je horizontálně ve stejné výšce, propadne se krátkodobě do terénu a ulomíš podvozek...
Pokud budeš rolovat rychlostí 25-30 km/h tak neulomíš nic. Ani jedním směrem. ledadlo si tak nějak hopsne a dál drkotá po trávě.
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
WT_Pedropan napsal:
...korigovat (světla, čmoudy...). Někam ho plácneš a v režimu 3D s ním posouváš kopcem a ono šplhá po povrchu. Pokud ho ale od toho kopce odděláš, zůstane ve výšce, ve které jsi ho z toho kopce "odlepil".
Asi to má všechno nějaký Olegův důvod, který netušíme, ale ví o něm jen programátoři hry...
což tuto je hezká vychytávka, že ... :)
ed: myšleno vážně
Pavel napsal:
Pokud budeš rolovat rychlostí 25-30 km/h tak neulomíš nic. Ani jedním směrem. ledadlo si tak nějak hopsne a dál drkotá po trávě.
viz Edisonova coopka se švalbinama (že, Fuči ;) )
Upravil/a Hoper dne 11-01-2007 17:24
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
Ale nebyl by to špatný program - LESNÍHU, co ? Nezamyslíme se ? ) Je to jen o počítání souřadnic a znaní x vstupních hodnot...
Ale klidne se zamysli, drahy Hopere, vubec se nemusis ptat na moje svoleni :-).
Vyresit otoceni skupiny objektu v excelu mi prijde jako problem zhruba stejne obtiznosti, jako je jejich posunuti. Staci udelat rozdil vzdalenosti od stredu otaceni, pouzit tu funkci arkustangensu se dvema parametry, k uhlu pricist otoceni, sinem a kosinem ziskat zpatky souradnice a vysledek znasobit vzdalenosti originalniho bodu od stredu otaceni. A k tomu zmenit otoceni samotnych objektu.
Samozrejme zustane spousta prace okolo s nactenim do excelu, ulozenim a slepenim do mis fajlu tak, aby se objekty nepremazaly. Takze byt vami bych nasel nekoho, kdo umi s AWK a ten programek na posun+otoceni+vlozeni skupiny objektu z nejakeho skladovaciho fajlu do mise vam napise - myslim, ze to bude na par radku.
Hoper napsal:
Ale nebyl by to špatný program - LESNÍHU, co ? Nezamyslíme se ? :)) Je to jen o počítání souřadnic a znaní x vstupních hodnot...
Ale klidne se zamysli, drahy Hopere, vubec se nemusis ptat na moje svoleni :-).
Vyresit otoceni skupiny objektu v excelu mi prijde jako problem zhruba stejne obtiznosti, jako je jejich posunuti. Staci udelat rozdil vzdalenosti od stredu otaceni, pouzit tu funkci arkustangensu se dvema parametry, k uhlu pricist otoceni, sinem a kosinem ziskat zpatky souradnice a vysledek znasobit vzdalenosti originalniho bodu od stredu otaceni. A k tomu zmenit otoceni samotnych objektu.
Samozrejme zustane spousta prace okolo s nactenim do excelu, ulozenim a slepenim do mis fajlu tak, aby se objekty nepremazaly. Takze byt vami bych nasel nekoho, kdo umi s AWK a ten programek na posun+otoceni+vlozeni skupiny objektu z nejakeho skladovaciho fajlu do mise vam napise - myslim, ze to bude na par radku.
:))
úžasné, věděl jsem, koho volat :)) Sice tomu, cos napsal, krom první (resp.druhé) a poslední věty nerozumím, ale pokud se spáchá to, co jsem myslel, ty do toho vložíš ten vzorec :D
(nikdy jsem nemyslil, že by se otáčení přepočítávalo v Excelu ;) )
a ty umíš s AWK ? A co to vlastně je ? :)) A proč to neudělat v čemkoliv jiném ? AWK umí pootočit snadněji a lépěji ?
...
hmm, jen jsem se teď tak trochu zamyslil... podle jakého bodu / objektu by se to otáčelo do správného směru (např osy letiště) ? Podle nějakého krajního objektu asi nikoliv - mělo by se to pro tenhle případ otáčet dle středu celé skupiny. Jenže střed ve FMB neurčíš (přesně) - střed by musel být vypočítán ze souřadnic nejkrajnějších objektů (stačilo by vypočítat "pouze" jednou a tuhle informaci by se pak "balíček" nosil stále s sebou ...)
zas taková prča by to nebyla...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
AWK jsem 'umel' tak tri dny - den pred zkouskou, v den zkousky a mozna trochu jeste den po ni. Ale kdybychom nasli nekoho, kdo to spacha...
Myslel jsem to asi takhle: do toho programku spadne z jedne strany zpracovavany mis fajl, z druhe strany nase souobjekti (z nejakeho jineho souboru) a ze treti strany (prikazova radka) cilove souradnice pro posun a uhel otoceni. Program vezme objekty, nastavi jejich cislo na nejake dosud neobsazene, prepocita jejich souradnice a pripise je na spravne misto.
Takze o kolik se to ma otocit nebo kam se to ma postavit zadava primo uzivatel. O trochu lepsi metoda by mohla byt zvolit nejaky objekt, ktery je k nicemu (treba nejaky fockewulf :-), ze, Fuci), a pouzit ho jako univerzalni znacku polohy a pootoceni. Program by ho pak nahradil zadanou skupinou objektu.
Jako skladovaci soubor bych nejradeji nechal cely soubor mise. To by umoznilo jeho snadnou modifikovatelnost.
Nicmene, ja to psat nebudu, a ten, kdo s AWK nebo necim podobnym umi, urcite vi, co se da snadno udelat a co je spatny napad.
Ja na nektere operace scripty v AWK mam, takhle to pouzivam prave na translace nekterejch veci, ale ruku na srdce, kdo tu z maparu rozumi nadavkam jako cygwin, bash, awk, sed, roura, presmerovani ...
Kdyz jsem udelal treba jen korvertor .properties fajlu do .txt krasne lidsky zalamovaneho a zpet a snazil jsem se to naucit pouzivat mapare, tak jsem se se zlou potazal...
Marna snaha.
PS: awk, sed a bash/csh/tcsh/ksh jsou skvele nastroje na strasnou spoustu veci. Ale windowsak jak nema exac a mysoidni klikaturu s nabusenym GUI, tak je v prdeli a neni boha kterej by ho naucil neco jineho.
Upravil/a AH_Cutora dne 11-01-2007 23:23
jestli chcete, tak vecer vam tu transformaci a rotaci v AWK udelam, prace tak na hodku, mozna ani ne, ale pocitejte s tim, ze budete potrebovat nejaky shell (nejlepe bash) a awk/gawk a ovladat se to bude z prikazove radky. Zkratka cygwin....
Mysoidni klikatura to nebude!
AH_Cutora napsal:
jestli chcete, tak vecer vam tu transformaci a rotaci v AWK udelam, prace tak na hodku, mozna ani ne, ale pocitejte s tim, ze budete potrebovat nejaky shell (nejlepe bash) a awk/gawk a ovladat se to bude z prikazove radky. Zkratka cygwin....
Mysoidni klikatura to nebude!
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.